11.11.2014 19:25 - chrochta
Jit mimo cestu = (většinou)jít lesem. Pěšky nejspíš projdeš, s jízdním zvířetem snad taky (zdali i v sedle, toť jiná otázka), ale na cokoli kolového zapomeň. Navíc cesta sice možná nevede nejkratší možnou cestou, zato cestou nejmenšího odporu - nemusíš se drápat do nějakého zas.... krpálu, nemusíš si předem ověřovat, kam šlápneš (současná krajina je už dost zplundrovaná, takže žádné větší kameny ani drobné vodní toky tu nejsou). A venkovani mohou mít na "cizáky" nějakou pifku (jednoho kupce kvůli tomu, že jim na začátku února "pošlapal osení", strčili na tři hodiny do klády. Důvod celé akce? Chtěli prostě ponížit nějakého měšťáka.); navíc, pokud chceš hrát trochu reálně, tak všichni budou nasávat pivo jako vodu (pivo je hygienicky nezávadné - voda nemusí, a navíc jí pijí "hovada boží").
11.11.2014 19:32 - Gurney
Tam kde se možnost je samozřejmě lepší jít po cestě. Akorát tam kam lezou fantasy dobrodruzi jich mnohdy moc nevede.
12.11.2014 05:56 - Vojtěch
Nějaké zbytky docela často ano. Od toho mají pak Rangery atd., aby zjistili kuzdy se tam dostat s co nejmenší námahou.
12.11.2014 10:56 - Quentin
Záleží na krajině

vs
12.11.2014 11:20 - Gurney
Hlavně bych se držel hesla "keep it simple". Cílem není vyrobit si simulátor cestování, cílem je systém, který bude dělat cestování (a náhodná setkání) zábavný a přitom rozumně uvěřitelný. A proto mi přijde naprosto ok předpokládat že PC buď jdou po cestě (byť ta cesta občas nemusí stát za moc, můžou být stržené mosty a lávky a podobné radosti pseudostředověkého cestování) nebo jdou mimo cestu (ať už přes les, vřesoviště nebo poušť; že si u toho kde to jde dopomůžou nějakou stezkou nebo zbytky dávno nepoužívané silnice, s tím se počítá).

Což mi připomíná že si budu muset přečíst jak cestování řeší Dungeon World.

S rangerem je potíž že ne každá varianta D&D ho má a i pokud ano, ne každá skupina mezi sebou jednoho má. A vázat něco tak obecného jako cestování na jeden class je vždycky problematické.
12.11.2014 11:47 - Vojtěch
Za nepřítomnosti rangera/barbara/druida/lovce atd. se pak shání průvodci a nastává legrace s důvěryhodností a ochranou zpravidla nanicovatého NPC.
12.11.2014 12:08 - Quentin
Píše:
S rangerem je potíž že ne každá varianta D&D ho má a i pokud ano, ne každá skupina mezi sebou jednoho má. A vázat něco tak obecného jako cestování na jeden class je vždycky problematické.

Já za něj dávám bonus k rollu na bloudění a k rollu na překvapení. Zas tak velký vliv to není, ale docela se hodí.

DW se tomu věnuje relativně povrchně. Vzdáleností měří v jídlech jako já, ale encountery nebo dění na ceště moc neřeší.
Píše:
Undertake a Perilous Journey
When you travel through hostile territory, choose one member of the party to act as trailblazer, one to scout ahead, and one to be quartermaster. Each character with a job to do rolls+Wis.

✴On a 10+:
the quartermaster reduces the number of rations required by one
the trailblazer reduces the amount of time it takes to reach your destination (the GM will say by how much)
the scout will spot any trouble quick enough to let you get the drop on it

✴On a 7–9, each role performs their job as expected: the normal number of rations are consumed, the journey takes about as long as expected, no one gets the drop on you but you don’t get the drop on them either.

You can’t assign more than one job to a character. If you don’t have enough party members, or choose not to assign a job, treat that job as if it had been assigned and the responsible player had rolled a 6.

Distances in Dungeon World are measured in rations. A ration is the amount of supplies used up in a day. Journeys take more rations when they are long or when travel is slow.

A perilous journey is the whole way between two locations. You don’t roll for one day’s journey and then make camp only to roll for the next day’s journey, too. Make one roll for the entire trip.

This move only applies when you know where you’re going. Setting off to explore is not a perilous journey. It’s wandering around looking for cool things to discover. Use up rations as you camp and the GM will give you details about the world as you discover them.

Píše:
Make Camp
When you settle in to rest consume a ration. If you’re somewhere dangerous decide the watch order as well. If you have enough XP you may level up. When you wake from at least a few uninterrupted hours of sleep heal damage equal to half your max HP.

You usually make camp so that you can do other things, like prepare spells or commune with your god. Or, you know, sleep soundly at night. Whenever you stop to catch your breath for more than an hour or so, you’ve probably made camp.

Staying a night in an inn or house is making camp, too. Regain your hit points as usual, but only mark off a ration if you’re eating from the food you carry, not paying for a meal or receiving hospitality.

Píše:
Take Watch
When you’re on watch and something approaches the camp roll+Wis. ✴On a 10+, you’re able to wake the camp and prepare a response, everyone in the camp takes +1 forward. ✴On a 7–9, you react just a moment too late; your companions in camp are awake but haven’t had time to prepare. They have weapons and armor but little else. ✴On a miss, whatever lurks outside the campfire’s light has the drop on you.
12.11.2014 12:17 - Gurney
Quentin píše:
Já za něj dávám bonus k rollu na bloudění a k rollu na překvapení.

