Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
16.2.2017 01:01 - ShadoWWW
Nejefektivnější bylo kouzlo zmiz. Když jsme si spočítali, koli bychom spotřebovali magů na blesky a kolik na zmiz, volba byla jasná. A navíc nestvůry s nižší životaschopností (či úrovní u CP) než byla kouzelníkova úroveň měli 0% šanci na záchranu, nestvůra se stejnou žvtsch. jen 10%, což už teda bylo taky dost, protože v případě úspěchu by zmizel kouzelník. Proto jsme to dělali tak, že na skřety a všechny "nižší" nestvůry se používalo zmiz a na hlavního bosse (který byl na stejné nebo vyšší úrovni) se používaly blesky.
16.2.2017 01:10 - Šaman
Nestvůry pod úrovní družiny střílel zloděj lukem. Kouzelník u nás musel čekat jak se bude vyvíjet nemagická bitva a v případě potřeby zasáhnout kde bylo potřeba. Plýtvat blesky na to, co dával šermíř kružným sekem, bylo koledování si o nakládačku.
Ale taky jsem měl blesků jen pár. Pak Bílou střelu na vyšší nemrtvé a zbytek šel spíš do 'utility' kouzel.
16.2.2017 01:16 - sirien
Jo, kill without save kouzla sou kapitola samy pro sebe... osobně sem si vždycky jen představil ten výraz hráče s tou vypiplanou postavou na 10. úrovni, co prošla třeba 20+ sezeníma a která narazí na nějakého 6th level čaroděje, kterej mu tu postavu lusknutim prstů na jeden hod odzmizne.

Ideálně ze zálohy a bez varování:
...
PJ: Ty seš večer tou dobou už asi v hospodě?
hráč: jo, nejspíš jo.
PJ: ok, hoď si prosím proti pasti.
hráč: huh? Na co?
PJ: vyřešíme pak, hoď si desetistěnkou.
hráč: uh, ok...
KOSTKA: 5
PJ: ok, si mrtvej, udělej si novou postavu.

...a bonus je, že týpek co to seslal to mohl s klidem udělat stylem "dojdu k oknu, do hospody, sešlu to, rozhlídnu se, že nikdo neciví, castnu neviditelnost a odejdu".

Jistě, je to riskantní, ale za fakt slušný prachy... popř. nějakej kouzelník podmaněnej high-level mágem... nebo prostě a jednoduše z čiročiré nenávisti a touhy po pomstě...
16.2.2017 08:38 - LokiB
sirien:taková možnost je bohužel/či bohudík u mnoha kouzlících systémů ... aby měla hráčova postava šanci zabít zloducha na vyšším levelu. pak to zle použít zrcadlově i na postavy.
někde jsou zabijácký kouzla dostupný až na vyšších levelech ... 17. level kouzelník v DnD taky prakticky killne 20. levelovýho mága lusknutím prstu. resp. i 13ti levelovej.

ostatně, ono u zabití PC je koneckonců jedno, jestli to někdo udělá zpoza okna hospody, nebo veřejně. výsledek je stejný. PC kaput.
16.2.2017 11:59 - PetrH
si tak rikam, zda nejsem bridil, kdyz jsme mel rad obyc lidske bojovniky... siroky mec, stit, supinkovku, kopi a hura na draka :)
edit: uprava preklepu
16.2.2017 12:02 - Aegnor
LokiB píše:
ostatně, ono u zabití PC je koneckonců jedno, jestli to někdo udělá zpoza okna hospody, nebo veřejně. výsledek je stejný. PC kaput.

Veřejně si toho postava může všimnout a může na to reagovat. Navíc si toho může všimnout i nějaké NPC a tak :-)
16.2.2017 14:58 - Xyel
LokiB píše:
někde jsou zabijácký kouzla dostupný až na vyšších levelech ... 17. level kouzelník v DnD taky prakticky killne 20. levelovýho mága lusknutím prstu. resp. i 13ti levelovej.

Tak na tohle jsem zvědavý :)
16.2.2017 15:31 - Vojtěch
LokiB píše:
někde jsou zabijácký kouzla dostupný až na vyšších levelech ... 17. level kouzelník v DnD taky prakticky killne 20. levelovýho mága lusknutím prstu. resp. i 13ti levelovej.


*Nepřipraveného spícího mága v nedbalkách. Jiank to moc nefunguje.
16.2.2017 15:44 - sirien
Loki: u-hm... můžeš mi prosím popsat, jakýmže kouzlem to 13th level wizard v DnD 5e odmázne 20th level wizarda stylem "lusknutí prstů", které by bylo aspoň vzdáleně podobné aplikaci kouzla Zmiz z DrD?

