Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
21.6.2009 18:43 - Bouchi
Píše:
Jinak klidne se ptejte na drd2. Treba vam Bouchi neco rekne.
K tomu by se dalo vyuzit cerstve tema "DrD 2". :-) (Mozna tak bylo i mineno, co ja vim...)
21.6.2009 18:46 - Colombo
Sirien: taky si myslím, že návody jak hrát v konkrétní historické době(zejména textově, semtam jen na shrnutí pár mechanik, což by, při nepřehlcování mechanikami, mohlo vytvořit dostatečno čtenářkou základnu bez přehnané specializace na systém) je jeden z vhodných kroků, ale to je tak na tématické číslo(když to chceš udělat pořádně). Osobně si myslím, že historie byla v pevnosti to naprosto nejlepší.
21.6.2009 18:49 - sirien
Ano... jeden tematický speciál. Nebo rubrika která Ti bohatě vystačí na čísla celý rok a i tak může být odvedená stejně dobře.
Tak tři podobné tematicky dost rozdílné rubriky a máš dost solidní základ časopisu.
20.1.2010 19:04 - ShadoWWW
Podařilo se mi sehnat D&D verzi pravidel, která byla inspirací Martinovi Klímovi k vytvoření původního Dračího doupěte.
Red box
Blue box

Je zajímavé sledovat, kolik detailů bylo přejato. Např. v Basic Setu je kapitola Into the Caves (str. 15), velmi podobná Jarikově dobrodružství, v bestiáři nechybí krysodlak, tygrodlak nebo medvědodlak. Kapitola Vytváření jeskyně na str. 46 jako by z oka vypadla kapitole z Dračího doupěte.

Nebo cituji z úvodníku modrého Expert Setu (předloze DrD PPP):
... Po každé nebezpečné výpravě do jeskyně jsi vyšel na denní světlo a vrátil ses domů. Ale co víš o travnaté krajině, zlatých polích farmářů a krajině za nimi? Co vlastně víš o světě, šlechetný cestovateli?
… Plav se vorem po řece nebo se vydej po cestě do skřítčích hor; dobrodružství číhá na každém kroku.
Nasbírej poznání, bohatství i moc; můžeš si postavit hrad, získat poddané a dokonce se stát panovníkem země. To vše leží před tebou – a to je jen začátek.
Koně jsou připravení, svítá. Kam se vydáme?

Nepřipomíná vám to něco? Ale tento text byl napsán o 9 let dřív než úvodník k DrD Pravidlům pro pokročilé! Expert Set mimo pravidla pro dobrodružství pod širým nebem přichšel i s mapami na hexovém papíře.

Typografie pravidel a obrázky jsou také velmi podobné těm z Dračáku.
20.1.2010 19:12 - ShadoWWW
Osobně si však nemyslím, že tak velká podobnost byla špatná. Český hráč si tak mohl přičichnout k alespoň na koleně vytvořené variaci nejhranější hry na hrdiny.

Snad je jen škoda, že se první verze DrD neinspirovala druhou verzí DnD, která v té době byla už na trhu. Ale z hlediska tehdejších možností (finančních i logistických) se tomu moc nedivím.

Snad větší škoda je to, že neexistuje a asi ještě dlouho nebude existovat česká variace DnD 4E nebo aspoň 3E.
20.1.2010 20:12 - Jarik
ShadoWWW: Mas volne pole pusobeni :)
Muzes zkusit neco vytvorit ty, nebo ... zapricinit vytvoreni dle takoveho konceptu.
Ale zaryti hraci D&D (jakekoliv edice) te asi sni... a reknou ti ... "a co plagiatorstvi chlape... to te netrapi?"

To je asi tak k tomu co se dnes vi o tvrobe v zahranici a co se vedelo v devadesatych letech :))))

p.s.: tato zprava nema jakkoliv nikoho ponizovat, povysovat. jen chce co nejkratsim zpusobem odkazat na osobni nazor :) (a to jeste k tomu vsemu zkresleny :) )
20.1.2010 21:25 - pipux
Koukám na tu červenou knížečku .... povolání elf??? Uf, 1. edice? :)

Jarik píše:
Muzes zkusit neco vytvorit ty, nebo ... zapricinit vytvoreni dle takoveho konceptu.

Tohle je o značce ...
Viděl jsi film o průkopnících softwarového trhu? "Silicon Valley" se to tuším jmenovalo ...

Bill Gates (Microsoft) okoukal nehotový/předražený grafický operační systém od Steva Jobse (Apple). Microsoftí Windows (1.0 :) ) zaznamenal tehdy po svém uvedení na trh obrovskou vlnu úspěchu a počítačové obecenstvo bylo nadšené. Jobs pak zašel za Gatesem do zákulisí a říká "ale náš okýnkový manažer je lepší". A gates odpověděl "na tom už teď nezáleží ..."

Chci říct, že v českých luzích a hájích se bude nejlíp prodávat jen něco, co ponese nálepku "dračí doupě" ... nezáleže na tom, jak špatné to bude / jak dokonalá bude konkurence.
21.1.2010 00:23 - Colombo
Já osobně si myslím, že je vývoj už někde mimo DnD, DrD atp.:)
21.1.2010 00:34 - noir
Já osobně si myslím, že kůň a pes mají srst :o)
21.1.2010 10:56 - DenGrasse
Jerson píše:
Své nejsilnější vzpomínky na DrD jsem shrnul v článku WTF momenty v RPG (Drakkar 6/2008, strana 51)
Jak jsem se poté dozvěděl, nikdo jiný prý tímto způsobem nehrál, ale v té době byl obdobný způsob hraní v mém okolo vcelku běžný, i když pochopitelně ne vždy až tak extrémní.
Zažil jsem spoustu takových věcí. Vlastně jich bylo tolik, že si na ně jednotlivě už nevzpomínám :-)
Byl to důvod, proč jsme začali pravidla upravovat poměrně záhy, v dobré snaze vypustit z nich všechny kraviny a u toho už zůstalo. Vždycky když se člověk dostal někam na smysluplnou úroveň přišla nová pravidla, na která všichni přešli a začínalo se od začátku...
Hned na počátku jsem vytvořil klon DrD zvaný hrdě "Ninja in the killing field" a který disponoval jedním typem postavy a čtyřmi typy nepřátel :-). Fungovalo to podobně jako Diablo :-) Některé hráče co se kolem vyskytovali (hráli jsme na vojně :-) to fascinovalo svou jednoduchostí (bylo to poprvé a naposled co jsem viděl příslušníka romského etnika hrát DrD nebo něco podobného).

