Kultura

Autorská citace #1
22.1.2019 17:02 - York
Vypadá to dobře. Přehlednej, čistej design. A jednoduchej markdown na tvorbu obsahu je taky fajn.

Thumbs up!
Autorská citace #2
22.1.2019 17:14 - Shako
Počin dobrý, ale..

Siriene, ten text je strašně ukecaný a dočíst se, o co se vlastně jedná nějak v rychlosti je skoro nemožné. Zkus to nějak zkrátit (jakož hodně zkrátit) nebo dát na úvod nějaké TL;DR. A dvacetkrát si tam použil zkratku SRD, ale nikdo nevidím její vysvětlení - čímž se pochopitelnost textu pro neznalého člověka blíží nule.
EDIT: Což v kontextu s call to action, že zapojit se může každý moc nefunguje, když část lidi vůbec nepochopí, o co jde - imho tedy část lidí ani neklikne na odkaz toho článku, protože nepochopí, že by je to mělo zajít.
Autorská citace #3
22.1.2019 17:24 - Maelik
Shako: SRD = System Reference Document?
Autorská citace #4
22.1.2019 17:37 - Log 1=0
No, já si to taky rychle dohledal, ale stejně myslím, že nemít v textu samotném alespoň krátké vysvětlení je chyba.
Autorská citace #5
22.1.2019 17:59 - sirien
...a já myslim že přečíst těch pár odstavců věnovaných historické návaznosti nikoho z vás nezabilo a k pointě ste se zjevně zvládli dostat všichni ;)

Jinak že by někdo nevěděl co je SRD zrovna v téhle komunitě... mě poněkud překvapuje, přiznávám.


EDIT: nicméně ok, nějak sem to přepsal, abyste byli spokojení :)
Autorská citace #6
22.1.2019 19:34 - Kropy
Super :D jenom si dovolím trochu brblat maličko se to protáhlo od toho července co jsi mi komentoval tu diskuzi s webem a tvrdil, že to bude za chviličku. ;)
Nicméně musím pochválit určitě super řešení, akorát si dovolím pár otázek. Takže:
1) Odhadem DnD 5e bude v tomto projektu kdy ?
2) U DnD 5e plánujete čistě základní pravidla nebo postupně všechny přeložené příručky?
3) Pokud odpověď 2 je ano tak také odhad jak dlouho.
4) Konečně k věci cílem u DnD bude přepis těch příruček, nebo i nějaká možnost zjednodušených variant pravidel (např. přehledný seznam kouzel podle povolání a podobně)?
Btw u odhadů by se hodil alespoň rámec, za chvíli není úplně fajnová odpověď.

No offense spíš mi jde o to jestli má cenu pokračovat v webu sice jsem na něm nic nevylepšil od nějakého července, ale je na úrovni kdy nám na hraní bohatě stačí. Ale rozhodl jsem se tam přidat Xanatara (viz. diskuze překladu i s důvodama) a docela by se hodilo jak moc smysluplné je na tom dělat.
Autorská citace #7
22.1.2019 20:24 - sirien
You can't rush perfection ;) A půl roku žádná míra, vem si takovej Nightfall. Kromě toho sem nic nesliboval a psal sem, že to bude někdy ve čtrtek a před Nightfall - a je to před Nightfall a v úterý, takže vlastně ještě o 2 dny dřív, než to bejt mělo :)


DnD bude velmi pravděpodobně soon-ish. "Soon-ish" znamená v reálně blízké době.


Zaprvé je potřeba dodělat a doladit nějaké technické detaily pod kapotou, což se nejspíš udělá nadvakrát, ale DnD v tom bude mít přednost (v současnosti jedeme "betu" s jednou Fate knihovnou aby se odladilo fungování a nějaké automatizace, následně přidáme DnD knihovnu a odladíme nějaké interakce mezi knihovnami navzájem a celý "ekosystém" budoucích SRD a až potom to "otevřeme" úplně. Nebo tak sem to aspoň pochopil z toho jak mi to Dukolm popisoval... :D )

Zadruhé je potřeba to DnD přenést do markdown souborů. Momentálně na tom pracuje ShadoWWW, což vzhledem k tomu, že DnD knihovna ještě není otevřená, probíhá "interně", nicméně určitě mu s tím můžeš pomoct - stačí se mu ozvat a dohodnout se :) (což platí pro všechny - čím víc lidí pomůže, tím rychlejc to bude)


Plánuje se přenést to, na co bude kapacita. Základní priorita je takřka určitě PHB a dál už je to diskutabilní a záleží na tom co a) někdo půjde a udělá a b) co bude nejvíc žádáno. V tomto pořadí, logicky.


Primárním cílem SRD je zcela určitě přenést příručky tak, jak jsou. Nicméně na to se není nutné omezovat a technicky klidně mohou vzniknout "virtuální" knihy nějakých compendií, které shrnou obsah určitého typu odevšaď. Ostatně krása tohodle SRD řešení je i v tom že jakmile to je jednou v markdownu, tak všechno ostatní je už jen otázka copypasty. Dokážu si asi snadno představit nějakou virtuální knihu typu Tome of Classes atp. s kapitolami jednotlivých povolání a s obsahem napříč příručkami, stejně jako třeba Tome of Monsters atp. Technicky můžeš udělat i nějaký Spell book, i když SRD asi není nutně ideální nástroj pro listování kouzel a... no, zatím nechci nic předbíhat, zejména ne u věcí které mohou být až po Nightfall...
Autorská citace #8
22.1.2019 21:19 - Kropy
Ok díky za odpověď, takže reálně pro spellbook rozdělený na classy můžu web zachovat a udělat Tarfillovi radost a naházet tam ke classám i spelly z Xanatara. Případně nějaký takový věci.
K pomoci, těžko říct, když by to šlo tak bych pomohl rád, ale s nulovou zkušeností a tím, že nevím kdy budu mít jak moc času na tom dělat .... Nechci dělat přesný opak pomoci.
Btw teď když jsi začal o Nightfallu není tohle co dělám a mám v plánu dodělat prakticky to samé jakou tebou navrhované DnD5KOUZLA.d20.cz z diskuze k Nightfallu ? Pokud ano, a nebude se toho chtít samozřejmě ujmout nikdo jiný tak můžu zapracovat na zpracování a pokud vymyslím něco kreativního a dobrého nevidím důvod proč si to syslit pro sebe ;)
Autorská citace #9
22.1.2019 21:29 - sirien
Nejspíš...

...ale tak mě napadlo že pokud se udělá virtuální kniha Class compendium, tak se k sesilatelům dají dodat i dvě podkapitoly Spellbook by level a Spellbook by alphabet.
Autorská citace #10
22.1.2019 21:36 - Kropy
Upřímně záleží na tobě/ vás ... já na naše hraní můžu zbastlit nějakou obdobu toho co už mám jen s přidáním Xanatara, maximálně nějakého vyhledávače, to bych snad mohl zvládnout s tou úrovní znalostí jakou mám. Pokud něco většího tak bych rozhodně musel zjistit jak se co dělá. Ale něco většího na doménu webu zdarma, kde je dost omezený prostor je podle mě dost zbytečné.
Autorská citace #11
22.1.2019 22:25 - sirien
Ty přenosy obsahu jdou skutečně hodně hladce...

...takže teď už tam je i kompletní FAE :)

System Toolkit... bude někdy napříč dalšími pár týdny (pokud se teda nenajde někdo kdo by mi se přidal a pomoh s nim).
Autorská citace #12
23.1.2019 16:58 - York
Možná by nebylo od věci mít jeden zdrojovej markdown jak to tu plaintext verzi, tak pro plný formátování s grafikou, co někdo postnul o diskusi vedle. Nebo aspoň nějakej konvertor, ať se dá vycházet ze stejnýho zdrojovýho textu.

