Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
12.4.2017 13:01 - Aegnor
Čindi píše:
Bod č 1: Krysy byly obří , bestiář píše "Obří krysy jsou 1 sáh dlouzí ... " Takže žádná normální krysa.

DrD 1.6, PPJ, str. 133 - Krysí hejno, krysy obyčejné, krysy obří.

Čindi píše:
Bod č.2.: V prvních pravidlech nebylo nikde napsáno o postihu -3 při útoku více nepřátel na jednu postavu. Další lež

Nope.
DrD 1.6 PPZ, PH, str. 70 píše:
Zbraní se můžeš v jednom kole bránit jen tolikrát, na kolik útoků jsi měl v tomto kole nárok. (...) Pokud jsi už v daném kole vyčerpal možnost bránit se zbraní (...) máš postih -3 k hodu na obranu.


Já vycházím z DrD 1.6, ty z 1.0 či 1.1. Jerson hrál tehdá 1.3. Přijde mi, že nemáš dostatečné argumenty, abys ho mohl usvědčovat ze lži.
12.4.2017 13:05 - Čindi
po práci zkusím najít další verze pravidel
12.4.2017 13:32 - Návštěvník
LokiB píše:
Jo vy byste chtěl skvělé hack&slash dobrodružství, u kterého neumřou postavy ... hmm, hmm.

Chtěl bych hack&slash dobrodružství, u kterého postavy nezemřou stupidně.

LokiB píše:
A další ti na to říkají, jak si to můžeš upravit, když ti to vadí. Jenže ty nechceš slyšet.

A vy zase nechcete slyšet tu úpravu moji. Že by to třeba (čistě náhodou) mohlo být obráceně: Normální k6 by byl základ a nepovinné pravidlo (s hvězdičkou) by bylo k6+. To se vám jako nelíbí proč?

Aegnor píše:
Hraničář na obranu hodil 1. Teď musí zlobr na k6+ naházet 28, což je 6 + 6 + 6 + 6 + 4/5/6. Šance 1/6* 1/6 * 1/6 * 1/6 * 1/2. 1/1296. 0,0007 případů.

(a) Uvažuješ hraničáře (čerstvého) s 30ti životy. Ale co když je už po předchozích kolech zraněn a má životů míň? Třeba tak 20? To pak stačí hodit o 1 - 2 šestky míň...

(b) I tak, jak zmiňuješ: Hodit 4 šestky za sebou není (z dlouhodobého hlediska) až takový problém. Jednou za X soubojů se to prostě prakticky stát musí.

A jelikož "souboje jsou ve světě Dračího doupěte asi tak stejně časté jako v našem jízda autobusem" (přísahám, že nějaká taková věta v pravidlech byla), tak neodporujte Jersonovi, když říká "pravidla podporovala a tlačila do bojových řešení". Protože evidentně ano, k bojovým řešení skutečně naváděla.

(A zase jsem se nedozvěděl, jak správně odehrát situaci dvě krysy vs. dvě postavy.)
12.4.2017 13:37 - Čindi
Šaman píše:
A -3 je postih za nebránění se. (Opět určitě v 1.5 a 1.6.) V základním soubojovém systému mají postavy jeden útok a jednu obranu, v rozšířeném mají dvě akce (použít je mohou libovolně).

Minimálně verze 1.5 nepovinné pravidlo strana 60
12.4.2017 13:47 - Aegnor
Návštěvník píše:
(a) Uvažuješ hraničáře (čerstvého) s 30ti životy. Ale co když je už po předchozích kolech zraněn a má životů míň? Třeba tak 20? To pak stačí hodit o 1 - 2 šestky míň...

No jo, ale pak ho nezabil jeden hod, ale celý souboj. To je úplně jiná situace.

Návštěvník píše:
(A zase jsem se nedozvěděl, jak správně odehrát situaci dvě krysy vs. dvě postavy.)

Dodat kryse útočnost -3, nebo dodat pravidlo "krysa může zranit maximálně za jeden život". Chyba není v obecných pravidlech, ale pouze v této potvoře.
12.4.2017 13:52 - Šaman
Návštěvník píše:
A zase jsem se nedozvěděl, jak správně odehrát situaci dvě krysy vs. dvě postavy.

Jestli jsi četl pravidla stejně pozorně, jako tuhle diskuzi, tak už asi chápu, proč ti to nefungovalo.
První rozbor.
A situace v rozšřířeném soubojovém systému.

