Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
21.7.2016 14:16 - Jerson
Tarfill píše:
To je od Tebe šlechetné. A jak toho pomyslného výsledného pavouka plánuješ rozšířit do hráčské veřejnosti??? To není ironie, fakt by mě to zajímalo.

Rozeslat obchodům s hrami, zda si ho chtějí vytisknout a vyvěsit. A pak na něj dát odkazy na různé weby. Vyvěšovat ho na akcích, kde se pořádají otevřená hraní. A případně ještě další možnosti, které napadnou někoho jiného.

Tarfill píše:
A kvůli sobě bych si třeba problematiku prutů pro případ koupě rád přečetl, protože jim normálně vůbec nerozumím.

Kromě jiné jsem sháněl třeba pravidla, podle kterých bych mohl hrát střety ozbrojených jednotek z 2. světové války s modely, které mám doma. Našel jsem asi pět různých systémů, dva mám doma stažené, zbylé bych si musel koupit, a i to je docela dost. Byl bych raději, kdyby mi nějaký zkušený hráč takových her řekl, který z nich si mám koupit, protože nemám čas všech pět studovat a zkoušet, když to chci hrát jen příležitostně (a teď mám fakt velmi málo času na čtení čehokoliv)

Píše:
No jo, ale tohle je princip, který by se pak mohl aplikovat úplně na všechno.

Ano, a kromě jiné je to i problém naší společnosti - dřív jsi od odborníka dostal radu. Dneska dostaneš možnosti a rozhodnout se musíš sám - ale kvůli tomu chci toho odborníka. Od prodejce čekám, že buď bude ten odborník, který mi prodá to co potřebuju (protože to bude umět zjistit), nebo k tomu bude mít nějakou pomůcku, třeba právě onoho pavouka RPG systémů.
21.7.2016 14:34 - LokiB
Jerson píše:
Je. Rozcestí bych za něj považoval s tou výhodou, že je volnější a děti by něm mohli hrát Pokémony, upíry nebo Poníky, ale třeba i Star Wars nebo cokoliv, co je a jejich rodiče zajímá.


Ok. Může být. Četl jsem to jen letmo, je možné, že to bude fungovat.
IMHO se tam trochu člověk nadře, než si vytvoří postavu "kouzelníka" ... přeci jen magii je tam věnována jedna stránka s tím, že si vše potřebné (kouzla, systém magie jako takový ... můžete dovymyslet). Což někomu určitě přijde fajn, hodně lidí z toho budou trochu bezradní, jak to vlastně uchopit.

Fate je v tomhle (ano, jsem jen čitatel, nehrál jsem to nikdy přímo, takže přímou zkušenost nemám) výborný nástroj na "vymysli si sám co přesně chceš, hra ti to nediktuje". Když člověk nechce polotovar ale rovnou finální produkt drag-and-play ... je to, opět imho, trochu složitější.
Nebo není?
21.7.2016 14:38 - Vojtěch
Ono pro standardní Fate je hafo modulů, kde je už nějaký ten subsystém předvytvořený, pokud se nějakým aspektem hry, jako jsou kouzla podobná Vanceho magii, zabývat podrobněji. Takže i ten drag-and-play funguje, protože dost věcí už vymýšlel někdo jiný.
21.7.2016 14:46 - LokiB
Vojtěch: A které ty moduly vyšly česky a jsou k dostání v obchodech?
21.7.2016 15:04 - Vojtěch
Reagoval jsem na Tvou poznámku o Fate jako takovém. Pokud se chceš zabývat Rozcestím, které není Fate Core, ale Fate Accelerated a jeho konkrétní situaci v ČR, tak nic, i když kdo by potřeboval překlad by se ho asi dokázal dopídit, kdyby se tu hezky zeptal.
21.7.2016 15:11 - LokiB
Vojtěch: ale to je právě o tom, že nemluvíme o lidech, kteří přijdou sem a tady se hezky zeptaj ...
Ano, mnoho lidí si to dnes může koupit a číst v originále, ano, mnoho lidí si to dokáže upirátit (resp. stáhnout to, co je zdarma). Ano, další dokáží vyhledat specializovaný web a tam se zeptat.

Stále je tu však ta velká skupina lidí, o které byla řeč, kteří chtějí přijít do obchodu: "dobrý den, co byste mi nabídl za hru, aby to bylo jako kdysi Dračí doupě, elfové, kouzelníci, draci, však chápete, že. aby se podle toho dalo rovnou hrát."

