GM HLEDÁ HRÁČE!
Huhuhu, slyšte, slyšte, tenhle ten vášnivý GM hledá partu hráčů!
…na co?
Není to DnD, není to DrD, není to Dračí Hlídka… Pokud jsi nenáročný klasik, tak tohle pro tebe úplně není.
Narovinu - je to takový ten typ ne úplně populárního systému. Snaží se to o nějakou tu “realičnost”, snaží se to být pro tebe výzvou. Občas se ti to snaží ze života udělat peklo a budeš přemýšlet, jestli tenhle GM není trochu psychopat! :-D Ok, přeháním, ale úplně konvenční systém to není.
To já samozřejmě vím - naskládat partu trvá nějakou tu dobu.
Pokud ale rád otestuješ něco nového? No tak to je jiná, pojď to zkusit se mnou!
Tenhle GM, co je to za typa?
- 4ever GM už od základky a střední školy
- 32 let, panictví sice neuchránil, ale je to prostě stále vášnivý nerd :-D
- …a i když je to nerd, je to taky člověk - občas je unavený z práce, občas rád pije a potácí se, občas rád rozebírá filozofická témata, občas zase konspirační teorie, během hry si občas skočí na cigáro a když se hraje dlouho, vypustí na terasu psa, aby se vyvenčil
- Mimoto je to vášnivý hráč VR her - hlavně leteckých simulátorů
- Mimo GM si dělá věci okolo - vlastní mapy, vlastní lore
- A tak nějak celkově docela pohodový typ, který někdy mluví až moc - mluvení ho totiž také živí v profesní sféře
- Miluje černý humor a sarkasmus
- Má politicky nekorektní názory
- …no jasný, uhodls, žije singl a tak má na to hraní a dělaní kravin zatím dost času! :-D
- A snese samozřejmě hráče všech věkových kategorií - mě občanku dávat nemusíš, hlavně, když ti to trochu myslí v hlavě a tak…
Tahle hra, vo co pude?
Zajímavý a málo známý systém HarnMaster 3ed …respektive z něj vychází base systému. Ten je zhruba z poloviny složen z HarnMaster 3ed / HarnMaster Gold a množství houserules. Druhá polovina systému je moje custom dílo. A celé je to našrubované na mém dark fantasy lore.
Hele, zní to divoce, je to ale docela jednoduché a mám k tomu i pravidla - sepsané pro tebe, abys to měl easy!
Co se týče systému:
- Base složený z málo známého (a velmi zajímavého) HarnMaster 3ed, HarnMaster Gold a z množství houserules
- Primárně D100 systém, občas využívá i 3d6 hody (primárně je tvým úkolem na 1d100 podhodit cílovou hodnotu, která určuje “jak těžké to je” - čím větší je cílová hodnota, tím snadnější je to podhodit, logicky… dejme tomu, že tvůj “skill” s mečem je 70, potřebuješ tedy hodit 1 až 70 pro úspěch)
- Skill based systém, který nemá žádné tradiční “povolání”, “zaměření” nebo “kariéry” - takže žádný “Elf - Ranger”, jednoduše si dle skillů naskládáš, co chceš a místo zde mají také “nebojové charaktery” - můžeš obchodovat, alchymistovat, krást, být potulný piják nebo profesionální sukničkář...
- Zajímavý combat system - žádné klasické HP, realistický systém zbroje, poměrně velké množství reakcí a akcí a možnosti, jak taktizovat a přežít, systém myslím i na boj na koni nebo jiném zvířeti, ale bacha!
- Combat systém je dost výzva - můžeš být sebelepší šermíř, ale smečka vlků je pro tebe stále potencionálně smrtící a i když budeš rytíř na koni, 12 rolníků s vidlema tě z toho koně sundá a na zemi umlátí… HERO-Based systém se tu rozhodně nekoná! Jedna dobře mířená rána do hlavy z longbow a máme tu Killshot - good game, jdeme na další postavu!
- Low-magic systém - i blbé lektvary prostě nedělají zázraky a neúčinkují hned, magie je pak něco, co lidé v tomto světě úspěšně potlačili a téměř zlikvidovali - existuje, ale je to zapomenuté umění a když už potkáš mága, chceš ho na své straně, ne proti sobě
- Krom “fantasy” systém přináší takový malý simulátor středověku, kde má vše svůj čas - zranění se hojí dny až týdny, progres postavě také nějakou tu dobu trvá, stavba většího sídla zabere klidně i 5 let, dále se dají hrát větší celky - dobývání hradu nebo bitva větší armády, na vše má systém pravidla…
- Celkově realistický systém - určitě tě potěší, když chytíš tyfus nebo mor, umřeš hlady, žízní nebo někde úplně zbytečně a zapomenutý historií :-D Ale je to zase balancované tak, abys mohl hrát, že jo…
A není to jen a pouze o kostkách. Roleplay! O to jde především!
