Zamýšleli jste se nad hraním ve větším městě? Hráli jste nějakou urbanistickou kampaň? A hlavně, jak to dopadlo?
Hra ve městě může dopadnout chabě a fádně, v důsledku slabého návrhu DM. Jestli si DM nedá s tvorbou města záležet, zvrtne se celé město jen na jakési šedé bloky plnící funkci skladu, zásobního centra.
Chabý popis města může dopadnout takhle:
Žebrácká čtvrť, čtvrť nobility, tržiště, hrad (a v kontextu se ještě někde zatoulal tento sotva pseuodo-středověký nádech města).
Chabá funkce města se může smrsknout na následující:
Mlátíte zrůdy v kobce - jdete doplnit zásoby do města - mlátíte - doplníte - ml...
V obou případech: tak takhle ne!
V tomto článku se pokusíme ilustrovat několik přístupů, jak vdechnout městu život a učinit jej zajímavým herním prostředím. Město jako centrum dění přeci dává charakter a zabarvení celému svému okolí; proto právě ve městě by na družinu měla čekat spousta záhad, zvratů, paktů, smluv, rvaček, průzkumů a všemožných jiných herních zážitků.
Následující kapitoly se pokusíme strukturalizovat do několika odseknutých celků, ukazujících možné úhly pohledu na stvoření města. Tyto pohledy však od sebe nejde dosti dobře oddělit; ve skutečnosti by měly tvořit celek. Ve výkladu mi budou úhly pohledu splývat, ve vaší vlastní tvorbě by vám mělo též více pohledů splývat, chcete-li dosáhnout kýženého výsledku - města s bohatou příběhovou hodnotou, atraktivitou pro hráče.