Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry: Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Western
Systémy: AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D Next D20 systém GUMSHOE jiné RPG Shadowrun White Wolf hry
Světy: Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Různé: Dotazy Flame/Polemika Inspirace/Novinky Materiály ke stažení Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Určení: jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • 5 způsobů, jak zapojit hráče do hry a rozjet kampaň

    Co s tím? Zkusit to znova a doufat tentokrát v jiný výsledek? Einsteinovu definici šílenství asi znáte. Vypustit hráče do propracovaného sandboxu? Proč http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5186.html
  • Censijská vražda

    Obyvatelé Censijské vsi jsou zaskočeni vraždou jedné z nejvýznamějších osob z obce. Je mnoho podezdřelých a příliš málo důkazů. Starosta poslal do města http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5173.html
  • [Překlad] Dobrodruhův průvodce Mečovým pobřežím

    Dobrodruhův průvodce Mečovým pobřežím - Sword Coast Adventurer's Guide Autoři: Joseph Carriker, Brian Cortijo, Jeremy Crawford, Steve Kenson, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5170.html
  • Přichází Volův průvodce nestvůrami

    Úctyhodné Dungeons & Dragons, dědeček moderních her na hrdiny, je nyní v 5. edici. A vydavatel Wizards of the Coast říká, že příručky jdou na dračku. http://www.d20.cz/clanky/produkty/5155.html
  • [Mudrcovy rady] Září 2016

    Schopnosti povolání Může se bard přeučit kouzla získaná pomocí Magických tajemství? Když získáte úroveň v povolání barda, schopnost povolání http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5144.html
  • [DnD5e] Alchymista jako povolání - rozšíření

    "Alchymistické vědy jsou bránami do mnoha různých druhů tajemství; je jich příliš mnoho na to, aby si je někdo během jediného života osvojil všechny."   Varianta: http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5135.html
  • Jak hrát gotický horor

    Téma hororu, a gotického hororu obzvlášť, je výjimečná výzva pro Pána hry, protože sezení kolem stolu s přáteli není ve své podstatě vůbec děsivé. U hororu, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/jak-hrat-goticky-horor.html
  • [DnD5e] Alchymista jako povolání

    Člověk v dlouhém plášti umazaném od mnoha rozličných látek přidal poslední činidlo do kádě chemikálií obklopujících jeho největší dílo. Z nebe udeřil http://www.d20.cz/clanky/pravidla/dnd5e-alchymista-jako-povolani.html
  • [Mudrcovy rady] Červen 2016

    Schopnosti povolání Funguje barbarův Smysl pro nebezpečí i proti dechům a zvláštním schopnostem nepřátel? Barbarův Smysl pro nebezpečí zvýhodňuje http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5127.html
  • [Překlad] Dungeons & Dragons 5e

    Příručka hráče - Player's Handbook (PHB) Autoři: Mike Mearls, Jeremy Crawford, Rodney Thompson, James Wyatt, Robert J. Schwalb, Bruce R. Cordell Rok http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dnd-5e.html
  • Pět věcí, které vás může triologie Hobbit naučit o vedení hry

    1) Vyhněte se vypravěčsko-hráčským postavám Takzvané GMPC (pozn. překladatele: zkratka pro Game Masters Player Character, odvozeno od PC - Player Character/hráčská http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5124.html
  • Oblíbenost ras a povolání v D&D 5e

    V našem posledním průzkumu jsme se vás ptali, jaké oblasti D&D podle vás potřebují rozšířit. Také jsme vás žádali o zpětnou vazbu na poslední revizi http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/5118.html
  • Obléhání Dragenfeldu

    Jednoduché krátké dobrodružství pro začínající hráče. Určeno postavám na 3. - 4. úrovni. dragenfeld, ZIP. 6,7 MB Dobrodružství pro pátou edici Dungeons&Dragons http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5117.html
  • V zrcadle

    Krátké detektivní dobrodružství (víkendový "one-shot") pro D&D 5e. Určeno postavám na minimálně na 3. a ideálně 4. úrovni. V zrcadle, ZIP. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5111.html
  • [mapování] Mystikův mlýn - mapa kouzelníkovy věže se zvratem

