RPG odborně

Autorská citace #81
26.5.2016 03:20 - Sparkle
sirien píše:



No ten vlevo mi přijde výrazně hezčí než ten vpravo, ale to může být fotkou. Oba vypadaj příliš vyfotošopovaný, civilnější fota by nebyla?
Autorská citace #82
26.5.2016 03:37 - sirien
Byla, mrtě. Hoď si do Google "Vampire Diaries" a přepni na Images. Nebo rovnou "Vampire Diaries Damon/Stephan" nebo tak něco.

O to, jak vypadaj, jde ve skutečnosti až v druhé řadě, podstatné spíš je kdo jsou a jak se chovaj.

Jeden z nich je hodnej sympaťák co žije na zvířecí krvi a snaží se fungovat v rámci společnosti, druhej je vraždící psychopat pro kterého sou všichni okolo spotřební zboží. (A na tom seriálu je mimo další věci fakt hezké, že se s tim autoři moc nepatlaj a ta rovina té jeho psychopatie tam rozhodně není jen symbolicky nakousnutá.)

(Mimochodem, gratuluji k výběru maniakálního psychopata)
Autorská citace #83
26.5.2016 07:46 - Naoki
Co si budem povídat, psychopat je sympaťák
Autorská citace #84
26.5.2016 08:09 - Jerson
Ono se to hlavně v seriálu otočí a Damon začne být o něco příčetnější, zatímco ze Stephana se stane hezký kretén, a dál jsem to nesledoval. Jen to obracení očí v sloup si Damon mohl odpustit.

Nicméně to jsme úplně mim téma :-)
Autorská citace #85
26.5.2016 11:17 - Aegnor
U nich je větší wtf spíš to, že jakože je jim 150, ale oba se zabouchnou do holky, která je strašnej control-freak s touhou po smrti. Fakt netuším, co na ní vidí.
Autorská citace #86
26.5.2016 11:45 - ShadoWWW
Sparkle píše:
Já u dračákových ras měla vždycky problém s tím, že kromě člověka měly hodně předdefinovanou povahu, hráče to ponoukalo aby se jejich postava vůbec nevyvíjela, a hrát s postavama který se v průběhu kampaně duševně nevyvíjí / nemění mě nebaví. Kdyby ty rasy byly dobře napsaný, tak by asi bylo jedno, že si je lidi berou kvůli numerům.


To je tím, jak bylo u nás vnímáno fantasy v roce 1990. MK byl členem pražského sci-fi/fantasy spolku a DrD vydal v roce 1990 hlavně pro své kamarády, aby si mohli hrát Pána prstenů a Barbara Conana. Taky si všimni, že DrD v té době mělo jen náznaky fluffu na tyto dvě knižní série. Jejich znalost se u hráčů DrD víceméně předpokládala a nic moc jiného autoři neznali.

Až postupně objevovali, že existuje něco víc. Proto pak vznikl Asterion jako jakýsi mix Forgotten Realms a Dark Sun a něco navíc.

Ale pořád to bylo oproti Západu hrozně omezené. Protože světy D&D jsou jen jakýmsi odrazem světové fantasy literatury a v USA v té době zas autoři D&D předpokládali, že všichni znají Jacka Vanceho, Freda Seberhagena, H. P. Lovecrafta, de Campa, Edgara Burroughse, Michaela Moorcocka, Fletchera Pratta a mnohé další... a samozřejmě Tolkiena, Zelaznyho a Howarda.

No u nás znali možná tak poslední tři jmenované. A dnes to taky není o moc lepší. Známá čtyřka je dnes možná Rowlingová, Tolkien a (možná) Pratchett a Lewis. Kolik lidí četlo Jacka Vanceho? A přitom je to z hlediska D&D stěžejní dílo. Drtivá většina knih a autorů, co byla inspirací D&D, nikdy nebyla přeložena do češtiny.
Autorská citace #87
26.5.2016 12:04 - York
ShadoWWW píše:
No u nás znali možná tak poslední tři jmenované.


