Takže.
PJ craft 11. díl - tvorba světa
V úvodu apel na využívání již existujících na úkor vlastní tvorby, protože tříštění komunity etc. Jako... okolo pravidel ještě asi dobrý (byť nerealistický), ale u světa? Vážně? Chci vyprávět vlastní příběhy s vlastními tématy - což často prostě znamená že pro to chci mít vlastní svět. Tahle rada je tak idealisticky zavádějící až to bolí.
Průlet Tarií a Asterionem... ok.
Reakce na Jersona "bazírujícího" na logice... je vlastně jen poznámka na okraj pod čarou malym písmem. Technicky s tím co říká okolo ohledně toho postupného rozvoje dává smysl a souhlasim s nim.
Srovnání tvorby RPG světa s H&S MMO RPGčkem... mi přijde poněkud přetaženej příklad.
A Zeměplocha jako ukázka nelogického světa je
fakt špatnej příklad.
A Harry Potter je v tomhle snad ještě horší (z úplně opačných důvodů).
Mňo, po trochu zbytečně dlouhé sérii ukázek že svět nemusí být dokonalý se po skro čtvrt hodině dostáváme konečně k nějakým těm radám.
Začněte tvorbu vytvořením feelingu světa - makes sense.
Zapojování hráčů do tvorby světa - super.
...obecně to je takové nic proti ničemu, ale přijde mi že se to točí na místě a zbytečně to plejtvá mym časem opakovánim téhož pořád dokola a posouvá se to hrozně pomalu.