Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
23.8.2007 17:52 - bigbythewise
No nevim, ale uroven 30 a kouzla 25...to otvira naruc leda tak powerplayingu. Logicke, kdyz kazdy druhy breci ze chce levelupovat.
23.8.2007 17:55 - Alnag
Velmi hlasitý povzdech!
23.8.2007 18:08 - bigbythewise
No jo, jeste jsme neumreli.
23.8.2007 19:57 - Rytíř
Vzhledem k tomu, že právě promejšlíme systém magie, kde se každé sesílání kouzla bude ověřovat hodem, tak mi taky představa nějak unifikované, jednodušší magie připadá docela dost přitažlivá :) Je mi jedno, jak to vyřeší, jestli nějakým hodem na útok nebo na dovednost nebo úr. sesílatele...
Ale že by magická hůlka nebo hůl dala bonus k ověřování na sesílání kouzla, to je pěkný nápad, to musim klukům nadhodit! :D
23.8.2007 21:32 - Corvus
bigbythewise: ach prepac ze nemam take vysoke znalosti DnD systemu ako ty a nesmejem sa tomu.
zamyslime sa ako prebieha kuzlenie teraz: kuzelnik zakuzli na ciel. ciel si hadze na obranu (save) proti 'sile' kuzelnika. je to nekonzistetne s tym ze ked utoci bojovnik tak si hadze na utok a obrana obrancu je pevna.
vyzera to ze niekomu velmi rozumnemu vo WotC napadlo to mechanicky zjednotit. teda ked niekto v 4e zautoci mecom, snazi sa prehodit superov Ref. ked niekto zakuzli na niekoho ohnivy utok tak sa tiez snazi prehodit jeho Ref (samozrejme by to musel byt specialny attack roll na kuzlenie zalozeny na mentalnom atribute). nezda sa ti to byt rozumny a logicky sposob?
24.8.2007 01:34 - bigbythewise
Rytíř píše:
Vzhledem k tomu, že právě promejšlíme systém magie, kde se každé sesílání kouzla bude ověřovat hodem, tak mi taky představa nějak unifikované, jednodušší magie připadá docela dost přitažlivá :) Je mi jedno, jak to vyřeší, jestli nějakým hodem na útok nebo na dovednost nebo úr. sesílatele... Ale že by magická hůlka nebo hůl dala bonus k ověřování na sesílání kouzla, to je pěkný nápad, to musim klukům nadhodit! :D
Taky bych se nezlobil za jednodussi system magie, ale ze bych po tom nejak moc touzil to ne. Pokud bude zachovan propracovany system kouzel jako takovych (descriptory, subschools, spell resistance), tak proc ne, pres Spellcraft skill to muze fungovat. Rikas, ze kazde seslani overujete hodem. Mas na mysli uspesne vykouzleni? Nebo jen d20 roll na DC nebo caster level?
24.8.2007 01:55 - bigbythewise
Corvus: Kouzelnik zakouzli a cil si haze na obranu (reflex)? Neni to to same v nachove zelene? Ohnivy utok a reflex save? Nefunguje to tak doposud? Fireball a reflex? Az to uvidim v praxi, tak budu moct posoudit jestli to je logicke nebo ne, ale neco jako "ohnivy utok proti reflexu" je opravdu nic nerikajici. Zalezi na tom, jakym zpusobem to ktere kouzlo funguje.
Mozna jsem to pochopil spatne, ale psal si attack roll system. Vzal jsem to tak, ze by si na kazde kouzlo musel hazet AB vs AC (na zasah) a *pak jeste* save. Proto me to rozesmalo. Nicmene si to asi tak nemyslel, tak se omlouvam.
Kazdopadne porad nechapu co chcete zjednodusovat. Videl bych to asi takhle:
- Mana / Power point / Cheeze & whatever point system je OK.
- Zruseni knizek a memorizovani je OK! OK!
- Kouzleni pres Spellcraft skill (jako u Epic systemu) je OK a perfektne unifikovane, muzete pridavat DC za metamagii apod.
- Snizovani poctu typu damage NENI OK.
- Odstraneni save vs die kouzel NENI OK.

To by zatim stacilo. Dobra, ale jak chcete zjednodusit *utoceni* kouzlem?
Daeldaren the Wizard: "Sesilam Ray of Enfeeblement na tu chodici hromadu shnilych bifteku."
DM: "Zombie jsi minul, ale i to ji zjevne nakrklo. Paprsek zasahl zed, coz vytvorilo straslive vypadajici shluk leskle cernych jisker, ktere se jeste drive nez dopadly na zem pomalu roplynuly." (netrefil si touch AC).
Ted mi nekdo hodte *zjednoduseni* utoku kouzlem prosim. Treba.. ehm.. Magickou strelou. Ta nema attack roll.
24.8.2007 06:56 - Rytíř
Bigby - dumáme nad tím v pravidlech pro Allmir. ;)
24.8.2007 08:56 - Corvus
bigbythewise:preco by mali byt dve linie obrany (save aj attack roll)? samozrejme som to myslel tak ze by sa nehadzalo na save ale kuzelnik by prehadzoval jednu z troch pevnych obran obran (R,F,W) a takto by fungovali vsetky utocne kuzla bez vynimky, teda bolo by to systemovo unifikovane.
a naozaj by ma potesilo (hoci to neocakavam) keby urobili melee combat, ranged combat a spellcraft ako skilly a jednodlive povolania by ich mali bud class alebo crossclass.
