Xanatharův průvodce vším (videa)

Obsah článku:

Bohatýr (obor Bojovníka)

původní video, přeložil ShadoWWW


Todd Kenreck: Bohatýr má v D&D velmi hluboké kořeny sahající až k původní knize Odkrytá mystika a samozřejmě i ke kreslenému seriálu D&D. Povídal jsem si s Jeremym Crawfordem o tom, jak dělají Bohatýra efektivního nejen když je v sedle, ale i na libovolném místě v multivesmíru D&D.


Jeremy Crawford: V Xanatharově průvodci se objevuje Bohatýr, a je to obor inspirovaný povoláním, které sahá až k první edici D&D. Bohatýr v první edici D&D se objevil v původní příručce Odkrytá mystika. A když jsme dělali v naší Odkryté mystice sérii oborů, tak jsme si uvědomili: "No samozřejmě, v sérii pojmenované po knize Odkrytá mystika bychom měli mít Bohatýra." Ačkoliv nakonec jsme nezačlenili Akrobata, který byl další možností v této knize.


Bohatýr je v mnoha ohledech klasickým rytířem v nablýskaném brnění s tím, že exceluje při jízdě na koni. Nyní si mnozí lidé pomyslí: "No ale hra už má klasického rytíře v nablýskaném brnění, a to je paladin." Velký rozdíl mezi Bohatýrem a paladinem je v tom, že paladin je svatý válečník, který je oddaný jistému bohu, nebo určité věci, zpravidla v zásadním pojetí spravedlnosti, zatímco Bohatýr je nemagický válečník. Bohatýr může být stejně čestný jako paladin, ale může být poháněn věrností ke konkrétnímu monarchovi, království, městu nebo své rodině. Je svým způsobem víc pozemský, víc světský než paladin, který je zase často spojován s těmito vysokými ideály a božskou magií.


Vlastně jsme ve svém seriálu Odkrytá mystika předvedli více než jednu verzi Bohatýra. Obě verze ve skutečnosti získaly od fanoušků smíšené pocity. Dost dobré, aby se dostaly do knihy, ale pokaždé bylo skóre, skóre spokojenosti, které jsme dostali, jen na té úrovni, že jsme si mohli dále říkat: "Dobře, musíme na tom více zapracovat." A opravdu nespokojenost spočívala v tom, že Bohatýr se opíral o využívání Zdatnostních kostek, což je mechanika, kterou jsme si vypůjčili od Taktika, jednoho z bojovníkových oborů v Příručce hráče. Mysleli jsme si, že se lidem bude líbit, když uvidí tuto mechaniku rozšířenou jinam. Ale místo toho jsme často dostávali zpětnou vazbu: "Ne, to je Taktikova mechanika. Nechceme ji vidět v jiných bojovníkových oborech. Chceme, aby měli své vlastní věci."


Zpětná vazba na Bohatýra byla občas plná obav z role bohatýrovy jezdecké nestvůry, protože ačkoliv je super sedět v sedle na koni, drakovi, gryfovi, nebo čemkoli jiném, na čem se dá v D&D jezdit, lidé vědí, že když se vydáte do úzké jeskyně, jezdecké zvíře toho pro vás moc nezmůže. A tak se stává problematické, jestliže příliš mnoho vašich schopností povolání závisí na přítomnosti jezdeckého zvířete, protože byste přišli do určitého prostředí a cítili byste se jako... vůl. Polovina schopností vaší postavy by se právě vypnula.


Chtěli jsme zaručit, že v konečné verzi Bohatýra, té verzi, která se objeví v Xanatharově průvodci, tyto obavy vyřešíme. Verze, která je v knize, je vskutku zcela odlišná od verze, kterou lidé viděli v seriálu Odkrytá mystika. Nakonec jsme vzali ty části, které se lidem na Bohatýrovi líbily nejvíc. Potom jsme se podívali na jeden z dalších oborů, který jsme pro bojovníka vydali v seriálu Odkrytá mystika, a tím byl Rytíř.