Respektive, ono se to možná bude lišit jen v CSS, takže by se u toho možná daly přepínat skiny za běhu.
Autorská citace #13
23.1.2019 17:39 - sirien
York: po krátké interní výměně ("co to York chce?" "nevim, já se chtěl zeptat tebe") Tě asi budu muset požádat, abys svůj požadavek (a všechny jeho dílčí části) rozvedl a vysvětlil trochu podrobněji :)
Autorská citace #14
23.1.2019 17:49 - York
Sirien: Přepínání mezi tímhle vzhledem a tímhle vzhledem s tím, že zdrojovej text (markdown) bude stejnej.
Autorská citace #15
23.1.2019 18:19 - sirien
...pořád se nechytám.

Jakože chceš víc skinů na samotném SRD?

Jakože chceš, aby jeden markdown soubor byl zdrojem pro více různých funkcionalit (tedy aby zdrojový soubor pro SRD se zároveň načítal i někam jinam mimo SRD)?

Jakože chceš, aby na Kostce byl rovnou nástroj který bude generovat grafický layout vloženým textům?

Jakože chceš aby SRD mělo možnost se zobrazovat rovnou v originální (PDF) grafice?

...?
Autorská citace #16
23.1.2019 18:23 - Šaman
York: Myslíš tohle? Bylo potřeba jen dodat konce stránky a konce sloupců, aby se to nezalamovalo v půlce rámečku.

edit: odkaz jsem zrušil


sirien: Nikde jsem nenašel odkaz na zdrojáky, musel jsem použít vyhledávání na GitHubu. Vypadá to velmi kompatibilně, jen tyhle :::rámečky::: to neumí. Nicméně po náhradě za
---
>Lorem ipsum
>
>Dolor ismet
---

to rámeček udělá. Ten první (Fate nováčci) jsem přepsal.
Autorská citace #17
23.1.2019 18:29 - York
Sirien: Nechci nic. Jen říkám, že by možná stálo za to se nad různými těmi možnostmi zamyslet. Zvlášť když tu zrovna někdo ve vedlejším vlákně postnul generátor orig grafiky, kterej taky vychází z markdownu.

Jiank viz Šaman.
Autorská citace #18
23.1.2019 18:40 - sirien
Šaman: v tom případě ses díval hodně špatně :) Odkaz na zdrojový soubor každé jedné kapitoly najdeš nalevo dole, odkaz na celý repozitář je v záhlaví napravo nahoře. Detaily sou navíc v manuálu k editacím (tej je hned vedle manuálu formátování, ve FAQ, které sou napravo nahoře)

Ty příklady tam máš vcelku... rozpadlý po těch rámečcích.

Každopádně to aby se zdrojové soubory ze SRD daly 1:1 přenášet někam mimo Kostku asi nemá a nebude mít žádnou zvláštní prioritu - rozhodně ne na úkor pohodlí toho jak s těmi soubory potřebujeme / chceme zacházet v rámci Kostky.
Autorská citace #19
23.1.2019 18:44 - Šaman
Aha, já myslel odkaz v tom tutoriálu k editaci.
Rozpadlé to bylo chvíli, když mi spladl server. Už je to aktualizované.

Jinak problém by byl s obrázky - ty by musely být nasdílené veřejně a odkazované absolutně.

Já po tom nijak netoužím, jen jsem tam hodil ukázkovou kapitolu :)



Edit: Jo ty myslíš takhle rozpadlé… že těch mnoho navazujících rámečků má být jeden… V tom DnD Markdownu je potřeba mít zobáček i na prázdných řádcích uvnitř rámečku, jinak to rámeček ukončí a u dalšího odstavce se zobáčkem to vytvoří nový.
Autorská citace #20
23.1.2019 18:47 - sirien
Tou rozpadlostí mám namysli to že každej odstavec vytvoří separátní rámeček. Což je otázka toho jak se ten markdown překládá do CSS. Což je něco co bude mít nakonec každej podobnej nástroj trochu jinak (Dukolm to tady pro fateSRD taky upravoval), takže nějaká "univerzálně 100%" kompatibilita asi ani neni dosažitelná.
Autorská citace #21
23.1.2019 18:49 - Šaman
Jop, dopsal jsem to do svého příspěvku paralerně s tebou. Upravil jsem to experimentálně v prvním dlouhém rámečku, strana 3: Landon se pokouší dostat z prastaré smrtící mechanické pasti…
Autorská citace #22
23.1.2019 19:27 - Dukolm
Za mě rozhodně neplánuji nějaké přepínání vzhledu maximálně jemně odlišný vzhled pro jednotlivé srd. Za mě SRD nikdy nebude nahrazovat PDF formát s obrázky, ... protože účel je jiný a to ten že za mě by mělo splňovat tyto požadavky: Rychlé a nenáročné na přenesená data. Čitelnost má přednost před grafikou. A dlouhodobě nenáročné na údržbu. Jednoduše se budou odkazovat kapitoly a části textu.

Pokud něco takového chceš a potřebuješ tak se můžeš dát do práce a udělat si to, prostředky k tomu jsou ale v mém plánu věcí co bych chtěl udělat to není takže to bude na někom jiném.

Teď něco málo k řešení využíváme VuePress a ten používá pro markdown toto řešení markdown-it) tam do něj máme zapojených pár rozšíření třeba na tvorbu bloků co používáme na rámečky protože některé budoucí SRD budou potřebovat více typů rámečků. A jen s citací kterou jsme vyhradily na příklady si nevystačíme. SRD jako takové je "statická"* webová stránka automaticky generovaná na počítači ze kterého nahráváme nové verze. To značí že nám pro jeho hostování stačí obyčejný hosting bez nějakého programovacího jazyku jen s webovým serverem.

DnD a listy kouzel i ve funkcionalitě SRD by se k tomu dalo najít řešení napadly mě hned dvě co kouzlo to samostatná kapitola a menu podle povolání nebo abecedy, případně stránky s odkazy na jednotlivá kouzla.


* pro ty technicky více znalé je statická na serveru ale na klientu je super javascriptové řešení s před načítáním věcí., ...
Autorská citace #23
23.1.2019 23:08 - Colombo
Píše:
* pro ty technicky více znalé je statická na serveru ale na klientu je super javascriptové řešení s před načítáním věcí., ...

Tím šuper javascriptové řešení myslíš to, jak to všichni nenávidí, když stránka začne loadovat kód bůhví odkud a zaseká to počítač?
Autorská citace #24
23.1.2019 23:35 - Dukolm
No přijde ti že by se tak SRD chovalo? Protože to co popisuješ ty je podle mě špatné řešení. Tady to je statické html jen pokud máš JS zapnutý tak to umí načíst věci rychleji a pře načíst jen část stránky a vyhledávat nad nadpisy. Neboj se bitcoiny na váš účet netěžíme :-D
Autorská citace #25
23.1.2019 23:49 - sirien
DogeCoiny, na druhou stranu...
Autorská citace #26
23.1.2019 23:57 - Šaman
Dukolm píše:
Neboj se bitcoiny na váš účet netěžíme :-D

Tak mě by to nevadilo. Klidně mi je tam těž ;)
Autorská citace #27
3.2.2019 21:54 - Maelik
Díky práci na e-book verzi D&D5e mám k dispozici pravidla mechanik i kouzla (jak z PHB, tak můj překlad Xanathara), zatím k dispozici v .docu, .odt, .epub (= html) a .mobi. Nemám problém je převést i do markdownu.

Nevím jak moc to potencionálně pomůže, ale kdyžtak stačí říct v jakém formátu a kam to mám hodit.
Autorská citace #28
3.2.2019 22:26 - sirien
Maelik: pomůže to naprosto neskutečně.

