Kultura

sirien
29.4.2020 13:57
Apocalypse World
Důležité odkazy:

Překlad AW a příslušná diskuse k překladu, překladový klíč
- online SRD překlad, jeho info článek a diskuse

Materiály ke stažení a jejich diskuse
Sirienovy AW hacky a další možná v diskusi

Diskuse o preskriptivnosti AW

Dungeon World částečný překlad a diskuse
diskuse k Dungeon Worldu a ostatním PbtA hrám

Ofiko Apocalypse fórum s Vincentem osobně

Významné posty:
- fungování zranění, plošných útoků a špinavosti #33 (přebíjení je špatně, viz 98)
- vysvětlení fungování přebíjení: 98 (ve 33 to je špatně)
- errrata / addendum k pancíři a průbojnosti: #69
Autorská citace #41
2.5.2020 15:27 - Aegnor
sirien píše:
(stylem: střední gang má 27 lidí... 26, furt se drží... 25, je v prepozici stavů... HA! 24! Zabils Joea, tím si zredukoval gang ze středního na malej a snížils mu bonusy! - ...takhle v AWčku fakt ne)

To mi připomíná, jak jsem kdysi při hraní GURPSů přemýšlel, jak je to s naložením když jsem přesně na hraně a pak to odmávnul s tím, že "první vystřelenej šíp to stejně shodí do nižšího". :D
Autorská citace #42
4.5.2020 13:53 - Jerson
Dělám si pořádek ve zbraních a narazil jsem na to, že kulomet u Magora je popsaný jako "hlasitá", zatímco v obecných zbraních je "špinavá". Navrhuju sjednocení na "špinavá".
Btw. u granátometu je "špinavej", tedy dodržuje se rod,zatímco u jiných braní jsou přívlastky v ženském rodu - tady bych navrhoval všechno v ženském rodu, jako přívlastek ke "zbraň".
Autorská citace #43
4.5.2020 14:36 - sirien
rody štítků zbraní a výbavy viz tady

Ohledně kulometu - tam je ve skutečnosti chyba v překladu, co koukám. A jakože jak kráva, protože mi tam úplně zmizela útočná puška a u kulometu se zmotaly dohromady štítky kulometu a útočný pušky :/ DAMN IT.

správně má být

kulomet (3-zranění nablízko/nadálku plošnej špinavej)
útočná puška (3-zranění nablízko/nadálku hlasitá automatická)

Moje omluva, tohle je nejspíš relikt snahy vměstnat ten rámeček do prostoru, kterej mu tam je danej k dispozici :/


Jinak ale ve hře sme narazili i na jiný nesrovnalosti trochu, např. u brokovnice se pletou dohromady lámací dvouhlavňovky (nejspíš) s pumpovačkama, přičemž pumpovačky jsou jednoznačně výhodnější (dvouhlavňovky maj "přebíjecí", pumpovačky ne). Nejvíc na to de narazit u Borce, kterej má ve svejch speciálkách lámačku (přebíjecí), kterou případně může změnit na pumpovačku, ale stojí ho to jednu volbu, zatimco jiný postavy co si vyberou něco z "normálních" zbraní (fixer, baron...) můžou by default šáhnout po pumpovačce (ale samozřejmě k tomu nemůžou přidat nic dalšího).

