Kultura

14.10.2020 11:04 - LokiB
MáloMocný: a jaké je podle tebe kritérium nepovedenosti, které to rozhodne?

Co tu lidé řeší, je, že podle nich to mohl být výrazně povedenější klon DrD, kdyby autoři nelpěli na některých, podle mnohých zbytečných či špatných, designových záměrech, a kdyby dali více práce některých částem pravidel (třeba výčet kouzel a jejich účinky jsou za mě fakt mizerné části, které dělal zlý člověk, který asi kouzelníka nikdy nehrál a necítil frustraci z toho, že nemá na výběr z použitelných a smysluplných kouzel)
14.10.2020 11:13 - Jerson
Komunita DH ji přijme a všech 3000 výtisků najde majitele. Ale jinak nevím, co máš namysli.
14.10.2020 11:28 - sirien
Tohle je fakt roztomilý trend. Nelíbí se mi názor na webu?
- označím osazenstvo za nerdy (zatímco hráči těch nerd her co roky natěšeně na FB čekali na vydání kopie své zaniklé nerd hry sou... Mainstream fotbalisti?)
- nebo řeknu, že skuteční hráči tam venku... (Protože ti co píší do diskuse nejsou hráči - nebo nejsou skuteční...)

Obojí a všechno ostatní podobné je mimochodem ad hominem argumentační chyba - místo vyrovnání se s kritikou samotnou přímo snaha o zpochybnění kritiků.
14.10.2020 11:52 - MáloMocný
Tito "označení" nerdové dávno odhodili DrD jako špatný systém a určitě natěšeně nečekali na nějaký další klon. Natož aby si jej zahráli :D
14.10.2020 12:34 - Log 1=0
Aha, takže když píšeš nerdi, tak nemyslíš "nerdi" ale "nerdi, kteří se mnou nesouhlasí, a proto na jejich názor kašlu". Chápu to dobře?
14.10.2020 14:07 - PetrH
Já se na DrH těšil... DrD mám strašně rád, vyrůstal jsme na něm. DrH mě vrátila do dávných situací, co jsem nepěkně zažíval se Stínem meče, Hrdiny Fantasy... nicméně, pokud budou kompletní pravidla (prý za rok +- ten rok, dva tři) tak pak se posoudí, zda se celek povedl a líbí se. Protože pokud to komunita nadšeně přijme (a jen pár "nerdů na d20" to okope, kde je soupis 9stran postřehů, rozporů, chyb atd. Peppy z discordu, že) tak Golden Dog vydá dostisk (jen by si měl ohlídat cenu, aby sám jej neprodával dráž něž distribuce (ono kilo sem a tam) a zkusit se zamyslet nad něčím jako placené pdf)
16.10.2020 16:57 - Castello
Tak DH konečně dorazila, zběžně jsem prolistoval a jsem spokojen, hlavně co se povolání a jejich výběru ze schopností, škol, zaměření,... týče. Naopak, co mi vadí a bude to chtít podrobně vyřešit jsou mnohé nejasnosti.
Například akce v boji jsou buď dlouhé nebo krátké a pochopil jsem, že dlouhá je asi jenom jedna za kolo - v příkladě je, ale uvedena dlouhá akce společně s krátkou a nikde není přesně dáno, co vlastně člověk může za kolo udělat. Jedna dlouhá, jedna krátká? Žádná dlouhá více krátkých a v tom případě kolik? A tak podobně, zároveň trochu bije do očí nejednotnost, která asi vyplývá z většího počtu autorů, například v tabulce schopností válečníka je Útok 3x 2 kola a až v podrobnostech je popsáno, že od 6. úrovně je to 2x kolo, zatímco u hraničáře je tento fakt zmíněn už v tabulce atd.
Každopádně už se z družinou těšíme na hru a novou kampaň, tak snad se to bude i dobře hrát.
16.10.2020 17:12 - sirien
Castello: určitě se bavíme o Dračí Hlídce a ne o Zapovězených zemích?

Jestli jo tak to je mechanika vzatá ze ZZ a Dlouhá akce jsou nejspíš všechny "běžné" věci (útok, sesílání kouzel atp.) zatímco "krátké" jsou různé drobnější věci (zasazení dalšího šílu, rychlé reakce, běh...) Za kolo můžeš provést jednu dlouhou a jednu krátkou akci nebo dvě krátké akce. Přesné rozdělení co je Dlouhá a co Krátká akce v DH Ti ale neřeknu.
16.10.2020 17:19 - LokiB
v DH soubojáku jsou dlouhé a krátké akce.
16.10.2020 18:09 - sirien
Loki: to už v podstatě víme, ale Castello se ptá které jsou které a kolik jich je.
16.10.2020 18:50 - RoVan
V pravidlech to má takovou dost nešťastnou formulaci, ale vyplývá z ní, že můžeš provést:

-1x Dlouhá akce (např. útok spotřebuje celé kolo) + Okamžité akce (krátký pohyb, mluvení...)