EDIT: poslal sem Ti nějaké detaily v PM

EDIT2: formátování pls podle formátovacího manuálu k SRD
Autorská citace #29
5.2.2019 11:58 - Maelik
vyžádané soubory byly zaslány agentovi uvedenému v PM.
Autorská citace #30
6.2.2019 14:48 - Arled
Dalo to trochu víc práce než jsem čekal, ale moc děkuji. Bez Tvého souboru bych na tom strávil mnohem víc času.
Autorská citace #31
7.2.2019 01:13 - Maelik
Jsem rád, že to pomohlo.
Autorská citace #32
7.2.2019 01:20 - Colombo
Rozbalovací šipečky by mi více seděli na levé straně s tím, že nebudou jen u té největší kategorie, ale u těch menších.

Jinak, chválím že je kód dostupný na githubu a že je to v markdownu:P

Snad jen, bylo by hezké mít na githubu link na live verzi.
Autorská citace #33
7.2.2019 02:01 - sirien
Colombo: noted. Jestli Tě napadne ještě něco tak dej určitě vědět.

(o podivnosti H4+ nadpisů víme a je v plánu udělat pro ně výhledově nějaké vhodnější styly)
Autorská citace #34
7.2.2019 08:41 - Jarik
Sirien:
ehm, ehm... Budou SRD i SW Fate? :D

a u ST chybí v menu Kung Fu (v sekci Subsystémy).
Autorská citace #35
11.2.2019 14:12 - sirien
Ano, i SW Fate budou... ale dej mi po tý trojici základních příruček trochu voraz :D

(kung-fu - díky, vidim, chybně nastavenej nadpis... opravim)
Autorská citace #36
19.2.2019 21:22 - sirien
Z diskuse k DnD 5e SRD:

sirien píše:
Grimoár poměrně dobře ukázal, že chování levého menu je skutečně... řekněme neoptimální. Bohužel řešení podle všeho není momentálně triviální :/


Aegnor píše:
Funguje to pouze přes copy-paste? Nemůže to fungovat přes nějaké odkazování na zdrojovou stránku (tzn. mít magickou střelu v příručce hráče a ve všech virtuálních knihách pouze říct "vlož kouzlo odsud")? Velice by to zjednodušilo aplikaci jakýchkoliv errat.


Taky už mě to napadlo.

Ono momentálně jsou na stole v podstatě dva problémy:

1) jak přimět levé menu, aby udělalo nižší nadpisy collapsible (=rozklikávací). Vuepress bohužel momentálně tuhle možnost nenabízí (umí vytvořit položky vyšší úrovně a shrnout pod ně základní položky, ale neumí jít dolu dovnitř jednoho souboru)

2) jak centralizovat obsah který chceme mít na více místech. Teoreticky by to mohlo být proveditelné, protože Vuepress by měl umět načíst vue.js kód přímo z .md souboru, takže bys teoreticky mohl udělat každé kouzlo jako separátní .md soubor a pak udělat jeden soubor který by byl tvořený sérií odkazů na tyhle dílčí .md soubory.

Bohužel teď nemůžu nikde najít jak by se to mělo udělat.

Otázka je, co by to udělalo s rychlostí načítání (ono už teď sou ty kouzla fakt otravně dlouhej soubor...)


Každopádně zdroj je veřejně na Githubu (jak pro SRD tak pro Vuepress), tak se na to klidně mrkni a jestli Tě něco napadne tak dej vědět.
Autorská citace #37
19.2.2019 23:33 - Colombo
1) To jako že si nemůžete udělat customizované CSS nebo napsat nějaký plugin? Protože tohle je čistě HTML5 + něco málo JS záležitost. A to píšu z pozice někoho, kdo CSS nebo HTML v podstatě nerozumí

2) Pro listy kouzel atp. by nebyl problem udělat nějaký processing step před tím vaším vuepressem (ostatně, tohle static site generatory dělají celkem běžně s listem stránek/postů, které jsou pak na hlavní stránce).

V podstatě si uděláš md s kouzlem ve složce kouzla. Na začátku md budou nějaké yaml tagy.

Kdekoliv budeš chtít pak hodit to kouzlo, hodíš tam spešl tag a v preprocessing kroku se jukneš do souborů pro kouzla, najdeš konkrétní kouzlo a celé to kouzlo tam prostě nakopíruješ.

V momentě kdy budeš chtít udělat listy kouzel, nemusíš ručně psát nějaký list, prostě se jukneš do složky a podle souborů ve složce uděláš list kouzel, případně vyfiltrovaný podle nějakého YAML tagu.

Ono, napsat si custom static site generator není vůbec těžké.

Můj jednoduchý a prasácky napsaný má jen 300 řádků. Nejtěžší na tom je to CSS
https://github.com/J-Moravec/CookingRecipes
Autorská citace #38
19.2.2019 23:49 - sirien
Colombo: Tak udělat jde cokoliv, že jo. Třeba si napsat vlastní JS framework na míru a udělat si na něm vlastní publikační platformu. Na co to naráží je:

a) kolik času do toho Dukolm chce/může spálit teď (hint: tohle ideálně nemá být věc nad kterou by se spálily nekonečna času, naopak)

b) kolik času to má žrát v budoucnu (hint: záměr je mít co nejnižší náklady na údržbu - jakejkoliv vlastní mod může v budoucnu těžce zkomplikovat život nebo minimálně něco rozbít a následně sežrat čas na opravu, pokud by nastal konflit s nějakou budoucí verzí)


Zároveň tu nikde netiká časovaná bomba, takže aktuální heslo je spíš "v klidu, rozvážně, bez zbrklosti, cestou nejmenšího odporu". Samozřejmě, pokud někdo udělá research za nás a hodí sem nějaké použitelné výsledky, tak to může věci značně usnadnit a urychlit (taky to určitě nakopne, protože dělat na něčem s čim lidi pomáhaj je vždycky víc naplňující).

Např. ten postup cos popsal mě napadl taky (a to toho vim o programování dost možná i míň než Ty) - když někde v manuálech a vývojářských diskusích Vuepressu zvládneš vyhrabat, jak ty proměnné (="spešl tag") nahradit konstantami (="TENHLE tag"), tak to bude awesome - já to už zkoušel, ale jen v rychlosti a na nic užitečnýho sem tam nenarazil (nebo možná jo, ale nerozeznal sem že to je to co potřebuju).
Autorská citace #39
20.2.2019 00:38 - Dukolm
Colombo píše:
2) Pro listy kouzel atp. by nebyl problem udělat nějaký processing step před tím vaším vuepressem (ostatně, tohle static site genera


Tohle je jedna z možností která se dá udělat ale aktuálně na SRD dělá víc lidí co umí naplnit markdown soubory, než těch co umí programovat. To nemyslím nějak špatně spíš to jen ukazuje to že SRD jsou ještě ve vývoji a některé věci se jednodušeji vyzkouší hrubou silou CTRL+C,CTRL+V než hned je promýšlet optimalizovat programováním. To je fáze ve který jsme teď.

A tím se dostáváme i k věcem jako menu, ... tak sou zatím jiné priority než přepisovat fungování komponenty pro měnu.

Aktuálně pro mě je prioritou automatizace nasazení změn. Z gitu na live verzi.

sirien píše:
Např. ten postup cos popsal mě napadl taky (a to toho vim o programování dost možná i míň než Ty) - když někde v manuálech a vývojářských diskusích Vuepressu zvládneš vyhrabat, jak ty proměnné (="spešl tag") nahradit konstantami (="TENHLE tag"), tak to bude awesome - já to už zkoušel, ale jen v rychlosti a na nic užitečnýho sem tam nenarazil (nebo možná jo, ale nerozeznal sem že to je to co potřebuju).