Další věc je zmatek v granátometech, kdy se granátometem občas myslej podvěsný (doplňky na útočný pušky atp.), někdy takový ty těžký vojenský (opěrný trubice pro nepřímou střelbu) a někde tam je snad dokonce takovej ten "revolverovej" pumpovací. Zkoušel sem to odhadnout a přeložit nějak rozlišeně, ale hlavu do gilotiny za to ochotnej dát nejsem.
Autorská citace #44
4.5.2020 14:38 - sirien
ADD: ten magor mě fakt jebe; udělám teď aspoň hot-fix, opravim to rovnou a do materiálů hodim jeho zkorekturovanou verzi. Neni to ideál, ale lepší jak drátem do oka a velkou erratu budu případně fakt dělat až naráz až (jestli) se mi sejde nějakej ucelenej feedback a korekce.
Autorská citace #45
4.5.2020 14:43 - Jerson
A když jsem u zbraní, mám pár otázek ke zbraním na míru pro Battlebabe/Borce.
První věc je, pokud ke zbrani přidám "automatická", tak pořád zůstává, že je "přebíjecí"? Po automatické střelbě je sice nutné přebít, ale zase tenhle štítek jen dává možnost použít automatickou střelbu, nikoliv nutnost.

Druhá věc - může k brokovnici přijít štítek "průbojná"? Reálně takové zbraně neexistují, brokovnice se dá jedině nabít jednotným nábojem, který sice je velkorážní, ale není průbojný.

Jinak Borec si může vytvořit ekvivalent samopalu (podle toho jak se počítá štítek "automatická" možná i silnější. Může mít nemožně silou brokovnici (5-zranění), což je ekvivalent zranění velkorážního kulometu - to povolujete?

Dokáže vytvořit ekvivalent lovecké pušky nebo tlumené pistole, ale ani se nedokáže přiblížit útočné pušce.

Takže v porovnání s Gunluggerem / Magorem může mít silnější zbraně nablízko, ale slabší zbraně na dálku (útočnou pušku nemůže mít ani jeden, ale Magor může mít kulomet, což je o něco víc než útočná puška). Plus může mít zbraň, která bude unikátní nečíselně, ale u ní mě nenapadá, jak ji ve hře zajímavě využít - prodávat ji určitě nebude, a vytáhnout unikátně vypadající, ale přitom slabou zbraň, je takové machrování bez křídel.

Ještě u štítku "automatická" mi chybí něco jako možnost vyššího zranění, pokud je použita proti jednomu cíli, a naopak omezení zbraní při použití proti velkým gangům - třeba že bez ohledu na výsledek hodu nemůže v jedné akci zbraní zranit víc lidí než odpovídá malému gangu, protože na to prostě nemá dost nábojů.

___

Ještě u klasické brokovnice mi chybí štítek "přebíjecí", zejména když má jít o klasické pumpy, které se musí ládovat po jednom náboji do vnitřního zásobníku.
Autorská citace #46
4.5.2020 14:48 - Jerson
Koukám že než to sesmolím, tak Sirien stihne reagovat.

Kulomet už teď dává větší smysl, na rozdíl od útočné pušky se nemusí po automatické střelbě přebíjet.
Pokud jde o granátomety, tak to co je jako podvěsný granátomet by měl být i klasický ruční jednoranný, a to co je jako "granátomet" by měl být nejspíše nějaký poloautomatický s bubnovým zásobníkem.
Autorská citace #47
4.5.2020 15:19 - Aegnor
Jerson píše:
Může mít nemožně silou brokovnici (5-zranění), což je ekvivalent zranění velkorážního kulometu - to povolujete?

1. Proč by to člověk měl zakazovat?
2. Co mu dává právo něco takovýho udělat?
Autorská citace #48
4.5.2020 16:52 - sirien
Jerson píše:
[borec, zbraně na míru] pokud ke zbrani přidám "automatická", tak pořád zůstává, že je "přebíjecí"?

upřímně - asi bych Ti řek že takové combo nedává moc smysl?

Pokud je zbraň přebíjecí, tak jí můžeš dát poloautomatická, což mechanicky zruší štítek přebíjecí. (= "poloautomatická (-přebíjení)") Tzn. udělat z takové zbraně automatickou asi moc nejde, resp. tvrdě mechanicky bys asi musel jít přes dvě volby (nejdřív dropnout přebíjení, pak přidat automatiku), ale takhle AW moc fungovat nemá - pointa je spíš o tom, že když máš zbraň co je v základu přebíjecí, tak udělat z ní automatickou nedává moc smysl fikčně.

