Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
22.8.2007 12:31 - Joe
Parný valec na nich!!!
No dobre, nájdi nejakého naštartovaného nováčika, ktorý ich zahanbí a bude po chlebe! :D Keby to IMO spravil niektorý z nich a oni by videli, že to predsalen ide a že príbeh je následne zaujímavejší a vie ich vtiahnuť (keď budú robiť to, čo vlastne chcú)... ENLIGHTMENT!!!
22.8.2007 12:54 - andtom
Corvus: Zkus to pre zaciatok napriklad tak, ze si na koniec dobrodruzstva vymysli niekolko vetveni (len nastrel, ziadna priprava vetiev, napriklad nechaj dobrodruzstvo skoncit v pristave a ukotvi tam niekolko lodi s roznymi destinaciami + podaj informacie v pristavnej kancelarii, z ktorych bude presvitat o co asi pojde, ked sa doplavia tam alebo tam). A nechaj hracom na konci dobrodruzstva vybrat (nie na zaciatku dalsieho sedenia). Ten smer si potom priprav tak ako si zvyknuty.
22.8.2007 13:08 - Corvus
alnag: ja si to predstavujem trosku inak... kodove meno je TSoY :-)
22.8.2007 13:23 - Alnag
No uvidíme. Jinak na Wizardech vyšel další díl Design and Development, ale už musíte mít účet v DnD Insideru (tj. jako na Wizardí fóra), který byl zprovozněn.
22.8.2007 14:59 - alef0
Joeyeti: ked uvidis v krajoch Zapadu co len naznak nastartovaneho novacika, ktory bude rovnako excitovany aj po mesiaci daj vediet - zatial je to totiz s ich vyskytom dost biedne.
----------------
K tomu musim povedat asi tolko: mam pocit, ze su hraci, ktori hru vnimaju tym takym konzumnym sposobom. Prideme na session, posedime si, odohrame zaujimavu zapletku, co nam podhodil DM a sme stastni. Potom su hraci kreativci (vycviceni?), ktorym nerobi problem si naozaj nieco genialne vymysliet a tych genialnych vymyslov mat na vela na celu kampan.
Takze treba chapat aj hracov, ktori jednoducho nie su vzdy v takom stave, aby im mozog bezal na 100% [hlavne v pripade, ked uz bezi na plny vykon u DMa].
22.8.2007 15:07 - Corvus
alef0: ale od GMa sa vyzaduje vzdy aby bezal na 100%. nie je to nespravodlive?
22.8.2007 15:14 - Alnag
Ach... proč nespravedlivé? Nikdo tě nenutí přece nenutí GMovat. Pokud tě to nebaví, tak to přece něděláš, nebo požádáš někoho, aby se s tebou vystřídal. Já rozumím tomu, že GMa by mělo bavit to co dělá a zrovna tak hráče by mělo bavit to co dělají oni, ale nějakou spravedlnost a měření toho jak komu šrotuje mozek bych do toho skoro radši ani netahal.
22.8.2007 15:20 - Joe
Parafráza na život:
"RPG je jeden z nejtěžších..."
22.8.2007 15:24 - Corvus
Alnag: nikto ma nenuti, bavi ma to ale nie je to moja prva volba. keby mam takeho cloveka ktory by dobre a pravidelne mastroval tak mu to s radostou hodim na krk. (nastastie raz za (dlhy) cas ked uz som na pokraji vyhorenia, tak niekto z hracov sa podujme na kratky one-shot.)
je pre mna iritujuce ked sa odomna ocakava 100% vykon pri kazdej hre a ja nemozem to iste ocakavat od mojich spoluhracov.
zarazilo ma ked mi hrac povedal: "ja som si sem prisiel po praci oddychnut, nechce sa mi moc rozmyslat." WTF? keby to poviem a mam takyto pristup ja ako GM neviem co by na to povedal.
22.8.2007 15:38 - Alnag
Corvus: No jedno řešení je třeba, že děláte masterovací kolečko. tím pádem třeba pět ze šesti případů odpočíváš a jeden si teda odřeš jako GM, takže z dlouhodobého hlediska je to i spravedlivé.
Ale zase rozumím lidem, co prostě berou RPG rekreačně a nelámal bych nad nimi hůl. Jsou i některé hry vylozeně designované tak, aby se nepředřel ani GM (třeba Risus). Takové pivo a preclíčky hry. ;-) Přídeš, pár hodin společného smíchu a fórků a jde se domů.
Přiznám se, že ač mi do toho nic není, trochu mne mrzí, že tu situaci vnímáš takhle výkonově.
22.8.2007 15:51 - Corvus
Alnag: to zo mna hovori to vyhorenie z klasickeho RPG modelu (GM si pripravi pribeh a hraci ho odohraju).
