Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
19.3.2017 21:01 - Aegnor
převzato z diskuze k RPG scénáristice 5.
Pastýř příběhů píše:
Ano. Bylo to doplneni zivotu (obtizne obnovitelne zdroje) za magii (snadno obnovitelne zdroje).

Magenergie jako snadno obnovitelný zdroj? Půlhodinová meditace po osmi hodinách ničím nerušeného klidného spánku mi nepřijde jako snadno obnovitelný zdroj (v kontextu "za pár minut se doplníme doplna").
19.3.2017 21:27 - LokiB
Aegnor: no jo, ale často v situaci kdy:
a) hraničář nemá pro své magy stejně jiné uplatnění
b) alchymistovy lektvary jsou už vyrobeny, a tak jen prostě čekají na vhodnou chvíli k utracení

ta myšlenka Pastýře je taková, že v mnoha hrách DrD (ne všech, třeba ne té tvojí), je léčivá magie celkem dostupný a rychle obnovitelný zdroj vzhledem k běhu událostí.
19.3.2017 21:52 - Pastýř
Aegnor.

Stehno probodnute skrz kopim, tak abys byl fit, budes lecit rok. Pokud do nej nedostanes snet.
Ze na tvoji postavu vyplitva hranicar polovinu denniho pridelu magie, aby te dostal ze stavu temer mrtvy, do stavu uplne zdravy, mi opravdu prijde jako snadno obnovitelny zdroj.
19.3.2017 22:16 - LokiB
Pastýř příběhů: to zas ovšem směšuješ realitu s hrou ... v DrD hře se i v základních pravidlech postava bez magie, jen prostým spánkem, "uzdraví" z nuly na plné životy během několika týdnů max.
19.3.2017 22:26 - Aegnor
Pastýř příběhů píše:
Ze na tvoji postavu vyplitva hranicar polovinu denniho pridelu magie, aby te dostal ze stavu temer mrtvy, do stavu uplne zdravy, mi opravdu prijde jako snadno obnovitelny zdroj.

Ovšem já zdroj, který si (při trochu náročnějším dobrodružství) můžeš obnovit třeba až za tři dny, nepovažuji za snadno obnovitelný. Snadno obnovitelný zdroj jsou např. encounter powers v DnD 4e. Případně, pokud ten zdroj je použitelný pouze na obnovu životů (Léčivé vlny v 4e, kostky životů v 5e ... ), tak pak obnova po důkladném spánku bez jakékoliv další podmínky se už dá považovat za snadnou obnovu.

A je dobré si uvědomit, že v DrD (as-written) stačí, aby měl hraničář přes noc hlídku a už ráno nemůže meditovat.

LokiB píše:
Aegnor: no jo, ale často v situaci kdy:
a) hraničář nemá pro své magy stejně jiné uplatnění
b) alchymistovy lektvary jsou už vyrobeny, a tak jen prostě čekají na vhodnou chvíli k utracení

To, že daný zdroj většinou nemá jiné uplatnění je lehce vedlejší... jednak tam je stále ten potenciál, druhak to úplně nesouvisí se snadností obnovy daného zdroje (tedy magenergie). (Ano, jsem si vědom, že si trochu protiřečím, ale to potenciální využití vnímám jako důležitý faktor.)

Ad b) Alchymistovy lektvary v žádném případě nejsou snadno obnovitelný zdroj. Navíc jsou omezené časově (můžeš si vzít pouze jeden za časový úsek, nepamatuju si přesně jak to je... tolik směn, kolik obnovil životů? ) a nemůžeš se za jejich pomoci "vyléčit doplna během pár minut".