NEBO

-2x krátká akce + Okamžité akce

Navíc, některé krátké akce (přebití některých zbraní, můžeš dělat pokud se v daném kole nebráníš)
16.10.2020 18:55 - sirien
Dlouhá a Krátká a Okamžitá akce, určitě ještě pohyb... mi zní jako Hlavní a Minorka s Pohybovkou a Reakcí... se mi zdá, že DrD pod jinou značkou fakt postupuje vývojem DnD - s opakováním všech chyb a dobře-vypadajících-ale-blbých věcí, které udělalo DnD.

Proč to rovnou neskipnout a nepřejít na DnD 5e, ušetří to 1 ucházející-ale-meh a 1 fakt špatnou edici a dalších 20 let vývoje a dodá to hru která fakt dobře funguje :)
16.10.2020 20:20 - ShadoWWW
Protože až když tím vývojem projdeš, tak chápeš, proč jsou věci, jak jsou.

Něco jako nejde přeskočit z komunismu hned do vyspělé demokracie. Bohužel.
16.10.2020 20:49 - Castello
Tak jestli to je dlouhá akce nebo 2 krátké, tak to dává docela smysl. Bohužel tohle jsem v pravidlech nikde nevyčetl, ale možná je to jenom zastrčené v nějaké podsekci a já to přeskočil, zase nechci autorům křivdit. Mě právě zarazilo, že v ukázce "co můžu udělat například za kolo" bylo střelba z kuše (dlouhá akce), nějaký malý pohyb (okamžitá) a k tomu právě ještě přebití zbraně, což je v následné tabulce uváděné jako krátká akce.

Edit: tak jsem to ještě jednou důkladně prošel a je tam opravdu, že za kolo jde využít nejvýše dvě krátké akce, jenom jsem to hledal někde "na více viditelném" místě.
16.10.2020 23:13 - LokiB
sirien píše:
dodá to hru která fakt dobře funguje :)


A teď to myslím zcela bez ironie, kolik máš odehraných řádově soubojů v DnD 5E? S jakými postavami?

Já jich moc odehraných nemám (řádově desítky), a s málo postavama (vlastníma dvěma, něco jako GM), a ptám se i proto, že to na mě nijak úchvatně nepůsobilo.
Kdybys napsal, že funguje "dobře", tak nic nerozporuju. "Fakt dobře" ... nad tím přeci jen trochu mručím a zajímá mě, jestli je to ovlivněno tvým zážitkem s DnD 5E, ohlasy lidí, co to hrají, či prací na JaD.


Castello píše:
tak jsem to ještě jednou důkladně prošel a je tam opravdu, že za kolo jde využít nejvýše dvě krátké akce, jenom jsem to hledal někde "na více viditelném" místě.


Autoři DH bohužel nemají cit pro to, jak věci napsat pro uživatele pravidel přehledně.
Chybí jim zcela základy rozumného grafického designu, kde by jim někdo vysvětlil, proč a jak jsou některé informace důležité, a jak takové důležité informace dát do grafiky, aby to bylo pro uživatele přehledné, jasné, snadno k nalezení atd. :/

sirien píše:
Proč to rovnou neskipnout a nepřejít na DnD 5e


Hmm ... Obrana v DH (po vzoru DrD), je Aktivní nebo pasivní. A jsou podmínky, kdy se můžeš bránit aktivně a kdy ne (v závislosti na tom, cos dělal). To do hry dává nové taktické prvky, které 5E nemá. Těm, kterým 5E boj vyhovuje, to bude připadat zbytečné. Lidem z DrD prostředí ale často vadila ta "pasivita obrany" (protože feeling, i když stejných výsledků, co se týče šance na zásah, můžeš dosáhnout jak jinde správně říkáš, i bez házení a rozhodování obránce, které navíc zdržuje ... ale lidi z DrD to maj rádi, to je prostě fakt)

Takže odpověď je ... lidem, kteří hráli léta DrD a nepřešli na DnD, by boj z DnD nevyhovoval, protože mu chybí něco, co tam chtějí mít. Pro mě to už dneska taková výhoda není, ale byla leta, kdy jsem to viděl také tak.
16.10.2020 23:53 - sirien
Loki: "aktivní" obrana má svoje kouzlo, to jako určitě. Ale jako není to nic, co by nešlo poměrně snadno dodělat - DnD to nemá spíš z tradice. (Odečti od AC těch 10 co tam jsou jako základ a můžeš házet d20 na obranu. Pracovat s počtem obran by asi chtělo maličko vyladit, ale problém by to myslím taky nebyl).

