Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
9.3.2016 10:46 - Gurney
wlkeR píše:
Google docs draft mého prvního pokusu o publikovatelné dobrodružství. Bude pokračovat velmi pomalu, protože práce. Ale třeba v tom někdo najde nějakou zajímavou inspiraci :)

Náčrt vypadý výborně a nadšeně budu sledovat jak se to vyvíjí - už proto že sám psát dobrodružtví neumím, a přitom když sám čtu ta publikovaná, pořád si říkám že by k tomu šlo přistoupit nějak lépe... třeba na něco přijdeš. Krom toho mi dobrodružtví přijdou jako možná nejužitečnější doplněk vůbec.

A hrozně se mi líbí to aktraktivní prostředí postupně se zatápějícího města, jen tedy ten název "Králokopec" mi přijde hrozně krkolmný (to je překlad?) ... osobně bych to asi pojmenoval Königsberg :)

Tarfill píše:
Mám u sebe v počítači taky nějaké to dobrodružství, které bych mohl eventuelně veřejně ventilovat. V jakém formátu sem můžu všechno naposílat, abych měl jistotu, že to všichni otevřou a že to server zpracuje? Je někde nějakej seznam formátů, co server pobere a co ne?

Určitě pošli, myslím že spusta lidí to tu využije. Se serverem není problém, na ten se dá uložit cokoli, ale doporučoval bych to převést do pdf. Nebo případně pokud máš vlastní text a k tomu ještě nějaké pomůcky pro hráče (samostatné obrázky apod.), pak je ideální to asi všechni vzít a zabalit do .zip formátu. Pošlu ti PM se svou mailovou adresou, když mi to tam hodíš, tak to můžu do toho pdf převést a následně vyvěsit na kostku (jako tvůj článek samozřejmě).
9.3.2016 15:13 - wlkeR
Já vím, on to je překlad právě toho Königsbergu. V mym světě pojmenovávam města podle matematiků nebo matematických problémů, a tohle je volně stvořené na základě problémů sedmi mostů Königsberských, které tam taky budou lehce figurovat, možná jako easter egg/hádanka :D
10.3.2016 13:36 - ShadoWWW
Zajímavé kombo se sovou jako kouzelníkovým přítelíčkem:
- Sova přiletí k nepříteli a provede akci Pomoc a pomůže kouzelníkovi s útokem
- Kouzelník sešle na nepřítele kouzlo*, které má v sobě útok kouzlem na blízko, ale skrz sovu. Sova tím použije svou reakci a kouzelníkův útočný bonus kouzla. Díky své akci Pomoc má výhodu k útoku.
- Pak sova odletí za zbytek svého pohybu (sova nevyvolává příležitostné útoky).

*Jo, kouzelník si ve svém předchozím tahu připraví kouzlo jako akci, která se spustí poté, co sova provede akci Pomoc.
10.3.2016 13:56 - Mildar
heh. koukal jsem na to a RAW to vypada legit. Bohuzel RAI to jasne nedava smysl, protoze pokud budes nekoho provokovat, abys na sebe ziskal jeho pozornost a pak na nej zautocis, tak svete div se, mas jeho pozornost a rozhodne nemas vyhodu za jeho nepozornost. Myslim ze tenhle chytak by pres DM nemel projit.
10.3.2016 14:21 - ShadoWWW
RAI to může taky fungovat. Při akci Pomoc zkrátka nepřítel neví, z které strany to schytá, jestli od kouzelníka, nebo od sovy, což je pro něj určitě méně čitelná situace, než kdyby před ním prostě jen kouzlil kouzelník a nepřítel čekal, co sešle.
10.3.2016 15:28 - sirien
Tyhle věci klidně fungovat můžou; je dobré uvažovat, že věci implikované pravidly se stávají realitou herního světa, takže bych asi kouzelníka férově varoval, že pokud to je v naší hře možné, pak o tom protivníci tuší (protože tyhle storky prostě kolujou) a v jakémkoliv konfliktu který začíná protivník / v němž má protivník úvodní převahu / v němž si protivník najde volnou chvilku jsou familiáři automaticky primární "target of opportunity".

Tj. chceš tahat familiara do combatu, posluž si, ale nestěžuj si, až Ti ho vykuchám za letu.
12.3.2016 11:45 - chrochta
Kdyby to někoho zajímalo: Skirmisher Publishing vydali "Men & Monsters of Ethiopia: An RPG Sourcebook for 5th Edition"
14.3.2016 19:52 - ShadoWWW
Cubicle 7 (tvůrce hry The One Ring) hodlá využít OGL a vydat setting ze světa Hobita a Pána prstenů speciálně pro D&D 5e. Detaily zveřejní v létě.
15.3.2016 09:27 - ShadoWWW
Podle posledních (zatím neveřejných) informací to navíc vypadá, že nepůjde o OGL produkt, ale produkt přímo licencovaný WotC (Cubicle 7 tedy nejspíš bude moci využít materiály i mimo SRD).
15.3.2016 13:04 - ShadoWWW
Vyšlo první ze série minidobrodružství ke Curse of Strahd. Najdete ho jak obvykle zde, v části Strahdovo prokletí > Minidobrodružství.
17.3.2016 10:46 - ShadoWWW
Podařilo se mi dostat k Epikům, což jsou speciální dobrodružství určené výhradně pro hraní na conech v USA. Jde v podstatě o obdobu českého Mistrovství v DrD na Gameconu. Můžete na ně mrknout zde (ve složce Epics).
17.3.2016 12:01 - Gurney
ShadoWWW píše:
Cubicle 7 (tvůrce hry The One Ring) hodlá využít OGL a vydat setting ze světa Hobita a Pána prstenů speciálně pro D&D 5e. Detaily zveřejní v létě.

