Čas pro hrdiny

19.3.2020 15:36 - drumlin
Jerson píše:
3) četl jsi pravidla Omegy? Zatím mám dojem, že tam spíše věci chybí, než aby se opakovaly.


Ano, prošly mým prvním čtením. Jj, proto jsem je asi tak celkem rychle zchroustal... Tvůj argument z výcucem je platný.
19.3.2020 15:44 - LokiB
Jerson píše:
Když mě se nedaří sepsat všechny své myšlenky najednou, řadu zn ich si uvědomím až dodatečně.


Vlastně až u těhle soupisů (které jsou fakt dobré a líp se nad tím přemýšlí) pak vidím, kolik věci ty v Omeze chceš a já je ve hře nechci, nebo pro mě nejsou důležité.

Ale jiné jsou i za mě fajn:
- odložený výsledek (supr možnost)
- otevřená vs uzavřená hra
- asi i ta inspirace obrázkem (když je potřeba improvizovat)
19.3.2020 16:40 - sirien
drumlin píše:
protože při správném zamíchání balíčku, by mělo docházet k lízání úspěchů a neúspěchů statisticky rovnoměrně

Stranou toho jak moc by šlo slovíčkařit nad souslovím "správné zamíchání" (sledovals někdy Penn&Teller's Fool us?), takhle náhoda fakt nefunguje. Cokoliv rovnoměrného zpravidla není náhodné a na počet případů který se odehraje během 1 sezení fakt nelze aplikovat zákony velkých čísel.
19.3.2020 17:02 - Jarik
Odložený výsledek je u kostek řešen až hodem ve chvíli, kdy to má smysl. (třebas i retrospektivně)
Otevřená / uzavřená hra se dá řešit skrze dice tower mířící k vypravěči. Co si budem nalhávat Jersonova mechanika říká, "'hoď' si ke mně, a já ti to zahraji" (čiže by klidně mohl 'házet' jen on).
Inspirace obrázkem je onde řešena pomocí tabulek náhodného setkání. Až bude postava sama v poušti, tak ten obrázek hru moc nenakopne, kdežto tabulka jo.

pozn.: V poslední době jsem Omega rezistentní.
19.3.2020 20:11 - Gurney
LokiB píše:
Mně se na kartách líbí to snadné dodání dalšího významu podle přesné barvy a podle výšky karty. To pro některé hry, když se to dobře využije, celkem v mých očích posvěcuje jejich použití místo kostek.

To je fakt dobrý nápad a bylo by fakt super, kdyby například některé karty přinášely do hry nějaké dodatečné detaily (na dvojku se v boji ocitneš ve zranitelné pozici) nebo spouštěly nějaké schopnosti postav (selžeš-li na piky, můžeš...). To by potom opravdu stále za to používat karty k vyhodnocování.

EDIT:
Jarik píše:
V poslední době jsem Omega rezistentní

Co to znamená, a jak se to člověku přihodí? :)
19.3.2020 21:48 - LokiB
Jarik píše:
pozn.: V poslední době jsem Omega rezistentní.


on zas bude na oplátku někdo Omega virulentní :)

Jarik píše:
Odložený výsledek je u kostek řešen až hodem ve chvíli, kdy to má smysl. (třebas i retrospektivně)


Ale to není úplně to samý ...

Jarik píše:
Otevřená / uzavřená hra se dá řešit skrze dice tower mířící k vypravěči.


a to taky ne.

Jarik píše:
Inspirace obrázkem je onde řešena pomocí tabulek náhodného setkání.


A tohle chce zase další hod a dohledání příslušné tabulky ...

Takže jako jo, ale ty náhrady nejsou ekvivalentní a spíš to mohlo být opačně ... někdo měl zážitek s náhodnými tabulkami a řekl si, že je to neohrabané a našel jiný způsob.
20.3.2020 13:23 - Jerson
Reálně to s hráči funguje jinak. Když na začátku mise přijedou autem a ukryjou ho v křoví, dává jim smysl hodit si /vytáhnout kartu v dané chvíli, kdy to auto ukrývají, a ne až ba konci, kdy k němu utíkají a doufají, že tam bude. Karta vytažená na tento test leží celou dobu na stole lícem dolů a připomíná jim, že tam to auto zaparkovali, nicméně neví, zda ho někdo nenašel. Provést ten test až na konci v jich vzbuzuje jiný dojem. Kromě toho pokud by bylo potřeba, můžu se na kartu ukrytého auta kdykoliv během hry podívat a zařídit se podle toho, o na ní je.

U uzavřené hry je to podobně zajímavé - teoreticky by mělo být jedno, zda hráči balíček zamíchají a pak z něj lízají karty, které bez otočení předají Vypravěči, nebo zda celý balíček předají Vypravěči a on ty karty bude tahat sám. V práci ale hráči preferují mít balíčky u sebe a karty brát do ruky, i když se na ně nemůžou podívat. Je to podobný rozdíl, jako když si na útok háže hráč nebo GM. Teoreticky by to mělo být jedno.

