Every Insider Leak I've Been Given On Wizards of the Coast
Tohle je extrémně zajímavej insight. Checknul sem to jeho zdrojování a vypadá to poměrně dost legit. Taky sem se podíval na ten Glassdor (review site na zaměstnavatele) a jako
WotC docela fun. Fakt doporučuju zascrollovat a přečíst si co se tam místy píše.
(Also dobrej vtip je ten diversity rating na 3,3/5 - u firmy co má jinak diverzity plnou tlamu - eh, teda, pardon, twitterovej účet.)
Co se z videa mimo jiné dozvíte:
- Šéfka Wizardů s DnD nijak neinteraguje. Obecně management nemá ke gamingu - hrám, kultuře ani komunitě - vůbec žádnej vztah a na zákazníky koukaj podle všeho, má parafráze, "jako na ty weirdoes co si v dospělosti kupujou hračky, takže z nich můžeme ždímat prachy".
- Christian Cocks, efektivně šéf DnD, sám DnD nikdy nehrál. Je to vývojář MMOček a má za to že DnD a jeho hráči sou totéž co MMOčka a MMO hráči
- Podle všeho (jak video, tak ten Glassdoor) to je tak trochu arogantní debil
- Od začátku chtěl z DnD udělat MMOčko na Unreal engine a chtěl se zbavit na OGL běžící "konkurence". A to včetně Beyond.
- Akvizice Beyond mu udělala čáru přes rozpočet - očividně teď u Wizardů fungují dva paralelní týmy, ten původní a ten Beyondovej
- Budoucnost DnD má bejt divný online singleplayer / MMOčko - včetně single player kampaní (proto ty "AI DMs"), ale zejména nekonečna mikrotransakcí (skiny a animace na postavy, výbavu, kouzla...) Z knížek se má stát "bonus content" v podstatě.
- nicméně očividně existuje u Wizardů propast mezi managementem a zaměstnanci. Lidi co na DnD pracují (Jeremy&spol např.) jsou podle všeho dost v pohodě - ale mají nulovej vliv na cokoliv (a očividně podle všeho neexistuje moc kariérní posun v rámci firmy nad určitou úroveň... jj, všechno známky zcela zdravé firemní kultury a atmosféry)
EDIT: jo, a těch 30 USD nemá bejt za Beyond, ale za to MMOčko/VTTčko co začli vyvíjet než koupili Beyond. Ale snad to má bejt "highest sub tier". Což jakože si vyložte jak chcete, osobně mi tohle nepřijde ani tak moc evil, ale kdo ví co z toho bude :)
also, důvod proč nonOGL 1.2 je vstřícnější k homebrew atp. je ten že malí tvůrci - a popravdě vlastně ani jiný publisheři - nikdy nebyli cílem tohodle WMD útoku, ten je mířenej na VTTčka a appky, všichni ostatní byli jen colateral damage (nejspíš vzniklá tim že ten kdo to psal neměl absolutně žádnej insight do toho jak to tvůrčí prostředí a komunita vůbec fungují, protože DnD nehraje a ve firmě je rok nebo tak něco - tady btw. docela souzní ten pohled managementu na zákazníky popsaný výše s formou a jazykem toho nonOGL 1.1 včetně těch poznámkách o "bráchovi co za tebe uklidí pokoj") - tzn. zahodit z 1.2 všechny ty věci o provizích atp. vlastně vůbec nebolelo a nebyl to ani tak "ústupek", jakože někdo byl prostě donucenej udělat svojí práci trochu pečlivějc a místo plošnýho bombardování fosforerm to musel jen trochu víc zacílit termobarickou municí. Collateral tam je stejně, ale na úrovni co už skoro vypadá že by mu mohl projít.
Also, fakt že kolega z DnD Shorts zjevně rezignoval na udržení skutečné OGL v existenci a je ochotný se podřídit "diskusi o 1.2" mě dost mrzí :(