Celkově celý svět neustále dynamicky žije svým životem a přirozeně reaguje na hráče. U mě ve světě neexistují věci jako “Random Encounters” - vše má svou logiku a své místo:
- Že tě někde přepadnou třeba elfové - měl jsi prostě smůlu a narazil jsi na patrolu…?
- Ale! Že tam ta patrola není úplně logická?
- V tom případě by tě to mělo zaujmout a možná je za tím něco více?
- Co je sem vlastně dovedlo?
- A netahá mě tenhle GM zase tak trochu za nos nebo do pasti?!
No jasný, ale občas to taky nic neznamená - v lese tě občas přepadne medvěd, protože má prostě hlad nebo jsi mu vlezl do teritoria. Občas ti dá někde v hospodě pěstí, protože jsi mu rozlil pivo a začne k tomu hrát hudba z Dooma… Občas máš třeba takový ten samaritánský nápad, že se při questy vloupáš do vězení a někdo tě tam ukecá, abys ho pustil na svobodu, že on je tam neprávem, pláče a prosí... a ty ho pustíš... A o pár her později najdeš vyvražděnou vesnici - gratuluju, pustil jsi na svobodu psychopatického kanibala! :-D
A co více!
Ty jsi jako hráč schopen ovlivnit ve světě… No vlastně cokoliv! Posuň hranice států, staň se bohem… Nebo bys rád trochu temnější kampaň?
Whatever!
V rámci kampaně mám sice pro tebe určitě vždycky nějaký ten set-up a příběh, ale jak to bude dál? To nevím ani já - to mě na tom právě baví!
Nicméně!
Snadno tu ale můžeš chcípnout někde zapomenutý ve škarpě! Jako GM se hráčům snažím samozřejmě tu a tam pomoci - hlavně v začátcích - ale jinak držím striktně neutrální rovinu, dalo by se říct, že hraju tak trochu i proti tobě. Každé moje zvíře a NPC chce totiž přežít, má instinkty, má své cíle, touhy - a svou logiku, kterou se řídí. NPC tak udělá vše pro to, aby nad hráčem zvítězilo. Neber to osobně - hraju jen roli, kterou zrovna hrát mám…
Ruku v ruce s tím jde svět, do kterého se vydáš!
Je to moje dílo - rozhodně se ale nedá říct, že je to super originál. Má svoje klasické fantasy klišé a je to vykrádačka všeho možného smíchaná v jednu velkou parodii a Easter eggy, ale tak, aby se to dalo brát vážně, děsilo tě to, když tě to děsit má, pokládalo filozofické otázky, když má a tak dále. Svět sám o sobě je temnější a místy bych se nebál označení “dark fantasy”, nejblíže to má asi ke středověku v Evropě s elfy ze Zaklínače - ano, elfové jsou tu tak trochu utlačovaní a nikdo je nemá rád… Neboj - lidé jsou zde rasisti i proti dalším rasám!
Svět už zažil několik kampaní, původně v DrD 1.6, pak v DnD, nyní v HarnMasteru. Má už svoji historii, není toho úplně málo - mám pro tebe ale vše sepsané a přehledně umístěné, to samé platí pro pravidla. Rychle se ti to dostane pod kůži. A většinou sem každý hráč sám přispěje nějakým dalším lorem…
Jak se to hraje?
Foundry VTT - systém je zčásti automatický, což oceníš v boji. O další automatizaci se pak postaral tvůj GM a jeho modifikace a makra. Celkově to odsejpá docela dynamicky a zábavně.
Hra ideálně 1x týdně.
Komunikace přes Discord.
Upozorňuju, že je celý systém ve své “testovací” verzi a občas některé pravidla ladíme tak trochu podle hry.
Volné pozice: 6 hráčů
Neumím dělat “one-shoty”, pokud to chceš ale vyzkoušet, můžeš se třeba na jeden večer jako NPC zapojit do kampaně, kterou už hrajeme. Jinak preferují dlouhodobé kampaně.
Mohl bych se rozepsat více, ale spíše bude lepší, když to probereme spolu více přes ten Discord - pokud tě to zajímá, klidně piš na:
Ermine#6945
Těším se!
PS: Nemusíme hrát jen Fantasy! Mám připravený set-up taky na WW1... Elfové za to můžou, přesně tak - zavraždili totiž dědice císaře pána a tak dále... When WWI meets Warhammer 40.000 and Dieselpunk!