P.S. Bez domácích úprav, originál 1.5/1.6
12.4.2017 13:53 - LokiB
Návštěvník píše:
Normální k6 by byl základ a nepovinné pravidlo (s hvězdičkou) by bylo k6+. To se vám jako nelíbí proč?


To není o tom, že by se mi to nelíbilo. Jde o to, že základní pohled je "neměnit pravidla v základu tam, kde to není nezbytně nutné" + "dát možnost nepovinných pravidel pro ty, kteří chtějí změnu".

Nevidím za sebe tak silný důvod měnit v základu jednu z hlavních mechanik jenom proto, že tobě (a některým dalším) přijde stupidní.
Navíc ani nemám ambice přepisovat pravidla ... ty úpravy, co navrhujeme, jsou pro ty, kteří si to chtějí změnit sami pro sebe. Nejsem vývojový tým DrD ani žádná podobné hry, takže nemám jaksi pravomoce říkat "změňme základ".
12.4.2017 14:13 - Návštěvník
LokiB, Aegnor: Poslední vaše příspěvky jsou tak donebevolající, až bych o tom dokázal napsat rozsáhlé statě. Čas budu mít ale až večer.

Šaman: Nestíhám, tak jsem tvůj příspěvek četl jenom velmi zběžně. Více večer.
12.4.2017 14:57 - Jerson
LokiB píše:
Ty si prostě vybíráš divné popisy a postupy, které jsou podle tebe "v duchu DrD", abys na tom ukázal, že Drd je špatné.
Ale že si volíš špatné popisy a postupy, to nepřipouštíš.

Vybírám si takové postupy, které jsem v DrD sám zažil, viděl hrané a slyšel používané.
Průrva v zemi. Hráč řekne "skáču", hodí si, zahlásí výsledek, PJ řekne "to je málo, nastává neúspěch" - a popíše ho. Tak se DrD hrálo Před dvaceti i před deseti lety. Žádné otázky a možnosti pro hráče uprostřed vyhodnocování pravidla neznají, natož dodatečné bonusy. Ne že by se tam nedaly přidat, jen nejsou v pravidlech. Ty takové možnosti hráčům ve své hře dáváš?

LokiB píše:
to je ovšem prostě jiná hra. není to LEPŠÍ HRA. je to TOBNĚ VÍCE VYHOVUJÍCÍ hra

Však jsem napsal "pro mě to bude lepší". LokiB píše:
To že odmítáš toto připustit a stále opakuješ svoji zkušenost, kde jsi zvolil jiný postup, hrál jinou hru a bylo to pro vás lepší, je tu irelevantní. A iritující.

Doufám že si uvědomuješ, že přesně tohle děláš i ty. Ale ne o jiných pravidlech, ale o DrD - popisuješ řešení, která v pravidlech nejsou, a vydáváš je za normální věc, kterou mohl/měl udělat každý, kdo nechtěl hrát špatně.

Nicméně to není předmětem mého příspěvku. Jím jsem chtěl ukázat, že je vždycky lepší, když se hráč může rozhodnout, že si buď akci své postavy popíše sám podle výsledku mechaniky, nebo to nechá popsat GMma. Spokojeni jsou všichni - jak ti, kteří si chtějí popisovat akce vlastní postavy, tak ti, kteří celkově nebo jen v dané chvíli neví, jak by měli akci popsat, a tak to nechají na GMmovi. Při zkoušení na lidech se mi ukázalo, že úspěch akce si dokáže popsat 95% hráčů (včetně nováčků), u neúspěchu je to složitější - jsou hráči, kteří si ho dokážou popsat skoro vždy, hráči, kteří to občas nechají na GMmovi, hráči, kteří to na GMmovi nechají vždycky, i hráči, kteří se moc neumí držet pravidel a popisují tak, že je to vlastně úspěch, a potřebují doplňující otázky ve stylu "co se ti nepovedlo". Případ, kdy výsledek vždy popisuje GM je pak jednou z možností tohoto přístupu.

LokiB píše:
Pojďme hrát hru ...

Zahraj si tu hru s jedenáctiletými kluky a pak řekni, kolik z nich bylo schopných od začátku odvodit výsledek.

