Produkty

Alnag
5.6.2008 19:16
Hunter: The Vigil
White Wolf ohlásil novou hru pro new World of Darkness - Hunter: the Vigil. Podrobnosti zde.
2.4.2011 14:09 - Nachtrose
Ja bych chtel neco primarne investigativni, nejlepe s jednim ( supernaturalnim ) protivnikem, mozna par lidma jako kanon futr, co by se neprotahlo moc nad 6-8 hodin.
2.4.2011 14:16 - Night of Triumphator
Výhoda Hunterů je, že snesou téměř všechno (pravidlově, po duševní stránce to asi taková sranda nebude).
2.4.2011 14:34 - sirien
Výhoda Hunterů je, že jich je víc a jednají koordinovaně a ze zálohy s překvapením a obvykle vědí nebo alespoň tuší, co vlastně dělají. Všechno ostatní hraje takřka vždycky a bez výjimky proti nim.
A mentálně toho vydrží fakt hodně, protože v nich žhne Vigil, nicméně fyzicky toho nesnesou ani o fň víc než běžnej mortál.

Mi připomíná že sem chtěl ty dva svoje opengamingový HtV příběhy sepsat pro veřejnost.
2.4.2011 14:55 - Nachtrose
Jo, to jsem jeste zapomel napsat: mam takovou utkvelou predstavu, ze tak aspon dva ze tri by nemuseli prezit showdown.
4.4.2011 13:47 - Nachtrose
Jake monstrum by bylo asi nejvhodnejsi pro muj zamer? At nemusim prolistovavat X knizek?
4.4.2011 13:48 - Colombo
člověk
4.4.2011 14:13 - Night of Triumphator
Pro one-shot stačí bohatě informace popsané v rulebooku k hunterům. Osobně jsem četl všechny core rulebooky k nWoD + ty Hunterovské věci k lupinům, vampům i čáryfukům, ale stejně nejraději používám ta zjednodušená pravidla ze základní knihy H:tV. Hra pak běží plynuleji.

Poslední hra co jsem hrál byla o skupině z Cheiron Group a jednom infiltrátorovi z TFV. Více než lov monster se primárně řešili vztahy a kontakty jednotlivých aktéru (a hráči pochopili, že lidi umí být pěkné kurvy...).


Colombo píše:
člověk


hrál tu někdo podle Slasherů?
4.4.2011 14:46 - sirien
Night of Triumphator píše:
hrál tu někdo podle Slasherů?

Když jsme hráli Plán B tak jsme jednoho Slashera potkali... fakt ultrazabijáci

ono hrát hru podle core pravidel nebo podle HtV zjednodušenejch má svý pro a proti.

Zjednudošená pravidla jsou rychlejší na pochopení, když danou skupinu bytostí moc neznáš, jsou snazší na zahrání, míň nároční na přípravu a hlavně NEjsou tak silní a tedy nepředstavují (zejména pro začínající hráče) takovou hrozbu (tj. premisy hunterů o skupinové kooperaci, plánování, zjišťování informací, využívání překvapení atp. není nutné dodržovat tak brutálně, protože zjednodušení enemáci snáz "odpustí" nějaký ten přehmat)

Na druhou stranu hraní zjednodušených enemáků postrádá variabilitu skutečných templateových enemáků, tedy i herní rozmanitost, zejména při dlouhodobé hře. Při hraní s lidmi co WoD znají jsou zjednodušení enemáci narozdíl od template relativně předvidatelní, u template jeden nikdy neví, ze které strany přijde zrada. Zjednodušení enemáci zároveň postrádají značnou část potenciálu pro morální konflikt, který mají templaty (protože templaty samotné jsou psané v morálně šedém prostoru a každý template mág, upír, vlkodlak... může být v důsledku klaďas i zrůda).

Osobně preferuju záporáky vytvářené podle template jednotlivých bytostí (tj. upíry tvořené podle VtR, mágy podle MtA atd.), což je ale dané tím že ty hry znám a nemám problém si takovou postavu operativně vytvořit a navíc hraju WoD už dlouho a na Hunterech mě baví právě to, jak těžké to mají - nemají žádné záchrané supernaturální schopnosti, které by jim zachránily kůži když něco pokazej (zvláště v porovnání s mými oblíbenými mágy), takže musí být skutečně precizní, dávat pozor na každý i sebemenší přehmat, musí dobře plánovat, ale zároveň i rychle improvizovat, když se plán operativně mění, svých pár pochybných výhod (počet, překvapení, investigací nabrané znalosti...) ždímat do poslední kapky a tak podobně.

