Existují obyčejné magické předměty a magické předměty s poutem (attunement).
Obyčejné magické předměty jsou lektvary, svitky, meče a zbroje +X (v DMG je bráno v příkladech jako max +3, nevím, zda se počítá i s vyšším). Obyčejné magické předměty může používat kdokoli kdykoli a současně jich používat kolik chce. Aby zjistil, co mají za vlastnost, musí jejich zkoumání věnovat jeden krátký odpočinek (short rest).
Předměty s poutem (attunement) jsou silnější magické předměty, v DMG jsou už pojmenované a v popisu mají v závorce (attunement). Jsou to různé kouzelné meče a zbroje, co kromě bonusů dávají i nějaká kouzla nebo resistence, různé magické prsteny, pláště nebo hůlky. Každý člověk může mít vytvořené pouto k maximálně současně 3 předmětům. Pouto vzniká duchovním spojováním během krátkého odpočinku (short rest). Dokud nemá člověk s předmětem pouto, nemůže využívat jeho kouzelné vlastnosti (bez pouta má obyčejný magický +1 meč, s poutem navíc získá možnost střílet blesky nebo se zneviditelňovat). Zrušení pouta trvá také jeden krátký odpočinek.
Obecné pravidlo dále říká, že není možné využívat více totožných předmětů současně (nesmíš mít 2 prsteny +1AC a podobně), vždy se započítává pouze jednou.
Kromě krátkého odpočinku je možné použit kouzlo Identification (v překladu tuším Určení) a získat okamžitě informace o magickém předmětu, jako bys prodělal krátký odpočinek.
Zajímavé jsou prokleté předměty. Přímo v DMG se radí, aby nebyl prokletý předmět pouze nevýhodný, ale dával i výhodu a hráč se musel rozhodovat, zda se mu vyplatí nebo nevyplatí. Současně už není obecné pravidlo, že magický předmět si postava nechce/nemůže sundat, to mají jen některé výjimečné prokleté předměty (v popisu mají napsáno cosi o CURSE a REMOVE CURSE SPELL). Zajímavým příkladem je magická zbroj, která dává bonus +1AC, ale přitom dává vulnerability proti nějakému typu zranění. Čím větší problém dělá prokletí, tím zajímavější by měl být i bonusový efekt, aby hráč nevěděl, že chce předmět ihned zahodit (to je už moje osobní doporučení, nikoli pravidlo).