Kultura

sirien
16.12.2007 21:46
Filmy fantastiky
fantasy, sci-fi, hororové filmy - ty kvalitní, ať si zvedneme náladu zničenou ve vedlejší diskusi :)

ok, tady je seznam jmenovaných... nechci ho číslovat, protože myslím že kvalitní díla si nezaslouží nějaké degradování stupňováním. Aby nevznikaly hádky tak uvádím v pořadí tak, jak tu byly jmenovány
  • Šestý smysl (kultovní horor, kdo neviděl do konce, nic nechápe)
  • Pátý element (roztomilý lehce pojatý humorný sci-fi film)
  • X-men I a II (výborná zpracování komixu, s vykreslením hrdinů)
  • Excalibur (film který ukázal legendu jak má být)
  • LOTR (netřeba snad dodávat víc)
  • Batman (kultovní zfilmování kultovního komixu)
  • Hvězdný prach (Gaiman - pohádka)
  • Conan (výborné zpracování sword&sorcery archetypálního hrdiny)
  • Dvanáct opic
  • Pitch Black
  • Star Wars (ovlivnily budoucnost a ukázaly jak vypadá space opera)
  • Star trek (u někož i jako odpůrce musím uznat hodnotu)
  • Piráti z Karibiku (kteří hrdě obnovili kouzlo pirátských příběhů)
  • Willow
  • Beowulf
  • Johny mnemonic (ukázka světa Shadowrunu jak od autorů)
  • Nekonečný příběh (protože prostě Falco :) )
  • Souboj titánů (kdo neví proč, tak neviděl a měl by napravit)
  • Indiana Jones (za to že od doby IJ mají lidé rádi archeology)
  • Dračí srdce (protože všichni máme rádi pohádky, a tahle má stylovýho draka :) )
  • Duna (aby se lidé mohli navěky hádat o žánru)
  • Blade runner (za otevření tematiky transhumanspace)
  • Kruh (já ho neviděl, ale jiní se u něj prý fakt báli :) )
  • Galaxy Quest (božská parodie na Star trek a všechny SF fany)
  • Návrat do budoucnosti (jediné filmy o cestování v čase které berou v potaz paradox)
  • Matrix I (jaká SMŮLA že NIKDO NIKDY nenatočil nějaké to pokračování...)
  • Jáson a Argonauti (za nejspíš první smrtelně rychlé kostlivé válečníky)
  • Terminátor (protože tahle postapokalyptycká sci-fi prostě JE)
  • Alien (horor který žánru přinesl spoustu nových prvků a geniálních myšlenek)
  • Predátor (kultovní akční duel mezi jedním MZáckým lovcem a Arniem)
  • Total recall (akční sci-fi klasika)
  • Sin City (Některé umění má prostě fakt styl)
  • Drakula (můžete se pohádat kterej z nich :) )
  • Faunův labyrint (neviděl sem, ale všichni až na Jersona pějí chválu)
  • Minority report
  • Hvězdná pěchota (o tom jak vypadá militantní svět)
  • Immortal
  • Iron man
  • Mad Max
  • Serenity/Firefly (opravdu skoukněte nejdřív Firefly, ten film sám o sobě sice je dobrej, ale neni na konci seriálu pronic zanic. Podorbnosti zde)
  • Jestřábí žena
  • Hvězdná brána
  • 13. Warior (čs: Vikingové)
  • Highlander I a III
  • Equilibrium za gun-katu a styl
  • Ghost in the Shell Protože kreslené nebo ne, kult je kult
22.7.2019 10:04 - Jerson
Ano, bez SJW by asi nebyla žádná diskuse o tom, proč v Kingdom Come nejsou černoši. Nějak by mi nechyběla.
Je pravda, že by bez nich nebyla žádná diskuse o tom, proč nejsou černoši v seriálu Černobyl a nikdo by se nedozvěděl, že tam minimálně jeden černoch byl nasazen. Nicméně podle mě by to šlo bez toho hrocení.
22.7.2019 10:55 - LokiB
A seš si jistý, že diskuse o Kingdom Come přišla od SJW?
Podle mě přišla od běžných hráčů, kteří chtěli hrát "sami sebe", jak jsou zvyklí třeba ve Skyrimu. A tady to nešlo. Tak se divili.
To, že je zrovna tahle hra ze skutečných reálií, je pro mnoho hráčů nepodstatné, resp. jim to nic neříká.
Nakolik se toho pak chytlo SJW je věc až druhotná, podle mě.
22.7.2019 11:02 - Šaman
Eh, ve Skyrimu mohu hrát sam sebe? Jako když jsem černý, mám si udělat orka? A v Oblivionu mám smůlu, protože orkové byli zelení.

