Pravidla

Lethrendis
19.1.2020 18:27
Autorská citace #61
20.1.2020 15:28 - Lethrendis
Ad York: Tak to asi jediné, co Ti mohu doporučit je, aby sis to prolistoval a pak se můžeme pobavit konkrétně, co je na 6E tak strašné.

Ad LokiB: 6E je jednodušší než 5E, zda je to stále moc složité závisí na tom, čemu říkáš moc. Podle mě je to rozsáhlé (300+ stran), ale poměrně jednoduché. A také záleží, pro jak staré děti to plánuješ. SR je docela temný už v základu, a dá se udělat opravdu hodně dystopický.
Autorská citace #62
20.1.2020 15:32 - Lethrendis
Btw za nějaký čas sem přidám ta shrnutí pravidel. Celý crunch vždy na jednu stránku. Testy, Boj, Magie, Matrix... dohromady jsem takto shrnul celou 6E na 6 stránek hustého textu. To + článek SR6 v Kostce dá nějakou orientaci.

V další fázi pak přidám nevyplněné i vyplněné šablony NCP a tak, aby to bylo pro hráče co nejpohodlnější.
Autorská citace #63
20.1.2020 15:48 - sirien
Loki: Hele, to je asi jakoby teď Mytago vydalo hru která by byla na úrovni DrD 1.2 a Ty ses ptal "noa? A kde je problém? Kdyť se to hrát dá, ne?" (O tom, že mi to trochu zní - nic osobního - jako stařecké mrmlání typu "to MY sme na jedna-dvojkách odehráli ROKY, nevim, co na tom teď komu vadí..." ani nemluvě.)

Totálně ignoruješ, že k tomu, aby se DrD posunulo z té 1.2 do podoby 1.6 byl nějakej důvod (...hodně důvodů).

A stejně tak ignoruješ, že Catalyst chce, aby jim za to lidi zaplatili, takže je dost fér, aby se ty potenciální zákazníci ptali "a fakt ste dodali produkt, za kterej se v dnešní konkurenci vyplatí platit?"

A argumentovat tim, že někomu kdo nezná vůbec nic se to přece bude líbit je postavený na hlavu.

Navíc se nemůžu zbavit takový pachuti, že tady opakovaně používáš logiku, kterou bys nikde jinde nepoužil. Živě bych chtěl vidět, jak si kupuješ hlubokou televizi nebo monitor (za obdobný peníze, co sou dneska plochý LCDčka a plasmy). Taky to přece fungovalo dostatečně, ne? A někdo kdo nikdy žádnou televizi neviděl z toho bude beztak unešenej, ne?


Tj. celá tahle argumentace mi přijde dost mimo. A popravdě mám teď takový trochu deja-vu pocit, že sem Ti to už několikrát vysvětloval, ale Ty se nakonec ke svému anti-modernímu rantu o tom, že staré věci sou vlastně úplně stejně dobré vždycky nějakou oklikou vrátíš zpátky.
Autorská citace #64
20.1.2020 15:53 - Jerson
Mě na Shadorunu (2e a trošku 3e) vadilo, že na jednu stranu je to gunporno, ale na druhou stranu to skončilo u toho, že všichni nosili těžké pistole s plynoventilací a smartlinkem, a u větších zbraní kulomety. Nic mezi tím nemělo smysl tahat, což mi přišlo docela škoda. Skupina, se kterou jsem hrál naposledy, měla čtyři strany jen pistolí - ale stejně všichni nosili jen jeden ze dvou typů, který byl číselně nejlepší a fakticky odpovídal vylepšenému Ares Predatoru.
A automatická střelba probíhala tak, že prvních šest nábojů jde do cíle, protože jsou plně kompenzované a bez postihu na zásah, a zbytek jde mimo, protože zbytečně snižovaly šanci na zásah.

