Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
24.1.2015 10:26 - wlkeR
Mmm je to 4E, ale třeba se tam nějaký poklad (a XP) najde.
24.1.2015 13:41 - Dungo
Aha no já se v tom nevyznám :D jen sem na to narazil tak sem se chtěl podělit s ostatníma :)
24.1.2015 16:51 - Atterdag
Potřebuju se na něco zeptat: jak je to s přípravou kouzel u klerika? Chápu to tak, že si při přípravě vybírá ze všech kouzel příslušných úrovní. Když je mu tedy dovoleno připravit si třeba 6 kouzel, znamená to 6 různých a potom jedno zakouzlit třeba třikrát, nebo to znamená přímo šest konkrétních (třeba 3x zhoj rány, 2x požehnání a 1x útočiště?)
24.1.2015 17:07 - Babaj
A) je spravne
24.1.2015 17:10 - Atterdag
Děkuji:)
25.1.2015 02:45 - Dungo
Čáves mám dotaz, jak je to s bonusovou akci? třeba kouzlo 5 urovně hraníčáře Rychlý toulec hraničáři dovoli v jeho tahu, v rámci bonusové akce 2x zautočit vytvořenou střelou, to znamená ža má hraničář ve svém tahu klasický utok a k tomu 2x utok z bonusové akce?

A jak je to s věcmi +x? třeba kouzelný měc +1 dává jaké bonusy? :)

A ještě mě zajimá jak je to s kouzelnými věcmi? jsou vždy neurčěné a postavy si je musí nějaký zpusobem určit? třeba kouzlem určění? pokud to neudělají a předmět stejně použíjí projeví se nějak jejich kouzelné vlastnosti?

moje angličtina je dost mizerná tak se raději ani do překladu DMG nepouštím a předem se omlouvám :)

Díky :)
25.1.2015 09:31 - Atterdag
U zbraní znamenají plus čísla přičíst dané číslo jak na zásah, tak na zranění. Hraničář by měl opravdu zaútočit třikrát - normální výstřel jako akci a k tomu akce bonusová, v tomto případě za dva útoky.
25.1.2015 09:36 - wlkeR
Co se Rychlého toulce týče - přesně tak. Ono když hraničář už dostane kouzla lv 5, tak má vlastních útoků za kolo stejně tunu...
Edit: Jen je pak třeba si hlídat aby neměl za kolo víc jak jednu bonusovku.

Zbraně +X mají +X na zásah a damage, štíty a armor +X k AC (přičemž některý featy třeba se štítem to můžou přihodit i jinam).

Co se toho určování týče, vím že jsem to někde četl ale už si nepamatuju kde. Možná zkus Shadowwwovo překlad basic pravidel pro DM?
25.1.2015 10:05 - Arten CZ
Existují obyčejné magické předměty a magické předměty s poutem (attunement).

Obyčejné magické předměty jsou lektvary, svitky, meče a zbroje +X (v DMG je bráno v příkladech jako max +3, nevím, zda se počítá i s vyšším). Obyčejné magické předměty může používat kdokoli kdykoli a současně jich používat kolik chce. Aby zjistil, co mají za vlastnost, musí jejich zkoumání věnovat jeden krátký odpočinek (short rest).

Předměty s poutem (attunement) jsou silnější magické předměty, v DMG jsou už pojmenované a v popisu mají v závorce (attunement). Jsou to různé kouzelné meče a zbroje, co kromě bonusů dávají i nějaká kouzla nebo resistence, různé magické prsteny, pláště nebo hůlky. Každý člověk může mít vytvořené pouto k maximálně současně 3 předmětům. Pouto vzniká duchovním spojováním během krátkého odpočinku (short rest). Dokud nemá člověk s předmětem pouto, nemůže využívat jeho kouzelné vlastnosti (bez pouta má obyčejný magický +1 meč, s poutem navíc získá možnost střílet blesky nebo se zneviditelňovat). Zrušení pouta trvá také jeden krátký odpočinek.

Obecné pravidlo dále říká, že není možné využívat více totožných předmětů současně (nesmíš mít 2 prsteny +1AC a podobně), vždy se započítává pouze jednou.

Kromě krátkého odpočinku je možné použit kouzlo Identification (v překladu tuším Určení) a získat okamžitě informace o magickém předmětu, jako bys prodělal krátký odpočinek.

Zajímavé jsou prokleté předměty. Přímo v DMG se radí, aby nebyl prokletý předmět pouze nevýhodný, ale dával i výhodu a hráč se musel rozhodovat, zda se mu vyplatí nebo nevyplatí. Současně už není obecné pravidlo, že magický předmět si postava nechce/nemůže sundat, to mají jen některé výjimečné prokleté předměty (v popisu mají napsáno cosi o CURSE a REMOVE CURSE SPELL). Zajímavým příkladem je magická zbroj, která dává bonus +1AC, ale přitom dává vulnerability proti nějakému typu zranění. Čím větší problém dělá prokletí, tím zajímavější by měl být i bonusový efekt, aby hráč nevěděl, že chce předmět ihned zahodit (to je už moje osobní doporučení, nikoli pravidlo).
25.1.2015 17:26 - Dungo
Díky :)
26.1.2015 09:23 - ROBOcop
Par dobrodruzstvi od 3rd party, vcetne veci od Goodman Games. Snad se budou hodit ;-). Stahujte zde
27.1.2015 21:33 - wlkeR
Stýská se vám po survejích? Wizards se ptají, jak se líbí 5e.
28.1.2015 00:15 - sirien
Co s tim teď budou dělat? :)
28.1.2015 01:50 - Gurney
Vydají D&D 5.5, co jiného? :)
28.1.2015 02:10 - sirien
Tyvole... ale jako na Apríla bych se tomu fakt dobře zasmál :D
28.1.2015 08:34 - Dungo
Hehe to mi připomíná jak na aprila vydali blizzardi, když se ještě dělalo na Diablu 3, nové povolání knihovník :D :D :D to bylo pecka :D
28.1.2015 11:59 - Gurney
Tak D&D 5.5 urcite bude, otazka je spis jak dlouho po 5e to bude a jak se mu bude rikat
28.1.2015 14:16 - sirien
Dungo:


sem zvědavej, jak mu budeš vysvětlovat, že ten scroll co sis pučil do dungeonu vracíš po termínu...
28.1.2015 14:38 - Vojtěch
Jo, ten mě taky napadl, ale tomu se nevymluvíš.
28.1.2015 19:44 - ShadoWWW
Sirien píše:
Co s tim teď budou dělat? :)

Píše:
Za tímto účelem můžete očekávat roční průzkumy, které budou fungovat velmi podobně jako ty, které jsme používali jako vodítko při vývoji páté edice D&D. Tyto průzkumy nám nejen umožní určit problémová místa ve hře, ale budeme se díky nim moci podívat, jak se v průběhu času mění postoje. Porovnáním výsledků jednoho roku s druhým získáme ponětí, jak se hra mění.

Jak to zakomponují - viz Živá pravidla.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10877418518066 secREMOTE_IP: 3.137.170.183