21.3.2017 10:51 - Quentin
Můj původní plán bylo házet tak dlouho, dokud mě nějaké spojení nenapadne. Proto jsem psal, že máš hodit až třikrát.


Gurney píše:
třeba nad Netradiční architekturou jako hráč pokrčím rameny a jdu dál, samo o sobě to není něco, s čím by se dalo nějak zajímavě interagovat.

Zrovna město se střechami jako štíty proti pravidelným bouřím (nebo tsunami) od moře je awesome. Představ si je jako lodě zabodnuté na výšku do země kýlem směrem ke břehu. Z toho se určitě dá něco gameable vymyslet :D

Píše:
Přemýšlím jestli by nebylo lepší zrobit spíš několik tabulek (Způsob vlády, Prostředí/Landmark/Zajímavost a hlavně Konflikt *)

Taky jsem takhle uvažoval, ale nedokázal jsem najít rozumné rozdělení. Přijde mi, že všechno se dá kombinovat se vším, a strkat věci do dvou (nebo více) tabulek udělá, že se nepotkají (viz tvoje úprava s reroll na nejvyšším).

Možná, že namísto rozdělení do více tabulek, to chce zařídit, aby každý "tag" byl gameable, tak jako to má udělané Stars Without Number.

Pokud tě k tomu něco napadne, dej vědět.
21.3.2017 12:58 - sirien
Quentin píše:
Zrovna město se střechami jako štíty proti pravidelným bouřím (nebo tsunami)

Tsunami. Ochránit město před tsunami. Takhle nějak?
21.3.2017 14:38 - Tarfill
sirien píše:
Takhle nějak?

Štít nad městem? To mi přijde docela suchá a ohraná ochrana.
Podle mě by bylo víc cool, kdyby třeba nějakej čaroděj vyčaroval velkýho vodního elementála, kterej by se sám stal tou tsunami a úmyslně by změnil směr této vlny, nebo by její ničivé účinky jinak vynegoval...
21.3.2017 16:06 - sirien
Takhle nějak?

(já jen jako že představa města které je postavené na to, aby ustálo tsunami, je dost drsná - nemluvě o tom když se zamyslíš co to říká o tom světě, že se někdo namáhá stavět město s předpokladem, že na to fakt reálně bude docházet...)
20.6.2017 10:15 - Quentin
21.6.2017 19:24 - Log 1=0
Qentin píše:
Gobliní minibossové :)

Nemám rád jednorozměrné zlé padouchy. Takže kanec jasně nejlepší, Vlastně i kovář. Telepatka a zhýralec po drobných úpravách možná. Zbytek mimo můj vkus. Ale asi to odpovídá očekávání. Tedy až na tohle:
Píše:
kokatrici (obří slepičí bestie) s vypíchnutýma očima a seříznutým zobákem.

Jednak kokartice není moc pánoprstenová, jednak mrzačit své jízdní zvíře mi nedává žádný smysl. Proč to?
21.6.2017 20:14 - Quentin
Log 1=0: Tušil jsem, že to bude dělat takový dojem. Místy jsem se je pokoušel obohatit. Ale aspoň 4 z 10ti :D Není to nejlepší úspěšnost, uznávám.

Kokatrice je moc nebezpečná, takhle ji ovládá otěžemi a koleny víc jako stroj než jako zvíře.
21.6.2017 21:01 - Log 1=0
No, popravdě neměl jsem ten pocit. Rozeberu to podrobněji:
1)"Získává svoji moc z utrpení a bolesti ostatních" Popis jak vypadá, bojová taktika. Nic, co by mne donutilo ho litovat, obdivovat nebo chápat.
2)Popravdě, to zmrzačené zvíře mě znechucuje. Totálně to přebíjí náznaky čehokoli jiného. Strašlivá nestvůra, vychovaná od malička a ochočená jako pejsek by byla lepší. Ten zpěv má jistý potenciál, ale nevyváží to, je to slabé. Možná vědět, čím se ta její přízeň projevuje, že o ni tak stojí...
3) Tyran, který nenávidí své podřízené, a oni jeho. Jen boj, boj, boj. Hloubku nevidím. Možná ten manévr měl symbolizovat, že je odvážný, že ty skřety vážně převyšuje, ale nevyznívá to.
4) Tohle je trochu zajímavější, nic přepáleně násilného, zajímavá vlastnost. Možná by byla lepší bez těch okovů svých nosičů.
5) Sobecký, zbabělý zvrhlík, ale schopný, možná inteligentní. Spíše než podřezávání otrokyň by třeba mohl nějakou nabídnout, spíše než ryzí otroctví by fungoval Stockholmský syndrom.
6) Paradoxně, ten nemrtvý mi tím, že je vždy první (ano, zabít ho není snadné, ale pochybuji, že to nelze) trochu zaimponoval. To by se dalo rozvinout. Takhle je to samozřejmě málo, jen taktika.
7) Tenhle je OK.
8) Proč se za něj jeho muži obětují? Čím si je získal? To by mu ten další rozměr dodalo. Ale nevíme o tom nic.
9) Zvláštní psychopatické zvyky. Spíš to posouvá v tom evil rozměru, než aby to přidávalo druhý. Možná kdybychom věděli původ toho zvyku...
10) Tohle je ono. Motivace, která se dá pochopit, dobré vztahy s podřízenými, neútočí slepě, ale nebojí se jít s kůží na trh, obdivuhodné schopnosti. Padouch jak má být. Šťavnatý, se šípkovou.