LokiB píše:
Jo vy byste chtěl skvělé hack&slash dobrodružství, u kterého neumřou postavy ... hmm, hmm.

DrD je hack&slash? Já jen, abych si to tedy ujasnil. A abych si ujasnil, že to o něm v roce 1993 měli jeho hráči vědět. Jinak mám dojem, že tohle není napsané ani ve verzi pravidel 1.6.

Šaman píše:

Jestli hráči nechtějí riskovat, tak budou první dobrodružství zachraňovat zaběhlou ovci. Není to epické. Ale bezpečné.

Hráli jste to evidentně jako dungeon crawl. Tam je smrt normální, tak nevím, co se vám na tom nelíbí. Hřbitovy jsou plné hrdinů.
Nebo snad byl nějaký rp důvod, aby kouzelník se 4 životy lezl do nebezpečného podzemí?

Jak jsi hrát DrD před 25 lety? Hledal jsi zaběhlou ovci, nebo jsi jako ostatní prostě šel do jeskyně, ve které byly potvory z bestiáře s životaschopností 1? Pro hráče kouzelníka to byla první nebo druhá hra. Jak ten ani nemohl vědět, že ho zabije první krysa. Pro PJje to bylo první vedení hry. Jak mohl vědět, že by tyhle dvě postavy spíše měly hledat zaběhlou ovci?
S tím co vím dneska bych to hrál úplně jinak, mnohem opatrněji, pětistopá tyč, lucerna na tyči, naslouchání 10 minut před každým vstupem, prostě tak, jak jsme hráli o rok později normálně. Ale při první hře jsem se držel jen toho, co jsem znal. Což z herních fantasy světů byla maximálně první knížka Lone Wolfa.

Šaman píše:
Hraničář by bez problémů mohl dát obě krysy. Pokud vyhraje iniciativu, tak je seseká pravděpodobně jednou ranou (krysy maji 1-2 životy a pokud se hodí dost vysoko, útok pokračuje na další krysu).

Hraničář iniciativu nevyhrál (házelo se za celou stranu najednou, PJ měl víc), a i kdyby, tak by neútočil (protože jsem ho hrál já a mě by nenapadlo jen tak útočit na krysy). O tom že přebytek útoku projde na další cíl slyším v souvislosti s DrD prvně. Jinak máš pravdu v tom, že kdybych zaútočil jako první, tak jsme to nejspíš s přehledem vyhráli.
Naslouchání nás nenapadlo, a oba jsme tam vešli, protože já držel meč a štít a kouzelník mi svítil. Dokud nevešel do místnosti i on, tak jsem v ní nic neviděl (podle PJje).
Družina samozřejmě zlamila co mohla, protože jak postavy, tak hráči byli naprostí začátečníci. Na fóru o tom píšu nikoliv po patnácti, ale po 25 letech, a ne jako frustraci, ale jako příklad toho, jak taky mohla vypadat první hra.

Osobně bych očekával, že znalí hráči DrD by řekli "Jo, to se mohlo stát," a pak by asi nebylo co řešit. Místo toho se tu ale dvanáctiletý PJ obviňuje z toho, že špatně vedl hru, případně se tu dozvídám, že když někomu umře takhle rychle postava, tak si za to může sám :-/

Šaman píše:
Sakra, mě vlastně v první hře Člověče nezlob se vykopli figurku těsně před domečkem. To se mi nelíbilo, je to strašně špatný systém! Jdu o tom někam napsat.

Hodinu si připravuješ figurku, PJ tři hodiny připravuje plán. Nasadíš figurku na dráhu. Spoluhráči padne pětka a rovnou tě vyhodí. Hra pro tebe končí.

Skvělá zábava, že jo? Spoluhráč se zeptá "Tak co, hrajeme ještě jednou? Příprava figurky ti bude trvat už jen půl hodiny".

Po 25 letech čteš jak někdo píše "Člověče nezlob se byla skvělá hra, vydržela nám na hodiny zábavy" a tak napíšeš "No nevím, podle mě to byla pitomá hra, kde se hodinu připravuješ a za minutu skončíš." A přijde odpověď "To tedy nebyla, hráli jste to blbě, měli jste si upravit pravidla, vždyť to v nich bylo napsáno, a navíc mají v názvu "...nezlob se", takže je jasné, že budeš mít důvod ke zlobě, kterou musíš překonat. Ty jsi určitě ani žádné stolní hry hrát nechtěl. Jsi špatný hráč."


