Tipy a triky

Alnag
21.11.2009 21:30
MerricB na ENWorldu sepsal následujících několik tipů, jak zrychlit souboje ve 4e, které se zvláště na vyšších úrovních začínají trochu vléci. Sám tvrdí, že zvládnul za 3 hodiny i 6 soubojů. Tak třeba o tom i něco ví...
Autorská citace #81
24.11.2009 15:39 - Blaine
Rytir: ohledne toho zapasnika, tak jsem se tedka koukal na schopnosti a ja osobne bych to udelal takhle:
At-Will:
Knockdown Assault
You smash your weapon into your foe so hard that the enemy loses its footing.
At-Will Martial, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. Fortitude
Hit: Strength modifier damage, and you knock the target prone.
Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack.

Coz je klasicke podkopnuti.
Brash Strike
With a battle cry, you throw your whole body behind your attack.
At-Will Martial, Weapon
Standard Action Melee Weapon
Target: One creature
Attack: Strength +2 vs. AC
Hit: 1[w] + Strength modifier damage.
Increase damage to 2[w] + Strength modifier at 21st level.
Weapon: If you’re wielding an axe, a hammer, or a mace, the attack deals extra damage equal to your Constitution modifier.
Effect: You grant combat advantage to the target until the start of your next turn.

Coz je zase poradna slupka, pri ktere se zapasnik odkreje, ale zase ma dat poradnou slupku.
V tomhle pripade bych se taky pripojil k Nachtovi a rekl, ze pesti jsou mace/hammer.
Autorská citace #82
24.11.2009 15:45 - Blaine
Merlin: prekvapilo by te, kolik hrani a storytellovani je v nasich hrach, i kdyz tady to vypada, jak strasne jenom bojujeme. Pro nas je DnD 4ed jako dve hry. Souboj je taktika, kdyz to vezmu do extremu, tak je to deskovka. Ktera se vubec netyka toho, co je mimo souboj. Mimo souboj se resi spousta dobrych a zajimavych veci. A mimo sezeni si hraci resi svoje postavy, porovnavaji, premysli o kombech a bavi se o tom, jak to udelat, aby tahle kombinace fungovala a jake jsou pripady, kdy fungovat nebude. A pak mame sezeni, kde se za celou dobu ani nepriblizi k jakemukoliv souboji. Resi se, jestli nas samuraj nasleduje bushido, nas mag mu naseptava, ze lepsi je jet sam na sebe. Resi se, jestli je skutecne chytre to udelat takhle, resi se, kdo unesl ambasadora, bez jakehokoliv souboje se chyti unosci, protoze hraci predvedli krasnou akcicku na zachranu, ve ktere se chteli souboji vyhnout, protoze v boji by se mohlo neco stat rukojmim.
A to ze chteji byt v soubojich co nejlepsi? Neni to i cil postavy? Byt co nejsilnejsi, abych prezil? Naucit se bojovat zpusobem, kterym dovedu porazet sve oponenty jako Aragorn, Legolas nebo Gimli v Panovi prstenu (ve filmu)?
Autorská citace #83
24.11.2009 16:03 - Nachtrose
Merlin: no, mozna ne tak uplne. Navic uznavam, ze mas odehrano mnohem vic nez ja, ale presto si zatim myslim, ze ve 4e jde hrat cokoli i nebojove.
Autorská citace #84
24.11.2009 16:26 - Jerson
Jestli k tomu můžu říct jednu věc - když seberu různé hráče a nechám je hrát podle jejich představ, vychází mi relativně přesně 1,5 boje na šestihodinové sezení. Tu a tam se někdo boji vyhne úplně (i když chce bojovat), někdy dojde na dvě oddělená střetnutí, ale rozhodně bych to s boji moc nepřeháněl.
Autorská citace #85
24.11.2009 16:46 - Rytíř
dík za vysvětlení kanóna :)

Blaine: Knockdown assault neznám, zatím si vystačujem s PHB a PHB2. Není to odjinud? Já mu dal Spinning Sweep, vlastně to samý, jen je to encounter, no.. :)

a pak Rain of Blows, Unbreakable, Griffon’s Wrath... Villain’s Menace, Boundless Endurance, Dizzying Blow a Victorious Surge :)))

jojo, nemá 1 lvl, ale přesný číslo neřeknu, Jerson sem kouká, ať není ochuzen :) Ty powery věřím, že si dohledávat nebude..