24.8.2007 09:25 - andtom
Corvus: Když už má jít o systémovou unifikaci, tak pak by buď útoky a obrany měly být společně skilly (proč R,F,W napevno s classem a útoky jako skilly) nebo naopak útoky a obrany by společně měly být napevno s classem (plus modifikace featama a pod., jak je to doteď). To jsem teď použil takové to estetické hledisko systémové unifikace, nic víc.
24.8.2007 09:37 - Corvus
ano aj to je by bolo fajn. ale to ze by boli obrany spate s c&l by sa dalo logicky zdovodnit tym ze sa na ne narozdiel od skillov nehadze.
24.8.2007 09:46 - andtom
Corvus: Házení dle mého není argument, od kterého by se měla odvozovat konstantnost základu obrany. Útočný hod totiž z důvodu rychlosti hry reprezentuje v sobě dvě věci, jednání útočníka PLUS jednání obránce (btw. není problém to rozdělit na dva hody, resp. doplnit obranný hod, to navrhuje už DMG jako alternativní pravidlo, pravda tam jde o staré dobré AC). A to i když se to jmenuje attack roll.
24.8.2007 13:24 - Corvus
ja viem ze sa da hadzat na obranu.. ved to sam robim...a naozaj by mohla byt obrana tiez skill (ale to nebude na 100%) takze ak zoberieme ako dane, ze tri obrany budu staticke, cize nebudu skill, nijak to nevadi tomu aby utocenie bolo skill.
hoc ja osobne by som to uz nedelil vobec.. teda maj skill 'boj' a tym by som hadzal aj na obranu aj utok. ale to tiez v 4e urcite nebude takze sa na to mozme zabudnut.
24.8.2007 17:48 - bigbythewise
Corvus: Porad nechapu o co jde. Vzdyt minimalne 90% kouzel NEMA attack roll. Takze tvoje zmena spociva v odstraneni attack rollu u tech PAR effect kouzel a zavedeni reflexu. V tom je ale princip paprskovych a jinych effect kouzel. *Trefujes* se do postavy normalne na dalku akorat ze ignorujes Natural Armor atd, protoze se staci *jen dotknout* tim kouzlem. Pokud tohle bude zameneno za AB vs reflex tak to bude to same v blede modre. Pak ale budes muset zavest novy "progress" BAB nebo pridat uplne novy BAB na kouzla a kde jsme?
Opravdu se nechci dozit doby, kdy *jakekoliv* povolani jen tak v klidu uhne relfexem pred Fireballem ktery ma 20 ft spread radius a bez ujmy odkraci. Leda ze by to kouzlo bylo zmeneno na Firebolt, nebo ze by bylo area: point of origin zmeneno na target: creature, coz je uplna ptakovina, respektive uz se priblizujeme Diablu. :)
24.8.2007 18:06 - Corvus
neviem ci to dokazem napisat zrozumitelnejsie nez som to uz spravil ale pokusim sa. hovorim o unifikacii kuziel a kuzlenia.
teda:
- ziadne kuzlo by nefungovalo 'automaticky' (ala magic missile)
- ziadne kuzlo by nepotrebovalo to comu sa v 3e hovori attack roll vs AC (vsetky tie ray kuzla atd)
- vsetky kuzla by potrebovali aby kuzelnik svojim magickym utokom prehodil jednu z troch obran (podla typu kuzla) svojho cielu. (to neznamena ze sa ho musi 'dotknut' alebo 'trafit')
kuzlenie by bolo pekne jednotne a zjednodusene. som za co najmenej vynimiek a roznych sposobov kuzlenia. mnoho kuziel by sa mohlo vyhodit pripadne zlucit.
rozumieme sa?
(pripadne ostatni povedzte ci rozumiete co sa tu snazim bigbymu vysvetlit, lebo neviem ci je chyba vo mne ze zle vysvetlujem)
24.8.2007 18:10 - bigbythewise
Corvus píše:
teda: - ziadne kuzlo by nefungovalo 'automaticky' (ala magic missile)
AHA! Rozumime si dobre, takze si to myslel presne tak jak jsem psal na zacatku. Koncim diskusi, protoze tohle jde mimo me. Magic Missile pres hody na trefeni je presne ten nesmysl kteremu jsem se smal. Je to kravina, s timhle jdi na WotC forum a budes oLOLovan chlapce. Tohle ve 4E nebude ani omylem.
24.8.2007 18:12 - Corvus
clovece ty vazne necitas co pisem alebo to zamerne ignorujes... ziadne hody na trafenie! ale hody na to ci je kuzelnik dost silny aby ti magicky ublizil. a to sa deje aj v 3e ale nesystemovo pomocou savov.
24.8.2007 18:14 - bigbythewise
Magic Missile nema save. Nektera kouzla ho PROSTE NEMAJI, protoze tak uz funguji BY NATURE, tak nevim co tu zkousis.
24.8.2007 18:20 - Corvus
bigbythewise píše:
protoze tak uz funguji BY NATURE
tak teraz si ma naozaj rozosmial. to je gol :-)))
24.8.2007 18:48 - Alnag
Nerad se vám pletu do toho radostného flamu, který tady vedete, ale o existenci Magic Missile jako automatického zásahu ve 3e rozhodlo rozsáhlé statistické šetření, co by si hráči přáli (stejně jako že Paladin bude jen LG). Obojí jsou tudíž svaté krávy ze starých edic.
Hodně svatých krav ze starých edic jde zjevně na porážku. Závěr si z toho udělejte jaký chcete...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087481021881104 secREMOTE_IP: 3.15.190.144