Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
20.11.2020 21:59 - malkav
sirien píše:
Mentální cvičení: představte si, že jdete vést open gaming a že:

Citace z příspěvku 1517

Jo tohle je asi trefné poukázání na možnou slabinu pravidel. I když je otázka, jak často se při běžném hraní skutečně projeví.
20.11.2020 23:05 - Šaman
Domnívám se, že stejný problém je i ve zmíněném Fate. Překážka je sice popsaná přidavným jménem, ale i číslem. Dobrá překážka má obtížnost 3. Pro postavu, která má vynikající (+5) dovednost to bude dávačka. Pro postavu s průměrnou (+1) dovedností to bude znamenat téměř vždy neúspěch, nebo utratit bod osudu.

Do toho se ve Fate ještě přidává relativita. Pokud má někdo problém, který mu brání překážku překonat, zvyšuje se pro něho obtížnost překážky (nedávají se postihy).

Pokud celá družina má tedy přeskočit jednosáhovou propast, tak pro všechny to může být průměrná (1) překážka, zatímco pro někoho s vykloubeným kotníkem to může být dobrá překážka (3).

Resp. ve Fate se neříká jaká je překážka, ale jaký musí být výsledek pro její překonání. Ale jádro pudla zůstává. Co je pro jednoho snadné hodit, to pro druhého může být velmi náročné.
V čem je Fate opravdu jiné, je přímo v pravidlech zakotvená možnost vytváření výhod, čímž se i z nemožného může stát (po řádné přípravě) možné.
20.11.2020 23:09 - sirien
Šaman: ...píšeš "problém", ale je zajímavé, že si na něj u Fate co pamatuju nikdo nikdy nestěžoval. V čem se Fate liší je... asi tak všechno - od základního fungování mechaniky přes poměr škály vůči kostkám až po skutečnost, že obsahuje funkční návod na práci s obtížnostmi.
20.11.2020 23:14 - Šaman
Tím problémem myslím "je překážka s obtížností 3 (dobrá) náročná pro moji družinu"? Fate má víc záchranných mechanismů (jedna přepálená překážka bude stát pár BO nebo nutnost vytvořit výhodu a jede se dál - nebude to zásek).

Zásekem by mohla být jen potřeba něco odemknout, pokud v družině nikdo nemá svolení k páčení složitějších zámků. Ale takový "zásek" je zase jen věc předpřipravených dobrodružství. V reálné hře se vždycky dá všechno obejít.

Jinak to, že si nikdo nestěžoval - na DH/DrD si někdo reálně stěžoval, nebo je to jen Jersonova akademická otázka?
20.11.2020 23:21 - Log 1=0
Šaman píše:
Pro postavu s průměrnou (+1) dovedností to bude znamenat téměř vždy neúspěch, nebo utratit bod osudu.

Hm, pokud stačí úspěch za cenu, tak má už 18%, že to hodí. Což jako není žádné terno, ale do "téměř vždy" to má dost daleko. A i bez toho má nějakých 6%, zatímco ten mistr s +5 má obdobné poměry pro fail. To se od situace, kdy de iure oba hází, ale jen jeden může hodem ovlivnit výsledek, dost liší, minimálně pocitově.

Nehledě na to, že mechanika bodů osudu a volných vyvolání to (jak sám říkáš), směřují někam jinam.
20.11.2020 23:22 - sirien
Šaman píše:
"je překážka s obtížností 3 (dobrá) náročná pro moji družinu"?

ne, není.
Ten "problém" máš kde přesně?

EDIT: Log: ve skutečnosti si pomůže CAčkem nebo spálí boost nebo tak něco. Ale to je asi jedno.
20.11.2020 23:24 - Jerson
Šaman píše:
Jinak to, že si nikdo nestěžoval - na DH/DrD si někdo reálně stěžoval, nebo je to jen Jersonova akademická otázka?

Stěžoval, na pár takových jsem už narazil.
20.11.2020 23:32 - malkav
Jerson: Možná jsem až moc skeptický, ale začínám mít pocit, že máš občas tendence se ptát sugestivně a s nějakým očekáváním. Osobně nemám sebemenší důvod ten systém hájit, s největší pravděpodobností ho nikdy hrát nebudu, nicméně mi přijde, že zdejší diskuse mají tendence "problémy" nafukovat.
21.11.2020 10:31 - Xeth
Log 1=0 píše:
Tady