Oni ti bossové nejsou špatní, to ne. Ale takoví zlí, bez dorovnání něčím dobrým. Hněv a strach si zaslouží snadno nějakým drancováním. Tady je třeba jiné emoce. Já chápu, že na tři řádky se těžko popíše plnohodnotný charakter, a ani to není účelem. Jenže u některých jsem dostal jen další krutosti, sice osobité, ale pořád it is EVIL.
21.6.2017 21:55 - Quentin
Tak, oni vesměs mají být evil. Tabulka je tam hlavně pro ty momenty, kdy jdeš na bitku a nechceš jako šéfa dávat jen dalšího bledého orka a rychle si potřebuješ nahodit někoho o chlup originálnějšího.
21.6.2017 23:12 - sirien
Log 1=0 píše:
Nic, co by mne donutilo ho litovat, obdivovat nebo chápat.

Mám takové tušení, že míjíš zamýšlený žánr... tohle mi nepřišlo jako NPCčka, se kterejma by se zamejšlelo nějak interagovat - sou to prostě jen zosobněná obohacení šedého davu nepřátel k pobití.

Pokud nějakej přežije první setkání a začne hráče zajímat, tak se detaily a zajímavější background dají vždycky dotvořit.
21.6.2017 23:25 - Log 1=0
Ach jo, to chápu, viz můj první komentář. Quentin odpověděl, že jim chtěl dodat další rozměr, a pak to zeditoval na obohatit. Jenže já zatím zareagoval na tu původní verzi, a vysvětloval, proč tam žádný další rozměr nevidím (tedy u některých, u jiných ano).
22.6.2017 02:39 - sirien
Technicky vzato, už ta samotná unikátní stylizace (i když je třeba plochá) je fakticky vzato rozměr navíc oproti naprosto bezejmennému (a tedy fakticky nezapamatovatelnému) nemíkovi.

Když máš kampaň, kde opakovaně stojíš proti stejnejm protivníkům, tak se Ti různé encountery snadno slejou do Skřeti #1, Skřeti #2, Skřeti #3, Skřeti na mostě, Skřeti pod mostem, Skřeti kterejm to fakt padalo... když tohle překlopíš na "Dvoumetrovej kapitán a jeho skřeti", "Zkrvavenej sadistickej šaman a jeho skřeti", "Elfy karikující náčelnice a její skřeti" atp., tak bych řekl, že to fakticky skutečně rozměr přidá. Plus navíc spoustu potenciálu k případnému dotvoření v případě přežití a zájmu, jak sem psal.
22.6.2017 08:31 - Quentin
Minibossové stranou, objevuje se ti v příspěvkách tohle:

Log 1=0 píše:
Nic, co by mne donutilo ho litovat, obdivovat nebo chápat.

Slýchávám to poslední dobou jako GM tip ze všech stran a není na tom nic špatného (naopak), jen to není podmínka pro každou postavu ve hře. Ne všechna cool monstra musí být pochopitelná a vyvolávat empatii; viz Xenomorph, Cthulhu nebo Joffrey Baratheon.

Ale i tak díky za kritiku, budu na to víc myslet.
22.6.2017 08:48 - Tarfill
Quentin píše:
jen to není podmínka pro každou postavu ve hře.

