Produkty

Alnag
5.6.2008 19:16
Hunter: The Vigil
White Wolf ohlásil novou hru pro new World of Darkness - Hunter: the Vigil. Podrobnosti zde.
26.5.2010 11:03 - Nachtrose
Ani ne jako koncept, spis jako to, cim postava skutecne je. Nekdo ma proste srdce valecnika a nic na tom nezmeni, kde pracuje. Mozna je u armady, mozna nekdy byl a nebo mozna vubec, ale ve volnem case studuje a vede klub preziti a boje, military, nebo treba airsoftu. Stejne tak mistni postak muze po vecerech sedet v dilne a hrat si s elektronikou. Takze ackoi je postak, ma profesi technik. A ciste metaherne: profese dava volnou specializaci navic.
26.5.2010 11:22 - basilisk
a pouziva to nekdo ? teda krome te specializace . my jsme to meli spise jako background pro postavy
26.5.2010 11:46 - Nachtrose
Ja nevim, ja hral zatim jen dva oneshoty :-)
26.5.2010 15:51 - Deathman
Mno zasa ako na to pozru hraci:
Lovec: Nocni straz
I kdyz ostatni usnou oni stale bojuji s prizraky temnot (to zni jak z TV serialu :))
Lovec:Bdeni
Uvedomily si ze konecne bdi (Uf temu cestinovy davam) a cely svet bez temnoty kteremu verily byl jenom sen

Ci Sirien to urcite popise lepsi
Na srazu mel k temu pekny popis :)
26.5.2010 16:14 - sirien
Michalk píše:
občas se objevivší extrémní násilí, zvrácenosti atd., co zdůrazňuje monstrozitu postav. Jenže je to World of DARKNESS, takže nevyužít toho ... mi příjde plýtvání.

WoD de odehrát i bez násilnejch prvků s upozaděnou (ne nutně zcela odebranou) akcí. Otázka je, jestli seženeš hráče který bude sociálně orientovaná kronika bavit.

basilisk píše:
profesi muzes mit jen jednu a zvysuje se pomoci meritu Professional training.

pouzivate to nekdo?

My to používali, fungovalo to docela dobře. Je to sekundární contacts merit (lze brát paralelně - hunteři prostě mají kontakty všude možně), jsou tam nějaké bonusové věci co to nabízí (popravdě nijak super úchvatné, ale jde to) a hlavně to dobře dokresluje tu postavu profesionála - dá se to krásně použít třeba jako "věhlas" (pro mě jako soukromýho detektiva to bylo výrazný, stejně tak pro Filipa kterej hrál mafiána) v rámci určitého okruhu lidí, zároveň to také ukazuje jak moc je Tvoje postava zaměřená na to, co je a tak.

basilisk píše:
to ze ma nejaky hunter (v tier1 a 2) nejake civilni zamestnani a osobni zivot jsme resili jako prekazky pro Vigil

...ono jak se to veme, popravdě spíš naopak.
Hunteři se odlišují především tím, že propadli Vigilu, ano. Jenže to není všechno - vigilu propadli, protože se střetli s Temnotou a místo aby se zlomili nebo jí propadli, se proti ní zatvrdili a postavili se jí - a přežili to. Což obvykle znamená, že to jsou postavy které jsou nějakým způsobem výjimečné - jsou dobré v tom, co dělají, profesionálové ve své oblasti.
To jak moc jim ta profese pak překáží ve Vigilu je otázka toho co to je za profesi, jak ji dělají a roleplayingu.

Filip byl při hraní nejvíc v pohodě - mafiánství mu dávalo spíš výhody, do hry se mu to zapletlo spíš tím, že v jednu chvíli musel udělat nějaké věci, ke kterým byl "morálně" zavázaný.
Já jako soukromý detektiv jsem to měl trochu víc na ostří nože - musel sem se držet pod radarem (médií, když jsme zachránili nějaký děti, neustále policie a úřady, aby se kolem mojí živnosti nenakumulovalo příliš mnoho podivností a nezačal si mě někdo moc všímat...) a pak jsem párkrát zjistil že kvůli vigilu mám trochu problémy s penězma a udržováním pověsti, tak sem sem tam musel místo jiných věcí (projekt na prolomení zakrývací vlastnosti supernaturálů na fotkách a tak) prostě makat na věcech co tu postavu totálně sraly (sledovačky manželů a milenek a tak).
Sethi hrála psychiatričku a ta to z nás odnášela asi nejvíc, docela jí kvůli tomu odhořela kariéra, nicméně zase se nám občas hodilo její zázemí. Zvlášť když jsme přemýšleli, kam odklidit zajmutou upírku - samotka na psychiatrické záchytce byla super volba. Ale i jinak - laborka k dispozici a podobně.