To jsem zvědav co z toho vytřískají. Sám sice fandím spíš Hyborii, ale hrozně mě zajímá jak budou vypadat pravidla pro setting, který je od D&D multiversa relativně dost odlišný. Ne že by to nešlo, někteří hráli Středozemi v d20 už hezkých pár let zpátky a evidetně jim to šlapalo.
17.3.2016 13:23 - ShadoWWW
Ono právě čím menší věk, tím víc je ten svět magický a heroický. Třeba První věk je ideální pro hraní Exalted.

Osobně znám jednoho člověka, co hrál 4E ve Středozemi. Měl některé pěkné twisty, jako že hráč vykovaného (warforged) byl nepovedeným experimentem Sarumana, nebo že deva-černokěžník byl odvrženým potomkem Saurona. :)

Hlavně čím pozdější věk, tím méně je ten svět magický. Autoři chtějí 5e variaci zasadit do doby The One Ring, tedy do doby mezi Hobitem a LOTRem, kde už je ten svět dost nemagický. Kouzelníků je málo a ikonický Gandalf se snaží kouzlit co nejméně.

Jsem zvědavý, jak se s tím poperou. Podle oficiální zprávy na to dohlíží přímo CEO Cubicle 7 Dominic McDowall a Francesco Nepitello (hlavní designér The One Ring) bude fungovat jako hlavní konzultant.

Výhodou je určitě reklama, kterou si tím udělají. Plus spousta lidí nepřešla z D&D na The One Ring z jednoduchého důvodu: nechce se jim kvůli settingu učit nový systém. Co jsem taky četl, tak slabinou The One Ring je soubojový systém (naopak silnou stránkou je systém průzkumu a cestování). Celkově The One Ring postupně popisuje další oblasti Středozemě a přidává nová pravidla (něco jako svého času Asterion). Stejně jako svého času Asterionu se mu vytýká, že knihy vychází velmi pomalu. Což by hráčská základna 5e mohla zlepšit.

Taky jsem zvědavý, jak si poradí s nestvůrami, protože D&D má ohromné množství různorodých potvor, zatímco Středozem má více méně jen orky (skuruty) a pak několik obřích pavouků, zlobrů, draka - a to je všechno.

Jinak Mike Mearls dnes na Twitteru potvrdil, že jde o OGL projekt. (Ale s jejich tichou silnou podporou. Holt moc oficiální to být nemůže kvůli Hasbru, protože Arda má potenciál zastínit Toril. Současný D&D R&D tým jsou ale velcí fanoušci Tolkiena.)
24.3.2016 22:40 - ShadoWWW
V Strahdovi ve složce Písma jsem vytvořil fonty z dodatků, včetně českých znaků, abyste si mohli napsat české verze dopisů. :-) Konkrétně:

Austerlitz Script 1805 - píšou jím: Kolyan Indirovič (verze 1) + Strahd
Emily Austin - píše jím: Kolyan Indirovič (verze 2)

Zbylá dvě písma někdy zítra...
26.3.2016 00:56 - ShadoWWW
Přidány zbylé dvě písma:
Four Score - píše jím: Rudolf van Richten
Santangeli ITC Std - píše jím: Argynvost
26.3.2016 01:11 - ShadoWWW
Amethyst: Quintessence - první Sci-fi hra postavená na OGL 5e.

A ještě jedna novinka: Mike Mearls na twitteru zmínil, že jsou ve fázi, kdy začínají zvažovat první velké mechanické rozšíření hry. Konkrétně řekl:

Mike Mearls píše:
At this stage, we’ve begun considering what the first, major mechanical expansion to the game might look like.
26.3.2016 07:32 - Vojtěch
Á, Amethyst udělali už v dalším systému. Má to mutaci na Pathfinder, 4E, 13th Age, generic d20, Fate Accelerated, Savage Worlds a teď i 5E. Dias Ex Machina to berou s tou kompatibilitou napříč systémy vážně.
29.3.2016 22:32 - Xyel
Zítra nejspíše vleze moje družina na 9. úrovni do Tomb of Horrors. Složení družiny je monk/rogue/bard/wizard, přijímám tipy na to kolik místností projdou a kdo případně přežije... Jinak družina má heroické staty, obstojné vybavení a je extrémně zdatná v boji.
29.3.2016 22:45 - Gurney
Pokud si hodláš zachovat tvář, tak nejpozději u té ďáblovy musí být TPK dokonáno.
30.3.2016 08:43 - Naoki
Tipuji si že se dál než k prvnímu bossu nedostanou :)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10198903083801 secREMOTE_IP: 18.220.64.128