Přesně!
Skřetí miniboss, kterej má sice rozměr navíc, slouží však jen k odstranění zabitím.
Je účelně postaven přesně na místo, kde má být.
Ale třeba tento miniboss klidně může sloužit ještě většímu bossovi, kterýho lze chápat, obdivovat nebo litovat... ;-)
22.6.2017 10:19 - Soldier76
U te cockatrice jsem si myslel, ze je to kvuli tomu, ze svym pohledem promeni v kamen. Po nahlednuti do MM jsem zjistil, ze ve skutecnosti promenuje zobanem. Takze by se to asi dalo vysvetlit tim, ze to snizi jeji agresivitu na prijatelnou miru, o ktere se tam taky pise. Jinak pokud to vyvolava zhnuseni, tak to taky neni uplne mimo misu emoce u skretich minibosu.

Shodou okolnosti zrovna moji hraci se motaji po oblasti, ktera se hemzi skrety a dokazu si predstavit, ze bych to vyuzil s minimem uprav. Resil jsem totiz podobny problem, kdy je to sice nocni prepad, hunting party, oblehani veze, prepad na rece, skreti doupe, skreti jezdci a whatnot, ale porad jsou to skreti, skreti, skreti a vzdycky je vede generickej bigger than usual guy.

Ohledne te hloubky, imo je to zbytecna prace zrovna v tomhle konkretnim pripade a dalsi rozmery bych jim pridaval az po jejich setkani s postavami. Takhle na prvni dojem to staci a domyslet toho vic muze GM az po tom, co pripadne preziji prvni kontakt s postavami a stane se z nich reccuring adversary misto minibosse s predpokladanou zivotnosti 5 kol.
22.6.2017 11:29 - Log 1=0
Jo, jo, jasně. Já jenom napsal, že mi tenhle prvek nesedí. Nesedí mi možná proto, že nějak neholduji té stylizaci, jakou popisujete. Pro někoho jiného to je skvělé. To je OK. Jen jsem chtěl spíše pochválit ty dva (až čtyři), kteří to přesahují a okomentovat kokartici, která mi přišla divná i v rámci té stylizace/žánru.

Z Quentinovy reakce jsem mylně pochopil, že to mělo větší ambici, a tak jsem to rozebral z tohoto náhledu. Quentin tu reakci pak opravil, a už není zavádějící, jenže já už to napsal a poslal, a proč to mazat, když se to třeba může hodit při tom posouvání, kdyby ho někdo dělal.

To, že je to pro některé žánry a styly víc než dobré, a že jsou ty žánry a styly rozšířenější než to, co bych preferoval já, vůbec nerozporuji.
22.6.2017 13:16 - LokiB
Log 1=0: ad kokatrice

Na druhou stranu, když si vzpomeneš na filmového Pána prstenů a Hobita, tak tam skřeti celkem dost používali třeba oslepené a zmrzačené obry ... proč, to jsem taky nepochopil. Různí ti na chůdách atd.
Takže pro někoho kdo Středozem zná hlavně z filmů to může dávat smysl lepší
23.6.2017 12:58 - Gurney
Minibosové jsou fakt dobří, obzvlášt se mi líbí Varraha, Arwen, Lord Balhar a Jatten.

Quentin píše:

Slýchávám to poslední dobou jako GM tip ze všech stran a není na tom nic špatného (naopak), jen to není podmínka pro každou postavu ve hře. Ne všechna cool monstra musí být pochopitelná a vyvolávat empatii.

Já zastávám názor, že i ta nejvíc morálně šedá hra čas od času potřebuje nějakého jednoznačně evil nepřítele, u kterého je možné upustit páru a bez výčitek ho zlikvidovat jakýmkoli dustupným způsobem.
23.6.2017 13:55 - Shako
Quentin píše:
Gobliní minibossové :)


Po přečtení úvodu, že je to k kampani ve Středozemi jsem se vlastně u každého bosse vyděsil, co si to vymyslel - jakože jen velmi málo z nich by zapadalo do mé představy o tom, co chci potkat, pokud bych hrál Tolkienovskou kampaň. Ale jako bossové do generické fantasy s DrD/DnD-like světem je to v pohodě.
23.6.2017 13:56 - Soldier76
Gurney píše:
Já zastávám názor, že i ta nejvíc morálně šedá hra čas od času potřebuje nějakého jednoznačně evil nepřítele, u kterého je možné upustit páru a bez výčitek ho zlikvidovat jakýmkoli dustupným způsobem.

Tohle je velka pravda a plati to napric zanry. Horrorova hra potrebuje nekdy i smich na odlechceni atd.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12365388870239 secREMOTE_IP: 54.221.159.188