18.11.2016 06:36 - Vojtěch
Kde je někdo, aby kritizoval koláčový graf? :)
18.11.2016 09:23 - Gurney
Quentin píše:
Možná je to nějaká podivná symbolika nebo sémantika, ale dokud se všechny tyhle mechaniky* neschovali pod jeden termín "Hodiny", který lze ohýbat podle potřeby, tak jsem je pořád zapomínal používat.

Možná jo, ale mám to stejně - to téma hodin je sice drobnost, ale pořád je to inspirace navíc oproti běžné dovednostní výzvě, extended rollu, apod.

Vojtěch píše:
Kde je někdo, aby kritizoval koláčový graf? :)

lol
20.11.2016 20:07 - Quentin
22.11.2016 10:31 - Gurney
To je docela hezký a dost se mi líbí ten princip pasivních efektů, co fungují než čaroděj kouzlo sešle. Jen bych se možná trochu bál, jestli toho na 9. nebo 10. úrovni nebude na sledování už trochu moc - zvlášť když se k tomu přidá, že postavy už tou dobou můžou mít nějaké magické předměty, může se stát že najednou bude potřeba hlídat si třeba 10 - 15 efektů, co se projeví za nějakých podmínek.

A možná bych zvážil jestli by se všechna útočná kouzla neměla projevovat nějakým viditelným (nebo alespoň vypozorovatelným) efektem, takže by i trénování nemágové dokázali poznat čaroděje připraveného na boj a věděli, co od něj zhruba čekat.

Takové trochu "nevyvážené" mi v tom přijde to Odzbrojení. Když to srovnám s na tisíc způsobů využitelnou Iluzí:
Píše:
Vytvoří statický iluzorní obraz dle přání čaroděje, maximálně však velikosti malé chalupy. Např. falešná zeď, skryté dveře, nedokončený katapult k vylákání obránců zpoza hradeb apod. Vydrží den nebo dokud ji čaroděj nezruší.

...tak Odzrojení:
Píše:
Čaroděj vyšle v širokém oblouku před sebou vlnu, která všem zasaženým vyrve zbraně z rukou a odhodí z dosahu. Udržet je mohou jen úspěšným záchranným hodem.

... je hrozně jednoúčelové (byť ten pasivní efekt to do jisté míry kompenzuje).
22.11.2016 10:37 - Jerson
Už jsem psal na RPGF, že mi tahle kouzla přijdou hodně silná a nabourávající uvěřitelnost světa. Nevím, kolik takových kouzel dokáže kouzelník denně seslat, ale i jen pár z nich by stačilo na celkem spolehlivé rozdrbání settingu, pokud by měly být nějak více rozšířené. Navíc mágové tím dokážou zastoupit řadu dalších povolání.
22.11.2016 10:53 - Quentin
Zatím to máme tak, že čaroděj si může načíst tolik kouzel, kolik má úroveň (+1 za kladnou inteligenci). Maximální úroveň je 10 a potřebné zkušenosti scalují exponenciálně, takže většina postav, pokud se toho dožije, končí svůj příběh někde okolo 5-7. Navíc většina efektů není viditelná, takže se na ně nemusí soustředit vypravěč, ale pouze hráč čaroděje.

To není náročné ani na sledování, ani dost na zastínění ostatních povolání, ani na rozdrbání settingu (případně mrkněte na fluff, co k tomu máme v domácích pravidlech)

Je ale pravda, že hromada kouzel není vybalancovaná. Částečně proto, že to hraje jen pár lidí a nikdo to pořádně netestuje (touché). Částečně proto, že to není potřeba, kouzla jsou plus/mínus unikátní a nemůže se je naučit každý. Najít Zemětřesení je pro čaroděje stejně významné jako pro válečníka získat Excalibur.

edit: Ty počty jsou inspirované Vancem (knihami), kde nosí čaroději taky max. třeba 5 kouzel naráz.
22.11.2016 11:12 - Gurney
Jerson: Ignoruješ kontext (pravidla zde). Čaroděj může v závislosti na své úrovni seslat 1-10 kouzel denně (a dostat se na vyšší úrovně není po vzoru OD&D zas taková sranda) a sesláním se zbavuje často docela užitečného vedlejšího efektu toho, že má kouzlo připraveno. Navíc pokud pravidla chápu správně, tak stejné kouzlo si nelze připravit dvakrát.

Co se ostatních povolání týká, Čaroděj zjevně umí nejvíc gonzo věci, ale vedle Experta je to (možná skoro až moc, proto se mi úplně nezamlouvá třeba to Odzrojení) takový one-trick pony.
EDIT: Myšleno na prvních úrovních.