    Chtěl jsem zmapovat kouzelníkovu věž se zvratem – něco, kde by se mohl ukrývat a experimentovat mág s mírným sklonem k steampunku. Co by takový mág http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5098.html
  • Ravenloft v novém provedení

      Ravenloft v novém provedení Zabočili jsme za roh a tam byl upír. Zaúpěl jsem a obrátil oči v sloup. Byl rok 1978 a já jsem hrál jedno http://www.d20.cz/clanky/svety/5104.html
  • Vědecká magie

    Nové zázemí Alchymistův učeň Jsi alchymista s určitým renomé, který se etabloval v alchymii po dlouhodobém učení u věhlasného mistra. Postrádáš http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5099.html
  • [Mudrcovy rady] Obranné číslo (leden 2016)

    Tvorba postavy Jak se vypočítává tvorovo Obranné číslo (OČ)? 1. kapitola v Příručce hráče (dále PH) popisuje, jak určit OČ (PH, str 14.), ale počítání http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5097.html
  • Materiály a odkazy pro pátou edici D&D

    Pomůcky Česky Deník postavy - deník postavy s vyplňovatelnými poli, identický s tím, který naleznete v překladu Pravidel pro hráče na straně http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5078.html
  • Fantasy Grounds

    Rozhodl jsem se vytvořit článek v podobě video návodů na Fantasy Grounds zejména pro D&D 5e. Obecné informace na úvod   Tvorba postavy: Člověk http://www.d20.cz/clanky/produkty/5052.html
  • [Recenze] Dungeons & Dragons 5e

    Dungeons & Dragons je jedním z pilířů geekoismu, něco jako Star Trek. Být fanouškem Star Treku znamená být trekkie, a s hráči D&D je to podobné. http://www.d20.cz/clanky/produkty/5056.html
  • Nová Tajemná vzývání

    Danse Macabre Jako akci můžeš zacílit jednoho nemrtvého tvora, kterého vidíš do 9 metrů od sebe. Cíl si musí hodit záchranný hod na Moudrost proti http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5054.html
  • Odbornosti

    Někdy chcete přizpůsobit svou postavu způsobem, jaký povolání postavy nenabízí. V tom případě jsou skvělou možností odbornosti. Tento měsíc se http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5055.html
  • D&D Expeditions: Tyranny of Dragons I

    D&D Expeditions je program organizovaného hraní určený především kamenným obchodům, ale protože materiály jsou poměrně volně dostupné online (heslo http://www.d20.cz/clanky/produkty/5031.html
  • Fanouškovská tvorba pro D&D 5e

    S fanouškovskou tvorbou pro D&D 5e se roztrhl pytel. Zde uvádím odkazy na některé zajímavé výtvory. Stan Shinn průběžně pracuje na konvertoru http://www.d20.cz/clanky/produkty/4995.html
  • Dějmistrování: Podzemní dobrodružství I – Určení účelu

    Dobrodružství v podzemí mají mezi hráči občas špatnou pověst, zejména pak mezi těmi, kteří hrají dlouhou dobu. Někteří lidé tvrdí, že jsou nudná – jen http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4964.html
  • Něco víc o Základních pravidlech D&D

    Je těžké uvěřit, že jsme těsně před vydáním prvního produktu páté edice D&D. Startovní sada bude k mání tento týden v obchodech sítě Wizards http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4984.html
  • Boj jako sport versus Boj jako válka – klíčový rozdíl v herních stylech

    Na jednom fóru jsme se s fanoušky různých edic Dungeons & Dragons neustále motali v kruzích kolem odlišných herních stylů a nakolik je různé edice http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4983.html
  • Morálka podle Morálních pilířů v RPG

    Západní vs. Východní morálka Kdokoli, kdo cestoval, nebo měl možnost blíže se seznámit s lidmi z jiných kultur, si zajisté všiml, že dotyční často http://www.d20.cz/clanky/kultura/moralka-podle-moralnich-piliru.html
  • Živá pravidla

