5.3.2019 15:33 - Jerson
Poslouchal jsem, přišlo mi to lepší než první díl, méně smíchu, méně skákání do řeči (kromě konce), téma celkem dobře zvolené. Jen poslouchání je pro mě strašně náročné, ani jsem netušil jak, často se musím vracet, abych věděl, o čem to mluví.

ShadoWWW píše:
Různé fantasy hry (zejména různé verze/edice DrD/DnD) mají tu výhodu, že i v nové edici si často vystačíte s tím, co už znáte z dřívějška (DrD, dřívější edice DnD). Mnohem víc, než když jdete poprvé hrát Fate Core, kde si tu příručku pročtete od začátku do konce, protože to pro vás bude dost jiné, nové, než co
znáte z DrD/DnD.

Tohle jsem nepochopil, jak to myslíš. Jako že v DnD se dá navazovat na znalost předchozí edice pravidel, zatímco ve Fate nikoliv?
5.3.2019 19:58 - Kropy
Jerson:
Myslím, že jsi pochopil trošku jinak. Hrál jsem jen DnD a DrD a pravidla Fate jsem pročítal po přidání SRD já to pochopil jako úplně jiný systém. Co máme ve skupině DnD lidi co dřív hráli DrD, či starší edice DnD, tak vysvětlování z větší části probíhá: JO jasně takže na tohle akorát házím jinou kostkou a tohle se jmenuje jinak. Kdežto když jsem pravidla Fate četl tak jsem měl problém chytat o co jde.
5.3.2019 20:01 - Šaman
No, pro DrD to platí jen v rámci 1.x | + | v2. To jsou tři naprosto odlišné hry, které se z marketingových důvodů jmenují stejně.
5.3.2019 21:32 - Jerson
No, ale pokud hráči předtím hráli starší verzi Fate, tak na novou verzi se jim bude přecházet snáz než na novou verzi DnD. A pokud někdo s RPG začíná, tak je celkem jedno, na kterém systému začne. Tedy ne úplně jedno, ale přechod z DnD na Fate je podobné složitý jako z Fate na DnD.
12.3.2019 09:03 - Quentin
12.3.2019 09:27 - Jerson
Když to poslouchám - jaké herní zkušenosti má Tobiáš?
A druhá věc - do první minuty jsem pořád nevěděl, zda jde o vytváření hráčských postav nebo NPC.
12.3.2019 09:53 - Quentin
Počítám, že hraje už hafo let, ale dohromady tak 3-4 různé družiny, téměř výhradně dračák a D&D (a s námi Savage Worlds)
25.3.2019 23:45 - Quentin
25.3.2019 23:49 - Log 1=0
To mi připomíná, že jsem chtěl na RPG fórum napsat připomínky Argonantovi a tebe pochválit.
Tak to druhé udělám tady: Jako již tradičně skvělá práce.
26.3.2019 00:46 - sirien
jako dobrý, ale přijde mi to spíš jako přehlídka weirdo posádek co lze potkat na moři než jako seznam pirátů...
26.3.2019 07:51 - Jerson
Sdílím Sirienův názor, na druhou stranu lepší než jen monotematičtí piráti. Nicméně mám jeden návrh - dávej do svých seznamů i jednu běžnou věc daného typu :-)
26.3.2019 09:34 - Quentin
sirien píše:
jako dobrý, ale přijde mi to spíš jako přehlídka weirdo posádek co lze potkat na moři než jako seznam pirátů...

Skoro mám chuť nesouhlasit. Pirátsví = kradení na moři (AFAIK). U toho není papoušek a dřevěná noha podmínkou.

Nebo máš na mysli, že jsem měl udělat spíš obyčejné klišé piráty a do tabulky dát jinou proměnnou? (jakou mají útočnou taktiku, jakou mají historii, jakou mají vlajku...)