Obecně nicméně všechny základy borcovejch zbraní mají přebíjecí, což sem chápal jako záměr (sou to jakože na pohled hustý a hrozivý/zajíamvý zbraně, ale nejsou nutně brutálně efektivní, což je odlišuje od magorovejch). Zároveň tam je ta možnost dát "automatická" což... jako asi fakt můžeš dát "poloautomatická" což dropne přebíjení a pak přidat i "automatická" což Ti dá volitelnou možnost zasáhnout oblast, pokud takovou zbraň popíšeš ve fikci. Jen Tě to teda bude stát obě ty volby.

Každopádně ty zbraně u borce sou sice silný, ale IMO nejsou / nemají být ani tak o efektivitě, jako spíš o stylovosti a vzezření.

Jakože ano, můžeš si udělat 5-zranění brokovnici, proč ne, ale je to lámací dvouhlavňovka narvaná celistvejma nábojema ze který vystřelíš, někomu vodpálíš hlavu a pak se musíš krejt a přebíjet. Magor oproti tomu má AR-15 s podvěsnym granátometem. Ten pocitovej rozdíl tam je myslim zřejmej?

Jerson píše:
Druhá věc - může k brokovnici přijít štítek "průbojná"?

K tomu IMO slouží štítek "pr munice".

Jerson píše:
útočnou pušku nemůže mít ani jeden

magor ano, viz výše, z překladu mi to omylem vypadlo.

Jerson píše:
Ještě u štítku "automatická" mi chybí něco jako možnost vyššího zranění, pokud je použita proti jednomu cíli

IMO to tam neni záměrně - AW se nesnaží být nutně realistický.

Jerson píše:
a naopak omezení zbraní při použití proti velkým gangům

...IMO má implicitně vyplývat z fikce, viz tenhle post, zejména, ale nejen, odstavec "Zadruhé..."
Autorská citace #49
4.5.2020 18:40 - Jerson
Aegnor píše:
1.Proč by to člověk měl zakazovat?
2. Co mu dává právo něco takovýho udělat?


Protože
v pravidlech AW se píše:
Je možný tvořit podivný kombinace, ale je to na tvojí odpovědnost. Osobně to nedoporučuju.


Sirien - no, pokud to vidíš takhle, tak by mě zajímalo, k čemu má Borec tu volbu "automatická". Když by to přidal k pistoli - dle tebe spolu s "poloautomatická" -, vznikne mu běžný samopal. Když by to přidal k pušce, vznikne mu slabá puška jen ba dálku, zbraň, která ani nedává smysl. Takže zbývá brokovnice, u kurtr by vznikla zbraň, která funguje o něco lépe proti gangu - jenže samotná brokovnice už může zasáhnout kohokoliv v cílové oblasti. Takže výsledkem téhle volby by mohla být buď běžná, oslabená nebo divná zbraň. Ani jedno mi nesedí.

Brokovnice - moje otázka směřovala na to, že když jí dám štítek "průbojná", neměl by zrušit štítek "špinavá"? Protože nedává smysl, aby průbojná munice z brokovnice zasahovala víc cílů v oblasti.

Jinak nemám dojem, že jeho brokovnice je v základu lámací dvojka, tedy že by musela být. Technicky má stejný štítek jako revolver na 6 nábojů. A právě jsem se ptal, jak se bere zvýšené zranění proti gangu,, protože taková zbraň může klidně udělat hodně smrtelných zranění, a to prostě na dvouhlavňovou brokovnici nesedí.. Ozna nějaká čtyřhlavňová velkorážní by to zvládla, myslím aby to dávalo smysl ve fikci.

