Produkty

ShadoWWW
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci
Jeskyně a draci jsou čerstvým projektem nakladatelství Mytago, jedná se o fantasy hru na hrdiny postavenou na systému nejhranějšího stolního rpg na světě - Dungeons & Dragons. Hru s udatnými bojovníky, chytrými mágy, mazanými tuláky a dalšími ikonickými postavami zasazenými do světa draků, čar a kouzel.

Srdce Jeskyní a draků tvoří SRD 5. edice D&D, což jsou vynikající pravidla prověřená několika sty tisíci hráči po celém světě. Nejde však o pouhý překlad pravidel - česká hra přinese pravidla ve srozumitelné a kompaktní podobě, přesto plně kompatibilní s původní hrou. Díky tomu získají hráči přístup k nepřebernému množství oficiálních i fanouškovských rozšíření, které k páté edici D&D vznikly.

Paralelně s pravidly pracujeme na rozšířeních, které chceme pravidelně vydávat jak v elektronické tak v tištěné formě - nová dobrodružství, rasy, schopnosti, nestvůry, magické předměty, povolání atd. Chceme, aby hráči Jeskyní a draků byli dostatečně zásobeni užitečnými materiály, které jim zpříjemní jak přípravu hry, tak hru samotnou.

Vydání hry je plánováno na rok 2017, další podrobnosti budeme zveřejňovat na webu http://www.jeskyneadraci.cz a na FB (http://www.facebook.com/Jeskyně-a-Draci-285072668251981)

Název Jeskyně a draci jsem použil ze svého staršího projektu, jehož vlákno jsem z toho důvodu před chvílí přejmenoval. Tyto dva projekty jinak nemají nic společného.

Viz oznámení na RPG F.

Hlasování o překladu povolání "rogue": zloděj, tulák, nebo zvěd?

Mělo by JaD zahrnout do pravidel i Theater of the Mind?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anokladné body15
Nekladné body3
11.3.2018 23:02 - ShadoWWW
Thalion:
1) V JaD najdeš zhruba to, co je v Základních pravidlech. Navíc tam budou ale všechna povolání z Příručky hráče, ale ke každému povolání jen jeden archetyp z tama (protože víc nedovoluje SRD), ale k tomu přibude pro každé povolání pár dalších archetypů. Budou nová zázemí.

Stejně jako Základní pravidla ale JaD nebude obsahovat odbornosti. Bude mít taky nové popisy nestvůr a u některých přibude v tabulce statistik nově ideál, vada a pouto. Příručka Pána jeskyně bude méně zaměřena na multivesmír a víc na praktické stránky vedení hry.

Hra bude oproti místnímu překladu kompletně jinak napsaná (přepsaná) a bude obsahovat vlastní ilustrace. To všechno hlavně proto, že jak psal Sirien, český trh neumožňuje vydat knižně oficiální překlady DnD, na to jsme příliš malý trh. Už takhle půjde o první knižně vydaný klon DnD, který je s ním plně kompatibilní.

2) Ano, herně to bude bez rozdílu. Pravidly (a ilustracemi) JaD můžeš obohatit svou DnD 5E hru, stejně jako pravidly a dobrodružstvími DnD 5E můžeš obohatit svou JaD hru. Bude to 100% kompatibilní.

3) Přesně tak.

EDIT: JaD plánuje i vydání nějakého svého dobrodružství.
12.3.2018 05:46 - Thalion
Super, děkuji za vysvětlení, myslím že to je jasné. ;-) Takže v klidu můžeme začít nyní s 5Ecz a pak přejít. :)
12.3.2018 06:57 - Colombo
bude tam alchymista, hraničář, druid, chodec, kroll a kůduk?
12.3.2018 08:46 - LokiB
Kudůk a kroll ne :P
12.3.2018 09:16 - Thalion
Omlouvám se za další dotaz. Asi neumím googlit, nakonec jsem to musel dohledat v pravidlech.
1) Jsou toto všechny archetypy nebo to mám špatně?
2) Které z těchto archetypů budou v JaD?
Děkuji

