Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
31.1.2014 21:43 - Vojtěch
To musím potvrdit, škoda že ale nefunguje ve článcích :-(
31.1.2014 23:22 - sirien
Vojtěch: hm. Články bohužel od doby nasazení mnou milovaného Wysiwygu jedou na zcela odlišném modulu, než diskuse... cena za snahu udělat věci pohodlnější. Featura zachovávání textu je mladšího data než WSW editor, takže v době jeho nasazení ani nemohla být její "ztráta" pro modul článků diskutována...
8.12.2016 19:36 - Gran
No fuj, dva roky a ještě pořád je po tom flamu cejtit kouř.
8.12.2016 21:13 - Vojtěch
Necromancy?
9.12.2016 00:23 - sirien
Zato po DrD+2 naštěstí nezbyl ani ten :)
9.12.2016 02:18 - Gran
Nj, dělali jsme to dost pro lidi a ty nás otrávili, a páč nás nikdo neplatil, tak holt "fuck it", i guess (i když někteří měli určitě i jiné (osobní) důvody). Co bylo, to stále ještě někde je, ale ne že by se to dalo vydat a ne že by se to někdo chystal dodělat.
Pokud to je ale podle tebe "naštěstí", pak možná udělali tvůrci DrD+2 správné rozhodnutí.
9.12.2016 02:59 - sirien
Naprosto Ti rozumim.

Dělat něco pro lidi je obecně dost špatná motivace - i když to třeba nakonec najde svoje publikum a třeba i v rozumném počtu, prakticky nikdy nedostaneš zpátky to, co by sis představoval. Ať už jde o nějaké ocenění, uznání nebo třeba jen něco tak drobného, jako je post v diskusi k článku :) Když máš štěstí, všimneš si toho u rozsáhlejších věcí už při tvorbě a radši toho necháš "včas" - když ne, tak pak jen obrečíš, kolik času si tim strávil.

I když něco děláš pro ostatní (překlad, co nepotřebuješ, protože anglicky umíš, pravidla o stovkách stran, která by Ti stačilo mít pro sebe črtnutá na sotva pár desítek... nebo třeba klidně i awesome akci pro pár stovek lidí), tak to musíš dělat kvůli sobě - ať už protože Tě to baví nebo protože se na tom chceš třeba něco naučit nebo cokoliv jiného, ale musí to bejt něco, co máš vnitřně, aby ses k tomu vracel, protože chceš, kvůli něčemu, co Ti to prostě dává samo a ne protože u toho čekáš něco od ostatních, co nakonec beztak nedostaneš.


Což teda není jen moje myšlenka - nějakou dobu zpátky prakticky totéž někde už psal ShadoWWW a dlouho před náma totéž tvrdíval Alnag. A mám takové matné tušení, že sem kdysi slyšel něco podobného i od Ecthelionů a od Errica.


Gran píše:
Pokud to je ale podle tebe "naštěstí", pak možná udělali tvůrci DrD+2 správné rozhodnutí.

Hm. To už nikdy nezjistíme, že ne.

Ale upřímně a bez jízlivostí myslim, že máš pravdu.

Jednak protože viz výše - nakonec by to lidi neocenili tak, jak ste si nejspíš slibovali.

Druhak protože by to bylo už čtvrté DrD a buďme k sobě zcela upřímní, ani jedno z těch tří co jsou nepřineslo nic moc úžasného, v podstatě to byly přinejlepším další generické systémy, kterých je tuna (ostatně stejně jako to DrD 1.9 a jako Hrdinové fantasy a vlastně i Stín meče...) a nakonec vlastně to nejlepší DrD je to původní nejstarší i se všema svejma nedostatkama (které aspoň jako jediné skutečně něco přineslo, i když samo o sobě za moc nestálo, ale v naprosté temnotě je každý světlo dobrý, i když třeba neni dokonalý).

Šance, že by vaše +2 bylo v tomhle nějak odlišné a že by něco přineslo v době, kdy je angličtina čím dál přístupnější a kdy tu jsou full překlady DnD a Fate (a vydané Rozcestí a v létě - nějakého roku - dost možná i JaD...) se mi zdá dost nepravděpodobná.
9.12.2016 03:11 - sirien
Mimochodem, ono vůbec když už sem zmínil DrD 1.9 tak to má s tím DrD+2 dost společného a přijde mi to trochu jako průběžně se opakující problém naší scény. Lidi mají často problém rozlišit mezi tím, co jim přijde awesome a chtějí to mít rozpracované sami pro sebe a tím, co by mohlo být awesome pro ostatní.

Pak vznikají různé projekty které jsou založené na tom, že někdo vezme, co mu přijde awesome a snaží se to dopracovat do "plné" podoby, aby ale průběžně zjistil, že těch lidí, pro které by to bylo awesome, tak moc neni a pak od toho zklamaně odejde předtím, než to dokončí. 1.9 a +2 jsou takové dva příklady co byly ve velkém, ale podobných věcí je víc (viděl sem u týpka co se nepohybuje na internetech fakt dost rozsáhle přepracovanej Shadowrun pro full high-fantasy prostředí - taky to nikdy nedodělal... Yorkova Dakara mi přijde, že taky začla takhle, jen si to York pozdějc uvědomil a přizpůsobil směřování realitě) I ta DrD dvojka dost trpěla touhle perspektivou (minimálně některých autorů) že co je awesome pro ně musí být přece awesome obecně. A samozřejmě Void, Astrální doupě...

