Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
7.9.2017 13:04 - ShadoWWW
Chris Perkins tweetnul, že ToA půjde hrát od 1., 5., nebo 9. úrovně. Nic bližšího není známo.

Doufám, že půjde hrát rozumně i od té 9. Navrhl bych naší skupině, ať opráší své staré postavy z Rage of Demons nebo Storm King's Thunder. To by mohla být zábava zahrát si jednou celé tažení na vysokých úrovních.
8.9.2017 09:38 - ShadoWWW
Tak už prohlížím ToA (na DnD Beyond). Líbí se mi, že každému zázemí přidali jeho speciální cíl v rámci dobrodružství. Jsou tu i dvě nová zázemí - antropolog a archeolog.

Snad neprozradím moc, že tu mají (mimo jiné) své herní statistiky i Volo, Artuš ze Storm King's Thunder (ano, mezi kouzelnými předměty v dodatku je i prsten zimy) a (tadá!) Acererak.

Dobrodružství bude mít oboustranou plakátovou mapu (podobně jako měl Strahd), kde na jedné straně je ta hráčská mapa Chultu, co jsem postoval výše, a na druhé straně je verze pro PJ.

Co se mi ale vážně líbí, je dadatek E s herními pomůckami. Mimo normálních věcí jako mapky pro hráče nebo dopisy (to jsme viděli už u Strahda), tak jsou to pohledy s ilustrací cizí postavy a popisem případného úkolu pro družinu. Ale HLAVNĚ: Je tu několik krásně zpracovaných rébusů. Takže když budou postavy nějaký z nich řešit, můžete ho dát hráčům do ruky, ať si ho zkusí vyřešit sami!

A teď jdu mrknout na samotné dobrodružství.
8.9.2017 16:20 - ShadoWWW
wlkeR píše:
Acquisitions Incorporated z PAX West na Twitchi


Tři hodiny parádní zábavy a krásná závěrečná básnička. :-D Díky za odkaz!
8.9.2017 16:28 - efram
ShadoWWW píše:


budeš dělat nějakou rekapitulaci nebo představení využitelnosti DnD Beyond ?
9.9.2017 20:46 - ShadoWWW
Chtěli jste si vyzkoušet DnD 5E, ale nenašli jste zatím spoluhráče? Zkuste tento gamebook dle pravidel DnD 5E.
9.9.2017 20:56 - ShadoWWW
A ještě mapa ze Starter Setu ve stylu WoW od fanouška jménem Stryxin. ;-)
11.9.2017 20:47 - ShadoWWW
V novém UA jsou dvě nové rasy - eladrin a gith!

Eladrin je podrobněji rozpracovaný koncept z Průvodce Pána jeskyně. Není to fakticky samostatná rasa, ale jen podrasa elfa. Líbí se mi, jak ho propojili s ročními obdobími.

Gith je nová hráčská rasa (dřív v 5E jen v Bestiáři), dělící se na podrasy githyank a githzeraj.
12.9.2017 22:11 - sirien
Mike o githech a eladrinech

musím říct, že Eladrini se mi fakt líběj - maj hezky udělanou tu nelidskost, co z nich dělá víc než jen lidi se špičatejma ušima. Dokonce i ten fey step najednou nepůsobí jako taková gamistická volovina co jim je jen tak vražená :D
12.9.2017 22:17 - sirien
A TOHLE je fakt... hustý. (prvních pět minut)

Počkejte si i na tu část kde vysvětluje, jak ten alternativní systém iniciativy ovlivnil drama a přetvořil souboje do víc taktickejch, ale zároveň i víc příběhovejch záležitostí.


EDIT: to co tam popisuje dál je možná ještě zajímavější.
12.9.2017 22:18 - ShadoWWW
Ale ten jejich Vílí krok je docela gamistická vychytávka. Dřív (příklad v DMG) si jako rasový rys brali kouzlo mlžný krok, které fungovalo stejně, ale protože to bylo kouzlo, eladrinský kouzelník ho měl tedy jako kouzlo zdarma a mohl ho sesílat i za své sloty. Na druhou stranu na něj působilo protikouzlo.