Tak k čemu je pak takové gunporno ...
Doufám, že šestka bude v tomto zajímavější.
Autorská citace #65
20.1.2020 15:59 - Lethrendis
Jersone, 2e měla několik matematických chyb v jádru. Tohle už je naštěstí pryč.
Autorská citace #66
20.1.2020 16:08 - Log 1=0
sirien píše:
hlubokou televizi nebo monitor

CRT, ať jsme fér. Catod ray tube. Na jednom konci vakuové trubice je katoda, která vystřeluje elektrony a podél ní zdroje elektromagnetického pole, které mění jeho směr. A na druhém konci luminofor, který zasvítí, když ho ten elektron zasáhne. Tím se rozsvěcují jednotlivé pixely. Tak velké to je, aby měl ten elektron dostatečnou dráhu na to, aby ho to stihlo vychýlit. Moderní obrazovky už ovládají jednotlivé pixely přímo. Buď je dělají ne/průhledné pro zadní podsvícení (LC displeje), nebo je rozsvěcují a zhasínají (plazmy-v těch je každý pixel vlastně podobná trubice, jako ty reklamní neony, co byly kdysi pradávno tak cool).
Sorry za OT, neodolal jsem tomu.
Autorská citace #67
20.1.2020 16:11 - sirien
Jerson: To je problém toho, že ta pravidla implictně předpokládala nějaký kontext settingu, ale přímo ho nijak nereflektovala. Občas některé věci byly zmíněné v rozšiřujících materiálech, ale jen v některých. To pak končilo tím, že hráči naprosto ignorvali věci, které měly ty těžké zbraně znevýhodňovat nebo v mnoha kontextech zcela vyřazovat z výběru - např. legalita, nápadnost atp.

V tom světě jsou věci jako například high-security městské zóny (btw. hezky ukázané v Bright), sídla corpů nejsou ani tak budovy, jako spíš gigantické komplexy (kam se s kulometem fakt nedostaneš - a pokud je cíl Tvojí mise jeden a půl kilometru hluboko uvnitř korporátního území, tak good luck) atp.

Bohužel, Shadowrun nikdy nepodporoval to aby GM prohlásil "ok, tohle je security level 4 zóna, takže si teď všichni hoďte test utajení jestli spustíte poplach jen tím, že do ní vstoupíte". Nikde tam nejsou tabulky na security zóny, nikde tam nejsou pravidla o kumulaci postihů k podobnému testu za čisté množství věcí se špatnou utajitelností atp.

Tj. je to svět, kde na jednu stranu místy můžeš klidně jet na korbě pick-upu a brát to kulometem (ať už to provádíš v nějakym strašnym toxickym slumu nebo během pouličních nepokojů na hranici high-sec zóny Seattlu) a pak tam sou místa, kam je problém protáhnout i pitomej Derringer.

Když tohle ignoruješ, tak to samozřejmě nutně skončí tim, že si všichni nakoupěj zbraně čistě podle kódů poškození a ničeho jinýho.
Autorská citace #68
20.1.2020 16:21 - Lethrendis
Ehm... Siriene, je vidět, že to fakt nastudované nemáš. Podporovala to jak 5E, tak i 6E. V základních pravidlech je Hodnocení zón explicitně na str. 238. Jednotlivé sourcebooky s popisy měst pak mají vždy kapitolu s městskými čtvrtěmi, které jsou AAA, AA, Z atp.
Autorská citace #69
20.1.2020 16:34 - Log 1=0
Myslím, že Sirien mluví o 2E a 3E edici (reaguje na Jersona, který je zmínil).
Autorská citace #70
20.1.2020 16:38 - LokiB
sirien píše:
Totálně ignoruješ, že k tomu, aby se DrD posunulo z té 1.2 do podoby 1.6 byl nějakej důvod (...hodně důvodů).