Jinak nejlépe hodnocené hry občas mají postavu předpřipravenou. Mass effect měl na výběr pohlaví, ale pokaždé se hrál bílý Sheppard(iová). Zaklínače hraješ vždy za konkrétního Geralta… a v Golden Axe byl na výběr jen Conan, Sonya a trpaslík :D
22.7.2019 11:03 - Aegnor
Loki: ten "slavný" případ určitě není o tom, že by hráč chtěl hrát černocha. Stěžuje si na to, že tam nejsou černé NPC.
22.7.2019 11:04 - Colombo
LokiB píše:
A seš si jistý, že diskuse o Kingdom Come přišla od SJW?

Jo.
LokiB píše:
Podle mě přišla od běžných hráčů, kteří chtěli hrát "sami sebe", jak jsou zvyklí třeba ve Skyrimu. A tady to nešlo. Tak se divili.

Ne. Celá diskuze byla o tom, že tam není ani jeden černoch, ne že PC nemůže být černoch. Navíc těm stejným lidem nevadil Witcher, Deus Ex nebo Mass Effect.

LokiB píše:
To, že je zrovna tahle hra ze skutečných reálií, je pro mnoho hráčů nepodstatné, resp. jim to nic neříká.
To pak neměli KC osočovat z toho, že jsou rasisti a dokládat to jakýmysi "důkazy" jak v Čechách tehdá byla jakási POC komunita (see MedievalPOC na tumblr).

LokiB píše:
Nakolik se toho pak chytlo SJW je věc až druhotná, podle mě.

Naprosto racionální věc po tom, co se dozvíš že tam není ani jeden černoch je to, že se zeptáš proč a dozvíš se, že je to z důvodu historické přesnosti (kde je ta hra prý velmi dobře zpracovaná). Tím to končí. Naprosto nesmyslná reakce je osočovat z rasismu a dělat štvavou kampaň. Tím to začalo.
22.7.2019 11:08 - Colombo
Píše:
Eh, ve Skyrimu mohu hrát sam sebe? Jako když jsem černý, mám si udělat orka? A v Oblivionu mám smůlu, protože orkové byli zelení.

Dude, Redguards. V podstatě Sand nigger Nazi. Před tím než Nazi byli cool (3th Aldmeri dominion) Po tom co připluly z Yokudy (která se prý ponořila po tom, co Redguardi zlikvidovali levoruké elfy pomocí techniky zvané pankratosword, v podstatě atomovka) zlikvidovali veškerý život v Hammerfallu.
22.7.2019 11:11 - LokiB
Colombo píše:
Tím to končí.


Tím to končí pro tebe :). Ale neznamená to, že tím to končí pro všechny. Otázka, co je nebo co není racionální, je v kontextu dnešní doby zajímavá a na samostatnou diskusi.
Zjevně máš pocit, že to co máš ty za racionální, je opravdu racionální. Asi pak budeš často narážet na lidi, kteří se z tvého pohledu nechovají racionálně.

Ok, u KC mohla být tedy situace jiná, než jsem myslel, mýlil jsem se.
22.7.2019 11:13 - Colombo
LokiB: Ty vole, to se tu fakt snaží argumentovat subjektivitou racionality? Ty si fakt kus debila.