K argumentu s realitou jenom dodám - viz Loki.
20.3.2017 09:10 - Pastýř
Ja ten argument s realitou pouzil umyslne, protoze se porad pohybuji v obecne rovine. Dokazi si jako jeden extrem predstavit hru kde bude leceni zraneni blizke realite. Tedy v ramci mesicu, s moznym trvalym poskozenim a komplikacemi. Jako druhy extrem hru, se samovolnou rychlou regeneraci, takze do kazdeho boje postavy vstupuji zcela v poradku.
A to zcela zasadne ovlivni ochotu postav podstupovat boj, zejmena pokud jde o nizke sazky.
Drd a SR jsem pouzil z toho duvodu ze s nimi mam osobni zkusenost.
Co se tyka ceny zdroju (magie) v drd. Je asi zbytecne se dohadovat o tom, zda si dokaze hranicar nameditovat uplne kazdy den. Ta otazka je spise takova, ze zraneni cca 40hp bud vyleci hranicar hned za polovinu sve many, nebo musi postava odpocivat a lecit se nekde ve meste 20 dni.
Co je pro koho vyhodnejsi, necht si urci sam. Domnivam se nicmene, ze v druhem pripade, bude ochota podstoupit boj nizsi.
20.3.2017 11:00 - Jerson
Co si vzpomínám, tak jsem několikrát hrál a častokrát slyšel o skupinách, které procházely podzemí a když jejich kouzelníkům došla mana či hraničářům léčivá kouzla a došly léčivé lektvary, tak se prostě "utábořili" v nějaké místnosti, aby se dotyční mohli vyspat a nameditovat potřebnou manu. DrD ani nebylo stavěné na to, že by kouzelníci a hraničáři neměli možnost si magenergii každý den (nebo tedy před každým dungeonem) doplnit, protože to zejména kouzelníky strašně znevýhodňovalo.
20.3.2017 11:04 - Vojtěch
Chrápat v kumbále na smetáky je časem ověřená tradice lezení po podzemích.
20.3.2017 11:21 - LokiB
Jerson: tak kdo se dostal k DrD přes Eye of Beholder či Wizardry, nedejbože přes oDnD, těžko mohl být takovým přístupem zaskočen. To byla taková tábie tehdejšího hraní.

A v DOOMu byly lékárničky na každém kroku ;)

V dnešních Call of Duty se doplňuje zdraví rychle a automaticky. Protože mnoho lidí chce akci a nějaké dlouhé léčení je v akci zdržuje.
Že je skupina lidí, která se vyžívá v prožitku zraněné postavy, chladící si své rány v potůčku, vymývající je odvarem z heřmánku pro snížení šance na sepsi, a odpočívající měsíc, než naštípnutá holení kost dobře sroste, je v pořádku. Lze jim doporučit nehrát DrD :)
20.3.2017 12:50 - Jerson
Já tím chtěl říct, že magenergie byla opravdu víceméně snadno obnovitelný zdroj, i když HP postav jím byly technicky také. Jen se někteří PJjové snažili tenhle zdroj co nejdřív vyprázdnit, aby tím urychlili vyprázdnění i magických zdrojů určených na léčení.

Zbytek v tématu "Do boje"
20.3.2017 13:01 - York
LokiB píše:
V dnešních Call of Duty se doplňuje zdraví rychle a automaticky. Protože mnoho lidí chce akci a nějaké dlouhé léčení je v akci zdržuje.


To je ale úplně jiná mechanika. Ve stolním rpgčku není problém říct "Osm hodin jste spali, nic se nestalo", což hráče nijak zvlášť nezdrží. V počítačové Baldurce nebo v Eye of the Beholder jsi na to měl tlačítko.
20.3.2017 13:04 - Pastýř
LokiB - popravde dost pochybuji, ze by v rpg hrach existovali hraci z druheho extremu. Preci jen jedna se o hry, ktere jsou o hrdinech. Nimrat se ve zraneni by byla stejna zabava jako akcni film, kde by hlavniho hrdinu hned na zacatku postrelili a on by stravil cely film v nemocnici.
20.3.2017 22:29 - Gurney
S tím tábořením v dungeonech to v OD&D nebylo zas tak jednoduché kvůli náhodným setkáním. PC hry to pak často přebíraly nebo natvrdo vymezovaly oblasti, kde se dalo spát a kde ne.
21.3.2017 10:06 - LokiB
Gurney: mnohe asi ano. my na náhodná setkání většinou nehráli, resp. v dungeonech nikdy, na povrchu při cestování občas. ono se to po pár prvních hrách trochu omrzelo

Pastýř příběhů píše:
Preci jen jedna se o hry, ktere jsou o hrdinech


říkáš ty :) no a po první vlně hrdinných příběhů DrD se (v mém okolí) celkem silná skupina vrhla na hraní "obyčejných lidí" ... takže válečníka nahradilo povolání rybáře, kouzleníka písař, zloděje kejklíř atd. na čas šly hrdinné příběhy stranou. mně to nebavilo, tak jsem se od těhle oddělil, nevím, jak dlouho jim to vydrželo

a zrovna nimrání se v podrobnostech zranění, jestli jako je kost zlomená, jak dlouho bude srůstat, nebo je kotník jen vyvrknutý ... to se řešilo dost

a k sirienově článku o scénáristice: ono i v DrD některé skupiny přešly na to, že
a) 0 životů není autosmrt ... ale "vyřazení s následkem"
b) úprava vyřazení přišla do ofiko pravidel poměrně brzo, takže postavy začaly být daleko častěji vyřazované, než mrtvé
21.3.2017 10:41 - Jerson
LokiB píše:
b) úprava vyřazení přišla do ofiko pravidel poměrně brzo, takže postavy začaly být daleko častěji vyřazované, než mrtvé