To se imho dost pleteš. Autoři DrD byli scifisti a fantazáci a načteného toho měli hromadu. Že to nebylo přeloženo do češtiny, vcelku nic moc neznamená.


edit: Ostatně Martinovu knihovnu jsem pomáhal stěhovat. Bylo nás na to docela dost i tak to byl docela záhul ;-)
Autorská citace #88
26.5.2016 12:37 - ShadoWWW
No, tak možná toho znali dost, ale do původního DrD toho moc nezakomponovali.
Autorská citace #89
26.5.2016 12:44 - Ebon Hand
Gurney, tvá snaha argumentovat mi přijde jako marná snaha.. Mluvíš obecně o RPG, Jersoun pouze o DrD, to nikam nevede. Spíš to Jersonovi víc a víc otvírá možnost presentovat svoji DrD fobii..
Autorská citace #90
26.5.2016 13:44 - Jerson
Ebone, podle toho co píšeš by si člověk myslel, že jsem jediný, kdo má s rasovými stareotypy problém, ať v DrD, nebo kdekoliv jinde.

A taky bych chtěl podotknout, že Gurney reagoval na na můj pokus odstraněním bonusů, který do této debaty vnesl Sirien (pro ilustraci), nikoliv já.

Já bych v tomto případě argumetoval spíše jiným pokusem (či přístupem), kdy jsem vytvořil kartičky zbraní, které měly na jedné straně parametry a na druhé obrázek, a až na pár výjimek si hráči vybírali zbraně podle vzhledu a nikoliv podle parametrů. Dokonce na můj přímý pokus podstrčit jim Mauser c96 místo Lugeru P09 s argumentem, že Mauser má všechny číselné parametry stejné nebo lepší než Luger mi odpovídali "je to hnusná pistole, tu si nevezmu". Dokonce to říkali i (podle vlastního tvrzení) gamisticky orientovaní hráči - ti se ptali spíše po větších zbraních jako je samopal nebo kulomet, ale také si vybírali podle obrázků. Na základě těchto zkušeností jsem nakonec zrušil většinu podrobných číselných rozdílů mezi zbraněmi jako nepotřebnou a od té doby si hráči vybírají zbraně jen podle vzhledu, herní parametry zbraní na kartičky už ani nepíšu. A tímto způsobem se mi podařilo dosáhnout i toho, že si hráči berou zbraně podle typu své postavy - třeba malou pistoli do kabelky místo skutečně účinné velkorážní pistole, a to i přes radu jiné zkušené postavy. Tedy dosáhl jsem efektu, který jsem třeba v Shadowrunu nikdy nezažil, protože v něm (jsme) všichni používali jen těžké pistole, lehkou nebo dokonce příruční nikdo.

Ve výsledku si myslím, že i ty číselné rozdíly mezi rasami nemusí být tak silně determinující, jak byly v DrD (a na jejichž základě jsem vůbec proti těmto číslům začal brojit), nicméně je zřejmě třeba jiného zpracování, jiných popisů a ne tak velkých rozdílů, tedy zřejmě tak jak to dělá DnD nebo jiné RPG. Zřejmě lépe funguje i přístup DrD2.
Autorská citace #91
26.5.2016 15:30 - sirien
Jerson píše:
Ono se to hlavně v seriálu otočí a Damon začne být o něco příčetnější

Tak to právě že vůbec a ani trochu.

Otočí se to, to ano, ALE Damon se přitom nezmění ani o fň, to jen Stephan obrátí o 180° a dupne na plyn tak moc, že oproti němu začne Damonova psychopatie působit příčetně, protože když už nic jiného tak je narozdíl od Stephana ve své psychopatii aspoň konzistentní.

A abych se vrátil k tématu článku, tak si říkám, že to je jako fakt cool princip co by bylo zajímavý zahrát, ale nenapadá mě teď z hlavy žádnej systém, kterej by to mechanicky podpořil. Vampires mají svojí Humanity, ale ta je nadesignovaná k tomu aby vystihovala trochu jiné téma a trochu jiný typ vnitřního vývoje.

Aegnor píše:
U nich je větší wtf spíš to, že jakože je jim 150, ale oba se zabouchnou do holky, která je strašnej control-freak s touhou po smrti. Fakt netuším, co na ní vidí.