Teď na Vílí krok protikouzlo nefunguje, ale ani to není kouzlo zdarma.

Jinak souhlas, ty nové rasy jsou fakt povedené. Mně přijde, že jak vývojový tým získává "system mastery", tak současně dokáže do těch pravidel stále lépe začleňovat zajímavé fluffové prvky.
12.9.2017 22:21 - ShadoWWW
To video o nové iniciativě mě taky hodně zaujalo. Vlastně jediné, co mi na tom systému přijde blbý, je, že to není čistý hod k20 s "čím víc, tím líp", ale nejednotný hod s "čím
míň, tím líp", což jde proti čistotě designu a sjednocené mechanice.
12.9.2017 22:25 - sirien
nebyl by to jedinej systém s odlišnou mechanikou inky (nWoD). Čistota mechaniky je dobrej a silnej princip, ale neni to svatá kráva.

Ohledně eldarina - no, z příběhového hlediska zas dává smysl, že to neni kouzlo. DnD v tomhle tradičně rozlišuje mezi kouzlo a nadpřirozený mumbo-jumbo - pojem "kouzlo" je v DnD dost specifickej termín.


Jinak v tom druhym videu Mike sám řiká, že ty dva roky hodně posunuly jeho zžití s tim systémem. Což je zábavný když si vezmeš, že vlastně až teď "manastroval" to, co dřív sám vytvořil :D
12.9.2017 22:31 - ShadoWWW
Což je docela zajímavé téma na zamyšlenou. Nejunifikovanější pravidla byla určitě DnD 4E, se svými jednotnými šablonami na všechno, včetně šablony postupu na vyšší úrovně, šablony na powery, šablony na kouzelné předměty atd.

Essentials ustoupili od té striktní unifikovanosti a zavedli několik různých power sourceů v rámci jednoho povolání, později i rozvolnili šablonu pro kouzelné předměty.

5E byla totálním zrušením šablonovosti 4E. Stačí se podívat na zcela různorodé obory bojovníka, nebo různorodá kouzlící povolání.

A přijde mi, že čím dál víc to ještě víc zrůznoroďují. Čím dál větší rozdíly mezi jednotlivými rasami, různorodější systém kouzlení přes "magy" (co má vyjít v rámci psionických povolání), teď to totální popření jednotného hodu k20 v rámci alternativních pravidel pro iniciativu...

Zcela jistě jde vývoj DnD k čím dál větší různorodosti a menší standardizaci. Dojde to nakonec i k zrušení jednotného hodu k20? Co myslíte? A co to může přinést? Kam to až může dojít?
12.9.2017 22:34 - ShadoWWW
:D To jo. Sleduji se zatajeným dechem, s čím vším novým ještě přijdou. Jakože největší Mikeova smůla (a celého toho týmu) je, že nikdo to nemá tak nahrané jako oni. Obvykle přijdou s něčím novým, co jim půlka komunity na netu zkritizuje na dvě doby, ale pak o pár měsíců až let se přijde na to, že vlastně ten jejich nápad nebyl vůbec špatný, jen zkrátka komunita neměla takový vhled jako tenkrát oni.
12.9.2017 22:45 - LokiB
sirien: jsi mě trochu znejstěl silným deja vu ... než jsem si dohledal, že je to to samé, jako posílal ShadoWWW v #3770 :)