Pravidlo o postihu za zranění a vyřazení bylo ignorované snad ve všech DrD skupinách, se kterými jsem se na tohle téma dostal - sledovat postihy a meze vyřazení u nestvůr byl pro PJ strašný oser a hráči často "zapomínali" oznámit, že už překročili hranici pro vyřazení nebo pro postih.
Jinak o hraní "obyčejných" lidí slyším poprvé - vím že někteří hráči vycházeli z toho, že dobrodruzi mají nějaké civilní povolání, a v Dechu draka o tom vyšel i článek, který vlastně jen rozšiřoval schopnosti postav, ale že by někdo hrál fakticky rybáře a nikoliv válečníka, který se mimo výpravy živí jako rybář, o tom nevím. Zajímavé.
21.3.2017 10:45 - Jarik
A tak to zas nééé.
Mez vyřazení a postih... se musí hrát poctivě. Jak bych k tomu jako kroll s ODL 21/+5 přišel? Že nemůžu toho chudáka kouzelníka umlátit do bezvědomí? :D
21.3.2017 12:19 - Jerson
Nemůžeš, protože kouzelník bude mít stejně tak málo HP, že ze stavu "bez postihu" do stavu "umírající" stejně přejde jedním zásahem :-)
21.3.2017 13:01 - LokiB
Jerson: zajímavé. my zas na postih i vyřazení hráli všude :) u PC. i když je to nepovinné
u nestvůr ne, u NPC ano.

chápu pak tvoje stesky, že postavy se nemohou dožít nikdy vysoké úrovně.
u kouzleníka s OD 10, když má na 5. úrovni 22 životů, tak mez vyřazení 4 není sice kdoví jaká, ale je

+ to, že zase všude, kde jsem hrál, se postupně uhnízdilo houserule, že 0 a méně není auto smrt, jen když se na tom PJ a hráč dohodnou, jinak to je "těžký následek" dle dohody. za to vy jeste asi hráli natvrdo, na 0 = smrt :)

a ak to pak je - ty sis vsude nastavil tvrdá pravidla (což je možné) a pak ses divil, že je DrD tvrdé
my si nastavili měkčí pravidla a nikdy nám nepřišlo, že by bylo DrD moc tvrdé

a stejně jsme to měli třeba v DnD různých edicí nebo teď v Savage Worlds.
21.3.2017 14:25 - Tarfill
Jerson píše:
Co si vzpomínám, tak jsem několikrát hrál a častokrát slyšel o skupinách, které procházely podzemí a když jejich kouzelníkům došla mana či hraničářům léčivá kouzla a došly léčivé lektvary, tak se prostě "utábořili" v nějaké místnosti, aby se dotyční mohli vyspat a nameditovat potřebnou manu.

Gurney píše:
S tím tábořením v dungeonech to v OD&D nebylo zas tak jednoduché kvůli náhodným setkáním.

Jojo, taky jsem jako náctiletej bral možnost táboření uprostřed nepřátelskýcho území jako normální věc. Pak jsem ale trochu povyrostl a uvědomil si možné následky.
A když se mi pak hráči utábořili uprostřed zabydlené jeskyně s inteligentními nepřáteli a nepřišlo jim to jako divný, připravil jsem jim nemilé překvapení, které způsobilo několik vhozených ohnivých hlín do místnosti, ve které odpočívali a následnou deseti člennou skupinu vojáků, která na ně zaútočila a způsobila drsné TPK.
Pak už se mi v dungeonu dlouhodobě nikdo moc nezdržoval a všem bylo jasné, že odpočinek je lepší venku...
21.3.2017 14:59 - Vojtěch
Pff... proto se spí v kumbále na košťata, pokud jste neudělali moc bordel, tak smeták v dungu nikdo nejspíš hledat nebude ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074856996536255 secREMOTE_IP: 3.137.178.133