Stín minulosti: druhý pohled

Obsah článku:

Jednoduše, soutěžně a proti všem

Zjistit, zda se něco podařilo či ne, není zpravidla nijak těžké. Máme kostky, máme i nástroje nazývané herní mechaniky. Protože máme divné kostky, stačí přičíst plusy či mínusy na kostkách a získáme výsledek. Počkat, o divných kostkách sice byla řeč, ale žádné vysvětlení. Tak tedy, TSoY používá FUDGE kostky. Jsou to normální šestistěnky, ale místo čísel mají dva plusy, dva mínusy a dvě strany jsou prázdné. Hází se třemi a výsledek jen posouvá hodnocení výsledku tam a zpět.
Čím TSoY také upoutá, jsou chybějící obtížnosti, známí například z DnD. V TSoY stačí stačí uspět, získat jeden úspěch a postava dosáhla svého záměru, ať už to bylo cokoliv. Přeskočila jámu, nebo ji přeskočila v běhu, ukazuje-li součet kostek a její schopnosti skákat, více než jeden úspěch. Počet získaných úspěchů ukazuje na výjimečnost činu a dává hráči možnost na chvíli převzít otěže do svých rukou a popsat, jak přesně jeho postava uspěla, v čem spočívá ona výjimečnost. Detaily a podrobnosti jsou zde kořením.
TSoY vám umožní vykonat jednoduchou činnost, dokonce ani nemusíte házet, jedná-li se o něco co postava ovládá. Prostým pohledem do deníku postavy zjistíte, jak na tom jste. Pravidla vám umožní schopnosti a dovednosti dokonce kombinovat a vytvářet zajímavé kombinace. Je jen na vás, co pro svou postavu spolu s vypravěčem vymyslíte. Nejlepší je příklad:
    Postava se pokouší odříznout svazek klíčů z opasku strážného. Přesto, že k odříznutí použije schopnost Práce s nožem, hlavní použitou schopností je Skrývání. Hráč provede ověření Práce s nožem, aby zjistil, zda se postavě podařilo svazek klíčů odříznout. Pokud uspěje, získané úspěchy se změní na bonusové kostky pro ověření Skrývání. Pokud ovšem postava neuspěla v prvním ověření, zůstávají klíčena opasku a Skrývání se již neověřuje.
    Postava se snaží přiblížit k divokému medvědovi a používá schopnost Zacházení se zvířaty. Aby si pomohla, pokusí se najít něco, co mají medvědi rádi pomocí své schopnosti Znalost přírody. Pokud uspěje nejdříve v této schopnosti, může si připočítat bonusové kostky rovné počtu úspěchů při ověřování Znalosti přírody. I v případě, že neuspěje, a nic vhodného pro medvěda nenajde, může se pokusit ke zvířeti přiblížit i bez pamlsku.
Každý neúspěch ovšem něco stojí. Nejenom ty, při kterých se vám nepodaří uhnout ráně mečem, nebo letící kulce. Dokonce neúspěšné svádění vám může přivodit újmu. Ne však fyzickou, odvozenou ze zdatnosti. Tato újma bude ve vašich citech, v řeči hry, ve vašich instinktech. Nešťastně zamilovaný, nebo jen odmítnutý a zhrzený. Vyčerpaný po odborné disputaci, tedy zlomený v Důvtipu. A zlomená postava není schopna vzdorovat záměru protivníka, který se tím pádem naplní.
< Jednoduše, soutěžně a proti všem >
Malé nezbytosti Konflikty, hit sezóny
Napsal Lotrando 10.01.2008
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 3 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12637305259705 secREMOTE_IP: 3.15.143.181