Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.8.2014 11:37 - ShadoWWW
Nekromantská kouzla jsou brána ve světech D&D jako zlá. Samotný název povolání ještě zlou postavu nedělá, až její projevy. Dokážu si třeba představit tuláka-vraha, který funguje spíš jako ochránce zákona než jako vrah, i když z hlediska názvu tuláckého zaměření (mechaniky pravidel) je vrah.

Ale pochybuju, že bys byl třeba klerik Ilmater a do toho sesílal nekromantská kouzla.
29.8.2014 11:43 - -aNDRe-
S povoláním nekromant určitě zlý být nemusíš. Vždyť dr. Frankenstein zlý nebyl, jen si chtěl udělat kamaráda :) Na druhou stranu si nedovedu představit tuláka vraha. Tuláka ano, ale určitě ne vraha (nájemný vrah) zabíjí za peníze nebo jinou úplatu, tak jak může být dobrý? Jedině, že by vraždil zlé lidi (morálně, ale pořád zabíjí lidi a to pro peníze, či jinou úplatu.
29.8.2014 11:52 - Vojtěch
Neměla vždycky zlá kouzla napsáno v popisce ještě evil? Jako třeba Blasphemy, nebo Desecrate...
29.8.2014 11:58 - ShadoWWW
-aNDRe-: Ad vrah: Proto píšu vrah jako mechanika hry. Tedy schopnosti povolání zaměřené na přesné a účinné zabíjení ze zálohy. To v našem světě jsou třeba i policejní nebo vojenští snipeři. Je diskutabilní, nakolik se jejich práce bere jako "vrah".

Vojtěch: Jo, v 3.5. 5E se vyhýbá settingovým restrikcím v mechanikách (byť by šlo třeba jen o označení). Místo toho v pravidlech najdeš spoustu povídání, ze kterého si umíš udělat docela dobrou představu o settingu D&D a je na tobě, jak si to uděláš.
29.8.2014 12:12 - Vojtěch
Každopádně by se asi měly hodnotit dopady spíš než použití. Ono taháš odpočívajícího nebožtíka z hrobu, nebo prosíš o pomoc ctěné předky? Obojí může být animate dead, ale kulturně z toho vzniká úplně jiný obraz. 5E tam asi bude mít taky dost širokou škálu, třeba Aerenalští elfové z Eberronu jsou hodně přes white nekromancii.
29.8.2014 12:40 - Gurney
ShadoWWW: Je jasně vidět, že s tebou nedá rozumně bavit. Místo aby jsi řešil jak mizerně je ta hra vyvážená a jak skandální je představa 11-lvl wizarda co ambushne a s notnou dávkou štěstí sám zabije osamoceného draka si dovoluješ poukazovat na naprosto nepodstatné věci jako je terén, drakovo létání, možnost že má miniony nebo že se jako inteligentní bytost dokáže na partu dobrodruhů docela dobře připravit. A teď do toho začneš dokonce tahat fluff! Drž se prosím pravidel jak jsou napsané a přestaň se tvářit jakoby potvory mohly jednat chytře a nepřistoupit na férový souboj uprostřed normovaného gridu!

( :D :D :D )
29.8.2014 13:03 - Almi
Gurney píše:
Místo aby jsi řešil jak mizerně je ta hra vyvážená


Ty jo, Ty mne tu setřeš za můj neumělý post a pak naprosto úžasně popíšeš v článku to, co jsem měl (zhruba a velmi neuměle, vím) na mysli :D

..jdu se nad sebou vážně zamyslet.. a asi si občas přečtu i něco z teorie (která mne, jakožto praktika, totálně nebaví).

:D:D:D
29.8.2014 13:43 - andtom
Gurney: Touché! :-)
29.8.2014 14:17 - noir
ShadoWWW: Doporučuju druhoediční "The Complete Book of Necromancers", jsou tam krásně popsané koncepty DnD nekromancie, která je dobrá. Jedna z věcí, co mě inspirují napříč edicemi až dodnes. Určo ji najdeš někde v PDFku :)

Gurney: V poslední době ti vůbec nerozumím.