Nohy, zadek, prsa, ksichtík...? A podobnost k té... kolik? 400 let staré holky, na které oba začínali a která je fakt stylová kurva? (Co má fakt stylovej ending svojí storyline na konci 4. série, teda, to se musí nechat že to sem fakt nečekal :D )

Mimochodem na to, že je control freak, je ve skutečnosti napříč seriálem krutě pasivní a vláčená těma dvěma ze strany na stranu. Vlastně by to byla naprosto suprová case study na to jak postavit hru kolem ústředního NPCčka jehož jednání je závislé čistě na vůlí hráčů a PCček okolo.

Hm. To zní skoro jak téma na článek...
Autorská citace #92
27.5.2016 12:22 - Colombo
Jerson píše:
v Shadowrunu nikdy nezažil, protože v něm (jsme) všichni používali jen těžké pistole, lehkou nebo dokonce příruční nikdo.


Dovolil bych si zaspekulovat. Řekl bych, že důvodů je několik:
1. Shadowrun je pořád dost munchkiní hra
2. Shadowrun je pořád v mnoha případech dost o boji
3. Ačkoliv mechanické výhody pro stealth zbraně dávají zřejmou výhodu lehkým pistolím, lidi nejsou sto dostat do hlavy celý prostor parametrů a najít nejlepší optimalizaci pro to, co hledají. Proto je ta optimalizace často vedena jen v jednom nebo několika málo směrech na nějak apriori omezeném podprostoru.
Autorská citace #93
27.5.2016 12:49 - Jerson
Colombo píše:
1. Shadowrun je pořád dost munchkiní hra
2. Shadowrun je pořád v mnoha případech dost o boji

Tohle byl případ Druhé války o svět, kdy se celkem běžně (v každém sezení) bojovalo, i když obvykle nebyly k dispozici lepší zbraně než pistole, nicméně o to víc bylo užitečné mít tu pistoli účinnou a s větším dostřelem. Samozřejmě v SR je to prakticky nutnost, když se tam běžně tahají i mnohem těžší zbraně.
Autorská citace #94
30.5.2016 11:09 - Ebon Hand
Jerson píše:
Ebone, podle toho co píšeš by si člověk myslel, že jsem jediný, kdo má s rasovými stareotypy problém, ať v DrD, nebo kdekoliv jinde.

Mě přijde, že máš hlavně problém s DrD. :-) Což mi přijde zbytečné plýtvání energií. DrD je už historie, je to takřka archiválie. Je zbytečné spýlat nad hrou z roku 1990. Řada zdejších uživatelů v době vydání ani neuměla číst. Přijde mi to stejné, jako kdyby si se vztekal, že Favorit je proti Oktávce auto na hovno. :-)

Na tvých obrazcích jsem hlavně kvitoval, že si hráči rychle uvědomí, kolik toho chtějí táhnout. Přitom do deníku do inventory namastí celé romány vybavení. :-)
Autorská citace #95
30.5.2016 11:30 - Aegnor
Xyel píše:
Potrhlík vymýšlel nesmysly a pak si odroleplayoval, jak zahazuje luk a jde na blízko po pomstě poté (na to blízko ani nedoběhl, protože to měl daleko a halflingové jsou pomalí), co mu v boji zařval pes.

Jsem jedinej, kdo by se zachoval hodně podobně, ne-li stejně? (A to se nepovažuju za potrhlíka)
Autorská citace #96
30.5.2016 12:14 - Jerson
Ebon Hand píše:
Mě přijde, že máš hlavně problém s DrD. :-) Což mi přijde zbytečné plýtvání energií. DrD je už historie, je to takřka archiválie. Je zbytečné spýlat nad hrou z roku 1990. Řada zdejších uživatelů v době vydání ani neuměla číst. Přijde mi to stejné, jako kdyby si se vztekal, že Favorit je proti Oktávce auto na hovno. :-)

Kdyby polovina aut na silnici byla Favority nebo řidiči vychovaní na Favoritech a jezdící jako ve Favoritu, tak by to byl lepší příměr :-) Na jednu stranu to historie je, na druhou stranu pořád staré DrD v nějaké jeho modifikaci hraje u nás možná tolik lidí jako všech ostatních systémů dohromady (i když to se fakt špatně odhaduje) a jeho vliv mezi hráči a hlavně nehráči je ještě pořád hodně patrný (Třeba v tom, že RPG je jen fantasy a co není fantasy, to nemůže být RPG.)
Vezmi třeba takový Stín Meče, který byl svého času taky docela rozšířený, ale zapadnul a dneska po něm neštěkne ani pes. Nesetkávám se s ním a tak s ním nemám problém, zato s myšlením "cože, elf není dvakrát rychlejší než člověk a nejlepší lukostřelec? To je blbost, to nebudu hrát a řeknu kámošů, že je to blbost ať to nehrajou" se můžeš s klidem setkat i dneska. Pokud chceš vidět přímou aplikaci, na RPGF v diskusích o nové podobě DrD tam toho bylo napsáno mraky :-)

