Scion: Hero na první pohled

Tvůj tatínek je bůh. Tvůj tatínek tě potřebuje! Co s tím uděláš?
Napsal Dalcor
Scion: Hero je nová hra studia White Wolf, tentokrát nezapadající do jeho Světa temnoty – World of Darkness. Jedná se o modifikovaný systém hry Exalted, ovšem zasazený do prostředí matičky Země a ještě k tomu současné. Scion: Hero je první knihou z plánovaného trojlístku knih ke hře SCION, další budou Scion: Demigod a Scion: God. Podle White Wolfu jsou to jediné tři příručky, které vyjdou k této hře, což je odklon od příručkového šílenství, které známe z produkce jak nejmenované firmy z pobřeží tak i od vlka.
Scion: Hero se soustřeďuje na počátek vaší kariéry budoucího boha. Jste obyčejný člověk, který se dozvídá šokující pravdu: váš biologický rodič je bůh. A tenhle bůh si myslí, že jste hodni toho, abyste se stali jeho pravověrným potomkem a vaše kapka božské krve se ve vás projevila. Dostanete dary hodné svého otce či matky. Ovšem jak se samotnou opravdu silnou, nadpřirozenou mocí naložíte, to je otázka do pranice.
Hraní Scion: Hero nabízí stejně jako staré herní prostředí oWODu řadu přístupů, z nichž asi nejčastěji skloňovaný a bohužel podle mě ne zrovna odpovídající přístup bude: „Jsem Superhumáč, nakopu všem....“. Viděl jsem tak hrát oWODovské vlkodlaky, upíry a jiné dlaky a myslím si, že powergamerům mezi námi bude vyhovovat. Už jenom proto, že Exalted je široce oblíbený systém právě díky absolutnímu využití superdovedností. Tedy tak mi to (pravděpodobně nesprávně) alespoň podává jeden známý vypravěč. Já sám jsem zatím Exalty nehrál.
Na druhou stranu si ale myslím, že hra je daleko více podobná Demon the Fallen či jiným hrám zaměřeným na konání rozhodnutí, které mají vliv nejen na osobnost a vnitřní přesvědčení postavy, ale samozřejmě díky jeho nadpřirozenému vlivu i na okolí. Motem hraní Sciona by mělo být heslo z připitomnělého filmu Spiderman: „S velkou mocí přichází velká zodpovědnost“. Tedy alespoň na straně těch, kteří chtějí pomáhat lidu. A když to beru kol a kolem, tak i těm druhým. Scion je o následcích rozhodnutí, alespoň z mého hlediska. Vypravěč by tento přístup měl nechat postavy řádně vyžrat.
Vůdčím motivem Scion: Hero je boj proti titánům. Jakýmsi prabohům, které jejich dětičky zavřely do Podsvětí. Titáni však našli cestičky a pomalu pronikají na svět a rozhodli se, že si ho upraví k obrazu svému. Inu, když jste pološílený, divoký nadbůh (to je něco jako nadčlověk, ale mnohem víc), tak vás napadá jediná cesta, jak svět upravit. Vypnout ho a znovu zapnout. A s ním i vás. Potomci titánů jsou většinou legendární stvoření jako hydry, draci a podobní „miláčkové“. Na druhou stranu, váš tatínek vás může vybavit doprovodem v podobě valkýr, myrmidonů a dalších stvoření sloužících jednotlivým panteonům, nebo třeba magickým předmětem. Moje postava Scion Hádův Nathaniel Kostlivý například dostane Thanatův plášť snižující zranitelnost, zatímco postava mé přítelkyně, Scion Lokiho, si bude ráda hrát s ohněm, její relikvií bude zippo fungující jako plamenomet. No uznejte, kdo by nechtěl mít sponku do vlasů, která vám umožní dýchat pod vodou?
Pantheonů je ve hře předpřipravených šest, ovšem nikomu nebrání si dotvořit vlastní a jiný – na fórech White Wolf jich naleznete spoustu. Chcete-li tedy Sciona Wothanova nebo Radegastova, nezbývá, než si máknout. White Wolf chce, aby se hra prodávala všude dobře, tudíž obsahuje panteony woodoo, řecký, egyptský, japonský (bohužel se nevyznám v religionistice japonska, ale pravděpodobně šintoistický), aztécký a konečně, jak jinak, Odinovi severské ochlasty.
O systému snad blíže poreferuje časem Jiron, ale v zásadě platí inspirace Exalted. Hráč si vybere jednoho z bohů – to mu dá do začátku přístup k určitým nadpřirozeným vlastnostem (tedy schopnostem ukecávat lidi nebo prorážet rukou zeď atd.) a schopnostem – chcete-li kouzlům. Každý z panteonů pak má jakousi unikátní schopnost, seveřané například mohou tvořit na krátko naprosto oddané ovečky. Kromě toho si hráč vybere, zda chce od tatínka / maminky relikvii, doprovod a nebo nějakého staršího poradce. Takový Connor MacLeod mohl být Scionem Týra, kterému tatínek poslal mentora v podobě Ramireze. To Zeus se na svého Sciona Hérakla docela vyprdnul. Příklady Scionů, kteří se postupem času stali polobohy (Chárón, Thanatos) či dokonce bohy, najdete v mytologii nespočet. A s tím vším se dá pracovat.
K Scionu se určitě ještě vrátíme, až si konečně najdeme čas a další hráče a odehrajeme nějakou tu sešnu.
Na článku spolupracoval majitel Scion:Hero Jiron a Lokiho Scion "Hair".
Napsal Dalcor 30.06.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 6 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1131579875946 secREMOTE_IP: 34.237.245.80