V podstatě jediné dvě (původní) věci na naší scéně, které tohle dokázaly přesáhnout, byly Erricovy Střepy snů a pak Jerson se svým CPHčkem, kterému se nějak zázračně podařilo překročit vlastní stín a Jerson se s tim jen "hrozně šťastně trefil", svým způsobem.

A stojí za to si všimnout, že jak York tak Jerson to dělali/dělají ne moc pro ostatní, ale protože to je samotné baví. Erric měl trochu jiné motivace, ale také byly jeho vlastní a ne nějak moc externě orientované. A totéž nakonec platí i pro Gedimana s tím Voidem, podle všeho.
9.12.2016 03:57 - Gran
Sure.
9.12.2016 09:35 - Gurney
Tyjo, vedle se řeší Void, tady zase vstává z hrobu diskuze o DrD+, to začala zombie paralympiáda nebo co?
9.12.2016 11:12 - Jerson
Zombie seriály i pochody jsou v poslední době přeci populární, ne?
9.12.2016 11:37 - Merlin
Už jste probudili ze záhrobí jednu rozloženou voidzombii...střeste se to udělat znovu
9.12.2016 11:44 - York
sirien píše:
v podstatě to byly přinejlepším další generické systémy


Předělávka DrD podle mě musí být "další generický systém" tak nějak z definice. Když by to "další generický systém" nebyl, tak nutně skončíš u něčeho jako dvojka.

Ad 1.9 - nemáš úplně pravdu. Pro mě to byla především příležitost přiživit se na známé značce a získat tak pár komentářů k systému - což se vcelku podařilo. Nebylo jich sice moc, ale i tak řádově víc, než do té doby. Současně jsem tím chtěl ověřit zájem o remake DrD, který nebude iniciovat Bouchi. A to ani ne tak mezi hráči, jako hlavně mezi potenciálními spoluautory. Závěr byl celkem jasný a spousta lidí ho dodnes vesele ignoruje.
9.12.2016 12:07 - Gurney
York píše:
Předělávka DrD podle mě musí být "další generický systém" tak nějak z definice. Když by to "další generický systém" nebyl, tak nutně skončíš u něčeho jako dvojka.

Generický systém bez dobrého fluffu dnes musí být zatraceně geniální, aby vůbec někoho zajímal. Dobrý fluff naopak dokáže prodat i průměrná pravidla. Až (jestli) tvůrci všech těch DrD remaků pochopí tohle, začne být jejich práce teprve doopravdy zajímavá.
9.12.2016 12:11 - York
Gurney: To byly dvě střely mimo terč.

Pokud se bavíme o remaku Dračího doupěte, tak fluff je vcelku daný - když bys udělal jiný, nebylo by to Dračí doupě.

A pokud se bavíme o tom, co hraju já, tak sepisovat fluff nedává smysl z podstaty věci, protože ta hra je postavená na tom, že na začátku není dáno vůbec nic a setting vytváří hráči v průběhu hry.
9.12.2016 12:23 - Gurney
York píše:
Pokud se bavíme o remaku Dračího doupěte, tak fluff je vcelku daný - když bys udělal jiný, nebylo by to Dračí doupě.

Tisíckrát opakovaná blbost, fluffu je v DrD co by se za nehet vešlo. Kdyby tam byl, nevyšly by k němu tři oficiální světy a kotel fanovských. DrD se v tomto mnohem víc podobalo D&D než Das Schwarze Auge nebo WFRP.

York píše:
A pokud se bavíme o tom, co hraju já...

Nebavíme
9.12.2016 12:40 - York
Gurney píše:
Kdyby tam byl, nevyšly by k němu tři oficiální světy a kotel fanovských.


Tohle zrovna považuju ze velké plus. Třeba takovej Shadowrun má sice úžasnej a propracovanej svět, ale ani zdaleka nemotivuje k hráčské tvořivosti tak, jako Dračák. Možná už to dneska není komerčně životaschopná varianta, ale jsem rozhodně rád, že to tak bylo.
9.12.2016 12:53 - Quentin
Není fluff jako fluff :-)

Nemíchejte konkrétní světy s volně poházenou inspirací v kouzlech, monstrech, popisech povolání, random tabulkách etc.
9.12.2016 12:55 - ShadoWWW
York: Vezmi si DnD: Neexistuje generičtější fantasy RPG. K DnD 2e vyšlo tolik fluffových knížek, že to zabilo TSR. A přesto se DnD dál prodává hlavně kvůli fluffu a Wizardi se snaží pátou edici prodávat hlavně přes fluff.

Výhoda DrD je v tom, že tam se ten fluff dá rozvinout ještě mnohem víc.
9.12.2016 13:09 - York
ShadoWWW: Zase si vem, jak by se asi prodávalo, když bys remake inzeroval nějak takhe: Udělali jsme novej super svět postavenej na 15 let starejch pravidlech.

DnD 5e sice teď Wizzardi komerčně udržují přes fluff a dobrodružství, ale začali modernizací systému, nikoliv fluffem. A prodeje AFAIK taky nakopl hlavně zájem o základní příručku.


Quentin píše:
Nemíchejte konkrétní světy s volně poházenou inspirací v kouzlech, monstrech, popisech povolání, random tabulkách etc.


Souhlas, ono toho fluffu v DrD vůbec není málo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08698582649231 secREMOTE_IP: 3.15.218.254