Pokud vás ještě něco napadne, jiného hezkého, budu rád. Třeba featy jsem mu zatím moc neřešil. 4e zatím jen tak listuju, spoléhám na to, že leccos vychází ze 3e.. kterou snad ještě umim :D
Autorská citace #86
24.11.2009 16:47 - Merlin
Blaine: jo vyjádřil jsi to poměrně přesně :) jenže co s tím, když mě ta první, ta desková část nebaví? jasně, že každej si rád zabojuje. i já mám rád souboje. Ale prostě ty ve čtvrté edici přerostly někam úplně jinam, než se mi zamlouvá
Autorská citace #87
24.11.2009 16:48 - Merlin
rytíř: nespoléhej..nevychází
Autorská citace #88
24.11.2009 17:03 - Blaine
Merlin: no tak s tim ti umim pomoct jenom jednim zpusobem: najdi si jiny system, ktery dava dulezitost jinym vecem. Nebo hraj tak, aby te to bavilo. Sam za sebe a za svoji partu musim rict, ze momentalne, pro to, co hrajeme nezname lepsi system. Dokonce, kdyz jsem zkousel jine veci, tak jsem vzdycky narazil. Vetsinou to zkusime behem jednoho sezeni, kdyz se treba nesejdeme, abychom mohli pokracovat. Nekdo si neco pripravi a my to zkusime. Pro dalsi takovehle sezeni mam pripravenou 3:16 Carnage Among Stars, s tim, ze jsem si predelal setting na Warhammer 40K, hraci budou hrat za Gardu. Je to na jedno sezeni a nic vic. Abychom pripadne vedeli, co chceme hrat jineho, kdyz nebudeme chtit hrat DnD 4ed.
Jinak muj Ripper je pripraveny pro dungeon crawl, ktery wizardi vydali E1-E3, takze tam se pocita s velkou davkou boju a vlastne uz jsme si rekli, ze chceme hrat treti stranu v konfliktu Orcus a Raven Queen. Znovu ozivene smrtelniky, ktere si nekdo chtel privolat na pomoc, ale oni se rozhodli jit svoji vlastni cestou. Uvidime, kolik souboju tam zustane z toho silenho kvanta, co tam je.
Autorská citace #89
24.11.2009 17:03 - Jerson
Rytíři, mě o level nebo žádná jiná pravidla nejde, stejně mi to houby řekne a když hraju postavu, tak mě ani pravidla nezajímají. Navíc s tím blbounem bojovat nechci, a už vůbec ne nablízko (: )
Autorská citace #90
24.11.2009 17:44 - Beltar
Nám se pro zrychlení docela hodně vyplatilo, že hráči hází nejen na útoky, ale i na obrany. DM jen řekne seknul po tobě mečem, hoď si na AC, hráč nahlásí číslo a DM řekne jestli nestvůra zasáhla nebo minula.
Je to dobré i v tom, že hráči něco dělají i mimo své kolo.
Autorská citace #91
24.11.2009 18:13 - Jarik
Beltar> promin,ale na obranu se prece v 4e nehaze.
Dulezitejsi je ta poznamka... aby delali neco mimo sve kolo.
nejen skrze napovedy se mi zda, ze nejdulezitejsi je... planovat v prubehu akci druhych osob - a presto sledovat co se dej.
A ze nejaka NPC provedla neco s cim jsem nepocital? ... mno to je prece prirozene. Bud umim rychle reagovat, nebo je to muj problem. nikoho jineho.

protoze napriklad ja jsme blb, co mam problemy se stun, dazed... popisy (neb EN neumim), tak si ted pisi tahak, at vim, co ten termin znamena. Nechci nutit druhe, aby mi kazdou hru rikaly, ze slow mi snizuje pocet pohybu na polovinu (obrazne receno - nevim to). :) tak budu mit tahacek a je to :)
Autorská citace #92
24.11.2009 18:52 - sirien
Nachtrose (mumlymumlyažnamunchkinamumlymumly)
Autorská citace #93
25.11.2009 00:06 - Beltar
Jariku: Promiň, ale je úplně jedno, jestli má drak útok +25, ty AC 31 a DM hodí a 6+ zasahuje, nebo má drak útok +25, ty AC 11 (31-20 jako hod d20) a musíš hodit 15+ aby jsi měl AC 26 a víc. V obouch případech je šance 5 ku 15 (1 ku 3), že tě drak mine.