    Na (veletrhu) Origins Game Fair počátkem června jsme mluvili o konceptu živých pravidel pro D&D, a co to znamená pro hráče a Dějmistry. I když několik http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4982.html
  • Začínáme

    V několika příštích týdnech bude tento prostor sloužit jako přední místo pro Starter Set páte edice Dungeons & Dragons. Pro začátek se pojďme http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4981.html
  • Oživení hry

    Je těžké uvěřit, že Příručka hráče je hotová. Poslali jsme ji do tiskárny asi před týdnem. Když teď dokončujeme Basic D&D, Bestiář a Průvodce Dějmistra, http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4978.html
  • Pohled do křišťálové koule

    V posledním týdnu jsme se s vámi podělili o spoustu vzrušujících novinek o budoucnosti D&D. Oznámili jsme podrobnosti o našem epickém příběhu Tyranie http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4973.html
  • Dungeons & Dragons pro začátečníky

    Jak jste si mohli všimnout, minulý týden jsme přišli se vzrušujícím oznámením o nadcházející příběhové linii zvané Tyranie draků, a po dvou letech práce, http://www.d20.cz/clanky/produkty/4972.html
  • Rozhovor s Mikem Mearlsem

    Christopher Helton: Připomeňme těm, kteří to neví, že jste dělal v herním designu ještě předtím, než jste začal pracovat na D&D pro Wizards of the http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4971.html
  • Kouzelné předměty a sladění

    V playtestu D&D Next jsme představili myšlenku sladění s kouzelnými předměty. Sladění je velkým přínosem pro Dějmistry a vyváženost hry, neboť omezuje http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4968.html
  • Rysy, vady, pouta a další

    Mimo volby rasy a povolání D&D Next používá systém minulostí, aby vám pomohlo oživit vaši postavu. V předchozích edicích hra přistupovala k „literárnější http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4965.html
  • Umění války

    Fantasy romány a filmy často končí rozsáhlými boji, kdy se dvě armády představující síly dobra a zla střetnou v bitvě, která rozhodne o osudu světa. http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4960.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (25.4.)

    Proč pro obtížnost nestvůry používat pojem Nebezpečnost (zkr. NB) místo jen úrovně? Máme pro to několik důvodů, včetně toho, že chceme používat zlomky http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4959.html
  • Usnadnění práce Dějmistra

    Když dojde na design dobrodružství, mechanismy hry na hrdiny slouží ke dvěma účelům. DM určitě musí mechanismům rozumět, aby připravil dobrodružství http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4957.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (4.4.)

    Budou manévry zjednodušovat Bitevnímu mistrovi dělání věcí, o které se může pokusit každý, nebo budou zamezovat ostatním postavám v pokusu o jejich http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4953.html
  • Bojovníkovy manévry

    Skromný bojovník vystupuje jako jedno z nejjednodušších povolání ve hře Dungeons & Dragons, ale zároveň je trvale nejpopulárnějším hráčským povoláním http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4952.html
  • Nakupte, co poberete

    Tento týden se podíváme na změnu v tvorbě postavy, kterou bylo relativně snadné provést, ale má skutečný dopad na to, jak hráči – obzvlášť noví hráči http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4947.html
  • Beztak, čí je to příběh?

    V posledních týdnech jsme probírali povolání postav v D&D Next. Tento týden se chci znovu podívat na nestvůry ve hře a informovat vás, jak je nově http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4946.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (14.3.)

    Jak bardovo zaměření na sesílání kouzel ovlivňuje bardskou kolej (zejména Kolej odvahy)? Zavedení plného sesilatelského postupu skutečně ubralo tlak http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4944.html
  • Bardův příběh

    V uplynulých několika týdnech jsem se dotkl designerského procesu pro čaroděje a černokněžníka. Tento týden se podíváme na barda. Bard byl vždy http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4943.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (7.3.)

