Xanatharův průvodce vším (videa)

Obsah článku:

Mystický lučištník (obor Bojovníka)

původní video, přeložil ShadoWWW


Todd Kenreck: Mystičtí lučištníci mohou naplňovat své šípy jedinečným typem magie, který je jen jejich. Mluvil jsem s Mikem Mearlsem o tomto novém oboru, který se objevuje v Xanatharově průvodci vším.


Mike Mearls: Nápad na Mystického lučištníka byl inspirován prestižním povoláním 3. edice. Myšlenkou je, že je to lukostřelec, který může vložit do šípu různé magické účinky, a pak ho po někom vystřelit. Je to docela jednoduché. Nápad, který za tím stojí, není jen dát postavě sesílání kouzel, protože kouzlícího bojovníka už máme v Příručce hráče jako Čaroknechta, takže pokud prostě chcete být bojovník s nějakými kouzly, můžete si ho udělat. Důležité bylo, aby tento obor byl odlišný. Původní prestižní povolání z 3. edice nemělo sesílání kouzel. Způsob, jakým fungovala prestižní povolání, bylo, že jste museli dosáhnout určitých úrovní téměř vždy ve více povoláních a k tomu všechny ostatní věci, takže jste museli mít nějakou schopnost sesílání kouzel. pokud si dobře pamatuji. Buď jste museli mít schopnost sesílání kouzel, nebo bylo mnohem jednodušší vstoupit do prestižního povolání, pokud jste byli kombinací bojovníka a kouzelníka nebo hraničáře a kouzelníka nebo něčeho jiného.


Ale jelikož toto v 5. edici nemáme, můžete si vzít multipovolání, ale my jsme to prostě chtěli udělat jako bojovníka. V podstatě to nahrazuje moc, kterou byste mohli získat z kouzel, těmito umocněnými šípy. Cílem bylo vytvořit jeden šíp pro každou školu magie a pak vám nechat vybrat, kterou školu, které šípy, si chcete osvojit. Je to zaměřené na ty, co chtějí hrát lukostřelce, ale s tímto náznakem velmi, velmi specifického typu magie. Nemáte magii, u které byste museli volit, jestli ji použít na ohnivou kouli, magickou střelu, nebo nějaký druh úderového účinku ve vašich šípech. Máte jen tyto konkrétní magické šípové účinky, které máte jen vy.


To jsem vždycky rád navrhoval do oborů, když to šlo. Je zřejmé, že pokud dáte někomu sesílání kouzel, má sesílání kouzel. Touto jedinečnou mechanikou se nesnažím nahradit všechna možná sesílání kouzel. Ale líbí se mi ten nápad, že tohle je věc Mystického lučištníka. Nikdo jiný to nedostane a je to magické. Je pro nás v pořádku, když někomu dáme něco, co je magické a není to sesílání kouzel. Díky tomuto přístupu jsme se dostali k této velmi odlišné šípové magii. Pak byste zřejmě očekávali, že ikonicky k tomu budou mít přístup jen elfové, ale my ne... Pokud neexistuje něco, co je spojeno s konkrétním herním světem, kde taková omezení existují, může se stát Mystickým lučištníkem kdokoliv.


Když uvažujete o Xanatharovi v rámci designu, je to také součástí jeho konceptu. Možná jste hráli lukostřelce už několikrát, teď jsme ve čtvrtém roce této edice, a pokud lukostřelce opravdu milujete, možná jste hráli lučištníka, který je bojovníkem, možná jste hráli tuláka, který je lučištníkem, možná jste hráli hraničáře, který je lučištníkem. Toto je další typ lučištníka, kterého můžete hrát a který je velmi odlišný. To bylo dalším prvkem knihy. Pokusit se přijít s obory, které, pokud existuje typ postavy, jenž vám líbí hrát, vám dají nějaké další velmi odlišné varianty dané postavy. Provést změny, vytvořit nové koncepty, které jsou velmi odlišné od toho, co jste viděli dříve, a tak udržet hru svěží.