Vůbec největší je úspora u plošných útoků, kde DM nehází proti každému hráči, ale každý hráč si hodí.
Autorská citace #94
25.11.2009 00:12 - Merlin
Blaine: fajn, oznámím to svým hráčům. sorry hoši, tahle edice je pro mě moc založená na soubojích. jasně, vám se to líbí, ale mě ne, tak sorráč. jen konstatuji, že se mi to ze začátku zamlouvalo, avšak čím dýl ji hraju, zjištuji, že je pro tvůrce děsně jednoduchý vymýšlet nové děsně cool vlastnosti přidáním kondice a xd dmg, ale na DM je vlastně všechno ostatní.
Dnes jsme hráli a první co si hráči udělají je vyskládání power karet na stul. Celou dobu nebyl souboj a myslím, že ani příští týden nebude. A co je tak nějak mrzelo? že v erratě někomu něco vzali a na konci, že nesehnali ten předmět cochtěli. A věř mi, není to hráči, hraju s některými od Drd, přes ADnD...je to systémem
Autorská citace #95
25.11.2009 00:15 - Alnag
Merlin: Jsem upřímně zvědavý u jaké hry skončíš...
Autorská citace #96
25.11.2009 00:22 - tuleník
Beltar, v 4e sú predsa statické obrany!!! DMovi (aj hráčovi) stačí vždy hodiť len raz. A je jedno či to je na 1 cieľ alebo je to plošný efekt, číslo platí pre celú area of effect.
Autorská citace #97
25.11.2009 00:27 - Merlin
Alnag: asi u žádné...asi si budu doma šudlit nějaký povídky. :)
ale vážně. Strašně mi to vzalo chuť do hry. Navíc, když tady čtu (a ted myslím vážně, že to nikomu nezazlívám, ani to nijak neberu), jak je lepší vzít schopnost Psí hovno, protože má 156k v dosahu 6 čtverců, než Sobolí chcánky, protože ty mají jen 154k v dosahu 7 čtverců....a po zkušenostech, kdy je souboj skutečně jen o "deskové hře" mě to rozložilo

Ale je možný, že je chyba ve mě. A asi to jako DM nezvládám. nadruhou stranu, já to nechci hrát jako hráč. představa, že bych si dělal postavu je děsná. Mám rád postavy se smyslem a ne s tím, že k nim dokládám nějaký powery xyk6
Autorská citace #98
25.11.2009 00:45 - Alnag
Merlin píše:
Strašně mi to vzalo chuť do hry.


Jsi si jistý, že to, co ti vzalo chuť do hry je to, co si lidi povídají na internetu? (Tedy, ne že by to i na mne někdy nefungovalo), ale přijde mi, že mnohem důležitější jsou přeci jen věci víc reálné a hmatatelné. A někdy není od věci si chvíli šudlit povídky a uspořádat si myšlenky...

Podle mně není chyba v ničem. To není otázka chyby, ale chuti. Prostě nedělej to, nač momentálně chuť nemáš a dělej na to, nač chuť máš. :D
Autorská citace #99
25.11.2009 01:26 - tuleník
Merlin, zabrúsil si do zlej diskusie. Táto sa primárne venuje súbojom. Pokiaľ si sa nechcel psychicky samorozleptať, mal si si nájsť niečo, čo ja viem, o skill encounteroch. Mimochodom - súboj sa dá riešiť aj tak, takže ak ťa súboje deprimujú, prečo ich občas neriešite ukecávaním, vyjednávaním, obídením? Na toto všetko sú v 4ed elegantné mechaniky - ktoré zaberajú menej strán popisu preto, lebo taktický boj s jeho možnosťami je predsa len komplexnejšia problematika.
Ad postava so zmyslom - už sa tu riešili všelijaké postavy, a v podstate si nespomínam, že by sa nejaký rozumný build vyložene nepodaril. Mimochodom nikto nikoho nenúti maximalizovať damage output - čo sa TU diskutuje je fakt, že súboje trvajú priveľa kôl a pre postavy je na druhej strane pomerne problém dostať sa do reálneho rizika smrti. Zvýšenie damage outputu je nástroj ako vyriešiť tento problém (podobne ako zníženie HP monštier, a pritvrdenie ich útokov).
Ja som mal zo 4ed podobný dojem ako ty, ale už ma prešiel. A naozaj to vyzerá na nezvládnutie DMovania (čo žasnem, lebo oba DMG sú výborné knihy, ktoré IMO poradia ako sa vyrovnať s akýmkoľvek typom hráča, hrania, ... - 4ed je na DMovanie veľmi efektívna!). Že popis taktickej časti je na viacerých stranách ako zvyšok, bude "asi" tým, že na popis početných taktických možností s príkladmi a obrázkami holt treba viac priestoru. 4ed NIE JE "len a len" o súbojoch - buď to ty tak staviaš, alebo ti to do tejto roviny nasmerujú hráči.
Alnag má pravdu. Chyba nie je v ničom.
25.11.2009 07:59 - Beltar
Tuleník: Ach jo, než něco napíšete, zkuste si přečíst všechno a zamyslet se, než začnete být chytří.
Ano v základním schématu DnD se hází jen jednou to ví každý, kdo to někdy hrál. Ale z pravděpodobnostního hlediska je úplně jedno jestli je to útok+D20 vs AC, nebo útok vs AC+d20-20.

A když útočíš area efektem, útočíš na každého zvlášť, ale na dmg se hází jen jednou.

A navíc to není z mé hlavy, ale přivedl mě na to Alnag v rozhovoru v hospodě po posledním WWDnDD, že to je někde oficiálně popsáno jako eventualita.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079015970230103 secREMOTE_IP: 3.133.86.172