Předpokládám, že jde o tu část, kdy by ta "namunchkinovaná" postava se štěstím projde dungeon sólo. Čili jestli tomu rozumím dobře, problém je ten, že je to dobrodružství příliš snadné?
Nerozumím tomu, proč by to měl být WTF moment. Pravidla podle všeho drží dobře, jen jsou postavy moc silné. To by v tažení nebyl problém, takových míst je tam všude okolo jistě mnoho. A hráči je čas od času procházejí třeba aby si trochu oddechli, zažili pocit moci na své straně apod. Ne všem vyhovuje mít před sebou neustále obtížné výzvy. A s postupem postav na vyšší úrovně tato místa ze světa samozřejmě nevymizí.
V případě jednorázového dobrodružství by to problém být mohl, ale záleželo by na tom, co je předmětem dobrodružství. Pokud v něm má být výzvou průchod tím dungeonem a ten výzvou není, pak je to problém designu dobrodružství. Jestliže je ale průchod dobrodružstvím jen kulisou třeba pro morální výzvu, pak to naopak může fungovat velice dobře.
Tak jako tak díky za vysvětlení, poměrně dobře to ukazuje, co tím WTF momentem myslíš.
21.11.2020 10:34 - Log 1=0
Xeth píše:
Předpokládám, že jde o tu část, kdy by ta "namunchkinovaná" postava se štěstím projde dungeon sólo.

Ne, jde o tu část, kde vesničané jdou lidem, kteří mají víc peněz, než oni a mohli jich pár zabít, preventivně nadávat kvůli ukradeným slepicím.
21.11.2020 16:29 - Xeth
Zajímavé, vzhledem k tomu, že se bavíme o změněném power levelu, ale budiž.
Dobrodružství neznám, ale řekl bych, že naštvaný dav lidí zcela běžně neuvažuje příliš logicky. Přičemž může být naštvaný kvůli lecčemu, včetně pouhých dojmů nebo podezření. A dokud se mu ta možnost ublížení jednotlivcům (nebo jejich zabití), dost snadno takovou možnost bude ignorovat. A pak, když případně dojde k takovému boji, kdy několik členů davu padne, může ty lidi ta realita situace udeřit do nosu a dav se pak rozpadnout.
Stále to nevidím jako WTF moment, ale opět to ukazuje docela dobře na to, co v takovém případě WTF momentem myslíš.
23.11.2020 12:58 - mrkew
Jestli chceš vidět jak vypadá Dračí Hlídka v praxi tak dnes máš příležitost. Začínáme stream od 20:00. Vytvoříme si postavy, řekneme si něco o systému, zkusíme testovací souboj a pak se rovnou vrhneme na novou kampaň. Budeme rádi za každého kdo dojde :)

Tak večer na https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri

23.11.2020 14:07 - York
sirien píše:
Dračí hlídka sice má vydavatele


Má? Měl jsem za to, že si to vydal autor sám.
23.11.2020 14:20 - mrkew
Má Golden Dog
23.11.2020 14:26 - York
Mrkew: Díky.


Pro zajímavost:

https://www.goldendog.cz/kontakt/ píše:
Nakladatelství Golden Dog je malé nakladatelství vytvořené okolo autora Martina Štefka, který je provozovatelem a vlastníkem. Martin Štefko je spisovatel věnující se různorodým žánrům literatury.

V roce 2014 Martin vydal svou první knihu s názvem Mrtví kráčí po zemi. Od tohoto románu byla jen krátká cesta k tomu, aby vzniklo nakladatelství Golden Dog a Martin se stal vydavatelem.
23.11.2020 14:37 - sirien
...což je nějaký minivydavatelství se specializací na horory (což je... svým způsobem poměrně vtipné). Efektivně co sem to pochopil Golden dog v podstatě tvoří jen záštitu a nejspíš se postarali o technikálie (tisk, možná část distribuce a související logistiky), ale většinu práce si jinak dělal autor sám.
24.11.2020 11:38 - Jerson
Takže po shlédnutí videa, na kterém Mrkew se svou skupinou vytvářel postavy do DH si myslím, že pro základní nahození čísel a výběr schopností je potřeba asi tak 45 minut, když jsou hráči celkem samostatní. Nezahrnuje to výběr kouzel pro kouzelníka.
24.11.2020 13:40 - LokiB
Jerson: 45 minut na postavu nebo na družinu?
24.11.2020 13:57 - Jerson
45 minut na družinu tří postav, hraničář, válečník, klerik. Včetně toho, že jim nadiktuje standardní vybavení, nevybírají si ho.
Tedy vlastně jen výběr rasy a povolání, naházení postav, rozdělení hodů do vlastností, a výběr obecných dovedností a rozdělení bodů do nich.
24.11.2020 14:15 - LokiB
ok, rozumím. 15 minut na postavu pro hráče, pro které je systém nový

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10052418708801 secREMOTE_IP: 3.141.31.240