Teď ti nerozumím. Jen jsem se zeptal, jestli je z tvého pohledu zásadní problém, když nemá hra v dnešní době moderní design. Protože mě opravdu zajímalo, jestli je to jako fajn, když ho má, nebo jestli se z tvého pohledu nová hra, která ale nemá moderní design, vlastně už nedá pořádně hrát (jako třeba DSA?).

nebylo v tom nic o tom, že já moderní design EDIT: odmítám /EDIT, že jsem proti němu, nebo že jsem zastánce DrD 1.2 ... nějak mi prostě uniká souvislost, kterou jsi v tom ty vyčetl a co a proč mi vlastně vyčítáš :-o
Autorská citace #71
20.1.2020 16:41 - sirien
Lethrendis: sorry, měl sem jasně napsat, že sem se v minulym postu vyjadřoval ke 2e a 3e (které ostatně referoval i Jerson, protože jeho zkušenosti se Shadowrunem sou se 2e a které u mnoha lidí u nás představu o SR formovaly)

4e a 5e skutečně nastudované nemám a nikdy sem se tím netajil :) Každopádně sem fakt rád, že to tam už dávaj - na druhou stranu, mít popis toho že existují nějaké části světa s nějakým ratingem je fajn, ale že by tam byla pravidla pro specifickou utajitelnost té které zbraně, to tam nevidim.
Autorská citace #72
20.1.2020 16:43 - Gurney
Jerson píše:
Mě na Shadorunu (2e a trošku 3e) vadilo, že na jednu stranu je to gunporno, ale na druhou stranu to skončilo u toho, že všichni nosili těžké pistole s plynoventilací a smartlinkem, a u větších zbraní kulomety.

Not true, když jsem naposledy hrál Shadowrun, tak jsem si vybíral zbraň i podle toho, aby se vlezla do báglu s deckem. A pravidla na to jsou.

sirien píše:
Bohužel, Shadowrun nikdy nepodporoval to aby GM prohlásil "ok, tohle je security level 4 zóna, takže si teď všichni hoďte test utajení jestli spustíte poplach jen tím, že do ní vstoupíte". Nikde tam nejsou tabulky na security zóny, nikde tam nejsou pravidla o kumulaci postihů k podobnému testu za čisté množství věcí se špatnou utajitelností atp.

Ve skutečnosti jsem si docela jistý, že některé příručky, co jsem kdysi četl, se docela podrobně věnovaly tomu, co kam můžeš protáhnout. Corporate Security Handbook a Lone Star bych tak tipoval, ale dost možná i další. EDIT A to jsou obě příručky k 2e nebo 3e.
Autorská citace #73
20.1.2020 16:48 - Lethrendis
Tak jsem se juknul do 2E, 3E, 4E i 5E - všude měly kvéry Utajitelnost. 6E už ji nemá u každého kusu - má ji stanovenou genericky podle tabulky Utajitelnost - str. 247.
Autorská citace #74
20.1.2020 16:50 - Log 1=0
A co ta Utajitelnost mechanicky dělala?
Autorská citace #75
20.1.2020 16:50 - York
sirien píše:
že by tam byla pravidla pro specifickou utajitelnost té které zbraně, to tam nevidim


Utajitelnost zbraní zrovna ve třetí edici byla (a dost možná i ve druhý).


Log 1=0 píše:
A co ta Utajitelnost mechanicky dělala?


Tuším, že to bylo cílový číslo na perception check.
Autorská citace #76
20.1.2020 16:52 - sirien
Loki: já asi nějak míjim Tvojí otázku. Zkusim to znovu jinak.

Zastarale designovaná hra bude stále stejně hratelná, jako hry z designového období, k němuž by cca náležela. Když dneska navrhneš hru s designovou úrovní DrD 1.2, tak bude prostě obdobně hratelná, co DrD 1.2.