Pokud se i tak najde pár zdatných čarodějů co "rozdrbou setting", holt to bude ujetá weird fantasy, to je v klidu.
22.11.2016 12:16 - Quentin
Píše:
EDIT: Myšleno na prvních úrovních.

Jj, zatím máme tyhle problémy
  • Minimálně první dvě úrovně je čaroděj one-trick pony. Některé pasivní ability to trochu zlepšují.
  • Dm se musí cíleně soustředit, aby dal do hry kouzla k vylootování, zejména ze začátku. I když tohle je trošku i chyba hráčů, že kouzla aktivně neshání; většinou je ale unáší nějaká jiná zápletka, na které se shodnou s ostatními členy družiny
  • Startovní roll na kouzla do začátku vytváří občas drsné rozdíly. Jeden člověk si může rollnout Golem, Nemrtvý a Teleport a druhý Lazebník, Světlo a Kapsa
Ani jedno z toho obyčejný dnd čaroděj nemá a můžeme si za to sami, ale zatím nás to vesměs baví :D
22.11.2016 13:23 - Jerson
No nevím, i s jedním kouzlem bych se asi dokázal docela dost vyřádit, samozřejmě v závislosti na tom, jaké kouzlo by to bylo.
Na druhou stranu je to celkem jedno, když tenhle setting hrát nebudu, jen mě napadlo, že bych - jako už po několikáté - mohl napsat vlastní tabulku inspirovanou Quentinovým seznamem :-)
22.11.2016 13:52 - sirien
Hej, je to fakt dost cool.

Jedna věc mi tam nesedí - tenhle typ pravidla mi vždycky lezl krkem:
Píše:
musí pronést zaklínadlo a zničit něco v hodnotě desetitisíců denárů.

Proč by se magie měla starat o ekonomiku?

Představme si nějaký kontinuální vývoj světa - máme Řím v jeho počátcích a Řím v jeho vrcholné éře.

Čaroděj v počátcích Říma spálí deset kilo nejvzácnějšího známého orientálního koření - puf, desetitisíce v tahu, kouzlo funguje.

Čaroděj ve vrcholné éře Říma spálí deset kilo toho samého koření - puf, pár stovek v tahu? Kouzlo nefunguje?

(Totéž pro pozdější Itálii a pár desítek loktů hedvábí)

To, že by čaroděj něco nasypal do moře - a co jako? Pořád to existuje. (Dokonce je ekonomická case study kdy platidlo historicky zůstalo platné, i když se octlo doslova na dně moře a společnost jej jeho vlastníkům uznala, protože fakt, že bylo na dně moře a ne na souši neměnilo jeho existenci - považuje se to za počátek monetární abstrakce.)

Jako ještě bych to chápal u kněží, co provádí oběť bohu (nebo u warlocků co obětují nějaké uvědomnělé entitě atp.), ale u wizardů mi to prostě nesedí.


Další co mi přijde divné je "odzbrojení" a můj problém s ním je identický s mým problémem s DrD kouzlem "Beranidlo", které bylo definováno jako "dveře", což vyvolávalo nekonečné otázky typu "co brána?", "co okno?", "co francouzské okno?", "balkonové dveře?" atd.

V tomto případě: "je lahev zbraň?", "co paklíče?", "co taška?", "váček?", "střep?", "lano?", "řetěz?", "provázek?" (ehm ehm škrtící šňura) atd. Podobně "z rukou" je trochu pochybná formulace, ale tady už dejme tomu.


Jersonovy námitky mě tady míjej - nic co by nějak fatálně měnilo charakter světa tam nenacházim :)
22.11.2016 14:23 - ShadoWWW
Píše:
V tomto případě: "je lahev zbraň?", "co paklíče?", "co taška?", "váček?", "střep?", "lano?", "řetěz?", "provázek?" (ehm ehm škrtící šňura) atd.

Jo, jsou to tzv. improvizované zbraně. Dle pravidel DnD i mrtvý goblin může být improvizovaná zbraň. :)
22.11.2016 14:24 - Jerson
sirien píše:
nic co by nějak fatálně měnilo charakter světa tam nenacházim :)

Nemluvil jsem o měnění charakteru světa - ale pokud existuje kouzlo, ve kterém jeden týpek dokáže okamžitě vyrazit zbraně z rukou dvaceti dalším týpkům a nedá se proti tomu nijak předejít, tak na to budou muset týpci nosící zbraně nějak reagovat. Třeba je nosit na řetízku u ruky - všichni, prakticky bez výjimky, protože nikdy nevíš, kdy tohle kouzlo na tebe někdo vytáhne.