Uplne ma tesilo akym sposobom sme hrali MW. ja som praskol bang, postavy ho spracovali podla svojich osudov a ja uz som len na nich reagoval. ked scena skoncila ja som hodil dalsi bang atd...
pravomoci aj povinnosti boli rozdelene takmer rovnomerne medzi GMom a hracmi.krasa. uz som si nepripadal ako nejaky chlapik co ma povinnost niekoho zabavat, lebo ak to nebude robit tak sa hrat nebude. bolo to viac o spolupraci. tak nejak chcem hravat.
22.8.2007 15:55 - Alnag
Corvus: Pokud se cítíš vyhořelý z klasického RPG, pak to rozhodně chce změnu. Ale ještě bych ho pro jistotu úplně nezahazoval. Některé věci jsou krásné, protože jsou nové. A některé mají svoje kouzlo, protože jsou staré. Třeba se ti jednou zasteskne po nějakém pořádném dungeon-crawlu :-D
V každém případě hodně štěstí s hrou!
22.8.2007 15:59 - Corvus
hej tento brutalny OT (este ze tu ho neprenasledujete) uz skoncim :)
btw: vie sa nieco nove o 4e? ;-)
22.8.2007 16:07 - Alnag
Fireball nedělá 1d6/úroveň a ve hře jsou +6 hůlky ať už to znamená cokoliv? Bohužel zatím jsou to jen takové střípky a spekulace. Nic nosného. Jediné, co je jasné, že svatých krav DnD bylo na porážku nahnáno opravdu hodně. Úplná jatka... ;-)
Z toho příkladu boje s drakem v Design and Development jak jsem o něm psal dřív jsou zajímavé odkazy na nové strukturování kola. Ale spíš spekulativní povahy. Drak nebude možná mít kouzla (nebo ne tak moc), ale bude víc používat dech. Bude mít dvě standardní a pohybovou akci za kolo. Pak je tu ještě něco jako immediate action (která může jít i mimo pořadí). Ale fakt nevím...
22.8.2007 17:32 - Alnag
Spekulace k +6 hůlkám, která dává nějaký smysl. Na útok kouzlem se bude házet stejně jako na útok třeba zbraní, hůlka bude podporovat kouzelný útok. Tudíž to bude hůlka na kouzelný útok +6 k hodu.
Z toho by pravděpodobně vyplývalo i něco na způsob fixních záchranných hodů jako ve Star Wars. Naprosto nepotvrzeno, proto to píšu jen sem. Ale zdá se, že to má jistou logiku.
BTW: Taky vám to zní šíleně Harry Potterovsky... +6 hůlka? ;-)
22.8.2007 17:51 - bigbythewise
Alnag: To si delas srandu? Jakoze vsechny kouzla budou mit attack roll? Ne to nemuze byt. Je mi jasny, ze Carodejove budou zase vice "suck" a okastrovani, coz se vesele deje uz od prvni edice, ale tohle je moc i na me.
22.8.2007 17:59 - Corvus
attack roll na vsetky kuzla je super fajn. ak to urobia tak maju moj respekt. ono to je aj logicke a pekne to bude zapadat do systemu s troma obranami.
moj najvyssi respekt by mali ak by spravili utok aj kuzlenie ako skill.
22.8.2007 19:18 - bigbythewise
Corvus: Tohle neurobi, protoze je to blbost.
Podle me tech +6 bude mit nejakou souvislost s caster level a to at uz s overovanim urovne nebo s efektivnim zvysovanim.
22.8.2007 20:40 - Alnag
Chris Sims o roleplayingu ve 4e
"Á, roleplaying, to oblíbené, ale divoce různorodé téma. Můžu vám řici, že některé prvky 4e prakticky vyžadují RP v jednom či druhém smyslu, aby hra běžela hladce. DM musí určité věci komunikovat aby hra byla uspokojivá, a schopnosti postavy nabídnou také RP možnosti. Přidejte některé mechanické prvky, které nabídneme v budoucích preview (náznak: nebudou vynucnovat roleplaying, ale rozhodně mu budou napomáhat) a normální věci okolo ůvodu a osobnosti postavy, kterou si řada hráčů (jako třeba já) již připravují. Myslím si osobně, že tato edice má fantastický RP potenciál a že poskytne těm, kteří nevědí jak na to nějaká nápomocná vodítka."
Doufám, že na utlumení počátečních vášní ve stylu bude to figurková hra nebo bude to počítačová hra, by vám to mohlo stačit. ;-)
A ještě pár dalších novinek...
Zmínka o "power level" jako vysvětlení toho, že kouzla mohou jít až do 30 úrovně a který odpovídá úrovni postavy.
Role postavy - tulák (například) má stále rozsáhlé zaměření na sociálno. Věc se má tak, že jsme mu kvůli tomu nesebrali bojové schopnosti. Stejně tak kněz nepřišel o svoje útoky proto, že umí léčit - je to část jeho role.
23.8.2007 07:51 - Corvus
bigbythewise: preco by to podla teba mala byt blbost? chcel by som pocut rozumny argument. ( pre poriadok: "Carodejove budou zase vice "suck" a okastrovani" NIE JE rozumny argument)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076344966888428 secREMOTE_IP: 18.221.187.121