Barbar
- Berserker
- Totemový válečník
Bard
- Kolej odvahy
- Kolej znalostí
Bojovník
- Čaroknecht
- Šampion
- Taktik
Čaroděj
- Divoká magie
- Dračí rodokmen
Černokněžník
- Pak s Arcivílou
- Pakt s Běsem
- Pakt s Prastarým
Druid
- Kruh měsíce
- Kruh země
Hraničář
- Lovec
- Pán zvířat
Klerik
- Bouře
- Příroda
- Světlo
- Šalba
- Válka
- Znalost
- Život
Kouzelník
- Iluze
- Nekromancie
- Očarování
- Transmutace
- Věštění
- Vymítání
- Vyvolávání
- Zaklínání
Mnich
- Cesta čtyř živlů
- Cesta otevřené ruky
- Cesta stínů
Paladin
- Oddanost
- Pomsta
- Starověk
Tulák
- Mystický šejdíř
- Vrah
- Zloděj
12.3.2018 09:57 - Wolf
Thalion:
Než to všechno vypisovat bude asi nejjednodušší si mrknout tu otevřenou licenci - tady. Je tam i pdf ke stažení s tím co se dá použít, vždy jen jeden archetyp atd.
2) K tomu už se vyjádří někdo z JaD
12.3.2018 11:19 - sirien
Thalion: tohle rozhodně není konečný výčet, minimálně vzhledem k obsahu Xanathar's guide to everything. A pak samozřejmě UA pokud bys jí chtěl počítat.
12.3.2018 11:25 - Wolf
Thalion:
Tohle vypadá na celkový výpis archetypů.
12.3.2018 11:36 - PanOndrej
ShadoWWW píše:
Navíc tam budou ale všechna povolání z Příručky hráče, ale ke každému povolání jen jeden archetyp z tama (protože víc nedovoluje SRD), ale k tomu přibude pro každé povolání pár dalších archetypů. Budou nová zázemí.

Stejně jako Základní pravidla ale JaD nebude obsahovat odbornosti.

To vypadá, že minimálně Fighter dost zapláče - přijde o Featy i Battle mastera.

Na nové subclassy sem poměrně zvědavej, ale vzhledem k mnohem menším možnostem testování proti původním autorům mám trochu nedůvěru v jejich vybalancování a kvalitu. Snad příjemně překvapí.

Jinak, plánujete vydání příručky i v elektronické podobě?
12.3.2018 13:44 - Thalion
Wolf píše:
Thalion:
Než to všechno vypisovat bude asi nejjednodušší si mrknout tu otevřenou licenci - tady. Je tam i pdf ke stažení s tím co se dá použít, vždy jen jeden archetyp atd.
2) K tomu už se vyjádří někdo z JaD

super, děkuji

sirien píše:
Thalion: tohle rozhodně není konečný výčet, minimálně vzhledem k obsahu Xanathar's guide to everything. A pak samozřejmě UA pokud bys jí chtěl počítat.

Mé znalosti jsou opravdu úzké, vycházel jsem jen z PHB. Šlo mi o ta hlavní dělení.

Wolf píše:
Thalion:
Tohle vypadá na celkový výpis archetypů.

No, to je balík... do toho raději pronikat nebudu, ale díky. :)
13.3.2018 11:52 - Skaven
Thalion píše:
ad1) v překladech D&D 5E je i "Začátečnická krabice" a "Základní pravidla". JaD bude jak jinak zjednodušeno?
ad2) pro samotnou hru vlastně není úplně podstatné, takže herně bez rozdílu, že?
ad3) takže další rozšíření, která by se dala použít standardně i v klasické D&D 5E, která je již přeložená do CZ, že?


1. Plánujeme vydat pravidla, která pokryjí přibližně stejnou šíři pravidel, jako PH a DM Guide Bestiář. Omezení obsáhlosti se nejedná počtu faktů a pravidel, ale mírného zjednodušení textů a popisných pasáží. Základní pravidla plánujeme také, budou dostupná zdarma ke stažení.

2. Fluff v příručkách určitě není zbytečný, stejně jako není zbytečné grafické zpracování pravidel.

3. ano

Šaman píše:
Jasně, ten můj příspěvek nebyl myšlen ani jako provokace, ani jako hereze.
Prostě na otázku "v čem to bude lepší, než existující překlady?" je odpověď "protože ty nemohou kvůli licenci vyjít knižně". A předpokládám, že třeba bestiář je zrovna ta probematická část.