Ty profesional trainingy té postavě dodávají ten rozměr té skutečné odbornosti v její práci - protože přiznejme si, parta průměrných lidí proti supernaturálům dlouho neobstojí. A když někdo profesionála hrát nechce, prostě si to nevezme.


Osobně jsem začínal postavu s:
Resources **
Surveillance gear **
Profesonal training ** (detective; snooper)

a postupně jsem všechny tyhle věci zvýšil na *** (zlepšila se v tom co je, takže dostala lepší zakázky a mohla si dovolit lepší techniku...) a končil sem na:
Res ****(*) (navýšený o zbytek peněz co zůstaly po Šeré zóně, když jsme ji rozprášili)
Prof. t. ****
Ser. gear ****

ad Vigil: Znamená to noční hlídka, noční stráž - ti co hlídají ostatní v době, kdy spí, přeneseně ti co střeží normální lidi bez pojetí o supernaturálnu před čímkoliv, co by je ohrožovalo.
Bdění neznamená, že by nějak prozřeli (nejsou to sleepwalkeři), ale že neusínají - i mortálové se mohou střetnout se supernaturálnem a zvítězit. Někdy. Ale to co pak chtějí je vrátit se do svých normálních životů a na ty hrůzy zapomenout. Vigilanti nikoliv - po svém střetu s Temnotou netouží (vědomně možná ano, ale vnitřně už ne) po návratu do normálu, naopak, chtějí vidět víc, aby se mohli postavit mezi lidi a přicházející zlo, zůstávají ve střehu, zatímco mortálové se snaží znovu usnout do klidu.
26.5.2010 16:15 - MichalK
Vigílie byla, tuším, noční stráž u zemřelého. Takže Vigil = Noční hlídka. Vigilanti byli zase dobrovolní strážci pořádku. Vigil jako "hlídka" nebo "stráž" mi příjde nejpravděpodobnější.
26.5.2010 16:22 - MichalK
sirien píše:
Otázka je, jestli seženeš hráče který bude sociálně orientovaná kronika bavit.


Tak nějak. Holt, to je život :) Nevzdávám to.
Možná ani ne sociálně jako psychologicky. Ale to je detail.
26.5.2010 18:52 - basilisk
profese a osobni zivot jako prekazka k Vigilu - spatne jsem se vyjadril, myslel jsem prekazku jako komplikace (vstavani do prace po probdele noci, odvezt deti do skolky...) , urcite to ale na druhou stranu pomaha - mit rodinu, na koho se obratit - chvili se snazit fungovat normalne...
26.5.2010 19:57 - MichalK
basilisk píše:
profese a osobni zivot jako prekazka k Vigilu - spatne jsem se vyjadril, myslel jsem prekazku jako komplikace


:) od určité úrovně hraní JE profesní a osobní život překážkou hraní jakékoliv hry, nejen Hunterů :D

Sorry, tomu jsem nemohl odolat ... ;)
27.5.2010 10:53 - basilisk
Michalk: jo jenze Vampove se na svuj dosavadni zivot vetsinou vykaslou, magove a lupini taktez - prometheani nic predtim neznali. jenom chudak lovec aby furt vstaval do prace :-)
27.5.2010 10:56 - Colombo
basilisk: Michalk myslel real life...
27.5.2010 11:00 - basilisk
ja vim. chtel jsem to vrat k puvodnimu ...
27.5.2010 15:02 - MichalK
To je problém hráčů a pojetí. Umíš si představit, že se teď hned zabalíš a zmizíš z toho, čemu říkáš "můj život"? Přátelé, práce, koníčky (a lidi kolem nich), partner/ka, rodina ... jenom tak. Tlustá čára a tradá. U Vampů v knize the Blood se dokonce jmenovitě píše, že zhruba 7O let po proměně dochází u upíru k přelomovému okamžiku. Zhruba v této době totiž už zemřeli všichni, které znali ještě jako lidé a tento fakt doléhá na jejich psychiku. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že ta psychologická možnost WoD je obrovská ... a začasto zůstává nevyužitá.
27.5.2010 16:24 - sirien
basilisk píše:
Michalk: jo jenze Vampove se na svuj dosavadni zivot vetsinou vykaslou, magove a lupini taktez - prometheani nic predtim neznali. jenom chudak lovec aby furt vstaval do prace :-)