Ten tag kdysi odmítly takže přímo ve vuepresu není, ale šlo by použít jiné řešení založené na node.js které by se spustilo před builděním statické verze SRD. Ale to jsem zatím neměl čas studovat a zkoušet zprovoznit.
Autorská citace #40
13.4.2019 19:28 - sirien
je tu někdo kdo by byl ochotný napsat skript, který:

- vezme .md soubor a roztrhá ho na hromadu menších souborů, kde každá mini-soubor bude obsahovat právě Hx a text po další Hx
- vezme ten samý .md soubor, všechny Hx nahradí stringem obsahujícím onen konkrétní Hx a zahodí všechno ostatní

?
Fakt by se to hodilo - moc moc by se to hodilo :D
Autorská citace #41
13.4.2019 20:23 - Dukolm
Tak přináším pár novinek ze světa SRD modulu.

Vytvořil jsem skript který bude umět skládat soubory do šablony pro potřeby grimoarů. (navrhnuto v #37)

Byla přidána možnost lepších rámečků, byl vytvořen rámeček pro DnD bestiář a nový standardní rámeček který se liší jen zápisem v markdownu. (strojové nahrazení ve všech stávajících souborech). Do budoucna nám to umožňuje dělat lepší rámečky pro potřeby srd.

Na homepage každého SRD na konci stránky je blok s výpisem posledních 5 změněných souborů.

Vzhledem k množství změň které jsem během posledních dvou dní udělal doporučuje všem si vytvořit nový fork srd pokud sním něco děláte.

Jinak kupa technických změn který nemá cenu rozepisovat. A nejsou úplně vidět.
Autorská citace #42
13.4.2019 20:42 - York
sirien píše:
- vezme .md soubor a roztrhá ho na hromadu menších souborů, kde každá mini-soubor bude obsahovat právě Hx a text po další Hx
- vezme ten samý .md soubor, všechny Hx nahradí stringem obsahujícím onen konkrétní Hx a zahodí všechno ostatní


Nemůžu říct, že bych chápal, o co ti jde. Můžeš dát příklad na konkrétních datech?
Autorská citace #43
13.4.2019 20:47 - Aegnor
Soubor "kouzla.md":
***BAREVNÁ KOULE***
Zaklínání 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 18 sáhů
Složky: V, P, S (diamant v hodnotě aspoň 50 zl)
Trvání: Ihned
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Vrhneš energetickou kouli o průměru 4 couly na tvora, kterého vidíš v dosahu. Zvol typ koule – blesková, hromová, chladná, jedová, kyselinová, nebo ohnivá a pak si hoď na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když útok zasáhne, cíl utrpí zranění 3k8 tebou zvoleného typu.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. se zvýší zranění o 1k8.

***BAREVNÁ SPRŠKA***
Iluze 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: Ty sám (kužel 3 sáhy)
Složky: V, P, S (špetka červeného, špetka žlutého a špetka modrého prášku nebo písku)
Trvání: 1 kolo
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Z tvé ruky vytryskne oslnivá škála záblesků barev. Hod 6k10; výsledek je počet životů tvorů, které toto kouzlo může ovlivnit. Tvorové v kuželu 3 sáhy vycházejícím z tebe jsou ovlivněni ve vzestupném pořadí dle jejich aktuálních životů (tvorové v bezvědomí a tvorové, kteří nevidí, se ignorují). Kouzlo začne působit od tvora, který má nejmenší aktuální počet životů, a každý tvor zasažený tímto kouzlem oslepne, dokud kouzlo neskončí. Za každého tvora uber jeho počet životů z celku a pak přejdi na tvora s dalším nejmenším počtem životů. Počet životů tvora musí být nižší nebo roven zbývajícímu celku, aby na něj kouzlo působilo.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. hod o 2k10 více.

proběhne script

soubor "barevna_koule.md":
***BAREVNÁ KOULE***
Zaklínání 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 18 sáhů
Složky: V, P, S (diamant v hodnotě aspoň 50 zl)
Trvání: Ihned
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Vrhneš energetickou kouli o průměru 4 couly na tvora, kterého vidíš v dosahu. Zvol typ koule – blesková, hromová, chladná, jedová, kyselinová, nebo ohnivá a pak si hoď na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když útok zasáhne, cíl utrpí zranění 3k8 tebou zvoleného typu.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. se zvýší zranění o 1k8.

soubor "barevna_sprska.md":
***BAREVNÁ SPRŠKA***
Iluze 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: Ty sám (kužel 3 sáhy)
Složky: V, P, S (špetka červeného, špetka žlutého a špetka modrého prášku nebo písku)
Trvání: 1 kolo
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Z tvé ruky vytryskne oslnivá škála záblesků barev. Hod 6k10; výsledek je počet životů tvorů, které toto kouzlo může ovlivnit. Tvorové v kuželu 3 sáhy vycházejícím z tebe jsou ovlivněni ve vzestupném pořadí dle jejich aktuálních životů (tvorové v bezvědomí a tvorové, kteří nevidí, se ignorují). Kouzlo začne působit od tvora, který má nejmenší aktuální počet životů, a každý tvor zasažený tímto kouzlem oslepne, dokud kouzlo neskončí. Za každého tvora uber jeho počet životů z celku a pak přejdi na tvora s dalším nejmenším počtem životů. Počet životů tvora musí být nižší nebo roven zbývajícímu celku, aby na něj kouzlo působilo.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. hod o 2k10 více.
Autorská citace #44
13.4.2019 20:49 - ShadoWWW
Ten rámeček pro bestiář je suprový!

EDIT: Dá se v něm udělat i inverzní odsazení odstavce, jak je to vidět např. u seznamů kouzel či legendárních akcí v tabulkách statistik v PDF?
Autorská citace #45
13.4.2019 20:58 - York
Aegnor: To zní jen jako ten první Sirienův krok.

Názvy těch nově vytvořenejch souborů se vezmou odkud?

(Předpokládám, že lowercase na to, co je mezi hvězdičkama a mezery nahradit podtržítky?)


edit: Ještě drobná technická poznámka: Sloučit spoustu malejch souborů do jednoho je triviální. Rozdělit velkej soubor na spoustu malejch může bejt dost netrviviální. Čili pokud víte, že se něco takovýho bude dít, je lepší začít těma malejma souborama a pak z nich něco slepovat. Pokud to teda aspoň trochu jde.
Autorská citace #46
14.4.2019 00:29 - York
const data =
`
***BAREVNÁ KOULE***
Zaklínání 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 18 sáhů
Složky: V, P, S (diamant v hodnotě aspoň 50 zl)
Trvání: Ihned
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Vrhneš energetickou kouli o průměru 4 couly na tvora, kterého vidíš v dosahu. Zvol typ koule – blesková, hromová, chladná, jedová, kyselinová, nebo ohnivá a pak si hoď na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když útok zasáhne, cíl utrpí zranění 3k8 tebou zvoleného typu.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. se zvýší zranění o 1k8.