    Jak často si černokněžníci obnovují své pozice kouzel? Za každý krátký odpočinek, nebo za každý důkladný odpočinek? Černokněžníci si obnovují své http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4941.html
  • Aktualizace černokněžníka

    Minulý týden jsme uvolnili informace o čaroději. Tento týden si povíme o černokněžníkovi (warlock) v D&D Next. Stejně jako u čaroděje, počáteční http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4940.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (28.2.)

    1) Mají čarodějové a mágové stejný seznam kouzel? Ne. Čaroděj má svůj vlastní seznam kouzel, i když čarodějové a mágové mají mnoho společných kouzel. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4939.html
  • Čarodějové v D&D Next

    V srpnu 2012 jsme předvedli verzi čaroděje (sorcerer), která představovala velmi odlišný pohled na toto povolání. Tato konstrukce čaroděje přeměnila http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4938.html
  • Stín, který byl

    Starý ztřeštěný Ildan Vypravěč tohoto příběhu sám sebe nazývá Ildan. Kromě toho o sobě moc neprozradí… alespoň ne přímo. Názory, které ale vyvěrají http://www.d20.cz/clanky/svety/4897.html
  • Upoutávka na GenCon!

    Tento týden členové týmu R&D míří do Indianapolis v Indianě, aby se zúčastnili GenConu, největšího veletrhu s deskovými hrami v Severní Americe. http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4916.html
  • Tento týden v D&D

    Velká novinka tohoto týdne: Tuto středu, 20. března, vyjde nový testovací balík. Takže, co se dá očekávat v tomto novém balíku? Pojďme se na to podívat. http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4902.html
  • Prestižní povolání a nová iterace

    Vítejte u posledního vydání Legend a znalostí v tomto roce. Sedmnáctý prosinec přináší jako vánoční dárek poslední letošní testovací balíček, jenž bude http://www.d20.cz/clanky/produkty/4886.html
  • Tento jde do... desáté

    Jak jsem už zmínil několikrát během posledních týdnů, jsme připraveni vydat v pozdních hodinách dnešního dne testovací balík pro 1. až 10. úroveň. Takže, http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4869.html
  • Kouzelné předměty v D&D Next

    Jak se lopotíme s D&D Next, říkal jsem si, že by stálo za to informovat vás o aktuálním stavu kouzelných předmětů. O obecných cílech pro kouzelné http://www.d20.cz/clanky/produkty/4856.html
  • Chat o D&D Next

    Trevor: Dobře - uvolním vám dvěma místo. Jak se představíte, dejte mi vědět a přistoupím k otázkám.      Mearls: Já jsem Mike Mearls, http://www.d20.cz/clanky/produkty/4850.html
  • Vyvážení kouzelníků v D&D

    Během posledních několika týdnů jsem psal o návrhářských cílech základních povolání D&D. Tento týden je na řadě kouzelník. Ale udělám to trochu http://www.d20.cz/clanky/produkty/4849.html
  • Návrhářské cíle tuláka

    Tento týden si posvítíme na tuláka. Proč na tuláka? No, na Twitteru jsem provedl rychlé hlasování, jestli bych se měl tentkrát pustit do kouzelníka, http://www.d20.cz/clanky/produkty/4846.html
  • Návrhářské cíle bojovníka

    Minulý týden jsme oznámili, že testovací hraní D&D Next pro veřejnost vypukne 24. května. Tento týden bych rád pohovořil trochu více o tom, jak http://www.d20.cz/clanky/produkty/4843.html
  • Návrhářské cíle kněze

    (Omlouvám se, že tento článek přinášim s týdenním zpožděním. pozn. překl.) Před několika týdny jsem se s vámi podělil o celkový náhled na návrhářské http://www.d20.cz/clanky/produkty/4842.html
  • Minulosti a motivy: bližší pohled

    Před nedávnem jsem otevřel oponu, abych vám ukázal, nad čím přemýšlíme ohledně minulostí a motivů a jak fungují jako systém, který uděluje dovednosti http://www.d20.cz/clanky/produkty/4835.html
  • Procházka špalírem nestvůr