eh...
Vampové se na svůj život vykašlou, protože to je jedno z pravidel jejich společnosti. A je to i o dost pohodlnější. Ten rozpor pak spočívá v tom, že oni stejně pořád vědí, že tam jejich přátelé a známí a rodina někde jsou (a mohou mít problémy). A i vampové musej někde brát prachy.
Lupini sou pošahaný, ale i ty musej někde brát peníze. Ok, dohoda se spiritou elektřiny a vody dost sníží náklady na bydlení, ale stejně i oni musej řešit světský problémy.

A mágové - tak zrovna mágové svýj život moc neopouští. Naopak - kontrast mezi mágskýcm probuzeným vnímáním světa a nekonečnou fádností reality kolem nich je jedno z oblíbených témat. Nedokážou chodit s holkou, kterou vedle sebe už rok sledují jak by mohla být dobrou umělkyní, úspěšnou obchodnicí nebo jak by na sociálce mohla změnit životy stovek lidí, ale jejíž mysl je prostě zabedněná a nedokáže se pohnout z místa - a oni s tím nedokáží nic udělat. Jak nadhazují v práci výtečné projekty, které ale nakonec narazí na nějakého pitomce co je stornuje, protože nedokáže vidět věci v kontextech. Neustálé střety s úřady... ty deptají i mě v reálu, natož kdybych dokázal jen zavřením očí vidět ideální uspořádání úřadu které by zdesetinásobilo jeho efektivitu - a které je pro mě tak jasné, ale nikdo jiný ho nevidí...
27.5.2010 19:14 - MichalK
Teda, takhle jsem nad Mágy nepřemýšlel. Ale VELMI zajímavá úvaha. :)
Bude to úplně OT, ale ten příměr s tou slečnou mi připomíná nedávnou událost ve vlastním životě. Taky měl někdo mě blízký pocit, že bych se měl hnout z místa a (napříklat) najít si lépe placenou práci, koupit dům, založit rodinu ...
Prostě se zařadit do té fádní reality, jako všichni slušní lidé okolo ;) proč bych si měl žít po svém, že?
Sorry, ale brnklo to na živou strunu. :(
28.5.2010 09:33 - Nachtrose
Mam dotaz na safehouse: jak je to s distribuci puntiku mezi traps, size, secrecy a cache? Soucet musi byt hodnota safehouse, nebo se to nakupuje zvlast? Podle knihy bych se priklanel k prvni verzi, ale ta je zahy poprena v prikladu.
28.5.2010 09:58 - basilisk
ted to ctu: kazdy aspekt Safehouse Merit ma limit 5 - jinymi slovy Safehouse Size, Cache, Secrecy a Traps nesmi jit nad 5 (do maxima 20 bodu utracenych za Safehouse Merit).
tak jak to uvadis (ten soucet puntiku) to maji tusim pouze Prometheani ve svem Lair.
28.5.2010 10:10 - Nachtrose
Je tam psano, ze body ze safehouse meritu je treba rozdelit mezi 4 kategorie. Priklad pak ale udava safehouse velikosti 5 bez secrecy, ale mozna par body v traps a/nebo cache.
28.5.2010 10:21 - basilisk
jo trochu to mate - ale precti si posledni odstavec u toho meritu - je to tam jak jsem uvedl... ono za tech 20 to bude docela zahul na XP (a vyplati se to brat jenom jako sdilene).
28.5.2010 10:37 - Nachtrose
Hups... ten jsem nejak prehlid O:-) uz je mi vse jasny.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085869789123535 secREMOTE_IP: 18.217.182.45