Mimochodem ani nepomáhá, když připustím, že jsem byl špatný a nezkušený hráč, a že i spoluhráč byl nezkušený. Stejně to nemůže být chyba pravidel. Pravidla byla a jsou v pořádku.

(Jen aby bylo jasno - klasické Člověče nezlob se je pro mě příklad debilní hry, jejíž rozšíření a četnost nasrání při hraní celkem dlouho stála v cestě většímu rozšíření deskových her a dělala jim špatnou reklamu. Naštěstí se na ní už nedá moc narazit.)

Edit: Nevím, zda šlo o krysu, nebo obří krysu, pravidla jsem neviděl. Podle popisu si ale pamatuju malé krysy, prostě nic z čeho bych si měl dělat starosti. Krysa velikosti mohutného psa by mě určitě vyděsila. Jen vím, že krysa měla útok 1, kouzelník obranu 1 a 4 HP (což si zřejmě PJ nepamatoval, pokud to věděl.)
12.4.2017 15:05 - Čindi
Jerson píše:
Vybírám si takové postupy, které jsem v DrD sám zažil, viděl hrané a slyšel používané.
Průrva v zemi. Hráč řekne "skáču", hodí si, zahlásí výsledek, PJ řekne "to je málo, nastává neúspěch" - a popíše ho. Tak se DrD hrálo Před dvaceti i před deseti lety. Žádné otázky a možnosti pro hráče uprostřed vyhodnocování pravidla neznají, natož dodatečné bonusy. Ne že by se tam nedaly přidat, jen nejsou v pravidlech. Ty takové možnosti hráčům ve své hře dáváš?

A kde je v tom problém? Vždy jsme se dohodli na pravděpodobnosti a následcích. Aa postava se rozhodla zda skočí nebo ne. Pokud bychom chtěli částečný neuspěch, tak ji něco nechám do průrvy spadnou, narazit koleno atd ...
12.4.2017 15:17 - Šaman
Jerson píše:
O tom že přebytek útoku projde na další cíl slyším v souvislosti s DrD prvně.

Píše se o tom v bestiáři právě u těch krys. Krysy jsou tak slabé, že je možné jich jednou ranou zabít víc.

Zapomněl jsem, že hraničář má proti zvířatům bonus +1 k obraně i k útoku.
A pokud byste použili nepovinné pravidlo pro rozdíl velikostí, tak máte ještě další výhody.

Hele, já netvrdím, že se to stát nemohlo. Jen říkám, že je to vlastnost, nikoliv chyba. V Baldur's Gate je první úroveň hodně o save&load. V DnD může každý kouzelník zabít jediným, často i nízkoúrovňovým, kouzlem jiného kouzelníka, zatihne-li ho nepřipraveného. Postavy zkrátka umírají, pokud se hraje ve stylu Diabla.

Dá se hrát i jinak. V těch jiných hrách je smrt větší problém a je snaha se jí vyhnout. Ale v klasickém H&S dungeonu se prostě umírá. Je to oldschool. Je to pravěk. Ale není to chyba, je to vlastnost.
12.4.2017 15:20 - Čindi
Jerson píše:
Osobně bych očekával, že znalí hráči DrD by řekli "Jo, to se mohlo stát," a pak by asi nebylo co řešit. Místo toho se tu ale dvanáctiletý PJ obviňuje z toho, že špatně vedl hru, případně se tu dozvídám, že když někomu umře takhle rychle postava, tak si za to může sám :-/

Jasně to se stát mohlo ale nikoho z hráčů, které jsem znal to neodradilo od hraní RPG. (cca 30 lidí)Zdůrazňuji nikoho a ne jak ty píšeš ty, že kvůli tomu přestalo 2/3 hráčů. Vedlo to maximálně tomu, že jsme později třeba začínali na 3 úrovni nebo na dvojnásobku životů. A žádne RPG, které jsem do té doby znal (cca do roku 95) ADnd, Merp, Rolemaster, to nemělo jinak. Postavy na prvních úrovních prostě umírali. A hráčům nevadilo, znali to z počítačových her.
12.4.2017 15:31 - LokiB
Jerson píše:
Vybírám si takové postupy, které jsem v DrD sám zažil, viděl hrané a slyšel používané.
Průrva v zemi. Hráč řekne "skáču", hodí si, zahlásí výsledek, PJ řekne "to je málo, nastává neúspěch" - a popíše ho. Tak se DrD hrálo Před dvaceti i před deseti lety. Žádné otázky a možnosti pro hráče uprostřed vyhodnocování pravidla neznají, natož dodatečné bonusy. Ne že by se tam nedaly přidat, jen nejsou v pravidlech. Ty takové možnosti hráčům ve své hře dáváš?