***BAREVNÁ SPRŠKA***
Iluze 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: Ty sám (kužel 3 sáhy)
Složky: V, P, S (špetka červeného, špetka žlutého a špetka modrého prášku nebo písku)
Trvání: 1 kolo
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Z tvé ruky vytryskne oslnivá škála záblesků barev. Hod 6k10; výsledek je počet životů tvorů, které toto kouzlo může ovlivnit. Tvorové v kuželu 3 sáhy vycházejícím z tebe jsou ovlivněni ve vzestupném pořadí dle jejich aktuálních životů (tvorové v bezvědomí a tvorové, kteří nevidí, se ignorují). Kouzlo začne působit od tvora, který má nejmenší aktuální počet životů, a každý tvor zasažený tímto kouzlem oslepne, dokud kouzlo neskončí. Za každého tvora uber jeho počet životů z celku a pak přejdi na tvora s dalším nejmenším počtem životů. Počet životů tvora musí být nižší nebo roven zbývajícímu celku, aby na něj kouzlo působilo.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. hod o 2k10 více.
`;

const fs = require('fs');

function removeDiacritics(str)
{
return str.normalize('NFD').replace(/[u0300-u036f]/g, "");
}

function save(fileName, data)
{
fs.writeFile
(
fileName,
data,
function(err)
{
if (err)
{
console.log(err);
return;
}

console.log("Saving file", fileName);
}
);
}

const splitArray = data.split("***");

// Start from 1 because splitArray[0] is an empty string.
for (let i = 1; i < splitArray.length; i = i + 2)
{
let fileName = splitArray.toLowerCase();

// Replace all spaces with undescores.
fileName = fileName.split(" ").join("_");
fileName = removeDiacritics(fileName);
fileName = `${fileName}.md`;

const outputData = `***${splitArray}***${splitArray+ 1]}`;

save(fileName, outputData);
}
Autorská citace #47
14.4.2019 00:32 - York
Návod k použití:

1) Nainstalovat node.js
2) Vyrobit soubor s příponout .js (třeba skript.js)
3) Nakopírovat do něj obsah předchozího příspěvku.
4) Do proměnné data zkopírovat obsah zrojového souboru (pokud se někomu chce psát s načítáním souboru, má možnost :-)).
5) z příkazové řádky pustit "node skript.js"

Rozkouskované soubory to vyrobí v adresáři, odkud se pustil skript.
Autorská citace #48
14.4.2019 00:46 - Dukolm
ShadoWWW píše:
EDIT: Dá se v něm udělat i inverzní odsazení odstavce, jak je to vidět např. u seznamů kouzel či legendárních akcí v tabulkách statistik v PDF?

Když mi napíšeš i stranu z PDF tak věřím že se nějaké řešení najde.
Autorská citace #49
14.4.2019 11:29 - exi
Tohle je naprosto super a při překladech to hodně pomůže (Příručku v SRD jsem už teď hojně používal). Jenom dotaz, asi by se vám moc nelíbilo/nechtělo přidat nějakým způsobem anglické názvy ke kouzlům/nestvůrám, co? Překlad by to ještě daleko víc zpohodlnilo.
Autorská citace #50
14.4.2019 14:49 - sirien
York: awesome, dík :D

O netrivialitě rozdělování víme. Bohužel v tomhle případě potřebujeme udělat zpětné úpravy dost rozsáhlýho souboru (konkrétně souborů se všemi Dnd kouzly)


Krok 2 bych chtěl aby (v Aegnorově případě) vzal původní soubor a vyrobil soubor:

_________________________________________________
soubor "kouzla-2.md"

snippet:barevna-koule

snippet:barevna-sprska
_________________________________________________


Efektivně co teď chceme je vyextrahovat všechna kouzla jako jednotlivé .md soubory a následně vzít DnD kapitolu 11 a obě současné kapitoly grimoáru a nahradit je soubory které místo obsahu budou obsahovat tyhle snippet reference.

(Vlastně mě teď tak napadá že kapitolu 11 možná nechám napokoji jak je, ale pak ty snippets použijeme pro Grimoár - to umožní zachovat SRD hlavní knížky skutečně jako nedotčený překlad ale pro účely Grimoáru by šlo doplnit ty kouzla o další položky jako třeba zdrojovou knihu a originální název...)

Totéž chci pak udělat případně ještě ve Fate u triků, ale to je něco co si už pak zvládnu udělat manuálně :)
Autorská citace #51
14.4.2019 15:14 - York
sirien píše:
Krok 2 bych chtěl aby (v Aegnorově případě) vzal původní soubor a vyrobil soubor:

_________________________________________________
soubor "kouzla-2.md"

snippet:barevna-koule

snippet:barevna-sprska
_________________________________________________



Na tohle by už neměl bejt potřeba skript. Vem seznam souborů (ten můžeš vykopírovat třeba z výstupu toho skriptu - vypisuje jména souborů, které savuje) a uprav ho přes find and replace (podtržítka za pomlčky, na konci umazat ".md" a na začátek přidat "snippet:").
Autorská citace #52
14.4.2019 17:09 - sirien
York: :( bohužel ten kód nefunguje - nevim přesně proč, chyba je nejspíš v tom že to zadání od Aegnora nebylo úplně přesný. Zdroj je tohle a skutečný data sou tohle:

Píše:
### ANTIMAGICKÉ POLE

***Příručka hráče***

*Vymítání 8. úrovně*

**Vyvolání:** 1 akce

**Dosah:** Ty sám (koule o poloměru 2 sáhy)

**Složky:** V, P, S (špetka práškového železa nebo železných pilin)

**Trvání:** Soustředění, až 1 hodina

**Povolání:** Klerik, kouzelník

Obklopí tě neviditelná koule antimagie o poloměru 2 sáhy. Tato oblast se odloučí od magické energie, která protéká multivesmírem. Uvnitř koule nelze sesílat kouzla, přivolaní tvorové zmizí, a dokonce i z kouzlených předmětů se stanou obyčejné. Koule se pohybuje s tebou ve středu, dokud kouzlo neskončí. Kouzla a jiné magické účinky, mimo ty vytvořené artefaktem či božstvem, jsou v kouli potlačeny a nemohou do ní proniknout. Zatímco je účinek potlačen, není funkční, ale doba, po kterou je potlačený, se počítá do jeho trvání.

***Cílené účinky.*** Kouzla a jiné magické účinky, například *magická střela* a *znam osobu*, které cílí na tvora nebo předmět v kouli, nemají na cíl žádný účinek.

***Oblasti magie.*** Oblast jiného kouzla či magického účinku, například *ohnivé koule*, se do koule nerozšíří. Překrývá-li koule oblast magie, pak část oblasti, kterou koule pokrývá, se potlačí. Například plameny vytvořené *ohnivou zdí* jsou v kouli potlačeny, což ve zdi vytvoří díru, je-li překrytí dostatečně velké.

***Kouzla.*** Všechna aktivní kouzla či jiné magické účinky, které působí na tvora či předmět v kouli, jsou potlačeny, zatímco se tvor či předmět nachází v kouli.

***Kouzelné předměty.*** Vlastnosti a schopnosti kouzelných předmětů jsou v kouli potlačeny. Například *dlouhý meč +1* funguje v kouli jako nemagický dlouhý meč. Vlastnosti a schopnosti kouzelné zbraně jsou potlačeny, jsou-li použity proti cíli v kouli, nebo je-li tato zbraň držena útočníkem v kouli. Opustí-li kouzelná zbraň či kouzelná střela kouli úplně (například vystřelíš-li magický šíp nebo vrhneš-li magické kopí na cíl mimo kouli), potlačená magie předmětu se obnoví, jakmile opustí kouli.

***Magické cestování.*** Teleportace a cestování mezi sférami v kouli nefunguje, ať už je v kouli počátek, či cíl takového cestování. Portál na jiné místo, do jiného světa nebo sféry existence, stejně jako otvor do mimodimenzionálního prostoru, například vytvořeného pomocí *triku s lanem*, se dočasně uzavře, dokud je v kouli.

***Tvorové a předměty.*** Tvor či předmět, který je přivolaný nebo vytvořený pomocí magie, nebude v kouli dočasně existovat. Jakmile místo, které tvor či předmět zabíral, již není v kouli, tvor či předmět se okamžitě znovu objeví.

***Rozptyl magii.*** Kouzla a magické účinky jako *rozptyl magii* nemají na kouli žádný účinek. Podobně tvoje koule a koule vytvořená jiným *antimagickým polem* se navzájem neruší.