A jak přesně řešíš bloudění a překvapení?
12.11.2014 12:30 - York
Ty tečky jsou super. Přesně jak říkáš - jednoduché a funkční.
12.11.2014 22:35 - Quentin
Gurney: Většinou hážem k6 podle potřeby. I když poslední dobou používám save jako perception check.

Ale neber to moc jako radu. Nijak supr žůžo to nefunguje :)
16.1.2015 11:16 - Quentin
16.1.2015 18:46 - Vojtěch
Pěkné, i když kratší a místy trochu moc bezvýchodné.
16.1.2015 20:04 - Quentin
Píše:
místy trochu moc bezvýchodné.

Co tím přesně myslíš? Taky z toho mám takovej divnej pocit.
16.1.2015 20:08 - Vojtěch
Třeba tohle - Vnadná svůdnice/svůdník se pokouší svést nejpohlednější z hráčských postav. Odmítne? Vybere mu kapsy. Neodmítne? Odvede ho ke zlodějům v přístavu. Jako rukojmí tam v magické nádobě drží její štěstí.

Velká pravděpodobnost průšvihu.

Jinak to město nebudí moc dojem místa k žití. Spíš jako generátor stáleho proudu uprchlíků, pokud to tedy v okolí nevypadá jako v Darfuru, nebo tak něco.
19.1.2015 14:35 - Quentin
Vojtěch: V tomhle pořád nemám jasno.

1) Mají být random enountery hodně simulační nebo jen zajímavé? Mám do cesty mezi dvěma městy napsat i šanci na potkání obyčejného žebráka či obchodníka, jen protože to tam dává smysl, nebo vypsat pouze zajímavosti?

2) Mají random encountery být psané tak, aby vynucovali reakci? Něco, co se děje přímo postavám a nelze ignorovat. Místo "Vidíte utíkat týpka před strážema" bude "Týpek ti vrazí do rukou dopis a zoufale prosí, aby jsi mu schoval. Chvilku za ním běží pronásledující stráž"*

3) Jak moc mají být random encountery návodné? Má smysl u duelanta psát, že bude bojovat až na smrt? A že když ho necháš přežít, tak bude tvůj přítel? Nemělo by to vyplynout ze hry?

Osobně nehážu encountery strojově po kilometrech cesty nebo hodinách času, i když se mi to líbí víc a působí to hezky realisticky, protože na to nedokážu při hře myslet a nechce se mi na nikoho z hráčů přehazovat starost s měřením času. Hážu je spíš

a) aby nebyl někde příliš velký časový skok (třeba když se někam daleko cestuje nebo dlouho čeká)
b) abych víc představil místo a jeho atmosféru** (vždycky v nové lokaci, hážeme encountery trošku víc)
c) aby byl čas resource, se kterým se neplýtvá ("Fakt se chceš vracet až do prvního patra pro trollí hlavu? Není to zbytečný risk? Ještě tě po cestě něco sežere")

*/**k tomuhle patří i čistě popisné encountery; např bažina popsaná touhle tabulkou
1) ledový vítr nese křik baanshee
2) pod ledem jsou zmrzlé tváře
3) tiše plačící stromy ohnuté pod neviditelnou vahou
Mají takovéhle smysl?

Píše:
Jinak to město nebudí moc dojem místa k žití. Spíš jako generátor stáleho proudu uprchlíků, pokud to tedy v okolí nevypadá jako v Darfuru, nebo tak něco.

Je to snapshot zmatených časů - počítám, že v tomhle stavu nebude déle než pár měsíců.
19.1.2015 19:35 - Vojtěch
1) Já bych se možná náhodných setkání s obyčejnějšími NPC nebál. I žebrák nebo řemeslník můžou být užitečný kontakt. Spíš bych "moc obyčejná" setkání zvažoval v tomto směru. Postavy by to mohlo trochu víc zakotvit ve městě.

2) Nechal bych obojí. Zároveň bych jako hráč asi rozdílně vnímal encounter, do kterého se nahrnu sám, než takový, který se nahrne na mě. Nechat věci plynout by zároveň nemuselo být bez následků. Třeba by se nechaly psát encountery i s prázdnými místy k dosazení již nějak známých NPC.

3) Neformuloval bych to jako návodné, ale jako návrhy možných výsledků. Každá špatnost Dmovi k ruce se hodí ;)

Co se házení random encounterů týče, tak tohle mi přijde jako velmi zdařilé užití.

*/** tohle mi přijde jako skvělá věc, zvlášť pokud by se to dalo rozvést, třeba jako story hook ve dvou větách. Na druhou stranu by to asi dokázalo vykolejit hru někam jinam, takže by bylo asi záhodno to směřovat k příběhu.

Jinak mi tedy Zintar připadá, že už takhle zahnívá spíš pár let. Co by k takovému přílivu lidí vedlo by mělo být dobře zdůvodněno.
19.1.2015 19:56 - Colombo
ad 2) Osobně nemám rád vození za ručičku, má rád, když moje postava může prosazovat svou agendu.
19.1.2015 22:43 - Vojtěch
Asi tak. Nedá se tomu uhnout vždy, ale soustavné nevyhnutelné události by asi byly frustrující.
3.7.2015 09:20 - Quentin
3.7.2015 11:57 - PetrH
Kvalitni jako vzdy. Neudelas nekdy o prazdninach open hru? To bych si zkusil

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097779989242554 secREMOTE_IP: 3.93.173.205