Navíc když jsem řešil, jsk funguje to prebíjení, tak jsi psal, že jeden hod může pokrývat třeba i jeden střet. Což dává smysl, pokud má člověk třeba náboje do revolver v rychlonabíječi nebo náboje do brokovnice v držáku na ní, takže dokáže vystřelit třeba 12 ran, než bude muset doplnit munici. Ale nedává to smysl pro jeden výstřel z dvouhlavňovoé brokovnice.

Já totiž přemýšlel, že bych si zkusil udělat brokovnici CAWS, prostě zajímavou zbraň, kterou nikdo jiný nemůže složit, Kurta by byla o něco silnější než běžné brokovnice. Ale se dvěma volbami pro automatickou střelbu to nedává smysl.

Druhá možnost byla udělat si P90, tedy automatickou "pistoli" - samopal s průbojnou municí. Ale udělat jen obyčejný samopal, to je nuda. Dal by se udělat Desert Eagle, tedy pistole s 3-zranění bez přebíjení - ale to je každá běžná brokovnice mechanicky lepší.

Takže některé volby mi přijdou sice na první pohled efektní, ale vlastně nepřinesou ani ten popisný.

Automatické zbraně - nejde mi o realustičnost, to by spíše zvyšovala šanci na úspěšný zásah, ale o uvěřitelnost. Mám jednoho nepřítele a na výběr dvě zbraně,, které můžu do nepřítele vyprázdnit - kapesní Deringer, malou rukávovou pistolku na dvě rány, a UZI, MAC-10, nebo jiný samopal. Po které zbrani sáhnu? Podle AW je to jedno. Podle mě každý sáhne po samopalu, aby nepřítele rozstříkel na sračky. To mi sedí k realitě, uvěřitelnosti, stylizaci AW světa, filmům, prostě ke všemu - až na mechaniky AW.
Autorská citace #50
4.5.2020 19:14 - sirien
Jerson: s tím proč má borec ke zbrani tu volbu "automatická" to je vcelku zajímavá otázka. Možná to je prostě autorské přehlédnutí / chyba. Ono za sebe považuju za fail už jen fakt, že máš volbu "automatická", která ale nedává štítek "automatická", ale štítek "plošná" (což btw. koresponduje s mým postřehem, že borec má všechny "základní" zbraně přebíjecí). Tj. možná bych radil ignorvaat to že tam je "automatická" a soustředit se spíš na to, že to přidává štítek "plošná". Ne, že by to situaci učinilo jakkoliv jasnější, ale už tam vidim třeba variantu brokovnice s explozivními ("granátovými") náboji, kde dává smysl, že zasáhnu všechny v dané oblasti, ale přitom beztak musim dál přebíjet.

Celkově je tohle ale spíš otázka na Vincenta. Ve volný chvíli se pudu podívat jestli tam už někde odpověď neni a buď jí repastnu nebo se ho zeptám.

Jinak u brokovnice a toho že může zranit "kohokoliv" v cílové oblasti - ano, může, ale pozor na to že "kohokoliv" není totéž co "všechny" (viz výše odkázaný post #33 a v něm uvedené příklady).


Obecně se ale bojim, že v těch pravidlech hledáš doslovnost, která tam neni. Ta pravidla zachycují mnohem víc dojem z těch zbraní a očekávání které bys od nich měl např. jako divák ve filmu spíš než nějakou snahu o simulaci toho jak fungují, ať už co do realismu nebo uvěřitelnosti. Proto má 6-ranej revolver "přebíjecí" (ono se ani nečeká, že bys ve hře nutně řešil věci po výstřelech a odpočítával je... a pokud by se házelo na dění fakt ve vteřinovejch úsecích a akcích, tak může dávat smysl, že Ti MC dovolí hodit 2x nebo 3x, než se ta přebíjecí vlastnost aktivuje), proto se neřeší automatická střelba na 1 cíl (protože ve filmu a i literatuře prostě od automatický zbraně čekám plošnej efekt a ne nutně podtržení že tim jednotlivce zabiju snáz než poloautomatem), proto brokovnice umožní zasáhnout víc cílů (i když to "nedává smysl" ani s těma brokama, ale prostě to je trope a dá se vykládat i více výstřelama z dvouhlavňovky atp.).