### ANTIPATIE NEBO SYMPATIE

***Příručka hráče***

*Očarování 8. úrovně*

**Vyvolání:** 1 hodina

**Dosah:** 12 sáhů

**Složky:** V, P, S (bud kus kamence namoõeny voctu pro účinek *antipatie*, nebo kapka medu pro účinek *sympatie*)

**Trvání:** 10 dní

**Povolání:** Druid, kouzelník

Toto kouzlo přitahuje, nebo odpuzuje tvory dle tvé volby. Zacílíš něco v dosahu, buď Obrovský nebo menší předmět či tvora, nebo oblast, která není větší než krychle 40 sáhů. Pak urči druh inteligentního tvora, například rudé draky, gobliny, nebo upíry. Obklopíš cíl aurou, která buď přitahuje, nebo odpuzuje uvedené tvory po dobu trvání. Jako účinek aury zvolbuď antipatii, nebo sympatii.

***Antipatie.*** Očarování způsobuje, že tvorové tebou určeného druhu cítí intenzivní potřebu opustit oblast a vyhnout se cíli. Když takový tvor vidí cíl, nebo je do 12 sáhů od něj, musí uspět v záchranném hodu na Moudrost, jinak se stane vystrašený. Tvor zůstává vystrašený, dokud vidí cíl, nebo dokud je do 12 sáhů od něj. Zatímco je tvor vystrašený, musí použít svůj pohyb, aby se dostal na nejbližší bezpečné místo, ze kterého neuvidí cíl. Pokud se tvor vzdálí více než 12 sáhů od cíle a nevidí ho, přestane být vystrašený, ale pokud se znovu podívá na cíl, nebo pokud se přiblíží do 12 sáhů od cíle, stane se znovu vystrašený.

***Sympatie.*** Očarování způsobuje, že tvorové tebou určeného druhu cítí intenzivní potřebu přiblížit se k cíli, když jsou do 12 sáhů od cíle nebo když ho vidí. Když takový tvor vidí cíl, nebo se přiblíží do 12 sáhů od cíle, musí uspět v záchranném hodu na Moudrost, jinak v každém svém tahu musí použít svůj pohyb, aby vstoupil do oblasti, nebo se pohnul do dosahu cíle. Když to tvor udělá, nemůže se dobrovolně vzdálit od cíle. Pokud cíl zraní nebo jinak poškodí ovlivněného tvora, tak ovlivněný tvor si může hodit záchranný hod na Moudrost k ukončení účinku, jak je popsáno níže. Ukončení účinku. Pokud ovlivněný tvor skončí svůj tah dál než 12 sáhů od cíle, nebo cíl nevidí, hodí si záchranný hod na Moudrost. Když v záchranném hodu uspěje, přestane být ovlivněný cílem a uvědomí si, že jeho pocity zášti či přitažlivosti jsou magického původu. Mimo to, tvor ovlivněný kouzlem si může hodit další záchranný hod na Moudrost každých 24 hodin po dobu trvání kouzla. Tvor, který uspěje v záchraně proti tomuto účinku, je vůči němu imunní 1 minutu a poté může být znovu Ovlivněn.



Zkoušel sem to uzpůsobit sám, ale přijde mi že kdykoliv se toho dotknu vyrobim novou chybu (bez ohledu na to jestli sem tu předchozí skutečně napravil), takže... :(
Autorská citace #53
14.4.2019 17:14 - York
sirien píše:
zadání od Aegnora nebylo úplně přesný


Nemůžu říct, že jsem to nečekal :-)

Večer se na to možná mrknu.
Autorská citace #54
14.4.2019 17:19 - York
Ještě jedna otázka: Maj tam ve výsledku bejt linuxový nebo windozový konce řádků?

edit: Zjevně linuxový.
Autorská citace #55
14.4.2019 17:21 - sirien
To je... velmi zajímavá otázka...

no idea?

Já ten skript pouštim z Windows, Linux nemám. Výsledek je cílem nahrát na GitHub jako .md soubor, stejně jako všechny ostatní .md které tvoří obsah SRDček. Z GitHubu taky beru původní zdroj (ctrl-c-v).

?
Autorská citace #56
14.4.2019 17:57 - York
Autorská citace #57
14.4.2019 17:58 - York
Mělo by to vyplivnout i ten soubor "kouzla-2.md".

edit: Aha, kostka žere některý znaky, takže to nebude fungovat.
Autorská citace #58
14.4.2019 18:03 - sirien
To sežrala i minule, ale ona je zachovává ve zdroji příspěvku, takže si to zvládnu vytáhnout (snad...)

EDIT: popřípadě to hoď na Gist nebo mi to pošli mailem nebo tak

EDIT2: aha, ok, už vidim...
Autorská citace #59
14.4.2019 18:05 - York
Dal jsem to na sweb, máš na to odkaz. Použij novou verzi, v té původní ještě zlobily uvozovky v některejch názvech kouzel (nemůžou bejt v názvu souboru).
Autorská citace #60
14.4.2019 18:07 - York
Mimochodem, uvozovky máte špatně. Otevírací je česká a zavírací anglická.
Autorská citace #61
14.4.2019 18:14 - sirien
hm. Kdesi pocestě vzniká nějaká blbá chyba :/

Píše:
const data =
`
# Abecední grimoár

## A

### ANTIMAGICKÉ POLE

***Příručka hráče***

...
...
...

processedData = processedData.replace(/# Abecední grimoár/, "");

// Remove headers like "## A" (along with following empty line).
processedData = processedData.replace(/## .nn/g, "");

const TAG = "###";
const snippetData = [];
const splitArray = data.split(TAG);

for (const record of splitArray)
{
const header = record.slice(0, record.indexOf("n"));

if (!header)
continue;

const fileName = `${convertHeader(header, "_")}.md`;
const recordData = `${TAG}${record}`;

save(fileName, recordData.trim());

snippetData.push(`snipet:${convertHeader(header, "-")}`);
}

save("kouzla-2.md", snippetData.join("n"));

Autorská citace #62
14.4.2019 18:21 - York
Zkus to ještě jednou, hodil jsem to do zipu.
Autorská citace #63
14.4.2019 18:32 - sirien
awesome, díky moc
Autorská citace #64
14.4.2019 18:34 - York
Koukám, že ta slova moci pořád dělaj problémy:

#_slovo_moci_,uzrav_,.md

Netuším, čím to je. Není jich ale moc, takže to asi bude jednodušší opravit ručně. Měly by to bejt jen názvy souborů.
Autorská citace #65
14.4.2019 18:41 - sirien
jj.

Taky na l.8258 v závorce je "snipet" místo "snippet".
A l.8253 vkládá "_" místo "-".

Ale popravdě tohle mě už netrápí, nějaké manuální zahlazení je vpohodě, důležitý je žes roztrhal ten megasoubor na ty dílčí kousky se kterejma se pak dá fungovat dál :)
Autorská citace #66
14.4.2019 20:22 - ShadoWWW
Skvělá práce, Yorku! (tleskající smajlík)
Autorská citace #67
14.4.2019 21:19 - sirien
York: ten krásnej pocit když sem ten skript spustil nad tim druhym souborem, vygenerovalo to nějaké série nečekaných chyb... a vlastně to bylo k užitku protože ty chyby šly použít k usnadnění další práce :D

Anyway... s Tvým skriptem sem to snad celé převedl správně - Dukolm to ještě musí celé zkontrolovat, ale snad - pokud tam nebude nějakej fail, tak si nejspíš právě urychlil věci minimálně o měsíc, spíš o výrazně víc, díky moc :)
Autorská citace #68
8.9.2019 15:52 - Dukolm
Tak pro info aktualizoval jsem SRD po technické stránce.