ano, dávám. a zejména když se o ně sami přihlásí jako "hele, ale já tu sošku, co mám v ruce, fakt pustit nechci" .. "ok, budeš mít takový a takový postih k pasti a i tak je šance, že se soška rozbije. to jen abys věděl".

Píše:
Žádné otázky a možnosti pro hráče uprostřed vyhodnocování pravidla neznají, natož dodatečné bonusy.


Ale to nejsou dodatečné bonusy ... ty chceš přeskočit průrvu, to je jeden hod. Když neuspěješ, tak prostě PRO MĚ scéna nekončí, ale pokračuju právě tím, že nastoluju resolvnutí nové situace ... zachytíš se? chceš pustit sošku abys měl obě ruce volné?

je to snad proti pravidlům DrD jak jsou napsaná? Odcituj mi kde.
A argument, že se to tak nehrálo je směšný ... my to tak hráli před 25 lety a pak celých těch 25 let stále. Tak mi neříkej, že se to tak nehrálo. Někdo hrál, někdo nehrál.
12.4.2017 15:34 - LokiB
Jerson: Dej do ruky pravidla Omegy 11 letému klukovi, aniž bys mu k tomu cokoli řekl, dej mu do ruky pravidla Fate ... a uvidíme, co s tím udělá. A co by udělal ten samý s DrD.

Vaše starost o 11 leté kluky je dojemná. Na plotnu je nenecháte sáhnout, nůž jim do ruky nedáte a pravidla hry musí být blbovzdorná, aby se náhodou chlapci neztratili a neotrávili.
A kvůli této starosti byste vykastrovaly hru i pro všechny ostatní, protože holt na těch vám nesejde ...
12.4.2017 16:01 - efram
Návštěvník píše:
A proč tady řešíte pořád nějaké krysy a nepodíváte se na ty další problémy, které k6 způsobuje i později. Vážně chcete, aby vaše (po několik sezení, dobrodružství a let) vypiplaná postava zemřela na náhodnou sekvenci šestek, která může přijít od libovolného nepřítele? A vážně nepocítít ten pocit trapna, když takto sami zabijete někoho silného, někoho, na koho se již několik sezení s bázní chystáte?



Tvoje teze je plná posloupných "co kdyby". Možná teď zaregistruješ to co jsem tu, a nejen já, psal už několikrát. tebou avizovaná brutální smrt NPC a PC v mém hráčském okruhu za několik let hraní nenastala! Predikuješ něco co se sice statisticky stát může, ale de facto k tomu nedochází a hlavně na konečný výsledek má vliv nejen ta kostka, ale i dalších x factoru.......

Šaman píše:
Sakra, mě vlastně v první hře Člověče nezlob se vykopli figurku těsně před domečkem. To se mi nelíbilo, je to strašně špatný systém! Jdu o tom někam napsat.


Prosím mohl by tu někdo to vlákno založit, mám podobnou zkušenost.....a jsem tím již 35 let frustrován.

to: Elgrad - dávat se králičího berserkodlaka není fér :)

Návštěvník píše:
(a) Uvažuješ hraničáře (čerstvého) s 30ti životy. Ale co když je už po předchozích kolech zraněn a má životů míň? Třeba tak 20? To pak stačí hodit o 1 - 2 šestky míň...


Myslím, že z povahy dobrodružství (účel za jakým v pravidlech je apod.) lze vcelku rozumě uvažovat, že mají plný počet HP. Pokud ne a chtěli jsi užít ten správnej dungeoncrawl tak jsou buď opravdu HC DC a nebo prostě nepochopili nebezpečnost té lokace.

Jerson píše:
S tím co vím dneska bych to hrál úplně jinak, mnohem opatrněji, pětistopá tyč, lucerna na tyči......