Jedna z věcí, kterou jsme promýšleli, že když se podíváte na knihu, každý obor, jsou tam skoro všechny obory, ale možná jsme na nějaký zapomněli. Nebo způsob, jakým se kniha tvořila, museli jsme nějak rozmístit ilustrace. Napíšeme knihu, pak vytvoříme rozmístění ilustrací, pak věci vylepšujeme, takže nějaké věci možná musely být zkráceny, aby nezasahovaly do rozmístění ilustrací (a u překladů je to občas taky peklo, pozn. překl.). Nad každým oborem jsme přemýšleli jako nad postavou. Kdo je postava, která představuje toto? Pro Mystického lučištníka jde o elfku lukostřelkyni, ale je to elfka lukostřelkyně, jejíž domovina, nebo nějaká vesnice, byla zničena zeleným drakem, a tak toho zeleného draka loví. Nápadem bylo, že tato magie je nástrojem její pomsty. Že má velmi specifický... Toto je drak, kterého chce sejmout.


Je to neuvěřitelně zručná lukostřelkyně, vždyť je to přece Mystická lukostřelkyně, ale myšlenkou bylo, že je spíš odstřelovač. Víc jako: "Použiji sou magii, abych zabila tuto jednu osobu." To byl takový pocit. Že je jako elitní odstřelovač, ten člověk, který se schovává vzadu, nebo proniká do nepřátelského území, identifikuje hrozbu a porazí ji jednou ranou. Povaha mystických šípů je pomoci postavě, aby toho dosáhla. Pokud máte ve svém tažení cizí postavu Mystického lukostřelce, mohl by být tou postavou. Mohl by být jako vrah, ne? Je to jako elfské pojetí toho, jak by vypadal vrah. Nebo někdo, kdo je tak trochu, ale ne úplně jako tulákův obor Vrah.


Když jsem si představoval Mystického lučištníka, viděl jsem téměř vymahače. Obzvlášť třeba v elfské kultuře. Je to druh role, kterou by měli. Někdo, jehož šípy doručují spravedlnost. Pokud si pamatujete na luk přísahy, kouzelný předmět, tato myšlenka, je to luk a je elfí a odříkáváte přísahu, abyste porazili nepřítele, to jaksi taky staví na podobné myšlence. Ddyž jsem pracoval na tomto oboru, někdo vzadu v mé mysli byla tato věc.


Todd Kenreck: Bylo to dobře přijato i v Odkryté mystice.


Mike Mearls: To jo. Dopadlo to dobře. Ve skutečnosti to bylo legrační, protože v návrhářském týmu k tomu bylo hodně averze: "Proč mu prostě nedáme sesílání kouzel?" Ale bylo to jako, no, když jsme začali pracovat na 5. edici, udělali jsme si určitý výzkum o tom, jaká prestižní povolání se lidem líbila a prestižní povolání Mystický lučištník v 3. edici byl velmi vysoko hodnocený. Byl jeden z nevyšších. To byl důvod k práci. Když jsme pak testovali, myslím, že existoval předpoklad, že "ano, to samozřejmě změníme, abyhom použili kouzla," ale měli jsme velmi dobrou zpětnou vazbu. Lidem se to opravdu líbilo. Myslím, že se lidem líbilo původní pojetí a chtěli, aby zůstalo zachováno.


Co byla Oblíbená duše, nyní však jako čarodějova Božská duše, to byl pravý opak, kde zachování toho, jak to bylo v 3. edici, prostě nemělo smysl, protože byste skončili s prázdnou nádobou, neboť základní herní mechanismy se změnily natolik, že spontánní božští sesilatelé, jak byste je nazvali v 3. edici, prostě v 5. edici neexistují.


Toto byl opak, kde jsme neměli žádné mechaniky, protože byly osobitější. Jenom dosud neexistovaly. Byl to případ, kde jsme byli blíže původnímu designu a vsadili jsme na něj tím, že jsme vytvořili všechny ty unikátní šípy, jeden pro každou školu magie, čímž myslím to působí ještě silnějším dojmem, jako bychom dodali původní koncepci. Působilo to jako bližší tomu, co lidé chtěli vidět, než možná to, co viděli předtím.


Todd Kenreck: Pokud máte zájem o hraní Mystického šejdíře, můžete si tento obor vyzvednout v Xanatharově průvodci vším. Tuto knihu si můžete koupit na dndbeyond.com v odkazu v diskuzi pod videem. Jsem Todd Kenreck. Díky, že se díváte.


< Mystický lučištník >
Bohatýr Božská duše
Článek vložil ShadoWWW | CC Attribution 10.10.2017
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 94 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12898588180542 secREMOTE_IP: 18.217.203.172