Soubojů v DnD 5e moc nahráno nemám - ono totiž nemám moc nahráno samo 5e, poněkud ironicky. Nicméně ono to není moc jiné od d20 core a tam toho mám nahráno něco víc (SWSE atp). V DnD 5e mám ale zase odehrané nějaké "zátěžové experimentálky" - 6 sesilatelů na 16 úrovní, například (v combatu překvapivě plynulé, rychlé, funkční a zábavné). Není to dokonalé a znám lepší bojové systémy, ale funguje to slušně a znám i horší - co mi vadí je inflace HP (tu má ale DH taky, předpokládám?), "statičnost" (kterou jde ale řešit - viz Scenáristika Do tance) a absence in-system "manévrů", zejména pro duely (šedá pláň a všechny tyhle srandy...) DnD nicméně fakt není jen o boji a ten systém funguje dobře i v tom ostatním. Možná v ničem není perfektní, ale ten mix věcí co jsou dobré nebo minimálně nejsou ani zdaleka špatné funguje velmi dobře.

Ten systém není tak masově oblíbený pro nic za nic - a jakože narozdíl od DrD měl reálnou konkurenci a po 4e ani nenastupoval s větrem v plachtách, naopak). Jakože jasně, nebýt to dne tak asi není tak masivní, protože o tolik lepší než konkurence zas asi není - jenže tím že to je DnD to zase přináší hromadu materiálů a podpory navíc, co jiné hry nemají. A to i v češtině - na Kostce toho je pro DnD víc, než kdy v čechách vyšlo ke všem jiným věcem dohromady.
17.10.2020 00:06 - LokiB
sirien: řešení, které nabízíš, je v mnohém smysluplné ... jen to už není "převzít 5E a mít vystaráno". už ho ohýbáš a doplňuješ. přiznejme si, že když autor nebude mít hlubší vhled do něj (což si myslím, že autoři DH nemají), riskuje, že ho někde ošklivě rozbije a bude z toho právě to meh.

Nic to ale nemění na tom, že autoři DH i v soubojáku nemají talent na srozumitelný a hlavně jednoznačný popis (v podstatě čehokoli) :/
příklad: existuje akce Přebití zbraně, které může být dlouhou akcí, nebo krátkou akcí. Ok. A pak máš popis zbraní, kde ale tyto pojmy vůbec nefigurují a je tam psáno:

* Luky, praky, lehké kuše - Jejich přebíjení trvá jen krátce a odehrává se v rámci akce Boj. Lze s nimi proto střílet v každém kole. (někdy i vícekrát)

* Střední kuše - Jejich přebíjení je časově náročnější. Proto s nimi lze střílet pouze jednou za kolo.

* Těžké kuše - jen samotné nabití u nich vyžaduje celé kolo. Proto s nimi lze střílet pouze jednou za dvě kola.


Proč tam nepoužívají jasné definice, kdy je to krátká, dlouhá, okamžitá akce?
17.10.2020 00:13 - Aegnor
LokiB píše:
Proč tam nepoužívají jasné definice, kdy je to krátká, dlouhá, okamžitá akce?

Protože když to píšeš, tak to máš v hlavě a je ti to jasný. Korekce provádí tým testerů, takže těm je to taky jasný díky debatám o alfa/beta verzi.

EDIT: Jde pouze o stupidní hypotézu, ne o popis reality.
17.10.2020 00:23 - LokiB
Aegnor píše:
Protože když to píšeš, tak to máš v hlavě a je ti to jasný.


nevím, kolik jsi psal věcí "pro druhé", ale z mojí zkušenosti je to jinak. Když jsi dobrý autor, tak na to myslíš ještě před tím, než to dáš testerům.
17.10.2020 00:25 - sirien
LokiB píše:
jen to už není "převzít 5E a mít vystaráno"

Záleží - zas nemá smysl se tvářit že hod na obranu je killer feature a deal breaker pro všechny okolo. Na druhou stranu dostaneš hru, která prošla dlouhou evolucí (kde DH je zjevně sotva v půlce cesty) a je velmi dobře odladěná - přitom je ve stejném žánru a stylové kategorii.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.35056090354919 secREMOTE_IP: 34.234.207.100