Totéž pak platí pro ty rozdíly zbraní Borce a Magora. Borcovský zbraně sou hrozivý, stylový, silný, ale sou to víc věci co udělaj bordel a pak zahálej. Magorský zbraně sou usedlý, mnohem míň řvavý nebo zastrašující, ale sou prostě efektivní. Borec má věci kterejma je drsný mávat okolo po kterejch šáhne drsňej macho. Magor má zbraně co prostě pozabíjej lidi, po kterejch šáhne veterán ze speciálních jednotek.
Autorská citace #51
4.5.2020 19:40 - Jerson
Štítek "plošná" mi nedává smysl vůbec, protože to mají granáty a přeneseně i automaty s nákladem munice, vůbec si nedovedu představit, co by to bylo za zbraň. Brokovnice má na granáty moc malou ráži. Btw kde se vůbec shání střelivo, když dojde?
A uvidím zda tedy není něco napsaného na fóru, protože automatická brokovnice s průbojnými náboji byla jedna moje volba. Když ne brokovnice, tak pistole, nebo tedy spíše velkorážní revolver s průbojbou municí.

Když jsem u Borce, když se jeho schopnost Nemožné reflexy počítá jako pancíř kvůli tomu, jak se pohybuje, funguje proti tomu průbojná munice nebo ne?

Jinak už jsem to možná psal, ale pro mě je půlka Battlebabe právě to battle, aniž bych s sebou musel tahat tunu krámů jako Gunlugger. Možná ta bitva nemusí trvat dlouho, ale pořád čekám, že z ní odejdu po svých, nebo alespoň bych tohle rád.
Autorská citace #52
4.5.2020 20:16 - sirien
Kde se shání střelivo - nevim, kde sháníš šípy v DnDčku? Nejspíš si je buď koupíš za ňákej barter nebo si repasuješ nábojnice v dílně. Btw. ta hra množství munice ani neřeší.

Ad nemožné reflexy - asi záleží na typu útoku? (Jakože upřímně nevim; ve hře sem to doteď řešit nemusel.)

Borec paradoxně neni moc dobrej bitevní charakter. Ne ve smyslu bitevní efektivity. Jakože Borec tou bitvou zvládne projít a zvládne dosáhnout svýho, ale... je to bordel kdy se z toho stane masomlejnek s hromadou mrtvejch a možná pocestě schytá nějaký zranění, z okolí se stane kůlnička na dříví atp. Řešil sem to tady pár postů zpátky se Shakem. Borec i Magor se zvládnou něčeho zmocnit silou, ale ten průběh a výsledek se dost lišej (Borec hodí 6- a prostě porozdává svoje 5-zranění pr nebo nějakou podobnou sodu, zatimco Magor hodí 10+, vezme si menší zranění, zmocnění se a zastrašení opozice a spokojí se s rozdanejma 2-zraněníma z poboční zbraně).

Btw. to je tak trochu i odpověď na Shakovu otázku "kdo by chtěl hrát bojovýho Borce" - právě někdo kdo zvládne projít bitvou, ale chce u toho víc vypadat hustě bez ohledu na následky, než že by byl nějak děsivě efektivní.
Autorská citace #53
5.5.2020 08:24 - Jerson
sirien píše:
Kde se shání střelivo - nevim, kde sháníš šípy v DnDčku?