Píše:
Ok, u KC mohla být tedy situace jiná, než jsem myslel, mýlil jsem se.

To je fajn že to přiznáš, příště to přiznej bez těch kokotin.
22.7.2019 11:32 - Corny
Mě by tedy docela zajímala objektivní na vnímání člověka nezávislá definice racionality...
22.7.2019 11:32 - LokiB
Dýchej zhluboka, zkus nějakou relaxační hudbu. Když ti ujedou nervy, je to spíš pro smích. Na tvoje silácké vyhlášení, co je a co není racionální, ti dlabu. Bubáci SJW jsou pro tebe zjevně všude. Představa, že to není vždy něco organizovaného, je pro tebe asi tabu.
22.7.2019 11:40 - Colombo
*facepalm*

Poznámka o tom, že když mi něco přijde racionální, že to nemusí přijít racionální někomu jinému a že racionalita je subjektivní není blbost pro to, že by to nebyla pravda. Blbá poznámka je to pro to, že je to naprosto zjevné, debatu to neposunuje dopředu ale někam totálně mimo. Je to něco jako kdybych já začal psát "A jsi si vědom, že tma je černá?"
22.7.2019 11:47 - LokiB
Píše:
Naprosto racionální věc po tom, co se dozvíš že tam není ani jeden černoch je to, že se zeptáš proč a dozvíš se, že je to z důvodu historické přesnosti


Pak jsi použil nevhodný "figure of speech".

Když používáš "druhou osobu" a ne první, tedy "Naprosto racionální věc po tom, co se DOZVÍM, že tam není ani jeden černoch, je to, že se ZEPTÁM a DOZVÍM SE,..."

Jinak tím sugeruješ, že to samé platí "racionálně" i pro mě, což ti rozporuju. Jakmile napíšeš "zeptáš se a zjistíš", neguješ tím to, že si seš vědom subjektivity daného výroku. Se pak nediv, že ti ji někdo připomene.
Kdybys psal významem správně, nemusel by sis teď dávat facepalm :)
22.7.2019 11:54 - Colombo
Píše:
Pak jsi použil nevhodný "figure of speech".

Ne, takhle já normálně mluvím.

Jestli to chceš analyzovat, tak tím vyjadřuji nějaké mé chápání reality s informací o tom, že tohle chování považuju normální/standardní/běžné u většině normálně/standardně/běžně smýšlejících lidí. Což neznamená, že si nejsem vědom o subjektivitě této představy. Dej mi data o tom, že tohle není normální/standardní/běžné chování lidí, kteří nemají pocit, že se svět musí točit kolem nich, a změním svou subjektivní model objektivní reality.

Ale to se dostáváme zase do naprosto debilního slovíčkaření, které s daným topicem nemá vůbec nic dělat. Takže ti gratuluju.
22.7.2019 12:05 - Jerson
LokiB píše:
A seš si jistý, že diskuse o Kingdom Come přišla od SJW?
Podle mě přišla od běžných hráčů, kteří chtěli hrát "sami sebe", jak jsou zvyklí třeba ve Skyrimu. A tady to nešlo. Tak se divili.

Než jsem napsal odpověď, už to napsal Aegnor a Colombo, takže jo, byl jsem si jist.

Nicméně to nechci rozebírat v tomto tématu.
22.7.2019 12:08 - LokiB
Colombo píše:
Ale to se dostáváme zase do naprosto debilního slovíčkaření, které s daným topicem nemá vůbec nic dělat. Takže ti gratuluju.


Vole, kdybys nepičoval a nedržkoval, normálně bys napsal "hele, ale já vím, že je racionalita subjektivní, takže to neřešme", tak jsme tuhle diskusi vést nemuseli. Tys mě ale potřeboval natřít a ulevit si. Tak teď nedělej chytrýho, že jsi v offtopiku.
Budu se snažit zapamatovat, že mluvíš blbě, abych ti to příště neomlacoval zbytečně o hlavu, když jsme si to vyjasnili.

