Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
9.2.2016 14:36 - Xyel
Takže používá schopnosti mnicha ve zvířecí formě? To Neurvalý útočník tě nechá přehodit jednu kostku, mnich víc jak d8 nevytlačí (po většinu hry) a to má skoro každý, takže v nejlepším si to ostatní povolání mohou vzít taky. Nikdo si to ale nebere - mezi featy je to jedna z těch slabších, jenom mnich si ji bere protože pro sebe nemá lepší (great weapon master / sharpshooter / war caster).

Teď jsem opravdu zvědavý, proč se do multipovolání bere monk?
9.2.2016 14:38 - ShadoWWW
Píše:
Takže používá schopnosti mnicha ve zvířecí formě?


Jo, přesně tak. Detaily bohužel neznám, ale dám vědět.
9.2.2016 14:38 - Xyel
K hraničáři je to jednoduché - má největší útočný dosah ve hře a dává mraky damage. S bonus akcí na hunters mark má d8+d6 zbraň, na 5tce dva útoky jako každý jiný, k tomu colossus slayer/horde breaker. Do 11tky je to jedno z top povolání dávajících damage a na 11tce dostane šíleně silné aoe (volley shot), takže pořád zůstává jedním z top damage dávajících povolání. Jako bonus má přístup k Pass without trace, což je jedno z nejvíc broken utility kouzel.
9.2.2016 14:39 - Xyel
ShadoWWW píše:
Jo, přesně tak. Detaily bohužel neznám, ale dám vědět.

Skoro bych se vsadil na to, že se přehlíží fakt že claws/fangs..etc jsou zbraně a nikoliv unarmed attack :)
9.2.2016 14:40 - Naoki
Píše:
Jo, přesně tak. Detaily bohužel neznám, ale dám vědět.

no tak jestli mu tohle povoluješ tak se nedivím že bude dost silný. Pravidla po ruce taky nemám ale dovedu si představit že to bude sílá
9.2.2016 14:40 - ShadoWWW
Je to možné. :)

EDIT: Teď jsem se na to díval (konkrétně Smršť úderů, co používá) a s těmi zvířaty je to cheat, protože zvířata útočí drápy jako zbraní.
9.2.2016 14:52 - Aegnor
Xyel píše:
K hraničáři je to jednoduché - má největší útočný dosah ve hře a dává mraky damage.


Ok, takže hraničář - lovec je prostě dps. Ok, asi to může fungovat, akorát mi to nepřijde zajímavé (ale to už je subjektivní:-) ).
Co pán zvířat (beastmaster v eng?)? Tam se mi líbil koncept, ale provedení mi nepřišlo úplně ideální. Znovu, pouze po přečtení pravidel.
9.2.2016 14:56 - Xyel
Není to zajímavé, ale je to funkční :)

Beast master je imo naprosto nehratelný - potvora přítel má limit cr 1/4, takže nemá téměř žádná hp a navíc umírá pravidly zvířete nikoliv postavy (nemá death saves). Pak buď DM nepoužívá žádný plošný damage nebo beast masterův přítel v každé takové situaci nenávratně umře.
9.2.2016 14:58 - sirien
Nemůžu si nevzpomenout a nepřipomenout zde vyjádření autorů k tématu: "Pokud si některé skupiny budou stěžovat na určité povolání, ale jiným bude toto povolání fungovat, necháme ho být - nemusí ho mít rádi a používat ho všichni, stačí, že si každý najde to svoje" :)
9.2.2016 15:05 - Naoki
Píše:
EDIT: Teď jsem se na to díval (konkrétně Smršť úderů, co používá) a s těmi zvířaty je to cheat, protože zvířata útočí drápy jako zbraní.

Ahh, zavzpomínal jsem na časy munchkinismu :) :) :)
9.2.2016 15:09 - Aegnor
ShadoWWW píše:
EDIT: Teď jsem se na to díval (konkrétně Smršť úderů, co používá) a s těmi zvířaty je to cheat, protože zvířata útočí drápy jako zbraní.

Mnich má výhody, pokud bojuje beze zbraně, nebo s mnišskými zbraněmi. Což jsou všechny jednoduché zbraně, co nemají vlastnost obouruční + krátký meč. Takže pokud se drápy počítají jako jednoduchá zbraň, pak to cheat není.
9.2.2016 15:14 - Xyel
Aegnor píše:
Mnich má výhody, pokud bojuje beze zbraně, nebo s mnišskými zbraněmi. Což jsou všechny jednoduché zbraně, co nemají vlastnost obouruční + krátký meč. Takže pokud se drápy počítají jako jednoduchá zbraň, pak to cheat není.

Simple weapons jsou definovány konečným seznamem v pravidlech, takže tohle také není úplně de iure.

Naoki píše:
Ahh, zavzpomínal jsem na časy munchkinismu :) :) :)
,
No kdyby sis chtěl někdy v dnd zamunchkinovat, tak myslím že barbar/moon druid stále funguje (promění se na zvíře, kde použije rage, vypočítá armor přes barbarův unarmored defense a případně spamuje reckless attack (zvířata mají malý AC, takže ta nevýhoda je zanedbatelná). A to je myslím snad i plně dle pravidel.
9.2.2016 15:16 - Naoki
Píše:
No kdyby sis chtěl někdy v dnd zamunchkinovat, tak myslím že barbar/moon druid stále funguje (promění se na zvíře, kde použije rage, vypočítá armor přes barbarův unarmored defense a případně spamuje reckless attack (zvířata mají malý AC, takže ta nevýhoda je zanedbatelná). A to je myslím snad i plně dle pravidel.