Jestli on Gurney nemá pravdu s tím že je od pohledu vidět, kdo tu 5e aspoň trochu skutečně potkal a kdo na ní jen číhnul z dálky a myslí si, že to je 3e*


* 3e nijak moc neznám a naprosto netuším, jestli v ní lze něco podobného provést
16.2.2017 15:47 - LokiB
Vojtěch: a upřesnění, proč přesně to nefunguje?
16.2.2017 16:00 - LokiB
sirien: hele, kde přesně jsem psal, že se jedná jen o 5E? Zkus mi to někde upřesnit v textu:

Píše:
"taková možnost je bohužel/či bohudík u mnoha kouzlících systémů ... aby měla hráčova postava šanci zabít zloducha na vyšším levelu. pak to zle použít zrcadlově i na postavy. někde jsou zabijácký kouzla dostupný až na vyšších levelech ... 17. level kouzelník v DnD taky prakticky killne 20. levelovýho mága lusknutím prstu. resp. i 13ti levelovej."


Ta potřeba machrovat je sympatická, ale někdy si člověk naběhne na vidle ... nebral jsem tu diskusi jako flame či adoraci DrD, jen jsem si povzdechl, že možnost instantního killu vysokolevlový postavy nějakou slabší má VÍCERO RPG her, nejen DrD, a dokonce i "standardní" DnD to mnohde má. Že to tedy není nijak ojedinělý fail DrD

Co se Zmiz týče ... v praxi to používal málokdo, protože jsi normálně nikdy nevěděl, jakou úroveň má cíl a ten risk, že nejsi vejš než on, nebyl nic moc.

Když už bych chtěl flejmovat DrD, tak instantní zabití sicca bylo imho o dost víc broken, ta past tam byla úplně dementní.
A žádná rozumná obrana kromě "křičícího pláště" nebyla. Tož tak.

+ nikde jsem netvrdil a neprezentoval se jako 5E expert. Ale pouč mě, jak přesně se kouzelník tak dobře brání proti obyčejné desintegraci? To zranění je tam rovno v případě failu savu instantnímu killu. Tak se rád poučím.
16.2.2017 16:11 - Xyel
LokiB píše:
"standardní" DnD

Standardní DnD je 5E. Vše ostatní jsou již překonané edice a referovat je je tedy vcelku bezpředmětné. Argument "oni to měli špatně, takže je ok že to máme špatně taky" není moc dobrý když "oni" to opravili zatímco "my" to u sebe bráníme.
16.2.2017 16:15 - Aegnor
Vojtěch píše:
*Nepřipraveného spícího mága v nedbalkách. Jiank to moc nefunguje.

Well... ani tak to nemusí fungovat.

Teď se mi to nedaří najít, ale v Hunter: the Vigil (buďto základní příručka, nebo Witch Finders) je popsáno svědectví jednoho lovce, jak společně se svojí buňkou naběhli do domu nějakého mága s plánem ho zabít. První co vlezl dovnitř se rozpadl v prach, druhej chytnul plamenem... načež mág překvapeně vzhlédl od knihy (Jako by ani netušil, že přijdeme.) a zmizel.

Takže to, že mág spí, vůbec neznamená že mu můžeš ublížit.
16.2.2017 16:16 - York
Xyel píše:
Argument "oni to měli špatně, takže je ok že to máme špatně taky" není moc dobrý když "oni" to opravili zatímco "my" to u sebe bráníme.


"Oni" to ovšem opravili až v době, kdy Altar oficiálně prohlásil DrD za zastaralé a přestal ho vydávat. Opravit ho taky by asi bylo lepší, ale rozhodně se nedá říct, že by Altar DrD "bránil".
16.2.2017 16:17 - Vojtěch
Sirien: klasickým lusknutím prstů na kill mága by byl třeba Disintegate, který v 3E už mág na 13. lvl měl a šel na fortitude safe přes ranged touch.

LokiB: Proč to normálně moc nefunguje? Protože mág na 20. lvlu bude mít předměty boostující jeho savy, negující nižší lvl kouzel (globe of invulnerability atd), SR, ochrany před smrtí, squestrované teleporty a případně v záloze klony sebe sama. Paradoxně jednou z nejlepších možnotí na to, aby to byl insta-kill na lusknutí prstů bylo dostat ho do anti-magic fieldu a pak lusknout na pohůnky, aby na něj hodili dostatečně velký šutr.

