Napřed k probíhající diskusi.
Když srovnávám magii a technologii v různých dobách, přijde mi, že vždy jedno nebo durhé je více používané, "běžný jev" a to druhé je poněkud záhadnější. V obou případech můžeme nalézt postupy, které fungují, a v obou kategoriích jsou postupy nepoznané a vzrušující.
Dovedu si bez potíží představit svět, ve kterém je magie vcelku bežný jev a kde kdo ji tak či onak používá, zatímco věci vyráběné z jiných věcí jsou tak ... "technologické", záhadné, vzrušující. Prostě zaměním technilogii a magii v dfnešním chápání a je to.
Vehře je důležité, aby tyto dvě složky nesplynuly - nebo klidně ať splynou, ale je třeba mít třetí, která nebude tak poznaná a bude oním záhadných prvkem. Prostě hra, kde je všechno začkatulkované, zbabukované a systematizované neposkytuje dost prostoru pro mystično, o které často hráči ocení, i když neví že ho ocení, dokud se ve hře nevyskytne.
To že dneska pokládáme technologii za zmáknutou a magii za "magickou" je spíše náhoda, klidně by to mohlo být naopak.
A jen podotýkám, že magii ovládáme všichni jak tu jsme. Pokud chcete přílad, tak dokážeme své myšlenky uložit do neživých kousků hmoty, do symbolů a ty symboly pak znovu rozluštit, nebo dokonce se podívat na list papíru pokrytý nesrozumitelnými značkami a za chvíli už víme, co si jiný člověk
myslel, aniž by své myšlenky vyslovil nahlas. A přenášel myšlenky z jednoho člověka na jiného, aniž je řeknu, to byla
vždycky magie. Jen dneska se to pokládá za běžný jev. (A do rovnic toto chápání jiných myšlenek nenacpete, takže "věda" to zrovna není, a "technologie" už vůbec ne.)
Tolik k ilustraci magie a mému chápáné Sirienova článku - prostě nechat prostor pro mystično.
A teď k mému světu. Sirien pokud možno ať nečte dál, pokud si chce hru se mnou ještě užít (i když se budu snažit nepsat nic, co on ještě neví)
Magie v mém světě pochází z jednoho mimozemského pokusu. Emzáci vytvořili Sféru, ve které platí jiné zákony (pokud nějaké). Nikdo, ani emzáci sami neví,
jaké zákony to jsou.
Když tato sféra nemá dost energie, která ji drží zavřenou, začnou tyto změny zákonů pronikat do běžné reality a umožňují některým lidem dělat věci, které jsou podle našich fyzikálních zákonů nemožné. Něco lze ovlivnit vůllí, ale mnoho dalších průvodních jevů ovlivnit nelze, takže provozování magie je dost nebezpečné - šílenství je jistota každého "mága", už jen proto, že prostě občas neví, jak by vysvětlil smysluplně to co dokázal a říct neznalým lidem to jak své schopnosti vidí on je zaručenou cestou do blázince.
(SIriene, tohle fakt přeskoč)
Dvě postavy v mé družině jsou výtvorem emzáků a mají za úkol tuto Sféru zničit - s pomocí jednoho artefaktu vlézt dovnitř a "zavřít ji". Emzáci neví, zda to bude fungovat, ale jiná možnost není - až sféře dojde energie, její vliv se rozšíří na celý svět a pak rychlostí světla dál a dál, takže sluneční soustava, galaxie a nakonec i Vesmír se stanou dost jiným místem pro život - a pravděpodobně dost nepříjemným.
Takže Sféra je zdroj veškeré neobvyklé moci v mém světě, a potenciálním zdrojem čehokoliv - uvnitř se prostě může stát cokoliv.
Na postavách je, zda se jim podaří sehnat dost energie, aby mohli proniknout do Sféry. Energie pochází z lidí a odhad na úspěšné zavření je celková energie z 10ti milionů až jedné miliardy lidí - to znamená že tolik lidí je třeba zabít. ALe můžou to být klidně i dvě miliardy (svět roku 1938 má 2,4 miliardy lidí)
To píšu jen proto, abyste si udělali představu o šílenosti toho úkolu - pochybuju, že by zrovna tihle dva chtěli zabít i pohých tisíc lidí, takže hledají jiné možnosti.
Tak nebo onak jsem si určil, že když zemřou všichni lidé na Zemi, budou mít po vstupu do Sféry neomezené možnosti - můžou udělat
cokoliv. Ve skupině jsou další dva lidé - Karolína, která chce být mocná jako hráčka i jak postava, a neutrální Petr. Ti dva (Dominik a Pavel) se ale určitě pokusí sféru zničit s co nejmenšími následky pro celý svět, a dost možná i zlikvidovat narušení zákonů (tedy zdroj magie) jako takové. Jestli se jim to podaří nebo ne rozhodne hod kostkou a počet mrtvolek jako bonus k hodu. Výsledek zatím nedohaduju.
Nicméně mě zajímá, zda podobnou scénu někdo někdy někde řešil a pokud ano, jak se s tím popasoval a hlavně jak vyzněla. v mé hře to má i další účel - hráči si totiž vytvoří základ světa, ve kterém budeme hrát příští kampaň.