Když telluju Huntery pro skupinu, která není tak zběhlá, tak za záporáky volím nějaké bytosti které nepatří k core templateám (protože skutečný upír nebo mág by pro hráče co nemají huntery zaběhlé byl fakt hardcore challenge), namísto toho volím nějaké bytosti které se těmto třeba blíží, ale nejsou 100%.
Z těch dvou příběhů které hraju jako ukázkovku mám v jednom jako záporáky partu mladých okultistů, kteří na sebe navázali spirity a těží z jejich charakteristik a numin (to je ten víc investigativní příběh) a v druhém mám jako záporáky skupinu nevlkodlačích(!) shapeshifterů kteří skrze spirity šelem dokáží přecházet do bojových forem a likvidují kdeco co jim přijde pod ruku (to je ten víc akční příběh)

Obecně kniha Book of Spirits je poměrně dobrá příručka pro storytellera co hraje Huntery, protože se tam dá najít spousta námětů na záporáky, kteří jsou na jednu stranu velmi rozmanití a nezjednodušení, na druhou stranu nejsou tak likvidační jako záporáci postavení z core templates.
Záporáci postavení ze second sight, různí psykeři a podobné existence také nemusí být špatná volba.

Nechtrose: To je kapku příliš obecně položená otázka
- jak zkušené budeš mít hráče?
- jak dobře znají WoD?
- jaký chceš primární motiv hry? (investigace, akce, hororová atmosféra...)
- jakou chceš obtížnost enemáka?
- jak moc brutální/naturální hru si troufneš hrát?

Colombo: Nope. Hunteři jsou ti, kteří stojí mezi lidmi a supernaturálnem. Hra kde máš za záporáka člověka je spíš výjimečná a je obvykle dávaná jako test hráčských postav co do morálních zábran, buď když chceš zpochybnit jejich pohled na supernaturály jako na nutné zlo (člověk udělal něco horšího, tak proč by museli být všichni supernaturálové zlí) nebo když chceš otestovat hranici, ve které jsou ochotní působit (při hraní Plánu B se Jack několikrát pohádal s Tommym o tom, kde začíná a končí jejich "jurisdikce")
4.4.2011 20:25 - Nachtrose
sirien píše:
Nechtrose: To je kapku příliš obecně položená otázka
- jak zkušené budeš mít hráče?
- jak dobře znají WoD?
- jaký chceš primární motiv hry? (investigace, akce, hororová atmosféra...)
- jakou chceš obtížnost enemáka?
- jak moc brutální/naturální hru si troufneš hrát?


Odpovim ti v bodech, jak si se ptal:

- lvl 5 v dnd4e, jinak nic. pominu-li par mmo a tak
- vubec. teda jeden hral postavu v jedne hodne spatne vedene hre hunteru, ale to se skoro neda pocitat. i kdyz byl z tech uspesnejsich ( nevedl jsem to ja )
- nejspis investigace v hororovem kabatku mozna trochu prelozena akci, ale s finalnim showdownem
- 60% umrtnost v druzine je z me strany ok. asi to neni moc motivacni na dalsi hry, ale tak ma to byt jen oneshot na zmenu zanru trochu
- tuhle otazku asi moc dobre nechapu, ale muj narativni skill je v minusovych hodnotach
4.4.2011 21:54 - sirien
Nachtrose píše:
tuhle otazku asi moc dobre nechapu, ale muj narativni skill je v minusovych hodnotach

v té své akční ukázkovce hunterů jsem limitován jen hráči, protože ta hra je nastavená tak, že to je FAKT brutální (a já mám relativně nastudované chutné popisy). Nepřátelé jsou fakticky mlejnek na maso, se kterym se absolutně nelze utkat "na férovku" a úvodní scéna hry začíná na místě činu, v bytě, který je celý od podlahy po strop pokryt troskami interiéru smíchanými s hrubou silou rozervanými lidskými těly, z nichž žádná část není větší než 20 centimetrů - dlouhé kosti jsou rozlámané, malé kosti rozdrcené, svaly a vnitřnosti se povalují v cárech, obsah žaludku, střev, žlučníku a močáku jsou rozstříkané všude okolo spolu s krví a v téhle tapetě jsou drápy rozmazané okultní obrazce.
Dokážu to popsat tak, že je slabším povahám dost na zvracení... nebo prostě jen v anime stylu (průměrná postava obsahuje 50 galonů krve - ale nic víc); později tam jsou scény vražd během hromadnéo sexu v limuzíně a podobné... a hraju to tak moc naturálně, jak moc vydrží nejslabší hráč ve skupině. Zatím jsem neměl bohužel šanci hrát to na 100%, nicméně pointa je v tom, že pokud bych to nemohl hrát aspoň na 50%, pak ten příběh ztratí kouzlo a potenciál těch nepřátel vyjde naprázdno, takže pro takovou "slabou" hru se jako oponenti prostě nehodí.