Inspiraci obrázkem mám namysli třeba tu, že když by se hra mise odehrávala v Německu, tak hráči do losovacích karet zařadí ty s německou tématikou. Takže tam nebudou mít kartu FBI, ale kartu Gestapa. Na poušti by se hodily karty s pouštní tématikou.
Technický to je jakási náhodná tabulka, i když jen inspirační.

Gurney píše:
To je fakt dobrý nápad a bylo by fakt super, kdyby například některé karty přinášely do hry nějaké dodatečné detaily (na dvojku se v boji ocitneš ve zranitelné pozici) nebo spouštěly nějaké schopnosti postav (selžeš-li na piky, můžeš...). To by potom opravdu stále za to používat karty k vyhodnocování.

V jednom testu se tahají nejčastěji dvě karty, přičemž počty kolísání od jedné do cca šesti, a nějaké speciální využití značek by do vyhodnocení vneslo mnohem větší vliv náhody a větší složitost. Jako - nikomu nebudu bránit, aby tenhle systém použil a vyzkoušel modifikace podle svého přání, třeba by to dalo zajímavé efekty. Ale v této fázi to v naší hře dělat nechci.
20.3.2020 13:25 - Jerson
drumlin píše:
Tvůj argument z výcucem je platný

OK, až budu mít čas, zkusím něco vytvořit. Máš po ruce vzor výcucu, který ti vyhovuje, abych věděl co a jak je dobré do něj napsat?
20.3.2020 13:44 - Aegnor
Jerson píše:
Reálně to s hráči funguje jinak.
Některými hráči. Třeba mně naopak dává smysl provést ten test až v okamžiku, kdy se nějak projevuje výsledek.
20.3.2020 14:30 - LokiB
Jerson píše:
V práci ale hráči preferují mít balíčky u sebe a karty brát do ruky, i když se na ně nemůžou podívat. Je to podobný rozdíl, jako když si na útok háže hráč nebo GM. Teoreticky by to mělo být jedno.


Mně to tedy zcela zásadně jedno je :)
To bych si připadal jak malej, kdyby tohle mělo pro mě sebenepatrnější význam ...

Narozdíl od Jarika a Aegnora, mi přijde ta možnost "ted vytahnout kartu a az na to prijde, tak overit vysledek", jako dost dobra.
20.3.2020 16:29 - Aegnor
Loki: Tuším, že jsem nikde neřekl (klidně mně oprav), že by ta možnost "provést test na začátku a výsledek zjistit na konci" byla nutně špatná. Jenom jsem se lehce ohradil vůči té generalizaci, kterou Jerson použil.
20.3.2020 16:57 - LokiB
Aegnor píše:
Tuším, že jsem nikde neřekl (klidně mně oprav), že by ta možnost "provést test na začátku a výsledek zjistit na konci" byla nutně špatná.


Když už slovíčkaříš, tak slovíčkař pořádně :)
Jsem nikde nepsal, že bys řekl, že je ta možnost "nutně špatná". Psal jsem, že mi narozdíl od tebe přijde dost dobrá. Což tobě evidentně nepřišla.
QED
20.3.2020 17:04 - Aegnor
LokiB píše:
Jsem nikde nepsal, že bys řekl, že je ta možnost "nutně špatná". Psal jsem, že mi narozdíl od tebe přijde dost dobrá. Což tobě evidentně nepřišla.

Ok, sorry. Přišlo mi, že opravdu naznačuješ, že můj názor je "špatná možnost".
20.3.2020 17:05 - drumlin
Jerson píše:
OK, až budu mít čas, zkusím něco vytvořit. Máš po ruce vzor výcucu, který ti vyhovuje, abych věděl co a jak je dobré do něj napsat?


Výcuc (myslím, že ho dělal Sirien), který je tady na stránkách udělaný pro Fate mi přijde jako maximum. Taky se mi líbí jak je tam vždycky udělaná poznámka o tom, na které stránce v pravidlech to je.
20.3.2020 19:16 - sirien
drumlin píše:
jak je tam vždycky udělaná poznámka o tom, na které stránce v pravidlech to je

...a když na ní klikneš, tak Tě to hodí na příslušnou pasáž v SRD.
24.3.2020 11:10 - Jerson
Asi nevím, o který výcuc se jedná.
24.3.2020 11:21 - Aegnor
články ... v kostce? Odhaduju.
24.3.2020 15:19 - Jerson
25.3.2020 14:48 - drumlin
Jerson píše:
Ok, takže tady je zkrácený přehled.


Děkuji.
25.3.2020 15:24 - Jerson
Pokud by měl někdo zájem, tak jsem založil i server na Discordu

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096948146820068 secREMOTE_IP: 54.227.136.157