ShadoWWW: jde o to, jak moc jednotné to myslíš ... řekl bych, že u core mechanik se toho nevzdají, protože d20 je DnD ... a ještě dlouho bude. ono to v mnoha ohledech divné rozložení pravděpodobností "šidí" tím, že doplňují mechaniky jako advantage/disadvantage ... které křivky zajímavě ohýbají, aniž by odstoupili od d20 hodu.
otázka, jaké další vintage přístupy budou resuscitovat, za použití novějších mechanik (jako u té iniciativy)
12.9.2017 22:46 - sirien
Ten psycher systém co sem čet v UA byl příšernej. Resp. hrozně non-fantasy non-DnD.
12.9.2017 23:03 - Log 1=0
Jenom doufám, že to nerozpliznou moc. Popravdě, jak si tu z nudy pročítám stará vlákna s radami k 3,X edici, připadá mi to složité jak žebř. Na druhou stranu, pokud to zůstane jako volitelná pravidla, jejichž neužití mne neochudí o nic víc, než své přímé benefity, tak proč ne.
12.9.2017 23:19 - sirien
Mě ani nepřijde, že by to nějak rozvolňovali. Spíš si s tim tak jako volně hrajou. Ofiko se "smí" k základní triádě používat právě jedna další knížka - sice to je pro ty ofiko hraní, ale fakticky to je taky informace o tom, že komberní a mixování všeho co kde vyhrabeš není žádoucí způsob práce s tím systémem. To jim dává volnost experimentovat, protože když jim někde ujede ruka, tak se to obratem nerozšíří jako mor všim okolo.

Podle mě s tim tak jako volně žonglujou a sem tam zkusej něco divočejšího. Až jednoho dne přijde čas na update ne 5.5 nebo na 6.0, tak budou mít v ruce mrtě materiálu a informací o tom, co fungovalo a co ne, protože všechno co takhle testnou se testuje v podstatě izolovaně.

Je to docela chytrý. Na jednu stranu maj tvrdě a pevně dané, co je DnD 5e a co v něm je tesané do kamene (základní 3 knihy) a zároveň hráčům dávaj do ruky zajímavej materiál a říkaj při tom "ve skutečnosti tohle vlastně neni core věc, ale pokud něco takovýho chcete, tak my to pro vás připravili".
13.9.2017 10:48 - Gurney
Video docela zajímavé. Ale neřekl bych, že by někdo chtěl něco zásadního měnit na sjednocení základních hodů na d20 + stat (+proficency). Zrovna iniciativa je věc se kterou experimentuje spousta her (házení na nejnižší z několika kostek namísto na nejvyšší na d20 ještě není nic proti Savage Worlds, kde se najednou přejde na pokerové karty - a funguje je fakt výborně btw) a určitě budou další zajímavé experimenty. Zároveň si ale myslím, že všechny zůstanou jako alternativní pravidla (protože každá taková vyjímka další věc navíc, kterou je potřeba si pamatovat) a nemyslím, že by se něko chtěl vracet k AD&Dčkovému "specifické pravidlo pro každou situaci".

sirien píše:
Ten psycher systém co sem čet v UA byl příšernej. Resp. hrozně non-fantasy non-DnD.

To je ale tak trochu pointa psioniky - je to úplně něco jiného než D&Dčková magie. A jsou na to pak i docel zajímavě navázaný věci z lore jako ilithidi nebo celý Dark Sun. I když je teda fakt, že konkrétní provedení toho mystika zrovna velký odvaz nebyl.
13.9.2017 10:59 - LokiB
Gurney píše:
d20 ještě není nic proti Savage Worlds, kde se najednou přejde na pokerové karty - a funguje je fakt výborně btw


jo, i moji hráči jsou s tím v SW hodně spokojení, přináší to do hry zajímavý element a situace. jen z mého GM pohledu je to trochu úkrok stranou... řešíme herní situaci, v herním světě a najednou přijde (každé kolo) taková "minihra", kdo má co, jakým edgem si to ovlivní a případně, juchuchu, kdo má jokera. I když mám karty stylové k našemu settingu, tak stejně se najednou ze situace "ok, bojuju s bandou loupeživých rytířů" nebo "pronásleduju hejtmanova vraha temným lesem" přeskočí do situace "dostal jsem 10 a čekám, až počítání v kartách dojde ke mně". někoho to může rušit
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10199999809265 secREMOTE_IP: 3.142.53.68