15.12.2020 12:06 - Jezus
Vypadá to hodně cool :-)

Jen drobnost k tomu, "co se nevešlo" - obojživelnost neznamená neschopnost dýchat vzduch. Chtělo by to méně zavádějící název (jinak vedlejší účinek je to samozřejmě vtipný :-) ).
15.12.2020 12:12 - Quentin
Lektvar obojživelnosti dělá, že můžeš dýchat vodu i vzduch, tohle je jen příklad vedlejšího účinku tohodle lektvaru, když nefunguje úplně správně :)
15.12.2020 12:15 - Jezus
Ajo, chápu. Dobrý. Jen jsem to zatím prolít a tohle mě jakoby praštilo. OK :-)
15.12.2020 12:17 - cyrasil
"nemá to být tělesné teplo? všechno má nějakou teplotu" - nemas telesne teplo je jeste horsi. Teplo popisuje vymenu energie mezi telesy/systemy, ale ne jejich stav. Takze "mit teplo" je nesmysl
15.12.2020 14:12 - RoVan
Hmm to je pravda když jsem to psal znělo mi to z nějakého důvodu dobře. Nejspíš by tam mělo být něco jako nemáš tep ani schopnost termoregolace (nějak by mi dávalo smysl, že se nemůže zahřát ani potit).
15.12.2020 14:15 - Quentin
Něco mi říká, že všichni pochopí, co je tím myšleno, ať tam bude to či ono :D
29.12.2020 02:46 - Quentin





Ahoj holky,

dotaz; je tohle k něčemu?

zpočátku jsem to jen psal pro naši kampaň a nevím, jestli to není příliš specifické, a zdali tam nejsou nějaké kraviny :)

Na RPGf je pdf ke stažení.
29.12.2020 02:55 - sirien
Quentin píše:
Ahoj holky,

Au. Proč. Proč mi to děláš?
29.12.2020 03:03 - Quentin
Sirien: Něco mi říká, že už jsme tuhle konverzaci už měli :D
Snažil ses mi vysvětlit, že "Hey, guys!" nemůžu překládat jako "Ahoj holky."
Očividně mi to budeš muset připomenout :D

K brožuře nějaké poznámky nemáš?
29.12.2020 03:52 - sirien
Ty nepřekládáš "guys" jako "holky", to by mi vůbec nevadilo. Ty násilim lámeš "lads".

Hezká mechanika Kompetence. Pouto, Motivace, Komplikace... takový dobře udělaný zápis v Monster manualu. Samo o sobě to může posloužit jako inspirace, ale bez dalších podobných s nimiž by to složilo systém pro hru to vlastně až tolik nenabízí.

Ten skládací formát je na pohled zvláštní. Asi bych ho musel mít v ruce abych docenil jak moc je herně ne/praktickej.
29.12.2020 07:27 - ShadoWWW
Dole v odkazech ti chybí /d20.cz ;-)
29.12.2020 08:43 - Jerson
Quentine, opravdu čtyři dny?
Ne že by to bylo špatné, ale pro CHP jsem vytvořil zajímavější duchy a tohle bych nepoužil, některé věci mi nepřijdou moc smysluplné (třeba to chlazení).
29.12.2020 08:58 - shari
Celkově to vypadá dobře. To odstupňované pouto se mi líbí a příklady motivací jsou dostatečné. Komplikace taky vypadají jako zdroj zábavy. :)

Jen... sekce "Proč?": ...Duchovi schopnosti se vlastně příliš neliší od kouzel... -> Duchovy
29.12.2020 10:02 - York
Jerson píše:
Ne že by to bylo špatné, ale pro CHP jsem vytvořil zajímavější duchy


Asi si začnu psát seznam "Co rozhodně neříkejte, když někomu dáváte feedback" ;-)


Quentin: Líbí se mi to. Při letmym pročtení jsem nenarazil na nic, co by mi přišlo vyloženě problematický nebo nefunkční, jako všechny podobný nápady to ale chce vyzkoušet ve hře.

Ke zpracování: Obrázek mi neevokuje ducha. Možná bych zkusil seanci při svíčkách u stolu, osobu posedlou duchem (prohnutý záda, roztažený ruce), nebo tak něco.
29.12.2020 11:44 - Quentin
Sirien píše:
Hezká mechanika Kompetence. Pouto, Motivace, Komplikace... takový dobře udělaný zápis v Monster manualu. Samo o sobě to může posloužit jako inspirace, ale bez dalších podobných s nimiž by to složilo systém pro hru to vlastně až tolik nenabízí.