Aegnor píše:
Jsem jedinej, kdo by se zachoval hodně podobně, ne-li stejně? (A to se nepovažuju za potrhlíka)

Mám málo informací na to, abych to posoudil, ale hobit který odhodí střelnou zbraň a vyběhne proti vzdáleným nepřátelům, kteří střelné zbraně mají není postava, kterou bych pokládal za dlouho bojeschopnou. V reálném světě by to mohlo fungovat, ale reálný svět se neřídí pravidly RPG.
Autorská citace #97
30.5.2016 12:30 - Aegnor
Jerson píše:
ale hobit který odhodí střelnou zbraň a vyběhne proti vzdáleným nepřátelům, kteří střelné zbraně mají není postava, kterou bych pokládal za dlouho bojeschopnou.


Tak mě šlo o ten kontext (bojuju proti někomu, kdo mě už fakt dlouho leze krkem, jsem rozjetej, adrenalin funguje a najednou mi zabijou psa), kde si prostě takovou reakci představit dokážu. Ne že by to udělali úplně všichni, ale někdo určitě.
Autorská citace #98
30.5.2016 13:05 - Jerson
To já taky, jen to není pravidlově moc dobrá volba, takže s ní ostatní určitě nepočítali a dotyčnému to dali (tedy daly) sežrat.
I když by mě zajímalo, jak se k postavám hráčů chovali otrokáři, jestli tam taky nehrálo roli, že otrokyně jsou na tom hůře než otroci.
Autorská citace #99
31.5.2016 14:44 - Ebon Hand
Jerson píše:
Na jednu stranu to historie je, na druhou stranu pořád staré DrD v nějaké jeho modifikaci hraje u nás možná tolik lidí jako všech ostatních systémů dohromady

Tohle mi apriory nepřijde špatně, asi to bude tím, že mě DrD nepohoršuje. :-) Ne vážně. To že jej dneska hraje tolik lidí znamená celou řadu věcí. Přes talíř VKZ střílím: systém jim vyhovuje, jsou s ním spokojený, není důvod ke změně, plnně to naplňuje jejich preference, alternativy nejsou natolik zajímavé, modernější systémy je nezaujali, nehledali je atd.
Zda je požadavek elf musí být 2x rychlejší jako základní požadavek u hry přímý brain damage z DrD se neodvažuji posoudit. Pro mě z toho vyplývá, že je dotyčný kretén.. :-)

Jerson píše:
Pokud chceš vidět přímou aplikaci, na RPGF v diskusích o nové podobě DrD tam toho bylo napsáno mraky

Nějakou zvláštní prozíravostí osudu mi firemní Kaspersky blokuje pouze jediné fórum z těch, které navštěvuji a to je RPGF. :-)

Aegnor píše:
Jsem jedinej, kdo by se zachoval hodně podobně, ne-li stejně? (A to se nepovažuju za potrhlíka)

Tohle mi taky přijde neposouditelné. To může posoudit patrně jen DM, podle jejich settingu. Vyběhnout proti nepřátelům na face2face není tak neobvyklé. Soudit se to musí situace od situace a základní podmínkou je být u toho. :-)
Každopádně mi přijde jako alibistické hodit celou vinu na jednoho hráče a následně ho vyštípat. Nejde tam třeba tak náhodou o holku-hráčku?
31.5.2016 15:01 - Jerson
Ebon Hand píše:
Nějakou zvláštní prozíravostí osudu mi firemní Kaspersky blokuje pouze jediné fórum z těch, které navštěvuji a to je RPGF. :-)

Tak to ledacos vysvětluje :-)

Jinak mně zase přijde, že tak jako já mám špatné zkušenosti s DrD, ty jsi podobně vysazený proti holkám ve skupině, z mého pohledu nesmyslně :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073132991790771 secREMOTE_IP: 3.16.29.209