Ano, pro úplného ničím nedotčeného nováčka to může mít stejné kouzlo, jako mělo kdysi DrD 1.2 (...nebo taky ne, protože dnešní doba je kontextově jiná a např. Wizardi otevřeně mluví o tom, že u dnešních nováčků by původní DnD takový úspěch nemělo, protože dnešní introduction hra potřebuje mít mnohem snazší a rychlejší cold start než kdysi - ale to dejme tomu teď zanedbejme.) Resp. ho to bude mít, dokud nepotká současné alternativy. Protože ono jedna věc je když máš DrD 1.2 a pak zjistíš, že alternativou je dobově odpovídající ADnD - a druhá věc je mít DrD 1.2 s dobovou alternativou v podobě DnD 5e. Abych to přirovnal - když máš trabant, tak ze 105 možná na hubu nespadneš, ale když máš trabant, a zjistíš, že alternativou je Superb v plný výbavě...

Pro hráče, co neni nováček a má aspoň nějakej přehled, to už tohle kouzlo nebude mít ani ze začátku. Když znáš DnD 5e a někdo Ti nabídne Dračí hlíd... doupě 1.2, tak Tvoje reakce bude dost jiná, než byla z kraje devadesátek.


Takže ano, bývaly doby, kdy sem prakticky nic neznal a DSA by mi přišlo ok. Dneska... ne, díky.


Gurney: jo, nějaké specifické příručky byly. Kdo se k nim (u nás) dostal. (Podobně to bylo popsané v různých knížkách. Kdo je u nás četl.) Reálně to bylo popsané sem tam v nějakém adventure-booku (run-booku?), což už u nás někteří četli, ale nějak moc to tam rozvedené ani tak nebývalo.


EDIT: Lethrendis: aha, tuhle tabulku sem úplně přehlíd, sorry.
Autorská citace #77
20.1.2020 16:56 - Lethrendis
Mechanicky se to v různých edicích měnilo podle typu testů, ale v zásadě vždy totéž. V 6E je číslo v tabulce prahem, který musí někdo přehodit testem Intuice + Vnímání, aby si věci všiml, např. útočný kanón 0, samopal 2, blecha na tvém rameni 12 :)
Autorská citace #78
20.1.2020 17:05 - Jerson
Ona utajitelnost ve 2e byla, ale náš GM nevěděl, jak s ní pracovat, když jsme si dělali postavy podle vzorových postav, které měly běžně velké pistole, pancíře, a kulomety v rukách i v autech. A těžko GMmuze říkat, že kulomet na autě je nelegální, když ho má riggerka v pseudosporťáku. Takže jsme ten svět možná hráli víc jako postapo než jako cyberpunk, ale to díky tomu, že v pravidlech žádné řešení takových věci nebylo. Ok, každý ví, že mám u sebe pistoli - co, když ji mám legálně?
Autorská citace #79
20.1.2020 17:07 - Lethrendis
Siriene, ta analogie s DrD 1.2 má jedinou chybku, SR6E je oproti DrD daleko modernější hrou, takže analogie vlastně vůbec neplatí. Že to není nějaká převratná dech beroucí genialita, to je zase druhá věc, ale jak jsem psal - k účelu to podle mě bez problému poslouží.

A když už tu operuješ očekáváním nováčkům, nováček si může jít koupit novou hru a rozhodnout se podle obrázku draka na obalu. Jestli má hra devadesátkový nebo jiný design... to netuší ani valná většina stávajících hráčů her. Ani ty termíny neznají a hodně z nich ani nemá s čím porovnat, protože mají právě tu jednu hru, co si koupili kvůli hezkým obrázkům.

Tady je to web fajnšmekrů, takže je to jiné.
Autorská citace #80
20.1.2020 17:21 - Lethrendis
To je otázka, Jersone?

Tak už od 5E je v SR legalita - všechny věci jsou buď volně prodejné, licencované (L = je třeba licence), nebo zakázané (Z = u soukromých osob vždy nelegální). Licence je připojená k SINu, což je digitálně vysílaná občanka a vizitka zároveň, takže hned všichni vidí, na co máš právo. Trošku zašmodrchanější je to s licencí na skryté nošení - to smíš mít tu zbraň i odepnutou z Matrixu a schovanou.

No ale když licenci na něco nemáš, pak potřebuješ, aby si nikdo nevšiml.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17487502098083 secREMOTE_IP: 3.234.245.125