Hlavní změny aktualizován vuepress (ten motor co to pohání) na aktuální verzi.
Upraveno nastavení na serveru pro pohodlnější nahrávání nových verzí a časem automatické nahrávání nové verze.

Kdyby jste někdo narazil na prázdnou stránku nebo nějaký problém dejte vědět.
Autorská citace #69
18.1.2020 00:27 - sirien
NOVÉ A JEDNODUŠŠÍ EDITACE OBSAHU Z GOOGLE DRIVE

Dukolm dneska přepsal systém spravování obsahu, aby byl výrazně uživatelsky příjemnější.

Zdrojové soubory šly pryč z GitHubu a přenesli sme je na Google Drive. Tj. Kdokoliv je teď může normálně editovat prostě tím, že si otevře veřejně sdílenou složku a přímo v Google Drive je přepíše pomocí propojené aplikace StackEdit (neděste se, protě kliknete na "otevřít ve StackEdit")


NOVÁ CENTRÁLNÍ SRD STRÁNKA

Spolu s tím jsme spustili centrální srd stránku na srd.d20.cz, která bude sloužit jako centrální SRD rozcestník a místo na němž jsme nově uložili všechny FAQ a návody atp. společně pro všechny SRD dohromady, aby se snáz držely aktualizované.

Spolu s tím Dukolm taky aktualizoval odkaz v tý úplně nejhornější liště, co tu máme, takže odkaz SRD teď vede přímo na rozcestník.


Detaily v Novém a výrazně kratším a jednodušším manuálu k editacím.
Autorská citace #70
3.2.2020 20:40 - Dukolm
Objevil se problém s editorem "StackEdit" ořízne soubory delší než 250KB tak prosím spíše nepoužívatnež dáme další info.
Autorská citace #71
3.2.2020 22:26 - sirien
ok, tak problém se očividně týká jen 3 souborů (kapitol) v DnD SRD:
- PHB 3: povolání
- PHB 11: kouzla
- DMG 7: poklady

...pro tyhle tři prosíme používejte buď offline postup, nebo případně aspoň něco jiného, než StackEdit.

Ostatní kapitoly a celé Fate SRD jsou v pohodě.

(zhodnotili sme, že v tomhle rozsahu a okolnostech problém minimálně zatím nestojí za žádný hot fix - bereme ho případně v patrnosti do budoucna)
Autorská citace #72
4.2.2020 07:29 - Arled
Jen drobná oprava. Jedná se o kapitoly 3 (povolání) a 11 (kouzla) z Příručky hráče a kapitolu 7 (poklady) z Průvodce pána jeskyně.
Autorská citace #73
4.2.2020 13:53 - sirien
díky. Sem si řikal, že ty vlastnosti tam sou nějaký divný :)
Autorská citace #74
6.2.2020 18:07 - Dukolm
Tak jako dočasné řešení se přistoupilo k rozdělení oněch problémových větších kapitol. (už je i nasazeno)
Autorská citace #75
3.4.2020 23:45 - Dukolm
Aktualizoval jsem všechny SRD.
Autorská citace #76
7.4.2020 17:04 - exi
Jak se dostanu do grimoáru 5e? Složka na gdrivu je prázdná.
Autorská citace #77
7.4.2020 17:20 - sirien
Složka pro Grimoár je jen pro-forma systémová, pokud to chápu dobře.

Grimoár není statický-originální obsah, ale virtuální kniha (tj. není tvořený jedním zdrojovým souborem, ale je "skládaný" z mnoha různých souborů z nichž každý obsahuje jednu jeho stavební kostku).

Základní šablony virtuálních knih (tj. jejich "osnovu" a "statickou" část - nadpisy, "statické texty" a odkazy na jednotlivé stavební kostky obsahu.) najdeš v DnD5e/templates Jednotlivé "stavební kostky" virtuálních knih (tj. u grimoárů jednotlivá kouzla) najdeš v DnD5e/snippets

Pokud potřebuješ upravit kouzlo, tak upravíš snippet kouzla - všechny virtuální knihy (grimoáry i seznamy kouzel povolání v soupisech povolání) načítají právě tenhle jeden snippet, takže tím dané kouzlo upravíš ve všech virtuálních knihách naráz.
Autorská citace #78
7.4.2020 17:53 - exi
sirien: Done, díky.
Autorská citace #79
7.4.2020 17:58 - sirien
jen pro pořádek (popř. pro ostatní) malé ujištění:

v SRD každé kouzlo existuje právě dvakrát:
- jednou jako součást "statického textu" v souboru základní (zdrojové) příručky
- jednou jako snippet pro virtuální knihy

tj. je potřeba udělat opravu na dvou místech.

Pro vysvětlení - Původně sme si hráli s myšlenkou, že bysme věci co sou ve snippetech z těch originálních příruček smazali a zavedli sme je jen jako snippety (aby to stačilo zeditovat fakt jen na tom jednom místě), ale pak sme od toho ustoupili, protože takhle to na jednu stranu umožňuje zachovat původní originální texty v celistvé podobě (pro potřeby např. převodů do epubu... což mi připomíná, že někomu něco už hrozně dlouho dlužim :/ ) a na druhou stranu to umožňune snippety pro potřeby virtuálních knih upravovat / rozšiřovat aniž by se narušovala "čistota" originálu (např. ve snippetech jsou doplněné originální názvy a zdrojové příručky).
Autorská citace #80
8.4.2020 11:39 - wlkeR
Otázka: když zdejší SRD překračuje rozsah SRD publikovaného u Wizardsů... Proč se tomu pořád říká SRD? Jsem z toho vesele kradl a teď koukám, že to v rámci OGL použít nemůžu :/
Autorská citace #81
8.4.2020 12:45 - ShadoWWW
Zdejší SRD ≠ OGL SRD. Ale zkratka pořád funguje, pořád jde o System Reference Document. :-)
Autorská citace #82
15.4.2020 05:51 - Pan Bača
nejde mi používat StackEdit (a ani eximu). Háže mi to:
Píše:
Chyba autorizace
Chyba 400: invalid_request
Missing required parameter: client_id
Autorská citace #83
15.4.2020 06:31 - Pan Bača
v SRD u DnD se z nějakého důvodu zobrazují v tabulkách u jmen potvor velká první písmena (např. Tlející Valivec), i když v .md je to správně.
Autorská citace #84
15.4.2020 17:48 - sirien
sorry, dostal sem se k tomu až teď.

Tabulky bude muset pořešit až Dukolm.

StackEdit - pořád? Mě to teď funguje správně.
Autorská citace #85
15.4.2020 18:05 - Pan Bača
pořád
Autorská citace #86
15.4.2020 18:39 - sirien
to je mega weird, protože já v tom dneska normálně pracuju. Kterej soubor konkrétně?
Autorská citace #87
15.4.2020 19:07 - Pan Bača
všechny, co jsem vyzkoušel. Bestiář a namátkově teď i PH.
Autorská citace #88
15.4.2020 19:30 - Arled
Funguje mi to v pohodě na Chromu a desktopové aplikaci. Ale nefunguje mi to na Firefoxu.
Autorská citace #89
15.4.2020 19:35 - exi
Hlásím teda taky nefunkční Firefox, ale zkouším Edge a tam ten StackEdit nejde taky.
Autorská citace #90
15.4.2020 19:38 - sirien
aha... já sem na Vivaldi (Chromium). Co jiné dokumenty odjinud? Já nemám nic poruce, ale vědět jestli je chyba u StackEditu / Firefoxu nebo u nás by asi vcelku pomohlo.
Autorská citace #91
15.4.2020 19:40 - exi
Je asi něco se StackEditem, nejde v tom otevřít ani textak, co mám u sebe.
screen 1
screen 2
Autorská citace #92
15.4.2020 20:15 - exi
Ha, řešení:
Pan Bača: Jdi sem, vytvoř pokusný soubor, ulož si ho na svůj gdrive a všechno to propoj. Pak by ti to mělo jít.
Autorská citace #93
15.4.2020 20:45 - Pan Bača
pozoruhodné.. už to funguje, díky
Autorská citace #94
18.4.2020 21:36 - Jarik
Existuje nějaký potenciál, že by se do SRD dostali o bestiáře z rozšíření?
Protože to by bylo fakt bomba mít najednou všechny bestiáře online. :D
Autorská citace #95
18.4.2020 22:21 - Dukolm
Jarik: Pomoci mužeš i ty http://srd.d20.cz/faq/#pomoci-muzes-i-ty
Autorská citace #96
18.4.2020 22:52 - sirien
Ano. Jak píše Dukolm.