Nezlob se na mě, ale přesně z těhle příspěvků je vidět proč ty máš obecně problém s herními situacemi. Já těmhle lidem říkám překrucovači pravidel a nebo lehátkoví teoretici ( a to opravdu nemyslím jako útok na tvou osobu - je to můj osobní terminus technikus). Tyhle podobně znějící vychytávky se ukazují v tvých postech až velice často.

Jerson píše:
Místo toho se tu ale dvanáctiletý PJ obviňuje z toho, že špatně vedl hru


Neobviňuje se, ale konstatuje se. Popravdě neznám a neznal jsem moc kvalitních 12-letých GM. A myslím, že je i jasné proč jich moc není.
12.4.2017 16:10 - Elgard
efram píše:
to: Elgrad - dávat se králičího berserkodlaka není fér :)


Máš recht, není to fér. Ale naznal jsem, že tahle debata / zákopová válka zoufale potřebovala odlehčit :-)
12.4.2017 16:11 - efram
debata jako celek je úplně o .........
12.4.2017 16:16 - Jerson
Šaman píše:
Ale není to chyba, je to vlastnost.

Ok, beru. Jenže když se o tom umírání v pravidlech výslovně nepíše, tak si to asi hráči neuvědomí a pak můžou být zbytečně zklamaní, protože čekali něco jiného. Případně i po přečtení úvodních textů a kapitol čekali něco jiného.

Čindi píše:
Jasně to se stát mohlo ale nikoho z hráčů, které jsem znal to neodradilo od hraní RPG. (cca 30 lidí)Zdůrazňuji nikoho a ne jak ty píšeš ty, že kvůli tomu přestalo 2/3 hráčů.

O tom jsem už taky několikrát psal. Pokud to někoho odradilo, tak se z něj vůbec hráč nestal, takže se ve tvém okruhu kontaktů vyskytoval méně, pokud vůbec.
A samozřejmě že to lidé sami od sebe neřeknou. Obvykle to ani neřeknou, když se jich ptám, pokud se neptám cíleně a nesnažím se zjistit nějaké konkrétní důvody. Těžko můžeš čekat, že na fóru o RPG potkáš lidi, kteří si po prvním setkání začali myslet, že RPG je pitomost.
A jak jsem psal - před rokem pro mě bylo neuvěřitelné, že by někdo mohl hrát RPG na netu (teď neberu, zda to je skutečně RPG, nebo tomu jen tak říká), a vůbec netušit, že existuje něco jako stolní RPG. Přitom jsem takových lidí potkal několik, a na daných serverech hrajou tisíce dalších, o kterých jsem neměl ani tušení (a zřejmě ani nikdo tady).
Tím chci říct, že snadno můžou existovat velké skupiny hráčů, kteří by nám mohli přijít jako extrémní výjimky jen proto, že se nepohybují ve stejném prostoru jako my.

Taky netvrdím, že odchod takových hráčů způsobovala jen smrt jejich postav. Bylo v tom (a stále je) řada dalších faktorů, které jsou kombinací textů pravidel, jejich pochopení a použití.
Nicméně mi jde stále o to, že během svého herního života jsem potkal několik lidí, kteří mi řekli "Pokud je tvoje RPG jako Dračí doupě, tak to znám a nechci ho hrát", a přitom když jsem je ke hře dostal, tak se (až na jednu výjimku) bavili. Takže se snažím přijít na příčinu vzniku takových lidí a odstranit ji. A protože někteří z těch lidí byli mladí (16 let), tak je to zřejmě stále aktuální problém, který (pro mě) má smysl řešit. Hlavně když na něj narážím ve chvílích, kdy sháním hráče, abych sám mohl hrát.

LokiB píše:
Ale to nejsou dodatečné bonusy ... ty chceš přeskočit průrvu, to je jeden hod. Když neuspěješ, tak prostě PRO MĚ scéna nekončí, ale pokračuju právě tím, že nastoluju resolvnutí nové situace ... zachytíš se? chceš pustit sošku abys měl obě ruce volné?

Ano, pochopil jsem, že používáš pravidla jinak, než jak je používají ostatní hráči. Až budu mít příležitost, zeptám se hráčů DrD, kolik z nich takto hraje.

LokiB píše:
je to snad proti pravidlům DrD jak jsou napsaná? Odcituj mi kde.

