Hawkeye píše:
No nwm, dle mně je Vance taky kouzelník na baterky... A snad ješte víc než manovej
Vůbec ne. Vysvětluju to v té odkázané diskusi, nechce se mi to psát znovu - konkrétně
tady a pak v následujících postech (něco málo i v předchozích)
Mana i Vance jsou kvantitativní omezení magie - limitují hráče/postavu v tom, kolik magie má (na určitý časový úsek) k dispozici, takže ano, některé projevy těch systémů si jsou trochu podobné, nicméně zatímco manová magie je dost hrubé omezení (nebál bych se srovnat s MMO aj.) tak vance magie je o dost sofistikovanější.
V teoretické diskusi se můžeme mlátit různými "ale to je přece totéž" případně "ale to ve hře udělá totéž", faktem ale je, že ve skutečné hře pak obě fungují jinak a hráči k nim úplně jinak přistupují.
Psal sem toho víc co se pamatuju, ale nejspíš to bylo v rámci následné soukromé diskuse s Quentinem, takže to teď nemůžu odkázat.
ShadoWWW: Jo, to omezení počtu kouzel co máš na výběr je relativně nanic, to je pravda. Nějaká limitace tam je ale zase potřeba, chtělo by to nějak promyslet, možností bych viděl víc.
Jinak se mi docela líbil systém kterej tu kdysi někde nastínil Alnag - kombinace powers a Vanceho, kdy má wizard k dispozici třeba sedm daily power, ale vybírá si z nich vždycky dvě. Přišlo mi že by s tim šlo i docela hezky herně pracovat a přitom to nijak zvlášť neruší původní powers koncept (kterej teda osobně nijak moc nemiluju).
Colombo: máš naprostou pravdu. Kouzlo které prostě jen selže je kouzlo které je doslova nahovno když to tak řeknu - failnuls, failnuls, nic si neudělal, Tvůj showtime ve scéně propadl, Tvoje zdroje se zbytečně ztratily. Systém fakt za všechny prachy. Skoro by se chtělo napsat magy.
Osobně nemám nic proti tomu když magie může selhat, ale to selhání by se mělo nějak projevit. Nemusí to být nutně pozitivní (funguje to, ale jen na 50% šťávy...) nebo negativní (bouchlo Ti to do xichtu), ale něco by to udělat mělo - třeba změnit scénu, ovlivnit budoucí kouzlení nebo ovlivnit ongoing kouzla nebo prostě cokoliv.
V zásadě lze mít i magii která prostě neúčinkuje, ale to se prostě nehodí do "běžné" hry ale do hry která je na tu magii nějak soustředěná. Když budu hrát ve světě kde je magie, kterou je prostě těžké přivolat a všichni to vědí a hra se bude točit kolem čarodějů, tak to může bejt zajímavej herní koncept - když mám jednoho čaroděje na celou skupinku a je potřeba vyvažovat tu postavu a show-time jejího hráče s ostatními tak to je systém nanic.
Jinak alternativy magických omezení (riziková magie, draw-back magie a tak) jsem taky už rozebíral v té odkázané diskusi.