Quentin píše:
Tu máš 200xp a inspiration dice :D
Awesome, level up :)
sirien píše:
Já pronesu nebezpečnou větu: hráči často neví, co chtějí, i když to tvrdí. Věc mnohdy nespočívá v tom jim to "nedat", ale v tom jim vysvětlit, proč to není potřeba.
To je nejspíš pravda a ne, nijak se to neliší od spousty jiných věcí. Jenže když si takhle v nějakém podniku objednáš dvojitou whiskey a cigarety, a obshluha ti začne vysvětlovat, že nic z toho vlastně nepotřebuješ, ve skutečnosti ti to spíš škodí a kolik lidí už zabil alkohol a kouření, asi tam nebudeš mít moc chuť jít znova, přestože má v zásadě pravdu.
sirien píše:
Ten Fate tu zmiňuješ velmi dobře. V Core booku není žádné výchozí řešení pro zbraně kromě pár řádků vysvětlení. System Toolkit Ti pak vysvětlí, že důvod, proč to tam není, je, že zbraně plní určitou roli ve hře a ta je v každé hře jiná a dá Ti paletu možností, jak se zbraněmi pracovat.
Já bych spíš řekl, že už Core ti dává možnost rozdělit zbraně i zbroje na čtyři různé kategorie (strana 277) a vysvětluje něco málo o tom jak s nimi pracovat (s. 278). Přičemž polovina případů (Amanda a její hra) je o skupině, která rozdělení zbraní taky vlastně vůbec nepotřebuje, ale používá je.
Jerson píše:
hráči ošklivé zbraně odmítají nosit bez ohledu na jejich pravidlovou výhodnost
Já jen říkám, že pokud se někomu nelíbí
Mauser C96, nemá vkus :) Jinak můj osobní názor je, že když už začneš mechanicky rozlišovat mezi Mauserem C96 a pistolí Luger, děláš z toho moc velké gun-porno.
Jerson píše:
I když osobně nemám rád uvažování ve stylu "výhodu vyvážíme nevýhodou", přijde mi to nesmyslné. Raději o všem uvažuju jako o "vlastnosti", která se někdy projeví tak a jindy onak. ... Atd, neplatí to samozřejmě jen pro zbraně, ale mělo by to platit třeba i pro vlastnosti a schopnosti.
Já taky o věcech radši přemýšlím jako že mají vlastnosti, které se projevují různě. Ale nemám problém s tím, že něco se holt v drtivé většině případů ukazuje jako výhoda a téměř nikdy jako nevýhoda, a nemám rád snahu ty nevýhody uměle vymýšlet - to se týká obzvlášť vlastností a dovedností. A taky mám za to, že řešit v rpg vše co by jsi musel řešit v reálném životě je otrava.
Ebon píše:
Lehké pistole byly v SR naprosto zbytečně, byly tam jen proto, aby se neřeklo.
Pořád dávají smysl pro NPC - pouliční gangy, civilisty nebo vyhazovače, co je mají spíš tak pro jistotu. Samozřejmě se pak nabízí otázka, jestli mít všechno pohromadě na jednom místě, a nebo tyhle low zbraně, co se moc nepoužívají (resp. které moc nepoužívají runeři, o kterých ta hra je), nedat spíš někam do sekce se staty pro NPC.
sirien píše:
...Jak to přenést do systémů, které nepoužívají propalované pooly mě teď ale nějak z hlavy moc nenapadá. Možná říct, že to dává nějaký menší postih k něčemu, jenže to bude opět fungovat jen ve hrách, které používají vyšší číselné hodnoty a umožňují tak drobná rozlišení (d20 systémy atp.)
A chceš tím udělat používání velkých pistolí přímo nevýhodné (tj vyřadit je ze hry, aniž by jsi je natvrdo zakázal), zavést nějaký druh "daně", kterou by si mohly dovolit jen některé postavy, nebo udělat jejich nošení a používání situační?
Každopádně doufám že je ti jasné, že ve chvíli kdy jsi začal nad tímhle přemýšlet, jsi zároveň začal řešit vyvážení hry. Tolik k iluzi herní rovnováhy.