Nezkušení hráči znamenají, že nechceš nic komplikovaného - žádné mágy, žádné upíry s blood magic nebo upíry maniakálně vraždící hrozně spletitými intrikami přes Domination. Potřebuješ něco přímého, člověka posedlého démonem, kterému dáš pár klišeoidních schopností, sektu nějakých magorů, která děsivými rituály povolává spirity kteří pro ni pak vykonávají nějaké úkoly (a kteří jsou částečně thaumaturgové, takže mají nějaké minoritní schpnosti a jejich šéf pár schopností trochu silnějších). Posloužit by mohl i nějaký prokletý předmět, který buď ovládá svého majitele (a putuje mezi lidmi), nebo ho jen nepřímo k něčemu nutí (nekonečným našeptáváním a podobně, plus mu dává nějaké schpnosti, když jedná v souladu s tím našeptáváním) nebo předmět který je třeba sídlem nějakého ghosta.

Kdyžtak napiš jestli Tě už něco napadá, jinak mám nějaké další otázky:
- chceš akční závěr (vrhnem na něj a ubijeme ho) nebo okultní závěr (pod náporem supernaturálních sil musíme provést nějaký rituál, kterým nepřítele zničíme/uvězníme) (kombinaci - tedy pod náporem uděláme rituál který ho oslabí a pak ho v akčním finále zmasakrujeme, pro začátečníky nedoporučuju)
- chceš aby investigace spočívala v pátrání po tom, kdo za to může, nebo v pátrání po tom, kde má dotyčný slabé místo a jak ho nejlépe zničit? (nebo oboje - to by ale protáhlo hru, takže...)
- na jak dlouho má ten příběh být? (pět hodin, celou sobotu, dvě sezení...)
4.4.2011 21:59 - Colombo
nachtrose: Narativní skill v minusovych hodnotach?
Takovychle?
4.4.2011 23:33 - Nachtrose
Colombo: Rimmer aspon mluvil, ja mam jako vypravec casto problem i s tim :-(

Sirien: jj, pamatuju, hral jsem obe tvoje hry, u tehle nam ale nejak zacala usinat bunka, tak jme se nikam moc nedostali. Nekde po tu limuzinu.Nejaky sumar jeste nemam, ale mas nejake zkusenosti s SAS pro huntery? Treba s artefaktem tam je jedna hra nekde na farme, ted nevim z hlavy nazev. Jinak abych doodpovedel: zaver bych cekal spise akcni ( uz jsem premyslel nad par popisy, ja treba neco jedne z postav prokousne hrdlo ), co se druhu investigace tyce, tak bych pro ukazku rad asi oboje, ale nijak komplikovane, at se to nevlece a ocekavana delka hrani tak 6, max. 8 hodin.
5.4.2011 00:51 - sirien
Ok...
Pokud chceš max. 8 hodinovou hru (řekněme), tak to máš:
1 hodinu na představení příběhu (nějaká ta zápletka a tak)
2,5 hodiny na investigaci toho co se stalo
0,5 hodiny na první střet, kdy postavy znistí že čistě hrubou silou to nepůjde
2 hodiny na investigaci nepřítele (s tím, že se nějaké základní věci mohou dozvědět už dřív)
1 hodinu na závěrečné střetnutí
1 hodinu rezervu pro případ, že se to protáhne
cca

- To znamená že budeš potřebovat jednoho enemáka, nikoliv skupinu.
- Chceš akční závěr, nikoliv okultní, takže to musí být nějaká zrůdička dost silná na to, aby byla slušnou výzvou i pro skupinku hunterů (sem se nezeptal - s kolika lidma budeš hrát?)
- Chceš investigaci dění, ale relativně krátkou, takže by to měl být nějaký killer co je sice krytý, ale především okultně před mortály a pro vigilanty za sebou zanechává dost stop, takže by to nemělo být nic extra zkušeného, značně inteligentního nebo sociálně orientovaného
- Chceš investigaci krýpy, takže musí být buď hodně silná nebo, o dost lepší podle mě, hodně rezistentní, přičemž ta převaha musí být vidět buď na první pohled, nebo musí vyjít najevo při prvním střetu.

