Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

4.11.2014 13:35 - ShadoWWW
Píše:
Fakt? To někdo řekl?

Ano. Tajemný MM. ;) Plán představí na začátku příštího roku. (podrobnosti)
4.11.2014 15:25 - Nachtrose
Shako, altaří nohsled píše:
A proč tedy nebude český překlad?


Toť otázka. Na překladu se i pracovalo, pokud vím, probíhala i nějaká jednáni s Pelgranepress a pak to nejak utichlo do ztracena...
4.11.2014 15:46 - noir
ShadoWWW: Jako že by Wizardi dokázali něco udělat pro české prostředí levněji než Češi? Tak sorry, tomu nevěřím. Když jsem ještě lámal pro EU, viděl jsem, jak obrovské jsou rozdíly v ceně práce. Teda, jestli se za těch cca. 6 let nic nezměnilo...
4.11.2014 15:56 - ShadoWWW
noir: Rozdíl je v tom, že doteď to fungovalo tak, že lokální vydavatelé žádali WotC o licenci k překladu. Když se dohodli na ceně, dostali podklady a dál už si samy zařídili překlad a vydání, přičemž Wizardům platili licenční poplatky.

Teď to má být tak, že WotC nebude dávat licence lokálním vydavatelům (všimni si, že doteď neexistuje ani nebyl ohlášen žádný překlad 5e), ale najme si překlady outsourcingově a příručky budou vycházet v několika jazykových mutacích přímo od Wizardů.

Překlad tištěných knih je pořád velkou neznámou, ale jako pilot by to mělo fungovat tak, že budou vycházet jazykové mutace v rámci nové elektronické platformy (zatím není jasné, jestli v rámci společných PDF, nebo třeba v rámci něčeho jako DungeonScapu). Výhoda je v tom, že všechny mutace vyjdou najednou společně s anglickou a všechen zisk shrábně WotC.
4.11.2014 16:07 - noir
ShadoWWW: Tak teď jsem ještě skeptičtější...
4.11.2014 16:19 - ShadoWWW
noir: Skepse je rozhodně na místě. V ČR má ekonomický smysl stejně jen RPG s názvem Dračí doupě.
4.11.2014 16:27 - York
ShadoWWW píše:
V ČR má ekonomický smysl stejně jen RPG s názvem Dračí doupě.


Pokud nejsi schopen a ochoten zpropagovat nový produkt, tak ano. Z dlouhodobého hlediska ale má imho šanci vcelku cokoliv, trh je teď vcelku volný.
4.11.2014 16:38 - ShadoWWW
York: To je otázka, co si představuješ pod pojmem volný. Já si představuji pod pojmem volný to, že existuje trh, ze kterého zčista jasna zmizí jeden velký hráč (obvykle zánikem firmy z nějakého důvodu)*. To, co se stalo na našem trhu s RPG, není uvolňování, ale zmenšování. Postupně prostě hráči vymřeli, nebo odešli k jiné zábavě. Propagace a vývoj velkého hráče zaspal a trh se prostě zmenšoval a zmenšoval, až do současné podoby (velikosti).

Prosadit se s novým produktem znamená trh znovu vytvořit, ne zaplnit.


-----------------
*Případně na velkém trhu oslovíš současné účastníky trhu konkurenčním produktem, co zaujme, a zatlačíš velkého hráče do menší pozice. (Fragmentace trhu.)
18.11.2014 13:49 - ShadoWWW
Mapa 13. věku překreslená v novém Campaign Cartographeru 3+. Implicitní style pack nakreslil Mike Schley, dvorní ilustrátor WotC.

(Mapa se dá rozliknout do hi-res)


Takto vypadala původní mapa (opět se dá rozliknout do hi-res)
18.11.2014 14:07 - Almi
ShadoWWW: Nádherný detaily, krásný, díky!
18.11.2014 14:13 - Shako
Shadow: Moc pěkné. Jedinou výhodu původní mapy vidím jen v přehlednosti výskytu/sídla jednotlivých ikon.
19.11.2014 08:18 - Nachtrose
Mapa je nádherná, ale chybí mi tam některé unikátní detaily, se kterýma by se slo víc pomazlit. Horizon je "Létající město", First Triumpf je pevnost postavená v pekelné jámě, Shadow Port moc jak přístav nevypada, Santa Cora podobně a takhle by šlo pokračovat. Nemám nic proti, že kdejaká bežná vesnice vypadá stejně, ale takto významná místa by mohla mít svůj unikátní vzhled.
27.11.2014 10:52 - Almi
Moc hezký článek o tom, jak zacházet s "grab" a pár alternativních mechanik.

Inspirující!

Zejména ta poznámka, že Jonathan je fakt kruťák na hráče... a pak nenápadné zmínky o Gloranthě, která bude nejspíš dost vymazlená a (jak je u 13th Age věcí zvykem), bude opět zářit. Těším se!
2.12.2014 09:48 - noir
Máme tady další dobrodružství pro 13th Age:
http://rpg.drivethrustuff.com/product/140538/The-Wreck-of-Volunds-Glory-13th-Age-RPG-Adventure

Nemrtví goblini, trpasličí vzducholodě, to zní dobře :)
2.12.2014 10:01 - Nachtrose
Pelgrane uz ma ve svem e-shopu i Eyes of the Stone Thief ( print+pdf za 50US$ ).
2.12.2014 10:27 - noir
Hm, zrovna ze Stone Thiefa mám trochu obavy, přece jen velkej mega dungoen bývá dost nuda. Na druhou stranu, jestli to někdo dokáže zábavně, jsou to voni :)
2.12.2014 10:36 - Vojtěch
BTW toto je myslím v Koboldském Midgardu a ne v obvyklém světě (i když to tam zaparkovat určitě půjde).
2.12.2014 11:09 - Nachtrose
noir píše:
Hm, zrovna ze Stone Thiefa mám trochu obavy, přece jen velkej mega dungoen bývá dost nuda. Na druhou stranu, jestli to někdo dokáže zábavně, jsou to voni :)


Co jsem si o tom četl, tak Stone Thief není jenom klasické kamenné podzemí o X desitkách pater.
2.12.2014 15:54 - Almi
Autorem Stone Thiefa je ten samý člověk, co stojí za geniálním Book of Loot. Lidi, co testovali první část, tak byli naprosto nadšení. Věřím tak, že to bdue stát za to.

Jinak, teď jsem s letmo prochízel Tales pro 6. level. Jsou nádherný. Družina u mne se má nač těšit. Výzvy začínají odpovídat levelu postav, zejména příběh věnovaný Diabolistce má od první scény pěkný grády :)
4.12.2014 17:58 - Nachtrose
Vím, že jsem tu mapu trochu oremcal, ale stejně jsem si nedokázal pomoci:

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.060024976730347 secREMOTE_IP: 13.59.34.87