A Rytíř a Bohatýr si byli velmi blízcí, pokud jde o příběh. A opět, příběh je vždy naším výchozím bodem při designu oborů. Jak jsme přemýšleli o tom, co se dostane do knihy, tak jsme si uvědomovali, že je velice nepravděpodobné, aby se tam dostal Bohatýr i Rytíř. Skóre Bohatýra a Rytíře byla ve skutečnosti velmi podobná, ale Bohatýr o chlup Rytíře předčil. A právě proto byl Bohatýr tím, kdo se tam dostal.


Mám pocit, že Bohatýr předčil Rytíře částečně kvůli nostalgii, kterou někteří lidé mají k tomuto jménu. Táhne se to daleko do minulosti až k první edici. Je to také jméno, které se objevuje v kresleném seriálu Dungeons & Dragons. Ano, byla to pravděpodobně ta nejnesympatičtější postava v seriálu.


Todd Kenreck: Byl to největší neoblíbenec všech. Nebo alespoň by měl být.
Jeremy Crawford: Podivný Bohatýr, který nemá žádnou zbraň ani jezdecké zvíře.
Todd Kenreck: To jo. (směje se)
Jeremy Crawford: Chudák Erik.
Todd Kenreck: Jo, nezáviděníhodná role.


Jeremy Crawford: Nakonec jsme pro finální verzi udělali to, že jsme se vrátili k Rytíři, podívali jsme se na jeho schopnosti, které se lidem nejvíce líbily, vzali je, dále jsme vzali nejlepší schopnosti Bohatýra, a spojili je do zcela nového oboru. A vskutku, téma tohoto oboru - a to bylo něco, co se objevovalo u Bohatýra i Rytíře v předchozích návrzích - je o chránění ostatních. Protože opět, jsou to rytíři. Třebaže konkrétní Bohatýr nemusí být vzorem dobra, měl by být o ochraně majetku, lidí, něčeho.


A tak má Bohatýr schopnosti povolání, které se týkají ochrany jeho blízkých. A pak má ještě několik schopností, které se vztahují k jezdeckému zvířeti, ale zajistili jsme, že jezdecké zvíře je vždycky trochu něco navíc. Pro většinu schopností není jezdecké zvíře potřeba, ale Bohatýr bude vždy spokojen, když mu kůň pomůže zazářit. Ale je to svým způsobem třešnička na dortu.


Ale bylo pro nás důležité, aby Bohatýr měl svou vlastní identitu, nezávislou na přítomnosti jiného tvora. Protože i v dějinách byli bohatýři mnohem víc než jen jezdci na koních. Myslím tím, že rytíři měli mnohé jiné zodpovědnosti a bojové schopnosti. Ačkoliv v knize upozorňujeme... a bylo to vlastně něco, na co jsme poukazovali i v Odkryté mystice, že Bohatýr nemá být historicky přesným zobrazením bohatýrů.


A to platí pro všechno v D&D. D&D je často plné věcí, které jsou inspirovány věcmi ze skutečných světových dějin, mýtů z různých lidských kultur. A D&D je vždycky nějak uchopí a přemění do archetypální formy, která se hodí do vysoké fantasy.


A to je opravdu to, co jsme udělali s Bohatýrem, který je nyní tím mocným ochráncem, který drží linii a dívá se spatra na ty, kteří se snaží utéct. V bitvě je opravdu dobrý ve zteči, ať už pěšmo, nebo na koni, a jeho předností jsou silné prvotní údery. Myslím, že se lidé budou skutečně těšit z toho, co vzniklo díky onomu reviznímu procesu, v němž jsme prošli několika verzemi, které se objevily v Odkryté mystice a pak vyvrcholily verzí, která se objevuje v knize.


Todd Kenreck: Bohatýr je součástí Xanatharova průvodce vším. Tuto knihu si můžete koupit dndbeyond.com v odkazu v diskuzi pod videem. Jsem Todd Kenreck. Díky, že se díváte.


Článek vložil ShadoWWW | CC Attribution 10.10.2017
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 94 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14442896842957 secREMOTE_IP: 18.118.226.105