Jakákoliv template nebo její derivát se Ti na tohle podle mě nehodí... nějaké myšlenky:
> nějakou beast-spiritou totálně ovládnutý člověk, z něhož prakticky nezbylo nic než schránka, kterou ta spirita obývá. Vraždí lidi nějakým bizardním způsobem pro policii zcela nepochopitelným. Typ spirity (a tedy i vražd a schopností) je závislý na tematickém ladění, o které máš zájem, namátkou mě napadá třeba:

- arachnid. Do obětí vstříkne jed, ten pomalu rozloží méně odolné tkáně a potvora pak dotyčného ještě napůl zaživa vycucne i s krví, mozkomíšním mokem apod. Teoreticky může být vyrušen a jedno tělo může být nalezeno pouze rozežrané jedem, což může sloužit jako stopa. V boji se dokáže se proměnit do lidsko-pavoučípodoby, kromě toho dokáže velmi dobře skákat, lézt po stěnách, možná metat nějaké ectoplasmické pavučiny, ovládat pavouky (a možná i hmyz obecně, pokud máš náladu hráče zdeptat popisem nějakého zákeřného nechutného útoku). Pokud stojíš o mystičtější schopnosti, tak může dokázat člověka přikovat na místo na několik vteřin pouhým pohledem nebo se rozpadnout na tisíce malých pavoučků a pak se zase složit nebo ožít jen z jediného z nich, takže ani plamenomet by nebyl jistý (způsob jak mu v tom zabránit je dobrý důvod k investigaci nepřítele, hrabání se v knihovnách o voodoo a podobně - zabránit mu v tom může přítomnost něčeho, nějaké zaklínadlo, zásah speciálně upravenou zbraní nebo zbraní potřenou nějakým lektvarem...). Oběti volí namátkou, ale místa jsou v určitém rozsahu předvídatelná - jejich pospojováním vznikne na mapě pavučina (pokud ji dokončí, pak nad místem získá nějakou mystickou dominanci a bude tam ještě silnější). Někde poblíž středu vytvářeného teritoria může mít nějaké své sídlo (jeho zničení ho může připravit o onu sebezachraňující schopnost), také dobrý prostor pro popisy - na stěnách visící ještě živé oběti, některé zachránitelné, jiné už ne, pohozená vysátá těla, všude pavučiny...

Postavy se s ním setkají poprvé, přemůžou ho (možná až podezřele snadno), ale záhy zjistí, že se nějak zachránil. Budou zjišťovat co a jak, přijdou mu na tu skrýš, tam dojde k druhému, pokud se řádně nepřipraví, tak k nejbrutálnějšímu střetnutí, ale nedokáží jej tam zabít (pokud nebudou mít fakt hodně ultimátní plán), uteče nějakou únikovou stezkou, ale bude oslaben a připraven o svou schopnost. Jako pomstu se pokusí zabít někoho blízkého některé z postav (případně nějaké sympatické NPCčko, u nějž budeš mít dojem že si ho hráči/postavy oblíbily, nejlépe ženského pohlaví, samozřejmě... pokud Tví hráči nejsou zvyklí hrát postavy se sociálním okolím, což, nic ve špatném, nejspíše z DnD nejsou, tak to je asi lepší varianta)...
dramaticky by se to mělo sejít tak, aby tam postavy vlétly na poslední chvíli (NPC jim může zavolat o pomoc a pak ztratit telefon nebo může enemák mít nějaké přetrvávající lidské rysy jako krutost a pomstychtivost a může si počkat, aby NPC na truc zabil postavám před očima nebo tak něco) a pak bude finální boj, kde bude záporák již oslabený a plně smrtelný, ale postavy budou už vyčerpané, zraněné, některé z nich možná mrtvé a vše bude ještě ztíženo tím že v sázce bude život toho NPCčka, které může zařvat jak v případě selhání postav, tak v průběhu souboje, pokud si ho postavy dostatečně neohlídají.
Pokud chceš být hodně narativně tradiční, tak se záporák může v průběhu hry maskovat za někoho, kdo s postavami spolupracuje (policejní důstojník/ice, novinář/ka, patolog/žka, soukromý/á detektiv/ka najatý/á pozůstalými, akční pozůstalý/pozůstalá, okultní vyšetřovatel, policejní konzultant z oboru antropologie/okultismu/zoologie...)