Píšu to schválně system-neutral, abys ten svitek mohl přihodit jako loot do libovolné hry.

Kompetence + Komplikace jsou nezávislé a zbytek jsou prakticky kouzla, která můžeš dostatovat podle svého systému.


Sirien píše:
Ten skládací formát je na pohled zvláštní. Asi bych ho musel mít v ruce abych docenil jak moc je herně ne/praktickej.

Beru to jako upgrade oproti blog-postům, protože to může ležet na stole :)


Jerson píše:
Quentine, opravdu čtyři dny?

Jaké čtyři dny?


Jerson píše:
Ne že by to bylo špatné, ale pro CHP jsem vytvořil zajímavější duchy

Držel jsem se při zemi, protože to dostanou do rukou hráči ke zneužívání :D


Jerson píše:
tohle bych nepoužil, některé věci mi nepřijdou moc smysluplné (třeba to chlazení).

To je zvyk ze Supernatural, kde přítomnost ducha doprovází průvan nebo chladná místa v domě. Jen jsem to rozšířil na vyšším poutu jako aktivní schopnost.


shari píše:
Celkově to vypadá dobře. To odstupňované pouto se mi líbí a příklady motivací jsou dostatečné. Komplikace taky vypadají jako zdroj zábavy. :)

Nice, považuju to teda za blog-worthy.


shari píše:
Jen... sekce "Proč?": ...Duchovi schopnosti se vlastně příliš neliší od kouzel... -> Duchovy

Díky, díky, díky! To by mi nikdy nedošlo :)


York píše:
Ke zpracování: Obrázek mi neevokuje ducha. Možná bych zkusil seanci při svíčkách u stolu, osobu posedlou duchem (prohnutý záda, roztažený ruce), nebo tak něco.

Pořád zapomínáš, že neumím kreslit :D Musím strašně improvizovat. Skoro pokaždé, když někdo komentuje ilustrace, tak navrhuje nějakou figurální kresbu daleko za mými možnostmi :D
29.12.2020 11:53 - York
Quentin píše:
navrhuje nějakou figurální kresbu daleko za mými možnostmi


Obrázek seance nebo člověka posednutýho duchem snadno vygooglíš a otrasovat ho určitě zvládneš. Nebo tě může napadnout něco jinýho proveditelnýho. A svoje možnosti můžeš posouvat, takže žádný výmluvy :)
29.12.2020 13:19 - Jerson
Quentin píše:
Držel jsem se při zemi, protože to dostanou do rukou hráči ke zneužívání :D

Právě mi úplně nepřišlo, že by ses držel pri zemi, a taky mi to nepřijde použitelné pro postavu hráče, což mi přijde škoda.

S dušemi a pouty a posednutím, převtělením či sdílením těla se dá dělat mnoho zajímavého tak, aby ducha hrál (i) hráč, aniž by šlo o příliš silnou schopnost, a tohle mi přijde jako poněkud osekaná a přitom místy o dost silnější verze.
29.12.2020 13:41 - Quentin
Jerson: Asi budeš muset být konkrétnější.
Taky si dovedu představit hromadu jiných variant.
8.1.2021 13:51 - Quentin
Duch
jen "oficiální" vydání :D
21.2.2021 13:43 - Quentin
Ahoj lidi, (Sirien mi zakazuje psát "Ahoj holky")

chystám se vydat další brožurku, ale rád bych vás využil k dohledání pravopisných chyb a překlepů, tak to postuju prvně sem. Taky mě zajímá váš názor na použitelnost, protože to je extrémní příklad toho minimalismu, který mi Markus opakovaně kritizuje :D


Plánovaný blog post píše:
Tentokrát jsem se na popud Vojty, jednoho z mých hráčů, pokusil udělat bažinnou osadu, kterou by si mohli ostatní vypravěči libovolně umístit do mapy. Jeden sloupec je mapa města, dva popisují lokality na mapě, a dva popisují náhodná setkání v okolních močálech.

Nedokážu zpětně posoudit, jestli je tam dostatek herního obsahu. Ale i kdyby nebylo, svému účelu snad poslouží, i když ji hráčské postavy jen projedou a odvezou si třeba Ambrose a pár divných žab.

Dejte vědět, jestli a jak, se vám ji podařilo zapojit do hry, a kolik jste z ní využili.

PDF ke stažení ZDE





Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23996591567993 secREMOTE_IP: 3.227.235.183