Šípy v DnD se dají vytáhnout z mrtvol, sebrat nepřátelům nebo vyrobit, kromě délky je to celkem univerzální věc. Ale kde sehnat průrazné náboje do nějaké speciání zbraně v postapo světě? :-)

Další věci řeším na RPGF, tam se zapojil ještě Marky.
Autorská citace #54
5.5.2020 13:33 - LokiB
průrazné náboje v post-apo světě si buď vyrobíš na domácím stroji, nebo si je koupíš od next-door-freaka, od kterého jsi sehnal i tu speciální zbraň :)

nějakou zásobu máš, když dojde ... buď si administrativně přidáš, nebo to budeš řešit in-game, je-li to zajímavé.

brání v AW něco tomu, abys ve hře, když to bude zajímavé, udělal shánění munice součástí hry ... jestli to bude hráče bavit. imho jich bude menšina.
Autorská citace #55
5.5.2020 14:21 - MarkyParky
Nejeden Savvy si rád přivydělá tím, že si rozjede gig, případně vyhlásí projekt na její výrobu.
Autorská citace #56
5.5.2020 14:27 - sirien
Jerson: no vidíš - až na to vytahování z mrtvol to funguje v podstatě stejně. Plus se daj vyrabovat starý muniční sklady. A místo vytahování z mrtvol můžeš repasovat vystřílený nábojnice. Kromě toho, premisa AW přímo zmíněná v knížce je, že prostě munice zbylo dost. (Další podobná premisa je, že zbylo i dost benzinu a navíc se nevypařil ani nezkazil.)

(Kromě toho co je vůbec průrazný náboj je diskutabilní a hodně závislé od toho, co máš vůbec za pancíře. Pokud se nedochovaly moderní balistické vesty, tak průrazný náboj může být klidně "jen" pořádný náboj ze Zlatýho věku co má pořádně vyrobenou kulku a je naládovanej pořádně namíchanym korditem... místo nějakého repas šmejdu, proti kterýmu funguje z náhodnejch věcí seskládaný brnění a dokonce i silná kožená bunda.)
Autorská citace #57
5.5.2020 14:40 - Jerson
LokiB píše:
průrazné náboje v post-apo světě si buď vyrobíš na domácím stroji, nebo si je koupíš od next-door-freaka, od kterého jsi sehnal i tu speciální zbraň :)

Zbraň se právě pokouším najít, aby šlo o existující kvér, ne o něco vyrobeného v postapo době :-)
Našel jsem jednoho zajímavého kandidáta:

Sice to není plný automat, ale vypadá dobře a je kompaktní.

Btw. ještě jedna otázka - když má Borec dvě zbraně na míru, musí být jedna palná a druhá chladná, nebo můžou být obě palné? Protože Faskal upřednostnil, abych měl jednu palnou a druhou chladnou, kterou jsem nikdy nevyužil (protože jen blboun tahá nože tam, kde se bude střílet :-) )
Autorská citace #58
5.5.2020 14:55 - LokiB
Jerson: bullpup shotgun s miniaturní hlavní, pistol-grip. a s tím pistolovým tlumičem. No, být to mezi námi, řeknu, že je až nereaálné ;) , ale do post-apo hry to je tematické.
Zachovaly se, protože nebyly na svou před-apo dobu moc efektivní, byly v mnoha zemích nelegální a tedy dobře ukryté.
Autorská citace #59
5.5.2020 15:04 - sirien
Jerson: ano, si borec, ne magor (ok, tohle v originále pointu podtrhuje líp...), máš právě jednu střelnou speciálku a právě jednu chladnou speciálku (vyplývá to z toho jak je postavený ten char-sheet - což ano, v AW je součást pravidel, takže tohle se např. v SRD bohužel trochu ztratí...)
Autorská citace #60
5.5.2020 15:05 - Jerson
To není Bullpup, zásobník má před spouští, a taky si myslím že to není tlumič, ale prodloužení hlavně. Nicméně se mi nedaří najít jakoukoliv jinou zmínku o téhle zbrani, tak si ani nejsem jistý, zda to není jen nějaký sci-fi model. Ale až na tu trčící lištu vypadá dobře :-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.45514702796936 secREMOTE_IP: 34.239.149.34