Ideální postup:

1) vzít .md Bestiáře, za nadpisy monster doplnit kurzívou orig. název a tučnou kurzívou příručku původu (stejně, jako to mají kouzla v Grimoáru)

2) použít adekvátně upravený Yorkův skript podle jednoduchého návodu (popř. poprosit takřka kohokoliv kdo je aspoň trochu IT pozitivní, ať to udělá)

3) ve složce se snippets na gDrive založit podsložku Monstra a vzniklé snippety tam nahrát

4) Říct Dukolmovi o založení virtuální knihy, např. Rukověť monster, a v této (podobně jako v Grimoáru) vytvořit dokument s abecedním řazením a nasázet to do něj

5) Následně lze libovolná další monstra co jsou přeložená přetavovat na snippety a vkládat je do Rukověti.


Pokud to zní těžce, tak ujišťuju, že to těžké FAKT není (been there, done that). Naopak. Z drtivé většiny to je jen a pouze copy-pasting. Doslova. Tzn. je to prostě nenula "práce", která neni moc náročná, ale ani zábavná a někdo jí prostě musí odklikat, protože samoseto neudělá.

Na druhou stranu to je zrovna věc, ve které může přispět fakt kdokoliv, žádný hard-skill na to není nutný. Manuál k tvorbě virtuálních knih je tady. (Ostatní manuály - formátování atp. - o jeden klik vedle)
Autorská citace #97
18.4.2020 23:21 - Dukolm
Jinak pokud někdo chcete editace .md souborů dělat u sebe tak z editoru se mi docela osvědčila
https://typora.io/
Autorská citace #98
19.4.2020 07:55 - Jarik
A na podobne veci mam cas jen v praci. A tam si nic nestahnu, a ledacos je blokovano...kriticky infrastruktura. Dokud jde o copy-past v Gdocs, tak pomoci mohu.
Autorská citace #99
19.4.2020 10:58 - sirien
Jarik: .md jsou prosté textové soubory bez formátování (jako třeba .txt - to .md slouží jen pro jiné programy aby správně přečetly přímo do textu vložené "značky" jako ** nebo # atp.).

Klidně si můžeš udělat kopii přímo na Google Drive a pak tu kopii otevřít v Google Dokumentu a editovat jí tam.

Popř si to otevřít v Google Dokumentu a ctrl+c+v si to překopírovat do Win Poznámkového bloku nebo Wordu a pracovat v tom.

Jak sem psal, drtivá většina práce je ten copypasting, to ostatní jsou spíš technický triviality.
19.4.2020 14:27 - sirien
Aha, tak to je ještě snazší, protože koukám, že Bestiář je už teď dělanej stylem jedna potvora - jeden zdrojový soubor.

Tj. všechno co je potřeba je:

- tyto si překopírovat do /snippets/monstra
- do každého na začátek vepsat kurzívou orig. název (tj. vepsat "*Orig. název*") a pak tučnou kurzívou příručku původu (doslova jen vkopírovat "***Příručka hráče***")
- v /templates založit rukovet-abecedni.md
- a tu pak vyplnit nadpisy a odkazy na snippety (v podstatě obšlehnout to jak je napsaná template pro grimoar-jmen)

...profit.
19.4.2020 15:14 - Jarik
Zkusím si během týdne najít čas. A otestovat to. Začal bych asi 5 nestvurami z doplňku pro ToA. Případně šel proti proudu času, aby to dávalo přidanou hodnotu mně. Tedy ToA. A pak by se vidělo.
19.4.2020 15:26 - sirien
Super, každá část do budoucna určitě hodně pomůže.

Pokud chceš přenést věci co ještě nejsou v markdown, tak ideální postup asi je:

Pokud můžeš používat StackEdit (nebo podobný online editor uvnitř Google Drive) - prostě založit nový stackEdit soubor, pojmenovat ho "nazev.md" (včetně onoho .md) a přenést to rovnou do něj.

Pokud musíš pracovat v "offline" windows, tak založit si textový soubor (.txt), změnit mu příponu z .txt na .md, následně ho otevřít v Poznámkovym bloku (otevře se úplně stejně jako .txt, neměl bys poznat žádnej rozdíl), přenést to do něj a pak to na gDrive nahrát. (Pokud bys ani nemohl změnit přílohu, tak to udělat prostě v .txt, ta přípona jde změnit i pozdějc.)

...tj. práci přímo v Google Dokument editoru je (co teď koukám a zběžně zkoušim) lepší se spíš vyhnout.


Tak jako tak:

- stat bloky je potřeba formátovat po vzoru rámečků pro monstra, jinak to samozřejmě neudělá ty potřebné grafické rámečky

- za nadpis je potřeba doplnit ten originální název a příručku původu. Orig. název se hodí obecně plus může mít ve snippets nějaká velmi hodnotná využití do budoucna (pro budoucí funkcionality a moduly Kostky popř. pro strojová zpracování atp.) a příručka původu je potřeba aby v tom byl přehled v rámci té jednotící virtuální knihy.
19.4.2020 15:43 - Jarik
Pravděpodobně si udělám offline txt s md koncovkou jako mustr. Pak do něj naklopím nestvuru a uložím do svého offline archivu. A jakmile budu mít celý kus práce, tak dotvoří tu knihovnu a mánesu to do Gdocs.
19.4.2020 15:52 - exi
A ty chceš dělat i Vola? Já jen, že až se bude dělat klíč, tak tam možná najdeme dost věcí, co bude potřeba sjednotit. Ale zase nevím, jak dlouho to bude trvat, než se k němu dostaneme, tak tě nechci zdržovat.
19.4.2020 15:57 - sirien
tak jedna z přendostní snippets je, že případné budoucí úpravy je potřeba udělat jen na jednom místě (uvnitř snippetu), takže to by snad neměl bejt až tak moc problém.

Jinak teda zrovna Vola ani žádnou jinou rozšířující příručku v SRD nemáme, i když technicky neni důvod je tam nepřenést taky případně.
19.4.2020 16:01 - Jarik
Hele. Moje tvorba je dost rozvodněná.
Jestli do konce měsíce dodělám Zelvaky, aby je PanBaca podruhé prošel, tak budu rád.
Do toho termínu si chci i osahat tuto funkcionalitu. Protože při hraní online je výhodná. Nemusím mít nic připraveno bokem.
A tak bych v květnu chtěl začít dělat ten virtuální ToA Bestiar. A to nevím, zda dodělám do léta. Je moc proměnných, které mi do toho lezou.
24.5.2020 22:41 - Dukolm
Proběhla aktualizace SRD nyní na každé úvodní stránce dole datum vygenerování a číslo verze. Slouží hlavně pro mě ale třeba se vám to bude taky hodit.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.52490401268005 secREMOTE_IP: 3.226.248.180