Aegnor: To co popisuješ je připravený mág na domácí půdě.
16.2.2017 16:30 - LokiB
Vojtěch: je toto běžné i v 5E? v 3.X ano, tam těch předmětů na 20. levelu bylo habaděj a dalších boostů ... tak vysokého kouzelníka/postavu v 5E jsem nehrál, měl jsem ale pocit, že tyto postupy byly opuštěny / redukovány.
Navíc, jak se dostaneš na pole magických předmětů ... tak v DrD můžeš mít taky magický předmět, který tě bude bránit například pomocí sesílání "Zastav kouzla" ...
+ na sobě můžeš mít ochranu před magií od hraničáře ... atd.

Xyel: jako ok, jsi-li etalonem toho, co je standardní DnD, pak ano. Pro mě je standardní DnD všechno, co oficiálně vydaly TSR/WoTC ... všechny edice. Referovat zde DrD 1.6 je tedy podle tebe asi bezpředmětné, protože tu už máme DrD+ a DrD II. Nu ... tak jsme se holt neshodli.

Aegnor: spící mág čel knihu? ;)

Vojtěch: 5E nemá SR, jako ji měla 3.X
16.2.2017 16:31 - Arled
Disintegrate dá průměrně 75 dmg, záchrana na obratnost. Pokud nemá cílený mág zápornou odolnost tak má na 20. lvl přes 80 hp. Nemá moc velkou šanci, ale kill na lusknutí prstů to taky není. To už je tam lepší kouzlo, jako třeba Slovo moci "zabij ", ale k tomu se dostane až na 17. lvl... (teď píšu o 5e)
16.2.2017 16:43 - sirien
Loki: to cos právě napsal je na úrovni toho napsat "Windows" bez čehokoliv dalšího a následně tvrdit, žes tím přirozeně myslel Windows 98.

Instakill možnosti má dost her, v zásadě se dělí na ty, kde to je WTF design fail a na ty, které to obsahují záměrně a cíleně. Prapůvodní DnDčka to měly cíleně - pozdější to zdědily a působilo to v nich WTF, 5e to nemá.

Zároveň je rozdíl mezi mechanikou instakill a mechanikou brutálního damage.


Vojtěch: Ok, ale to neni instakill mechanika, je to jen mrtě hafo damage naráz. Máš tam dexterity save a následně to ještě nemusí padnout (jakože sem mnohokrát viděl momenty kdy na 20 kostkách hráč našel sotva dvě kostky se 6 a víc atp.)

Navíc koukám, že to má průměrnej damage 75 (dá se až na 110 na 9th spell slotu), což by třeba můj 16th level sorcerera ustál, na 20th level vcelku dosh na jistotu (pominu-li fakt že tam je pořád ten save).

(mimo to v kontextu tam jsou věci jakože třeba True Resurrection nebo Wish, které v DrD nemají obdobu)


Jako jo, já netvrdim, že v DnD nejsou nechutně smrtící kouzla, jen jako u nich shledávám dost rozdíl oproti onomu "zmiz".


Aegnor: well... hunter. Odhlédnu-li od toho, že zrovna ve WoD ty instakilly fakt moc nefungujou a i nakumulování dmg kterej by někoho sejmul na první dobrou je nechutně těžký, tak i kdyby to tam bylo, tak zrovna hunterům bych to fakt nevyčítal :) Zvlášť, když dojde na mágy...

Storka o tom jak jeden ST už měl plné zuby toho jak mu v Mage hráči vyjebávaj s upírama a tak na ně poslal ultimátního killera, kterej skončil na první dobrou v momentě, kdy postavy přepadl a vyděšená hráčka hrající extatičku vykřikla "pošlu ho pryč!" / "kam?" / "nevim, na Antarktidu!" je docela legendary.



EDIT: sorry, neumim počítat, opraveno.
16.2.2017 16:49 - Vojtěch
Sirien: Bral jsem 3. edici, kde bylo Disintegrate o trochu hnusnější. 5. zase tolik načtenou nemám.
16.2.2017 16:52 - Aegnor
sirien: well, základní pointa měla ukázat, jak jsou staří WoD mágové paranoidní a bez magických ochran neudělají vůbec nic.

Vojtěch píše:
Aegnor: To co popisuješ je připravený mág na domácí půdě.

Lepší mág == připravený mág. Domácí půda příliš nehraje roli, v nejhorším by se prostě jenom automaticky teleportoval do bezpečí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086437940597534 secREMOTE_IP: 18.219.22.169