Je tady ještě jedno hledisko a to je textová stránka věci. Opakoval jsem to již několikrát, ale myslím, že je dobré to zmiňovat - přestože je neoficiální Shadowwwův překlad skvělý, je na něm znát, že je to práce jednoho člověka. Chybí mu důkladná jazyková a stylistická korektura a v tomto si na JaD chceme dát opravdu záležet.

PanOndrej píše:
Jinak, plánujete vydání příručky i v elektronické podobě?


Zvažujeme to
13.3.2018 11:56 - Skaven
ARCHETYPY: máme tady první testovací várku archetypů. Hrajete DnD 5e? Budeme moc vděční za herní zpětnou vazbu (pokud si některý z archetypů ozkoušíte, napište nám prosím feedback na info@mytago.cz)!

Nakonec ještě jedno uopozornění, budu teď cca měsíc offline, což se podepíše i na zpomalení prací na JaD - na začátku května na to ale zase vlítnu. Díky za pochopení.

Případně můžete diskutovat se Shadowwwem, který je ke zodpovídání dotazů více než kompetentní.
13.3.2018 12:39 - Xyel
Playtest moc nestihnu, ale snad mi odpustíte pár rychlých poznámek:

Vyhnanec - vypadá extrémně slabě. Na 3. úrovni dostávají zpravidla všechny classy nějaký silný efekt, tady nedostává do boje nic a mimo boj velmi slabý bonusík + zdatnost navíc je past na nové hráče - zdatnost v přežití/přírodě zní jako něco, co už bych jako hráč takové postavy nejspíše měl.
NA 14.úrovni dostává něco jako monkovo chycení střelného útoku, ale monk to má na 3., hází d10 místo d8 a nic ho to nestojí, tady to barbara stojí velmi vzácný zdroj - schopnost je imo téměř nepoužitelná.

Bard - pán žalu - +100 bodů za názvy schopností, jsou dokonalé!

Bard - trubadůr - Nadání pouzníka - přidání opravy za charisma k např atletice je extrémně counter-intuitivní a rozbíjí logiku pravidel... nebylo by jednudší dát na to prostě expertise? Číselně to výjde skoro na stejno.

Bard - Inspirované iluze - tohle je naprosto ultra-mega-super silné, je to výrazně drsnější než většina lvl20 capstonů (beze srandy - v kombinaci s vyřazovacím plošným iluzorním kouzlem jako hypnotic pattern to vyřadí téměř jakoukoliv skupinu nepřátel)... a má to mraky použití, které se regenerují per short rest. Tohle imo musí být single target (sebrat jednomu tvorovi -k8 z hodu na záchranu proti tvému kouzlu).

Bojovník - vojevůdce - vypadá fakt slabě. Schopnost na 3. úrovni toho dělá minimum + nedává bojový bonus, schopnost na 7. je v podstatě jeden z manévrů, až na to že je jednou za short rest, zatímco battlemaster ten manévr za short rest vytlačí 4x a ještě dá bonus dmg... a navíc to ani není jeden z top braných manévrů (viděl jsem ho hrát jen do comba s roguem)
schopnost na 10. - slabá a situační, klidně by útoky z příležitosti mohla ignorovat
schopnost na 15 a 18 - měly by se obnovovat po krátém odpočinku, aby byly in-line s rozdělením recovery bojových a sesílacích class. (a nijak extra silné nejsou)
13.3.2018 13:23 - sirien
Nemám teď čas to procházet podrobně, ale kdo probohy vymejšlel ty názvy?

Rváč? Pěšák? Archetypy pro postavy na 18. levelu, vážně. Si rovnou můžu jít do DrDII zahrát epickýho kejklíře (zvládne dvojité salto ze stoličky) a legendárního mastičkáře (jeho jméno se vyslovuje s úctou i o celých osm vesnic daleko)

Co třeba Bijec a Veterán?

Ten vyhnanec by byl teda taky do diskuse...
13.3.2018 15:38 - ShadoWWW
Díky za reakce.

