Tipy a triky

Autorská citace #81
16.4.2013 13:18 - sirien
Harug: No, nevím, co Ti k tomu napsat. Pokud Tě to baví a hodláš takhle hrát napořád, tak asi ani neni moc co.
Pokud bys chtěl svoje hraní víc rozvíjet a zkoušet co jde, pak Tě myslím čeká ještě hodně dlouhá cesta, ale tak to je čistě a jen na Tobě a Tvých hráčích.

Snad jen jedna věc: mluvit o zlozvyku je od Tebe hloupost, protože naprosto neoprávněně zobecňuješ vlastní subjektivní zkušenost.
Znám osobně spousty hráčů a skupin, které takhle hrají a nedají na to dopustit. Mě osobně už hra bez tohodle prvku ani nebaví - jako hráč si tam připadám jak v kreativním vězení a jako Vypravěč sem nucenej se patlat s nesmyslama které si hráči mohou pořešit sami místo toho, abych se věnoval pro hru podle mě mnohem důležitějším věcem jako je tempo gradace, drama, narativní celistvost a podobně, na jejichž sledování potřebuju mít "prostor" a ne se sám věnovat každému poslednímu hloupému detailu každé jedné scény, rozhodnutí, NPCčka.

Ono se i dost posouvá, co člověk vůbec vnímá jako "pravomoc". Co pro mě kdysi bývalo takřka experimentální hraní je pro mě dneska základní hladina, protože jsem v průběhu času zjistil, že v herní praxi není jediný důvod proč to tak nemít.

Kdyby Tě zajímalo víc, tak si můžeš přečíst tohle, řeším tam jak hru vnímám já (a další lidé co se RPG věnují už velmi dlouho) a také proč. (varuju předem: jde o poměrně herně-teoretický text který analyzuje hru na abstraktní úrovni; myslím že není složitý, ale ani to asi není článek na "zchroustání při sváče")
Autorská citace #82
16.4.2013 20:17 - Vojtěch
Tak DM charakter se použít dá, pokud třeba chcete dorovnávat družinku do CR v předpřipravených dobrodružstvích, když nechcete překopávat encountery, ale je potřeba mít na zřeteli, že tahle postava je pokud možno prosťáček, co prosťe neví. Maximálně by se dalo uvažovat o nějakém zdroji, který by umožnil přístup k Herbertově vědění. Při nějakém tom fail forward by to asi třeba nebylo. Vzhledem k tomu, že charakter také krade čas hráčům v akci a zatěžuje DM, tak by asi bylo nejlepší ponechávat NPC v kolektivním vedením družinky s právem veta u GM a dohledem, aby si ostatní nepřilepšovali na úkor NPC.

Jinak bych to ale taky vřele nedoporučil, protože je to opravdu spíš škodná.
Autorská citace #83
16.4.2013 23:34 - sirien
To se už bavíme o hodně gamistické hře a tam to je dost jiná problematika
Autorská citace #84
17.4.2013 04:59 - Vojtěch
Jako souhlas, že pro vyprávění je to zbytečnost.
Autorská citace #85
10.10.2016 04:41 - sirien
Hm. Na tenhle svůj článek sem úplně zapomněl, teď sem ho náhodou vyhrabal, když sem se přebíral v místních zaprášených knihovnách ve snaze dohledat pár užitečných článků a úplně úžasně mi pomohl. (A ta diskuse tu je místy docela funny.)

Nejspíš se k němu v blízké době vrátím a zase ho rozšířím - kdyby měl někdo nějaké návrhy na to co přidat, tak to pls napište, ať to pak případně needituju pořád dokola jak trotl :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089858055114746 secREMOTE_IP: 54.82.29.141