6.10.2018 15:07 - Quentin
14.2.2019 00:07 - Quentin
14.2.2019 08:58 - ShadoWWW
Aby to ostatní nemuseli hledat jako já, tak doplním, že na iTunes je to kanál 2k6 goblinů.
14.2.2019 10:44 - Jerson
Připomínky jsem rozebral včera ve zprávách, takže tady řeknu jen, že je to dobré.
(a že jsi mě nalomil, že podcasty můžou být podobně užitečné jako psané články).
14.2.2019 11:29 - York
Hej, podcasty přece mluvěj anglicky! ;)
14.2.2019 14:56 - Quentin
ShadoWWW píše:
Aby to ostatní nemuseli hledat jako já, tak doplním, že na iTunes je to kanál 2k6 goblinů.

Ještě čekám, než se přehodí jméno YT kanálu na 2k6 goblinů. YT to nějak zdržuje.

Jerson píše:
(a že jsi mě nalomil, že podcasty můžou být podobně užitečné jako psané články)



York píše:
Hej, podcasty přece mluvěj anglicky! ;)

Czenglish ti bude muset stačit :D
14.2.2019 15:55 - sirien
I když tomu dáváte formu kamarádského chit-chatu, tak to potřebuje trochu sebejistoty a suverenity - toho tak nějak rozpačitýho smíchu tam bylo z kraje trochu moc. Pak ste se naštěstí zaběhli, ale zkuste to příště bez toho.

Podcast bez videa působí chudě. I když mi to běží na nějakym tabu na pozadí tak to že když si tam překliknu nevidim dva týpky za stolem co si tam povídaj před kamerou (popř. že si to nemůžu hodit do picture-in-picture) je dneska prostě nějak... nedotažený.


Hezká diskuse kolem hodů na Insight.

Diskuse ohledně hodů na útoky míjí jeden důležitej aspekt - postavy nejsou slepý a viděj, jak hustej ten bojovník je. Pokud někdo drží meč poprvé v ruce a hodí 20 na útok (v součtu 18, ale natural 20) tak to prostě vypadá pro přihlížející i pro oběť úplně jinak, než když válečník lvl 10 co vybil víc skřetů než umí vesničan spočítat vezme meč a hodí 9 (v součtu těch samejch 18). Podobně když hodim na útok 18 a neprobiju protivníka s AC 19, tak mi jako netvrď že to vypadá stejně jako když hodim v součtu 8 a tím neprobiju protivníka s AC 10. Když mě na tréninku na bojovym umění na sparingu probije kolega, co je na cca stejný úrovni co já, tak to cítim naprosto odlišně, než když mě probije trenér kterej mi něco ukazuje. Z tohodle důvodu já prostě tuhle argumentaci "otevřené házení hráčům ukazuje staty protivníků" neuznávám, protože IMO to je argument přesně na opačnou stranu - ano, právě proto by se mělo házet otevřeně, protože to hráčům zprostředkovává pocit, který z věcí mají jejich postavy.

S aragornem to je dobrej point, ten kontext toho jestli aragorna natlačim na hráče z kraje příběhu jako kicker nebo v průběhu příběhu jako skriptovaný řešení dělá dost důležitej rozdíl.
14.2.2019 16:08 - Quentin
Sirien píše:
I když tomu dáváte formu kamarádského chit-chatu, tak to potřebuje trochu sebejistoty a suverenity - toho tak nějak rozpačitýho smíchu tam bylo z kraje trochu moc. Pak ste se naštěstí zaběhli, ale zkuste to příště bez toho.

That's the plan.

Sirien píše:
Podcast bez videa působí chudě. I když mi to běží na nějakym tabu na pozadí tak to že když si tam překliknu nevidim dva týpky za stolem co si tam povídaj před kamerou (popř. že si to nemůžu hodit do picture-in-picture) je dneska prostě nějak... nedotažený.

Tohle je asi o vkusu. Já konzumuju hafo audio věcí při vaření, cestování, práci etc. Ne, že by video nebylo cool, ale bylo by to zatím moc starostí navíc. Jsem rád, že máme aspoň snesitelnou kvalitu zvuku :)

Sirien píše:
Diskuse ohledně hodů na útoky míjí jeden důležitej aspekt - postavy nejsou slepý a viděj, jak hustej ten bojovník je. Pokud někdo drží meč poprvé v ruce a hodí 20 na útok (v součtu 18, ale natural 20) tak to prostě vypadá pro přihlížející i pro oběť úplně jinak, než když válečník lvl 10 co vybil víc skřetů než umí vesničan spočítat vezme meč a hodí 9 (v součtu těch samejch 18). Podobně když hodim na útok 18 a neprobiju protivníka s AC 19, tak mi jako netvrď že to vypadá stejně jako když hodim v součtu 8 a tím neprobiju protivníka s AC 10. Když mě na tréninku na bojovym umění na sparingu probije kolega, co je na cca stejný úrovni co já, tak to cítim naprosto odlišně, než když mě probije trenér kterej mi něco ukazuje. Z tohodle důvodu já prostě tuhle argumentaci "otevřené házení hráčům ukazuje staty protivníků" neuznávám, protože IMO to je argument přesně na opačnou stranu - ano, právě proto by se mělo házet otevřeně, protože to hráčům zprostředkovává pocit, který z věcí mají jejich postavy.