    Míke je na dovolené, takže tento týden přebírám Legendy a znalost, abych pohovořil o nestvůrách. Jako producent v D&D R&D jsem méně zapojený http://www.d20.cz/clanky/produkty/4834.html
  • Mimo povolání a rasu

    Chci hrát bojovníka. Chci hrát trpaslíka. Chci nakopat nestvůram zadek. Chci být voják, který bojoval proti orkům při Obléhání Dvoukolákové http://www.d20.cz/clanky/produkty/4833.html
  • Návrhářské úvahy D&D Next

    Rád bych se s vámi podělil o koncept nejranějších dokumentů, které jsem dal dohromady, abych pomohl utvořit novou iteraci D&D. Tento dokument jsem http://www.d20.cz/clanky/produkty/4832.html
  • Roztodivná témata

    Právě teď s návrhářským týmem pracujeme na kontrole konceptu blížícího se playtestu. Reakce, které jsme obdrželi od našich současných testerských skupin, http://www.d20.cz/clanky/produkty/4829.html
  • Toto nejsou pravidla, která hledáte

    Mohu vám na 100% slíbit, že do nové iterace hry zařadíme věci, které budete ignorovat, zejména jste-li D&D veterány. Vlastně přicházím s tvrzením, http://www.d20.cz/clanky/produkty/4828.html
  • Hra na hodinu

    Tento týden bych rád obecně pohovořil o jednom z našich návrhářských cílů, abyste získali představu, jak přistupujeme k nové iteraci hry. Hraní http://www.d20.cz/clanky/produkty/4827.html
  • Odvracení nemrtvých

    Od nejstarší historie hry mají kněží schopnost odvracení nemrtvých. To samozřejmě neznamená, že mám rád mechaniky odvracení mrtvých. Musím se přiznat, http://www.d20.cz/clanky/produkty/4824.html
  • Zachraň se, nebo zemřeš!

    Už je to nějaký čas, co jsem psal pro komunitu článek do této série, takže myslím, že stojí za to uvést, čeho jsem dosáhl. Jako senior manažer pro D&D http://www.d20.cz/clanky/produkty/4823.html
  • Vanceho systém

    Gary Gygax miloval fantasy. Jedna z mých oblíbených historek z počátku TSR je o tom, jak Gary listoval knihami v sekci Sci-Fi a fantasy v knihkupectví http://www.d20.cz/clanky/produkty/4820.html
  • Obtížnost hraní na vysokých úrovních

    V každé edici, když dojde řeč na hraní na vysokých úrovních, tak vždy někdo prohlásí, že se hra po 12. úrovni hroutí. (Někteří to říkají o 10., někteří http://www.d20.cz/clanky/produkty/4818.html
  • Sjednocení edic, 3. část

    V minulých týdnech jsem psal, proč se chceme pokusit sjednotit edice a jak to hodláme udělat. Tady je několik úvah o tomto procesu, které taky stojí http://www.d20.cz/clanky/produkty/4817.html
  • Sjednocení edic, 2. část

    Minulý týden jsem mluvil o tom, proč máme zájem o sjednocení edic a jak se díváme na tóny a herní styly těchto edic, abychom zachytili, o co máme v http://www.d20.cz/clanky/produkty/4813.html
  • Sjednocení edic, 1. část

    V předešlém článku jsem se zmínil, že jedním z cílů nové iterace Dungeons & Dragons je sjednotit edice. Podle reakce soudím, že toto téma je důležité http://www.d20.cz/clanky/produkty/4810.html
  • Genialita D&D

    Psal jsem na toto téma už v úvahách na jiném místě, takže někteří z vás budou muset být se mnou shovívaví. Myslím si, že Gygax a Arneson jsou géniové http://www.d20.cz/clanky/produkty/genialita-dnd.html
  • Pohled do minulosti a budoucnosti

    Pokud jste to ještě neudělali, přečtěte si prosím toto oznámení od Mike Mearlse (oznámení, že vyjde nová edice, pozn. překl.). Nyní tedy máte lepší http://www.d20.cz/clanky/produkty/4804.html
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15031099319458 secREMOTE_IP: 54.80.140.5