Názvy... jo, ve vymýšlení názvů povolání nejsem žádná bedna. Pěšák je prostě válečník, co má zadržet řady nepřátel. Nebojuje neurvale jako rváč, spíš se snaží být užitečným kolem soukolí družiny.

Xyael: Díky! Zkusím se nad tím zamyslet. Připravuje se taky release playtestu archetypů pro zbylá povolání PHB, tedy černokněžník a dál. A pak ještě máme připraveno po jednom nebo dvou dalších archetypů pro bojovníka, kouzelníka, klerika a tuláka (to bude asi další playtestový balík). V dalším pak budou zázemí.
13.3.2018 16:06 - Thalion
Skaven píše:
. Fluff v příručkách určitě není zbytečný, stejně jako není zbytečné grafické zpracování pravidel.

Určitě jsem to nemyslel tak, že by zbytečný byl, jen jsem hledal herní rozdíly ;-)
děkuji za tvé vyjádření
13.3.2018 17:01 - PanOndrej
(Komentářům k názvům se vyhnu, ale do nešťastného spojení „šoupat s nepřítelem“ si rýpnu)

Rváč: d6/d8 nenadchne ani na první úrovni, natožpak později. Celkově ta subclassa působí velmi slabě a nezajímavě.
Trubadúr: Celkem zajímavý přístup k Bardovi. Nadaní poutníka - není důvod, aby to nebyla další expertýza, tohle je zbytečně neintuitivní a matoucí. Odpočinková píseň trubadúra - tohle tu trochu nedává smysl, nejdřív je zaměřen především sám na sebe, najednou na celou skupinu.
Bojovník obecně: proti DnD jsou ty subclassy brutálně nezajímavé a v podstatě bych neměl chuť žádnou z nich hrát, nejblíž je Vojevůdce, ale to je prostě jen Battle master pro chudý (jestli je design goal, aby na rozdíl od DnD nebyl bojovník nejhranější classou, je to dobrá cesta).
Imaginátor: Tohle mě docela zaujalo a možná bych si ho i rád zahrál. Každopadně si ale myslím, že Neomezená tvořivost by byla mnohem zajímavější, kdyby si hráč mohl typ zranění vybrat sám (klidně by ho to mohlo stát čarodějné body), přecijen to není Wild magic a nemusí to být random.
Kovová magie: Železné tělo - takže Draconic Bloodline nebude i když je v SRD? Jestli je to tak asi není dobrý nápad mít u Sorcerera dvě subclassy s mechanicky stejnou schopností.

Celkový dojem: Zatím mě zaujaly dvě subclassy - Pán žalu a Imaginátor, zbytek působí spíše nezajímavě (ať už kvůli mechanické slabosti nebo nezajímavosti/nudnosti jako takové). Uvidíme, co přinesou další classy.
13.3.2018 20:57 - Maelik
Co se týče mechanik, nejsem nějak velký expert, ale přijde mi, že ty archetypy jsou poměrně slabé. Nemluvě o tom, že tu chybí ultimátky, které by postavy měly dostat někde kolem 17/18 úrovně. Nedávno jsem z nudy zkoušel designovat vlastní povolání a narazil jsem na tenhle článek o základních principech za povoláníma i archetypama v DnD5e. Snad se bude hodit alespoň coby inspirace.

K názvosloví:

"Nadání poutníka" ... popis téhle schonosti mi asocioval spíše pojem "komediant", případně "cirkusák", než "poutník".

"Imaginátor" v kontextu názvů ostatních subclass zní říliš složitě a cize. Jako alternativní název mě napadl "Snílek", nicméně pochybuji, že se to ujme.
13.3.2018 21:05 - Skaven
Jen malá poznámka - názvy prosím ignorujte, v tuto chvíli jde jen o testování mechanik, je možné, že testovacích balíků se nakonec vystřídá několikero, takže textově budeme ladit až ty archetypy, které se dostanou do finálního výběru.

Jinak pokud byste měli tipy na archetyp, klidně překladový (ale musí být nezatížen autorským právem), posílejte, rádi se inspurujeme nebou použijeme překlad.
13.3.2018 21:15 - Aegnor
Jak jednoduše by šel využít lovec čarodějnic? Vůbec netuším, jak je na tom s licencí.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20060300827026 secREMOTE_IP: 54.163.20.57