Jestli je odpověď: máme tu X jako základ a k tomu si tady u nás koupíte Y, kde budou ti kouzelníci ... pak je to OK

Ale jestli je odpověď: máme tu X jako základ a k tomu si pak někde na webu dohledáte doplňky, asi tedy v angličtině, které tam dodají ty kouzelníky, resp. jiné doplňky, které tam dodají ty draky ... těch doplňků je na webu hodně, fakt, nějaký z nich si vyberete" ... pak to není OK
21.7.2016 15:14 - Vojtěch
Mno, v těch pravidlech jsou, pokud vím, odkazy na kostku, mimo jiného, tedy je to oficiální možnost ;)
21.7.2016 16:49 - efram
Jerson píše:
Lidí z první skupiny znám i já mnohem víc než lidí z druhé skupiny, a nikdy tu nikdo netvrdil, že DrD bylo hlavním důvodem, proč lidé RPG přestali hrát a už se k němu nevrátili.


Najdi si své posty zpět, tohle jsi přesně tvrdil, že důvodem proč přestali hrát byla pravidla DrD
22.7.2016 10:06 - Jerson
efram píše:
Najdi si své posty zpět, tohle jsi přesně tvrdil, že důvodem proč přestali hrát byla pravidla DrD

Dokud se nenaučíš chápar význam psaného textu a rozdíly mezi "přestali hrát" a "byli znechuceni DrD, přestali hrát RPG, ale po letech názor změnili kvůli jinému RPG a lidem okolo", nebudu ti na takové věci odpovídat, už mě to nebaví.
22.7.2016 12:23 - Jerson
Ještě jsem chtěl reagovat na tohle:

LokiB píše:
IMHO se tam trochu člověk nadře, než si vytvoří postavu "kouzelníka" ... přeci jen magii je tam věnována jedna stránka s tím, že si vše potřebné (kouzla, systém magie jako takový ... můžete dovymyslet). Což někomu určitě přijde fajn, hodně lidí z toho budou trochu bezradní, jak to vlastně uchopit.

Fate je v tomhle (ano, jsem jen čitatel, nehrál jsem to nikdy přímo, takže přímou zkušenost nemám) výborný nástroj na "vymysli si sám co přesně chceš, hra ti to nediktuje". Když člověk nechce polotovar ale rovnou finální produkt drag-and-play ... je to, opět imho, trochu složitější.
Nebo není?

Tady vidím velký rozdíl v přístupu lidí, kteří mají s RPG nějaké zkušenosti a jsou zvyklí přemýšlet o magii jako o jednotlivých kouzlech, a nováčky, kteří tenhle rozkouskovaný systém popisu postavy obvykle nemají. Ti první jsou často bezradní, jaká všechna kouzla si můžou vymyslet, aby pokryli všechny potřebné možnosti. Ti druzí si udělají nějakou představu kouzelníka a jeho schopností, obvykle převezmou nějaký základ z filmu nebo knížky, a pak prostě jen popisují konkrétní efekty, které se v univerzálním systému jako je Fate poměrně snadno vyhodnotí. Těmto druhým lidem nějaké drag-and-play vůbec nemusí chybět.

Co víc, když začneš hrát s lidmi bez pevně definovaných pravidel, zvládne to téměř každý a postupně během hry u své postavy zjišťuje a doplňuje, co by měla umět. Pokud má postavu předdefinovanou, nebo si máš vybrat z několika možností, téměř určitě budeš mít některé schopnosti zbytečné a jiné ti naopak budou chybět, i když by k postavě logicky seděly.

Tím jsem chtěl říct, že volném systému jako je Fate se naopak hráč nemusí vůbec nedřít, aby si vytvořil kouzelníka, právě proto že je v pravidlech o magii jen jedna strana a magie pravidlově nijak nevybočuje z rámce ostatních schopností.
22.7.2016 13:49 - LokiB
Jerson: hele, nemám ten pocit. Jakkoli hraju převážně RPG hry s "definovanými kouzly", tak to není jediný přístup, který vidím jako možný.
Třeba kdysi jsem moc chtěl hrát podle systému, který by býval simuloval kouzlení Merlina ze série Amber, resp. ten kouzelnický systém. Tehdy jsem nic takového nenašel.
Systém, který by umožňoval daleko volněji pracovat s tím, co se dá kouzlem udělat, jak se dá kouzlo shapovat atd.
Ale přitom aby to byl stále "herní systém", tedy ne "vymysli si co chceš, ono to nějak bude fungovat".

Nemám zkušenost s hraním Fate kouzelníka, takže se nechci příliš přít ... a ani v pravidlech jsem to při čtení neobjevil, nevím tedy, jak dle Fate reagovat na to, když hráč řekne, že by chtěl postavu, která bude umět vykouzlit/vytvořit stovky obtížně zranitelných nemrtvých služebníků, s jejichž pomocí potáhne krajem a bude plenit a dobývat království.
Může to umět postava hned na začátku při své tvorbě? Nebo může to umět vůbec?
Z čtení Rozcestí jsem to nepobral.
22.7.2016 13:54 - Jerson
LokiB píše:
Může to umět postava hned na začátku při své tvorbě? Nebo může to umět vůbec?