EDIT: tak jsem ten Book of Neckro našel jako text - a hned mi zase padla do oka ta kapitola o nekrofilech :) http://gctm.free.fr/add/necromant/
29.8.2014 16:12 - -aNDRe-
Kluci, po velkých zkušenostech v debatách o herních stylech doporučuji se o tom vůbec (opravdu vůbec) nebavit a bavit se o konkrétních problémech a jejich řešeních v jednotlivých stylech. Můj kamarád je neskutečný obdivovatel DrD 2 (chápete) a nikdo mu nevymluví, že DrD 2 nemá vůbec žádná pravidla, a že jsou mnohem lepší styly. Když se mi ho nepovedlo rozumně přemluvit, tak jsem si uvědomil, že každý má rád něco jiného. Nemyslím si, že by kouzelník na 11 zabil draka. To by musel být jak ten drak, i PJ mamlas a nebo velice štědrý dárce exp. :)
29.8.2014 16:18 - Quentin
Já asi souhlasim s Noirem. Ten spell je OP jak v combat as war*, tak combat as sport. Asi bych se s tím ale tolik netrápil a odpálil to jedním usem legendary savu nebo to houseruloval/nerfnul rovnou.

*teleportace, neviditelnost, ukecanej bard, armáda žoldnéřů k odlákání pozornosti, lektvar fire immunity, true strike... na draky se resources nešetří
29.8.2014 17:06 - wlkeR
Well damn, to mam za to že těm lidem věřim.

Ale vážně, pojďme řešit něco jiného.

Contagion na Taraska?
29.8.2014 19:42 - sirien
Quentin: co na tom co píšu já a ShadoWWW Ti přijde overpowered? Pojď si tu noirovu troll-rule lawyer taktiku zkusit mimo neurčitou diskusi v reálné hře proti rozumnému protivníkovi a pokud nehodíš dlouhou sérku hodů vysoko nad průměr tak Tě zadupu rovnou šest stop pod zem. Ani na to nebudu potřebovat draka vzhledem k tomu kolik předpokladu a podmínek tahle "taktika" nutně vyžaduje aby měla aspoň šanci na úspěch. S drakem si z Tebe udělám předkrm TPKčka zbytku skupiny co by byla tak hloupá že by na tuhle "ultimátku" vsadila.

To kouzlo je očividná likvidačka na slabé až silné protivníky, ale potvory adekvátní 11 lvl skupině to jen tak nedá.
29.8.2014 19:58 - Quentin
Sirien: Řekněme, že máš pravdu. I s tím contagionem je to obtížné. Ale není to nic proti obtížnosti bez takového "I win" tlačítka.

Já nevím, jak to funguje v cizích hrách, ale u nás se běžně lootujou lektvary, divine boony, magické předměty (ať už mocné, situační nebo na jedno použití) a hromady dalších cool resources. A tyhle věci si lidi šetří právě na takovéhle situace. Jsem si jistej, že skupina postav na 11.úrovni má dost způsobů, jak se k drakovi dostat a šáhnout si na něj. Vždyť stačí true strike + teleport potion + (možná něco na iniciativu, pokud se nepodaří plaza překvapit)

Argument, že pokud drak jen leží někde na louce a nesídlí na dně sopky s tisícem koboldích kultistů, dvanácti veleknězi, sbírkou magických předmětů a orbů všehovědění, tak si o takovej contagion pod křídlo říká, samozřejmě nemám jak vyvrátit :D
29.8.2014 20:46 - ShadoWWW
Když jsem u toho contagionu - jak byste ho opravili? Můj návrh: po zdařilém útoku by zůstaly ty nevýhody k Odolnosti, ale ochromení by se dostavilo až poté, co by cíl 3x neuspěl v záchranném hodu házeném vždy na konci svého tahu, přičemž když by ho někdo zasáhl, tak by se to bralo jako 2x fail. Co vy na to? (Drak by se přes své legendární akce mohl otřepat.)
29.8.2014 23:15 - Gurney
Almi píše:
Ty jo, Ty mne tu setřeš za můj neumělý post a pak naprosto úžasně popíšeš v článku to, co jsem měl (zhruba a velmi neuměle, vím) na mysli :D

Holt možná vím co chceš, i když o to sám moc nestojím. Ale pořád jsem menší padouch než Mike Mearls a zbytek jeho týmu, ti taky moc dobře věděli co chceš a zcela záměrně se rozhodl ti to nedát. A o tom je v jádru celá tahle diskuze :D
29.8.2014 23:17 - fogs
off to co se tu řeší, protože je pozdě a nechce se mi to číst :D. Kdyby měl někdo zájem, zítra gmuji celodenní sezení pětek s hrači čistě 3.5 pravidel, napsal bych nějaké postřehy ze hry.. (čistě mnou vytvořený svět, který si každý hráč týden před tím pročetl, mnou vytvořené postavy, odsouhlasené hráči..)