Dobře víš, že pravidla doma nemám, navíc textů o pravidlech bylo napsáno víc. A hledat mezi nimi jeden, který říká, že hod na past má situaci vyřešit, nikoliv vést k dalšímu hodu na jinou past by mi dalo dost práce.
O dost jednodušší by ale mělo být najít v pravidlech text, který takové řetězení hodů na past popisuje. Pokud máš pravidla doma, tak bys ho mohl najít ty. Nebo poprosím Markyho, ať ho zkusí najít.

Ono totiž proti pravidlům je výslovně máloco, když pravidla moc neříkají "je zakázáno" (kromě výzbroje různých povolání a některé výbavy).
LokiB píše:
A argument, že se to tak nehrálo je směšný ... my to tak hráli před 25 lety a pak celých těch 25 let stále. Tak mi neříkej, že se to tak nehrálo. Někdo hrál, někdo nehrál.

Ano, někdo. To může být i jedna skupina, která tak hrála, a tisíc dalších, které taky nehrály, což by odpovídalo mému pozorování. Znáš jinou skupinu, která tak hraje? Mám se ptát lidí s Dracidoupe.cz, Andoru a Abarinu, zda tak hrajou? A když nenajdu ani jeden případ skupiny, která to hraje jako ty, bude to něco znamenat?
Btw. neříkal jsi náhodou, že jste DrD přestali hrát po dvou letech?
12.4.2017 16:19 - B1rd
efram píše:
Já těmhle lidem říkám překrucovači pravidel a nebo lehátkoví teoretici ( a to opravdu nemyslím jako útok na tvou osobu - je to můj osobní terminus technikus). Tyhle podobně znějící vychytávky se ukazují v tvých postech až velice často.

Ac jsme spolu nikdy nehrali, tak nemam dojem z Jersonovych postu, ze by k tomuhle mel zrovna sklony. Nicmene to o cem mluvi, tak tak se fakt hralo a nebylo to o tom, ze byl jeden hrac koumak, ale bylo to brany, ze tak se to hrat ma.

Druziny co prochazeji kobku na litajicich kobercich. Lidi co u sebe tahaji pytel krys a testuji s nimi pasti. Deseti stope tyce na kontrolu povrchu. Ted to zni docela smesne. Ale je fakt ze 10 smen naslouchani pred kazdymi dvermi jsem slysel jen u dracaku. (ted si nemuzu vzpomenout co to je za casovou jednotku, 10 minut?)
12.4.2017 17:11 - Šaman
Jerson píše:
Jenže když se o tom umírání v pravidlech výslovně nepíše, tak si to asi hráči neuvědomí a pak můžou být zbytečně zklamaní, protože čekali něco jiného. Případně i po přečtení úvodních textů a kapitol čekali něco jiného.


Jarikovo dobrodružství (gamebook) přežil jen Jarik. Možná. Byla tam hádanka, ve které mohl přijít o ruku. A spousta dalších fatálních rozhodnutí s velkou pravděpodobností smrti. To jsou první stránky příručky pro hráče.

Pak si vzpomínám na barbara Hruna, který neutekl před obry. A v další ukázce se popisuje odpočinek obrů u táboráku a ohlodávání Hrunových kostí…
Ten barbar, který bojuje se skřety v ukázkách v kapitole "boj" taky končí špatně.

Ano pravidla přímo nepíšou "když si nebudete dávat sakra dobrý pozor, tak vám postavy mohou zemřít". Ale nikde se nepíše ani že se to nestane.


P.S. Vytáhl jsem svoji starou příručku a hned na konci Jarikova dobrosružství je věta "…když uděláš hloupost, nějaká nestvůra tě pravděpodobně chytí a a dá si tě k večeři." (PPZ str.20 Závěr dobrodružství)

Kouzelník s velmi podprůměrnou odolností (ODL -2, pokud měl 4 životy) se MUSÍ držet zpátky a nechodit do místnosti, kde hrozí fyzický útok. Mimochodem krysa má velikost A0 a při útoku na postavu velikosti B má mít postih -3 k útoku.

Ten hraničář se štítem a bonusem proti zvířatům by v rozšířeném soubojovém systému měl zvládnout i pět útoků. A kouzelník by v takovém případě (mnoho krys) asi použil blesky na dvě z nich. Ostatní už dobijou ručně. U těch dvou obyčejných krys jsou blesky plýtváním magů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092725992202759 secREMOTE_IP: 18.117.196.217