Asi jsme se jen nepochopili. Nejde mi o staty potvor a hážu všechno na stole. Když mluvím o tom, že musí být monstra tajná, tak mám na mysli zvláštní schopnosti nebo slabiny (tzn. u mima neprozradím hráčům, že ho musí zmimovat).

Sirien píše:
Hezká diskuse kolem hodů na Insight.

S aragornem to je dobrej point, ten kontext toho jestli aragorna natlačim na hráče z kraje příběhu jako kicker nebo v průběhu příběhu jako skriptovaný řešení dělá dost důležitej rozdíl.

Dik.
14.2.2019 16:34 - ShadoWWW
Na začátku to vypadalo dobře, ta myšlenka, že PJ má být fanoušek postav, je báječná. Ale pak se to začalo zvrtávat.

Vlasta toho Tobiáše začal víc a víc usazovat, skákat mu do řeči, zlehčovat jeho názory, co mu nebyly po chuti atd. Ke konci už to vypadalo, jako když pan učitel Vlasta poučuje žáčka Tobiáška, co je při hraní RPG správně a co je špatně. Zatímco Tobiáš uznával názory Vlasty, i když s nimi třeba ne vždy úplně souhlasil, tak naopak se to říct rozhodně nedá.

Samozřejmě neznám pozadí obou aktérů, jejich zkušenosti. Podle toho podcastu to vypadá, že Vlasta má s RPG mnohem větší zkušenosti než Tobiáš. Ale Tobiáš tam měl pár dobrých potřehů, které ale nedokázal, zřejmě kvůli svým skromným zkušenostem a respektu k Vlastovi, obhájit. Vlasta si ho tam mazal na chleba jako profesor žáka prvního ročníku.

Pak je ale otázka, proč to Vlasta nepojal jako monolog (jak to má třeba Colville), kde by zazněl jeden úhel pohledu a bylo by to z principu věci OK. Pokud se vede diskuze, i na tak emocionálně vypjaté téma jako je hraní RPG, pak předpokládám respektování ostatních názorů, zejména když se jedná o dialog.

Téma jako takové bylo OK a technické zpracování na výborné úrovni (jen byste mohli zlepšit intro a outro, ideálně nějaké hudební). Ten rozdíl v dialogu byl ale oproti zahraničním RPG podcastům, které poslouchám, přímo do očí (uší) bijící.

Doporučoval bych proto do příště buď monolog, nebo respektující dialog. Jinak OK.
14.2.2019 16:44 - Quentin
ShadoWWW: Vidíš tam víc drama než tam bylo :) Ale zkoušeli jsme natočit další epizody, kde už je to bez skákání do řeči, tak uvidíme, jestli tenhle dojem vymizí (a jestli některá z nich bude stát za zveřejnění ... ještě jsem je neslyšel)
14.2.2019 17:06 - ShadoWWW
To já vím, že z vašeho pohledu o žádné drama nešlo, bylo to v uvolněné atmosféře a určitě to nebylo nijak zvlášť záměrné. Jen píšu, jak to na mě působilo a na co si třeba příště dát pozor.

Je teda pravda, že jsem na to trochu přecitlivělý kvůli těm schématům, co se odehrávaly na RPG F a poslední dobou se odehrávají na Kostce.

Ale v poho, no stress. Já ten počin hodnotím kladně (7/10) a celkově mi forma podcastu vyhovuje mnohem víc než články. Jen kdyby tam zaznělo těch názorů víc se vzájemným respektem, bylo by to lepší. Za ty roky jsem se naučil, že existuje víc než jeden zábavný způsob hraní. I mě jich baví několik, a dokonce i ty, co mě nebaví, baví hromady jiných a to respektuji. Ale je fakt, že třeba takový Gurney je na respektování různých názorů v RPG, a to sám má o všemožných RPGčkách takový přehled, že by ostatní mohl učit. ;-)
14.2.2019 17:23 - sirien
ShadoWWW píše:
Pak je ale otázka, proč to Vlasta nepojal jako monolog

Dost dobrý pro Platóna, dost dobrý pro Quentina.