Zatím jediný problém - jeden hráč z 5 si stěžoval na to, že mezi mastrem (ve skillu) a někým na 1. úrovni nevznikne žádný velký rodíl... což podle mě krásně řeší expertise u několika povolání, imho je 5e postavené na mnohem nižších číslech (dckách, acéčkách, atd)... :-).. budeme hrát od 4. úrovně :-)

Pokud byste někdo chtěli napíši pár řádků o tom, jak se s tím vyrovnávají lidi," pro které jsou 3.5 jediná pravidla, které dávají smysl".
29.8.2014 23:43 - Gurney
Quentin: Mě přijde že Contagion je spell se správným s&s feelingem - relativně hustej, s fakt hnusným efektem - prostě jeden z těch spellů kvůli kterým lidi čaroděje fakt nenávidí. Samozřejmě pokud máš hráče, kteří to vnímají jako že obtěžuješ nějakým stupidním fluffem a trestáš za to že se snaží maximalizovat efektivitu družiny tak s tímhle neuspěješ..

ShadoWWW píše:
Když jsem u toho contagionu - jak byste ho opravili?

No vzhledem k tomu že u "slimy doom" je že nekotrolovatelně krvácíš tak by jsi měl po každým zranění taky ztrácet hpčka a nejspíš si házet sejvy jestli se ti to podaří zastavit. A vzhledem k tomu že "...this spell induces a natural disease..." měl by si každý kdo přijde do kontaktu s cílem během těch sedmi dnů hodit jestli to nechytne taky. Hádej kdo začne... (a kdyby jste váhali, nedělám si srandu, vážně mi tohle houserule přijde cool :)

fogs píše:
Pokud byste někdo chtěli napíši pár řádků o tom, jak se s tím vyrovnávají lidi," pro které jsou 3.5 jediná pravidla, které dávají smysl".


Rozhodně napiš, hrozně rád si to přečtu.
30.8.2014 00:19 - ShadoWWW
fogs píše:
Zatím jediný problém - jeden hráč z 5 si stěžoval na to, že mezi mastrem (ve skillu) a někým na 1. úrovni nevznikne žádný velký rodíl... což podle mě krásně řeší expertise u několika povolání

Přesně tak! Jinak rozdíl mezi netrénovanou postavou (zcela bez zdatnostního bonusu) na 1. úrovni a trénovanou postavou na 20. úrovni (se zdatnostním bonusem +6 a k tomu ještě obvykle tak +3 až +5 za rozdíl v opravě vlastnosti) dělá rozdíl +9 až +11 a to už je docela dost*. :D Ale ono i ten zdatnostní bonus +2 pro trénovanou postavu je docela rozdíl, protože obecně bonusy rostou méně než v 3.5.

Jinak ještě doplním volitelné pravidlo pro zdatnostní bonusy, co bude v DMG: na 4. úrovni mají postavy zdatnostní bonus +2 (od 5. je +3). Můžete si zvolit, že si místo fixního bonusu +2 hodíte 1k4 a výsledek přičtete ke k20 (expertíza pak násobí výsledek k4 dvěma). Někdo má radši kostky a někdo radši fix. (Místo +3 od 5. úrovně si pak můžete házet 1k6.)

Pak určitě napiš postřehy!

-------------
* Během hraní u stolu jsou zdatnostní bonusy opravdu zřetelné. Na druhou stranu to, že součet všech bonusů na 20. úrovni, tedy zdatnostní bonus +6 a oprava vlastnosti +5, rozdíl tedy +11 oproti netrénované postavě s průměrnou vlastností (opr. +0) je nastaven schválně, aby i taková postava měla šanci na úspěch (i když znatelně menší).
30.8.2014 00:22 - York
ShadoWWW píše:
Pak určitě napiš postřehy!


Můj postřeh je, že každý, kdo si to spočítá, bude v takovém případě házet kostkou.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10707402229309 secREMOTE_IP: 3.146.221.204