Jerson píše:
Sdílím Sirienův názor, na druhou stranu lepší než jen monotematičtí piráti. Nicméně mám jeden návrh - dávej do svých seznamů i jednu běžnou věc daného typu :-)

To jsem se rychle odnaučil, protože to poslední, co ve hře potřebuju, je dvě minuty googlit tabulku, jen aby na ní pak padlo něco zoufale obyčejného :D
26.3.2019 10:05 - LokiB
Quentin: tak jestli vaší skupině vyhovují neustálá kromobyčejná setkání, tak pak rozhodně nic zoufale obyčejného nepotřebuješ :)
Jerson to asi viděl z toho pohledu, že někteří hráči občas obyčejné "věci" potkat chtějí. Protože stálý pohyb mezi neobyčejnými se může taky časem oprdět.
26.3.2019 10:49 - Tarfill
LokiB píše:
někteří hráči občas obyčejné "věci" potkat chtějí.

V tom případě pak ale nepotřebuješ tabulku a hodíš si to rovnou z patra, ne? A pokud chceš něco zajímavého, pak se právě tabulka může hodit... takhle chápu Quentinův přístup já...
26.3.2019 10:55 - LokiB
Tarfill: nevím. nejsem tak obeznámen s tím, jestli si v jeho hrách hází při setkání vždy, nebo jen když zrovna GM neví, co by použil. Spatra můžeš hodit i neobvyklé případy. Je to o tolik těžší než "obvyklé"?
Ten přístup nekritizuju, můj příspěvek se vztahoval k situaci, kdy by sis danou tabulky házel při každém střetnutí s piráty a tedy vždy by to byla setkání neobvyklá.
26.3.2019 11:29 - Quentin
Tak ona to není zase taková divočina. 1, 3, 4, 8 a 12, jsou skoro obyčejní piráti, akorát s rozepsaným charakterem kapitána.
26.3.2019 11:56 - York
Jerson píše:
Nicméně mám jeden návrh - dávej do svých seznamů i jednu běžnou věc daného typu :-)


Předpokládám, že kdybys to chtěl použít, tak si to předtím přečteš - takže si k tomu klidně můžeš jednu obyčejnou možnost přidat, když ji tam chceš mít.

Obecně mají random tabulky tu fajn vlastnost, že si z nich snadno můžeš vybrat jen to, co se ti líbí, a případně je doplnit čímkoliv vlastním.
26.3.2019 18:26 - efram
vidím to úplně stejně jako Tarfill a Quentin. obyčejné věci prostě nepotřebuješ dávat do tabulky, nepotřebuješ si na ně házet. Proč? No protože jsou obyčejné a tedy jsou. Minimalizuji hody, háži na neobyčejnosti. :)
26.3.2019 22:41 - Quentin
York píše:
Předpokládám, že kdybys to chtěl použít, tak si to předtím přečteš - takže si k tomu klidně můžeš jednu obyčejnou možnost přidat, když ji tam chceš mít.

Ty jsi nějakej akční :D Já teda tabulky nečtu (ani ty svoje, které dva týdny po vydání zapomenu :D ). Chci bejt překvapenej společně s hráčema.
27.3.2019 09:00 - Jerson
Je otázka, zda si někdo s takovou tabulkou vůbec na setkání s lodí neháže. Já se s takovými tabulkami setkal jen málo, ale přišlo mi, že setkání se pak dělali na předem připravená, a na tato náhodná. Tedy pokud GM použije tuhle tabulku, hráči už nikdy žádnou "běžnou loď" nepotkají :-)

A to nemluvím o případu, kdy po řadě takových podivných individuí a lodí najednou přijde "Obyčejná loď - běžná osádka, normální kapitán a osádka, běžný náklad". Vsadím e, že polovina hráčů by tu loď prošla do poslední kajuty a rozebrala do posledního prkna, aby zjistila, co je na ní zajímavého, že jim sem GM dal. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089550018310547 secREMOTE_IP: 3.236.111.234