Obdobných historek, které vyplývaly z pravidel a jejich doslovné aplikace, jsem zažil tisíce a to doslova. Stejně tak i to neustálé opakování Bílého hradu (Scothova oblíbená jeskyně Jarik, Kosťa a magic ball pokaždé jinak).

Jinak, na ten problém s fyzickým odlivem a jeho léčením jsme narazili v SHR taktéž, vyřešilo se to logickým ustanovením, že ani fyzické zranění z odlivu nelze léčit magií.
21.1.2010 13:46 - Quentin
colombo píše:
Já osobně si myslím, že je vývoj už někde mimo DnD, DrD atp.:)

Co tím myslíš?
21.1.2010 13:50 - ShadoWWW
Ono už když vyšlo GURPS se myslelo, že C&L systém je překonaný. A přece se ukázalo, že není.

A myslím si, že se ukáže, že i dnes tak opěvovaný FATE a jeho mutace se ukáže ne jako lepší, jen jiný směr, který má své chyby.

Důležitý je vývoj hry samotné. Je dobře, že se DnD stále vyvíjí. (A kde je dnes GURPS?)
21.1.2010 13:52 - Almi
DenGrasse: Pod tímhle tvým nickem se skutečně skrývá osoba, která kdysi bydlela v KV a pánování DrD pro ni představovalo
a) že jedna osoba mužského pohlaví (ne já), ať hrála cokoliv, vždy skončila jako opoce zavřená někde v kleci;
b) že jedna nejmenovaná osoba ženského pohlaví (opět ne já :-)), ať hrála cokoliv, vždy skončila polonahá/zahalená jen do cárů vlajky, ideálně uprostřed bojiště dvou znepřátelených armád?

jojo, DrD mělo své kouzlo... :o)))
21.1.2010 14:31 - Merlin
Almi: jééé..krásná to nostalgie
21.1.2010 14:54 - sirien
ShadoWWW píše:
Ono už když vyšlo GURPS se myslelo, že C&L systém je překonaný. A přece se ukázalo, že není.

...nicméně pod vlivem Skill based konkurence prošlo C&L značnou proměnou. Když porovnám dnešní C&L v podobě tak trochu vlajkové lodi d20 s původními C&L hrami, tak to je fakt dost jinde a ten vliv skill based tam je poměrně vidět.

ShadoWWW píše:
(A kde je dnes GURPS?)

Tak pomineme-li, že navěky zapsáno do historie RPG, tak například u své čtvrté edice a tak...
21.1.2010 15:13 - DenGrasse
Almi: jistě, das bin ich :-)

na svou obranu musím uvést, že osoba č.1 si za své neštěstí mohla sama, protože byla výslovně tázána, jestli opravdu chce hrát hobita v zemi, kde se normálně hobiti vůbec nevyskytují a ona odpověděla, že jistě, že si s tím jako PJ nějak poradím :-) Krom toho nebyla zavřená na konec, ale na začátek, čímž se to rozhodně nedá interpretovat jako výraz nepřízně PJ, ale jako startovní zápletku a to, že ostatní žhavili klacíčky v ohni, šťouchali jej a on zpíval a dováděl a bylo to veselé, není moje vina.
Poté, co toho ubohého hobita zavraždili jeho spoluhráči, žádná další osoba tohoto hráče již nikde zavřená nebyla... teda byla, ale ne jako opoce.

no a u osoby č.2 to bylo rozhodně malebné a dokreslovalo to atmosféru (halt musej všichni přinášet oběti :-) ).
Ta bitevní scéna byla tenkrát opravdu pikantní, i když už si nepamatuju podrobnosti, ale nápad projít bitevním polem napříč oběma armádami byl dobrý :-)
21.1.2010 16:52 - Alnag
Tomu říkám dojemné shledání... :D
21.1.2010 17:05 - DenGrasse
Mno, asi po 15 letech...
21.1.2010 18:10 - Colombo
Quentin, shadoWWW: nejde mi ani tak o CaL systém, ale jako spíše formu několika sourcebooků pro povolání, hráče, PJ. Jedna pravidlová příručka se světem, danými pravidly pro konkrétní situace v daném světě a ne snahou se pravidlově snažit vyřešit jakoukoliv možnou situaci v jakémkoliv světě. Taková hra by byla dostupnější (stále se budou moci prodávat serpentičky k tomu), jednodužší na přečtení a i specifičtější. Bližší systému Buy and play, lepší i pro hráče i společnost (ačkoliv by to bylo zase dražší na propagaci...)...
Ale já se v tom tolik neorientuju, nesleduju vývoj.. takže tohle berte jako jen střílení od boku a když to náhodou vyjde, tak jsem ten frajer prorok co to věděl a vyzná se v tom:D
1.4.2015 14:12 - ShadoWWW
Česká produkce nespí! Je tu nová hra podle původního Dračíhou doupěte - SpaceDragon!
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21335887908936 secREMOTE_IP: 35.173.234.237