Nemám problém říc, že jsem se spletl, když se spletu. Tu historku s KC jsem si pamatoval jinak a špatně (jestli proto, že jsem si ji spletl s jinou hrou, kde se ozval hráč, nebo proto, že jsem si ji prostě v hlavě přebásnil, to už nezjistím). Když jsem s ní argumentoval, měl jsem za to, že byla tak, jak jsem psal.

Šaman píše:
Eh, ve Skyrimu mohu hrát sam sebe? Jako když jsem černý, mám si udělat orka? A v Oblivionu mám smůlu, protože orkové byli zelení.


Jo, hodně lidí si v konfigurátoru postav dělá "sebe". Proto tam bývá tak často barva kůže.


Šaman píše:

Jinak nejlépe hodnocené hry občas mají postavu předpřipravenou. Mass effect měl na výběr pohlaví, ale pokaždé se hrál bílý Sheppard(iová). Zaklínače hraješ vždy za konkrétního Geralta… a v Golden Axe byl na výběr jen Conan, Sonya a trpaslík :D


Jo?
A co toto: https://www.youtube.com/watch?v=iwmSkTVoODQ
Nebyla černoška Sheppard v Mass Effectu normálně vytvořitelná postava, aspoň tedy ve třetím díle?
A v Cyberpunku 2077, nástupce "Záklínače", je normálně configurátor postav.
O tom, co je a co není "nejlépe hodnocenou hrou" by se také dalo diskutovat.
22.7.2019 12:15 - Log 1=0
Pánové, LokiB a Colombo, mohli byste se oba uklidnit a přestat na sebe být agresivní a vulgární? Děkuji.
22.7.2019 12:16 - Corny
Loki: Zrovna to video je myslím z jedničky, už tam si šlo normálně udělat docela hodně pestrou postavu co se vzhledu týče
22.7.2019 12:19 - Šaman
Ok, ke trojce jsem se ještě neprostřílel. A argument nebyl, že by bylo špatné mít plně customizovanou tvorbu postav, ale že i hry v TOP5 mají někdy dokonce i jen jednu hlavní předpřipravenou postavu (Geralt, Henry). Jasně, není to věc politické korektnosi, ale je to věc herního návrhu - s předpřipravenou postavou je možné psát jí linku na míru.

P.S. Zajímavé je, že ačkoliv první postava bývá "sám sebe", tak později jsou častější "i̶d̶e̶á̶l̶n̶í̶ idealizované protějšky". Aspoň u kluků - klasická hláška je "nebudu teď přece koukat osmdesát hodin na chlapskej zadek". Někde jsem ale četl úvahu od pychologa i v souvislosti s desktop rpg, že je to zcela normální.
22.7.2019 12:23 - Colombo
Píše:
Nebyla černoška Sheppard v Mass Effectu normálně vytvořitelná postava, aspoň tedy ve třetím díle?

Seems so. Já měl zafixováno, že Sheppard mohl být buď konkrétní chlap nebo konkrétní ženská. Podle všech těch memů. Ale asi to byl jen default preset.

Píše:
Jo, hodně lidí si v konfigurátoru postav dělá "sebe". Proto tam bývá tak často barva kůže.


Já věděl, že sem ještěrka!

(v TES různé rasy nejsou jen barva kůže, ale tradičně mají dost výrazný vliv na skilly a každá rasa má spešl vlastnosti)
22.7.2019 15:30 - LokiB
https://www.idnes.cz/kultura/film-televize/mighty-thor-natalie-portmanova-marvel.A190722_105736_filmvideo_ts

Thor bude žena ;) To jsou nadpisi, že?
Ale nebojte, je to jen chyták ... protože "takový zvrat totiž obsahuje už původní marvelovský komiks". Takže je to cajk.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10635113716125 secREMOTE_IP: 34.229.223.223