Může, co by nemohla? Nicméně mám otázku. Jak si představuješ příběh, ve kterém bude kromě této postavy ještě několik dalších, které budou stejně důležité jako tahle postava?

Ono totiž chtít hrát Merlina je v pohodě, pokud hraješ sám. Ale když je vás pět, bylo by vhodné požít jako předlohu nějaký příběh, ve kterém je důležitých čtyři až šest postav a nikoliv jen jedna. Pak není divu, že ti tenhle vzor moc nefunguje.
22.7.2016 14:01 - LokiB
Jerson: tak zrovna tohle kdysi dávno realizovali https://en.wikipedia.org/wiki/Amber_Diceless_Roleplaying_Game

A všichni hráči byli typicky princi/princeznami Amberu/Dvorů Chaosu
Zdá se tedy, že to až takový problém pro některé nebyl, napasovat na to i nějaký příběh.
22.7.2016 14:56 - Vojtěch
Jde o to, že všichni musí počítat s tím, že budou mít obdobný power level a opozice ze strany vypravěče také. Občas zakopneš o nějakou vesnici, kterou prostě převálcuješ, ale do cesty se ti budou stavět démonologické kabaly a legie živelných služebníků třeba.
22.7.2016 17:47 - efram
Jerson píše:
Dokud se nenaučíš chápar význam psajého textu a rozdíly mezi "přestali hrát" a "byli znechuceni DrD, přestali hrát RPG, ale po letech názor změnili kvůli jinému RPG a lidem okolo", nebudu ti na takové věci odpovídat, už mě to nebaví.


copak nechce se ti hledat ?
22.7.2016 23:39 - Jerson
efram píše:
copak nechce se ti hledat ?

Nechce se mi odpovídat ti. Důkazní břemeno je na člověku, který něco tvrdí, v tomto případě na tobě.
23.7.2016 07:26 - efram
Jerson píše:
A co lidé, kteří byli těmihle starými RPGčky otráveni tak, že po pár hrách přestávali hrát, nebo při první příležitosti přešli na jiný systém?


Jerson píše:
To že má DrD silnou pozici u hráčů, které nezvládlo odradit je celkem logické -


Jerson píše:
Samozřejmě že tihle lidé odrazení od RPG kvůli (možná stylu vedení hry) DrD


Jerson píše:
K tomu bych musel přečíst další podobný až dvojnásobný počet lidí, které se mi k účasti na RPG už přesvědčit nepodařilo, protože měli zkušenost s DrD. Takže jo, těch lidí jsem potkal dost a s některými i hrál. Zapsané je ale nemám.


Jerson píše:
DrD celkem spolehlivě odradilo všechny hráče, kteří chtěli, aby magie v herním světě (a případně i celý svět) dávala smysl.


Jerson píše:
Jenže se tu bavíme o lidech, kteří po shlédnutí jednoho RPG (já zatím vím jen o DrD) řekli, že je to kravina, která je bavit nebude a ani to nebudou zkoušet, ale následně po vyzkoušení jiného RPG s jiným způsobem vedení a zapojení hráčů začali RPG hrát.


Jerson píše:
kritiku DrD zakládám na lidech, kteří odmítli DrD (a tím i celé RPG),......


u postu 602 jsem došel k závěru, že důkazní břemeno bylo dostatečně naplněno a ukončil jsem pátrání.........
23.7.2016 09:00 - PetrH
Na hranici s Jersonem, efram si hodi na k10 obratnost proti 6, ze se mu podari zapalit faguli a s ni hranici....
23.7.2016 09:38 - LokiB
PetrH: jsi zapomněl, že DrD má i Dovoednosti, že? Takže si na to upravíme nějakou dovednost a podle ní to budeme rozhodovat ;)
A k tomu bude někdo s dovoedností Hasičství, kdo na případné upalování bude dohlížet ...
Inu, komplexní systém to je :P
23.7.2016 11:00 - PetrH
Dovednosti a profibody byla vec, cemu jsme ja nefandil, vtipne bylo, ze i v 1.6 je stale zavadwli az v ppp a ne ppz i kdyz v popisu je, ze clovek je ma mit od zacarku dokonce pri tvorbe ma 2*tolik bodu a pak A kazdou sudouburoven. Prislo mi, ze dovednosti byla snaha udelat z drd neco jako gurps pro nespokojene lidi, co rikaji, ze kouzelnik by mohl umet to ci to, zaroven se jako kacir priznavam, ze kdysi na rpgf s lemmym jsem jich tady par vytvoril...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085843086242676 secREMOTE_IP: 3.142.96.146