Týpek vonící dřevem bude mít na mnoha místech zakázáno jakékoliv dveře otevřít, a pokud s ním někde budou jednat, tak jen v místnosti se závěsy (jsou to dveře?) Existence zamykacích kouzel, kdy ti někdo může zamknout vlastní dveře tak, že je ani klíčem neotevřeš (a pak tě třeba upálit ve vlastním domě) si opět vynutí existenci protiopatření. Atd.
Prostě tahle kouzla nelze hodit do světa a tvářit se, jako že to ten svět nezmění.
22.11.2016 14:28 - sirien
Nic z toho není o charakteru toho samotného kouzla jako spíš o množství magie, které je v tom světě přítomné (tj. kolik kouzelníků běhá okolo a kolik těch kouzel můžou za den seslat) - a to je věc, která se nutně projeví kdekoliv, kde nějaká magie existuje.

(Adekvátně lze totéž říct o technologii - pokud budeš mít "luk a šípy" co Ti umožní zasáhnout nepřítele na dálku, pak pokud to bude plošně dostupné, tak to samozřejmě změní charakter světa - pokud to bude mít jeden týpek z tisíce, tak to nějaké bitvy nebo běžné stráže fakt neovlivní)
22.11.2016 15:08 - Quentin
Sirien: U toho zemětřešení jsem cenu i účinek napsal vágně, aby bylo jasné, že je to prostě "kosmická" výměna destrukce za destrukci. Jde hlavně o intent. Pokud jsi vysypal zlato do moře a věděl, že neztrácí hodnotu, nic si skutečně nezničil.

U odzbrojení opět intent. Pokud proti tobě někdo vytáhl laso nebo hrnek s úmyslem bojovat, bude odzbrojen, pokud ne, tak ne.

Jerson: Možná proto, že je tam několik nenápaditých kouzel, ti přijdou obyčejná, ale ve skutečnosti by to nemělo vyjít víc než jedna kopie kouzla na království. S tím, že čaroději také neběhají všude možně.

V ideálním případě by měl vypravěč všechna kouzla, co dává do hry, vymýšlet nová, aby se nikdy neopakovala, a tahle tabulka v pravidlech by měla sloužit jen jako inspirace.
22.11.2016 15:16 - Vojtěch
Sirien: Právě proto není lehké být čarodějem. Mít přehled o cenách komodit na lokální burze chce mít pamatováka. Na co myslíš, že potřebují takovou inteligenci? :D
22.11.2016 23:07 - Lurker
Sirien píše:

Proč by se magie měla starat o ekonomiku?


Osobně jsme tohle v DnD interpretoval tak, že ty ceny jsou uvedeny k dnešnímu datu. Samozřejmě že magie se nestará kolik zrovna stojí tak či onak velkej diamant. Kouzlo ale potřebuje potřebuje aspoň x karátů, a ten v dnešní době obvykle stojí zrovna tolik a tolik.
23.11.2016 00:58 - sirien
Vojtěch: hej, ale to skoro i dává smysl :D

(kurv... teď nemůžu z hlavy dostat tu vizi toho wizarda, jak má v místnosti připravenej ten pentagram a svíčky a svázanou pannu na podříznutí a vůbec všechno a jen netrpělivě sedí na židli s rukou nervózně na myši a čumí do Forexovýho grafu a čeká, kdy ty bary konečně dostatečně klesnou, aby mohl kliknutím na "sell" uzavřít svou magicky-dostatečně ztrátovou long pozici :D )

((a tu ironii kdy mu to protne cenovou úroveň, on klikne na "sell", ale než se dostane na pořadí vyřízení, tak mu ta cena zas o tik stoupne :D ))
23.11.2016 02:40 - Colombo
Intent? Takže nevzdělaný kouzelník, co v rámci rituálu zlikviduje kočičí zlato nebo někdo, kdo si myslí, že tenhle bezcený obraz stojí miliardy... hmm? Takže celé to divadlo kolem umění je pro to, aby mohla vládnoucí třída tyhle věci obětovat a zůstat neustále mladá?
23.11.2016 03:54 - Mnauk
sirien píše:
pokud to bude mít jeden týpek z tisíce

pokud bude mit jeden z tisice rotacni kulomet ... ;)
23.11.2016 03:59 - sirien
Mnauk píše:
pokud bude mit jeden z tisice rotacni kulomet

Tak bude pořád jen na jednom místě a buď mu brzo dojdou náboje nebo ho někdo cíleně sejme i s tim kulometem.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22392821311951 secREMOTE_IP: 54.91.41.87