Kdo že tady organizuje hraní přes google hangouts? :D :D
9.2.2016 16:34 - Mildar
Píše:
Mnich má výhody, pokud bojuje beze zbraně, nebo s mnišskými zbraněmi. Což jsou všechny jednoduché zbraně, co nemají vlastnost obouruční + krátký meč. Takže pokud se drápy počítají jako jednoduchá zbraň, pak to cheat není.

Pridavam se k nazoru Xyel, protoze mnich nemuze pouzivat jednoduche zbrane, ale mnisske, ktere jsou:
Píše:
mnišské zbraně, což je krátký meč
a jakékoliv jednoduché zbraně na blízko, které nemají
obouruční ani těžkou vlastnost.

Tady se muzeme hadat, ale ja jsem za nazor ze drapy nejsou mnisskou sbrani
9.2.2016 16:43 - Aegnor
Mildar: Taky neříkám, že drápy jsou mnišská zbraň. Říkám, že pokud by někde bylo napsáno "drápy se berou jako jednoduchá zbraň", tak by to spadalo pod mnišské zbraně. Nic víc:-)
9.2.2016 17:36 - efram
Otázka je jak se na to podíváte. Mnoho zbraní, které používají mniši v RL, například wu-shu, prostě kopírují zvířecí pohyby, zbraně (drápy styl tygra a pantera např.) úderové plochy v podobě hadí hlavy (opět kopíruje omračující pohyb hadí hlavy, u některých druhů) Takto bych mohl pokračovat dál přes různé bojové styly (jeřáb, opice atd.). Nevidím vůbec problém pokud mnich bojuje stylem tygr, že po proměně do takové zvířecí formy má všechny výhody s tím spojené. Ale jen té formy, kterou studuje. Ergo kladívko bych to bral, že to jsou jeho "přirozené" zbraně.
9.2.2016 19:29 - hadrian
A to je ta věčná diskuze mezi zastánci RAI vs RAW přístupů k pravidlům...
10.2.2016 10:36 - Xyel
efram píše:
Otázka je jak se na to podíváte. Mnoho zbraní, které používají mniši v RL, například wu-shu, prostě kopírují zvířecí pohyby, zbraně (drápy styl tygra a pantera např.) úderové plochy v podobě hadí hlavy (opět kopíruje omračující pohyb hadí hlavy, u některých druhů) Takto bych mohl pokračovat dál přes různé bojové styly (jeřáb, opice atd.). Nevidím vůbec problém pokud mnich bojuje stylem tygr, že po proměně do takové zvířecí formy má všechny výhody s tím spojené. Ale jen té formy, kterou studuje. Ergo kladívko bych to bral, že to jsou jeho "přirozené" zbraně.

Takhle to zní krásně, jenomže tomu druidovi se ta forma v levelech mění. Takže začíná krásně stylem medvěda, pak se z mědvěda ale stane allosaurus (tady je ještě ok polární medvěd), ale pak se od 9tky začně proměňovat v obřího štíra a pak na elementály (a ne, dnd elementálové nemají lidský tvar) a začíná to lehce drhnout (dávat si za použití monkových martial arts +2 útoky štířím ocasem za kolo už mi příjde takové divné).

A že by použití, kdy si shapeshiftovací druid zvojnásobuje počet útoků za kolo skrze multiclass na monka bylo RAI bych si dovolil pochybovat :) (a RAW to taky není)
10.2.2016 10:57 - Aegnor
Xyel píše:
Takhle to zní krásně, jenomže tomu druidovi se ta forma v levelech mění.

Můžeš mě odkázat na stránku v pravidlech, kde tohle je? Nějak si z pročítání pravidel nepamatuji, že by tohle druid uměl. Pravidla u sebe teď nemám, ale určitě se na to podívám, tak abych věděl kde přesně to najdu:-)
10.2.2016 11:07 - ShadoWWW
Aegnor píše:
Můžeš mě odkázat na stránku v pravidlech, kde tohle je?

(z překladu)
Je to schopnost Kruhová podoba, když si vezmeš Kruh měsíce. Od 2. do 5. úrovně se můžeš proměnit v libovolné zvíře s nebezpečností max. 1 a od 6. úrovně pak do libovolného zvířete, které má nebezpečnost rovnou třetině tvé úrovně (jen musíš splnit podmínku na omezení rychlosti, tedy na 2. úrovni zvíře bez rychlosti plavání a létání, od 3.-7. úrovně bez rychlosti létání).

Díky schopnosti Živelná zvířecí podoba téhož kruhu se od 10. úrovně můžeš proměňovat v elementála a od 14. úrovně díky schopnosti Tisíc podob na sebe libovolně sesílat změň svůj tvar.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12249803543091 secREMOTE_IP: 3.144.189.177