(Kromě toho... ona ta představa že všechny názory si sou rovny je dost otravná - někdy sou nějaký prostě chybně, takže když tam Vlasta obhájí názor co má a když je ten navíc správně, tak to sou spíš body k dobru :p )
14.2.2019 18:13 - Ugy
Super poslech. Jaká témata plánujete do dalších epizod?
14.2.2019 18:51 - califax
Možno by som z YT prešiel na Soundcloud a skúsil aj Spotify, to mi príde na podcasty prívetivejšie. Aspoň by sa predišlo nedorozumeniam, že "podcast bez videa pôsobí biedne".

edit: Omlouvám se califaxovi, že jsem mu umazal kus příspěvku. D20 má edit moc blízko quote :D Prakticky říkal: Nemluvte sprostě, chtěl jsem to po těch "hovnech" vypnout, ale nevypl, a bylo to dobré.
14.2.2019 19:18 - Quentin
Ugy píše:
Super poslech. Jaká témata plánujete do dalších epizod?

Zatím spíš střílíme od boku.

Nějaké tipy?

califax píše:
Možno by som z YT prešiel na Soundcloud a skúsil aj Spotify, to mi príde na podcasty prívetivejšie. Aspoň by sa predišlo nedorozumeniam, že "podcast bez videa pôsobí biedne".

V článku je link na podcast, kde to lze stáhnout i jako mp3
https://goblini.podbean.com/

Ale postuju to video jako první, protože si to sám pouštím na youtube.
4.3.2019 06:10 - ShadoWWW
K nové, druhé epizodě:
Jako to žáčkovství je tam trošku menší než v minulé epizodě, ale pořád tam je a zabilo celé jedno vlákno diskuze, o kterém možná chtěl Tobiáš povídat, a to předpřipravená dobrodružství. Rád bych od něj slyšel, jaká dobrodružství hráli, jaké měli zážitky a jaká dobrodružství 3. strany, o kterých mluvil, by doporučoval a proč. No nic, snad o tom bude nějaký další díl.

Systém na míru konkrétnímu sezení vs. jeden systém na všechno: obojí je podle mne validní. První má zjevné výhody, o kterých bylo řečeno v epizodě. Nevýhodou ale je, že si hráč, respektive GM, zpravidla musí najít novou skupinu a v ní si nemusí všichni sednout. Naopak jeden systém má obvykle tu výhodu, že ho hraje obvykle skupina přátel, která se jen nechce učit nový systém, protože to, co by nový systém přinášel, obvykle zvládne v tom stávajícím jen s využitím svého social contractu (česky řečeno: prostře hrají a chovají se jinak, dle nového žánru, než se chovali v předešlém dobrodružství). Nevýhodou je samozřejmě omezenost toho systému, ale třeba DnD 5E je žánrově rozličná hra (viz PPJ str. 38 PPJ), i když jen v rámci žánrů fantasy, takový Fate Core je samozřejmě jinde.

Třetí věc, příprava. Různé fantasy hry (zejména různé verze/edice DrD/DnD) mají tu výhodu, že i v nové edici si často vystačíte s tím, co už znáte z dřívějška (DrD, dřívější edice DnD). Mnohem víc, než když jdete poprvé hrát Fate Core, kde si tu příručku pročtete od začátku do konce, protože to pro vás bude dost jiné, nové, než co
znáte z DrD/DnD. To je pro DnD výhoda i nevýhoda. PPJ kromě nováčků často nikdo moc nečte (protože už četl nějakou v předešlé edici) - a přiznejme si, že ji často nečtou ani nováčci. A přitom je to podobné, jako byste u nové edice použili bestiář z předešlé edice nebo DrD. Ano, možná to bude jakž takž fungovat, ale nebude to úplně ono. Třeba v 5E je dost jiné, že jinak přistupuje k přesvědčení a část o tvorbě dobrodružství je jeden velký inspirační text s hromadou náhodných tabulek, kde celé dobrodružství lze v podstatě vytvořit pár hody kostkou. Poslední část knihy pak zabýhá do designu pravidel specificky této edice.
4.3.2019 06:37 - Jerson
On vyšel nový díl?
4.3.2019 07:54 - ShadoWWW
Ano, viz Quentinův odkaz v #903.
4.3.2019 08:47 - Quentin
4.3.2019 13:55 - Aegnor
ShadoWWW píše:
Nevýhodou ale je, že si hráč, respektive GM, zpravidla musí najít novou skupinu a v ní si nemusí všichni sednout.

Nesouhlasím. V naší skupině (čtyři lidé stabilně stejní, pár dalších se různě protočilo) jsme už zvládli odehrát aspoň jedno sezení v nějakejch ... 7 systémech. Teď trochu řešíme, jaký systém bude další. A nemyslím si, že jsme až taková výjimka.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12024188041687 secREMOTE_IP: 44.213.99.37