(sakra, tohle se mi nějak zalíbilo, asi si to rozpracuju někdy víc a udělám si z toho třetí ukázkovej hunterskej příběh)


Doufám že to ne aspoň trochu to co jsi potřeboval, kdyby ne tak dej vědět a zkusím vymyslet něco v jiném stylu :)

(s SAS zkušensoti nemám žádné)
5.4.2011 09:58 - Nachtrose
Siriene, myslim, ze si pointu meho zameru vystihnul vic nez presne. Ocekavam, ze budou hrat tak tri hraci. Priznavam, ze treba pavouk me vubec nenapadnul, skoda ze draha polovicka nechce hrat :-D Vadilo by moc, kdyby nas enemak ve sve pavoukoidni bojove forme byl modro cervenej? ;-)
5.4.2011 14:25 - sirien
Proč pro všechny bohy modro červenej?
Jako co mi je po tom, pro mě za mě třeba puntíkovanej... ale silně doporučuju nedělat z něj frašku, u hunterů se to nevyplatí... osobně bych barvy pavouka popisoval matně leskle, jako je barva chitinu a podobných sajrajtů, nicméně nic Ti samozřejmě nebrání vykreslit si to jak chceš :)
5.4.2011 14:35 - sirien
Btw., nápad z pavoukem mě napadl, když jsem si vybavil jeden díl z Lovců netvorů, který jsem kdysi s oblibou sledoval v noci na Nově. Na CSFD hodnocení to hrozně slíznul, ale podle mě nebyl vůbec tak hrozný jak se tam lidi tvářej, většina z nich podle komentů ani netuší, o čem to je, jen viděli začátek nějakého dílu když dosledovali něco jiného a vůbec nepochopili tu geniální nadsázku, která v tom je (je to seriál o policejním oddělení hunterů), na IMDB to má 72%, což je podle mě mnohem realističtější hodnocení.

Pro hraní WoD a zejména pro hraní hunterů je tenhle seriál totálně geniální, hromada námětů na příběhy v každém jednom díle :)
5.4.2011 15:26 - sirien
noir: Ah; samozřejmě, sem blbec, vůbec si mě nevšímejte
5.4.2011 15:57 - Nachtrose
No ja si ted stahnul supernatural, ale jsem zatim jen u S01xE02. A ano, Noir ma pravdu, spiderman podle Szapkovskeho. Nebo spis Kinga? :-) Ta moje tlupa zadnou atmosferu stejne neudrzi. Jestli nekde najdu i tyhle lovce netvoru, tak na to taky mrknu.
5.4.2011 16:05 - sirien
V Supernatural je slušná první sezona. Druhá ještě relativně ujde. Od okamžiku, kdy se tam objevěj démoni to de totálně do kopru a ze seriálu o dvou free-cool hunterech se stane tupě americkej seriál o rodinných dilematech (které se během tří sérií třikrát zopakují v bleděmodrém) a hrozné obětavé válce pochybujícího a nedokonalého dobra proti hroznému a mocnému zlu založenému na křesťanské apokalyptické vizi ďáblů a andělů s klišeoidním motivem ztraceného Boha a andělů utržených ze řetězu.
Já osobně mám relativně vysoký koeficient seriálové setrvačnosti, takže jsem schopný přečkat i delší sérku blbých dílů, dokonce i nějakou tu blbou sérii... ale u Supernatural sem znechuceně odpadnul, protože to pak je prostě shit - když totálně trapně zkazili jedinou zajímavou psotavu co se tam objevila a nechali Satana (Lucifera osobně, samozřejmě) vstoupit do tohoto světa tak už to byla vážně poslední kapka.

Lovci netvorů aspoň žádný podobný komplexy nemaj, je to prostě roztomile nízkorozpočtovej freaky seriál s hromadou klišé, ze kterejch si dělá sám srandu, s relativně nápaditejma oponentama a zápletkama a nesnaží se bejt něco, co neni.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069839000701904 secREMOTE_IP: 3.144.77.71