[Star Wars] Sithové

Obsah článku:

Zuby v temnotě

V předchozích částech povídání o Sithech jsme se dívali na to, co dělá Sitha Sithem, vybírali jsme vhodné jméno a vzhled pro vaši postavu a prošli jsme i herní mechaniky. V tomto článku se ponoříme do technologie užívané Sithy, typů postav, které se nejlépe hodí k různým éram a způsobu postupu za hranice prestižního povolání Sithského učedníka.

Technologie

Nejznámější kousek technologie spojovaný se Sithy je světelný meč. Je to prastará a elegantní zbraň nástroj společný Jediům i Sithů.
Pro Jedie je tvorba světelného meče posvátným úkolem. Budoucí Jediové jsou odvedeni do rituálních jeskyní, které ukrývají krystaly nutné k vytvoření ohniskového jádra Jedijské zbraně. Sestavení je dílem technické a dílem manipulace Síly. Když je dokončeno, závisí barva světelného meče na použitém krystalu. Běžné jsou žluté, modré a zelené. Někteří se namísto toho vydají pro svůj krystal velmi daleko a jejich výsledky jsou (jako v případě fialového světelného meče Mace Windu) námětem legend.
Pro Sithy je tento postup zbytečně rituální. Světelný meč je nástroj jako kterýkoliv jiný a vše na čem záleží je to, kdo jej drží. Z tohoto důvodu Sithové krystaly pro svoje meče uměle pěstují. Výsledek je vždy týž a výrazně odlišný - všechny Sithské světelné meče jsou rudé.
Světelný meč se dvěma čepelemi je proslulá zbraň, kterou v období vzestupu Impéria používal Darth Maul. Tyto ošidné zbraně vyžadují pro zvládnutí čas, ale umožní člověku bojovat za dva. Někteří mají omylem za to, že Darth Maul tuto zbraň vytvořil, ale ve skutečnosti byla poprvé vytvořena Sithským lordem Exarem Kunem z dávných dob. Ty Sithské lordy, kteří tíhnou k divokosti fyzického násilí, může přitahovat mistrovství a smrtelnost světelného meče se dvěma čepelemi.
Normálně je útok oběma konci světelného meče se dvěma čepelemi postižen postihem -10 k oběma útokům. Odbornosti Mistrovství Dvou zbraní tento postih dramaticky snižuje. První stupeň snižuje postih na -5 a lze jej vzít už při tvorbě postavy. Mistrovství dvou zbraní II vyžaduje vyšší úroveň Obratnosti a množství úrovní. Pokud vaše postava nemá vysokou opravu Síly nebo odbornost Zaměření na zbraň, pak je Mistrovství dvou zbraní to, co potřebuje, aby byla vskutku smrtící. Jelikož tato odbornost vyžaduje vysokou obratnost, dobře se kombinuje s Finesami se zbraní. Schopnost síly temný hněv také pomáhá.
Sithský lanvarok je na zápěstí připevnitelná projektilová zbraň z dávných časů, v dobách Klonových válek už nesmírně vzácná. Je nepřesná a má dlouhý nabíjecí čas, nicméně lanvarok dokáže vyslat houf kovových disků, které rozhodí protivníka nebo jako zbraň prvního útoku. Sith může také použít Sílu k navedení disků a učinit je tak smrtelnější, než by byla zbraň v rukou normálního smrtelníka. (Podrobnosti o lanvaroku na straně 68-69 příručky Knights of the Old Republic Campaign Guide.)
Sithové, podobně jako Jediové cestují nalehko. Dokud mají svoje roucho, plášť (nejspíše vhodný do všech podnebí) a světelný meč, jsou spokojení. Někteří tak cestuji vybaveni měnou a víceúčelovým opaskem, který může obsahovat potravinové kapsle na tři dny, medpack, sadu nástrojů, náhradní zdroj energie, náhradní baterii, světelnou tyč, rozprašovač tekutého kabelu, kotvičku, dýchací masku, elektrický dalekohled a pár specializovaných nástrojů podle představy každého. Sithové rádi spoléhají na svůj důvtip a svou výjimečnou moc.
Určité typy vesmírných bitevníků mohou být pro Sithského lorda zvlášť přitažlivé. Ti, kteří bývali v minulosti Jedii, mohou dávat přednost Jedijským bitevníkům před ostatními. Ti, kteří slouží ve dnech před Klonovými válkami budou nejspíš pilotovat stíhačku Aethersprite, zatímco ti, kteří bojují v Klonových válkách, dávají přednost stíhače Eta-2 Actis. Ti, kteří jsou v příznili hraběte Dooku, se mohou dostat k jednomu ze vzácných a exotických vesmírných bitevníků třídy Ginivex. Během období Rytířů Staré republiky, měli Sithové vlastní vesmírné bitevníky, známé jako Sithské stíhačky. Během období Vzestupu Impéria, Rebelie a Nového řádu Jediů byl pro Sithy navrženo jen jedno plavidlo - prototyp byl vlastněn Darth Sidiousem a pečlivě strážen. Sithský infiltrátor je skutečně plavidlo hodné tradice Sithských lordů. (Všechna plavidla lze nalézt v příručce Starships of the Galaxy: stíhačku Aethersprite na s. 60, stíhačku Eta-2 Actis na s. 82, Ginivex na s. 87, Sithskou stíhačku na s. 130 a Sithský infiltrátor na s. 128.)
Na planetách upřednostňují Sithští lordi speederová kola pro jejich rychlost a manévrovací schopnosti. Reflexy uživatele Síly činí z kola daleko bezpečnější a efektivnější, než by byly v rukou průměrné osoby. Ze stejných důvodů by v případě, kdy je kolo nepraktické Sith nejspíše upřednostnil závodní nebo vojenský speeder.

Éry

Éra, v níž si zvolíte hrát má velký význam pro to, jakým Sithem může vaše postava být.
Období rytířů staré republiky umožňuje existenci jakéhokoliv druhu Sitha, protože je jich ve vesmíru hodně. Bude existovat víc válečníků než jakéhokoliv jiného druhu; nejsilnější ze Sithů jsou těmi, kteří vládnou. Postavy s minulostí v povolání Jediů, Vojáků a možná zvědů budou nejběžnější a budou upřednostňovat dovednosti a odbornosti určené ke zlepšení bojových schopností a schopností Síly.
V období vzestupu Impéria, Rebelie a Nového řádu Jediů vládne Pravidlo dvou, které vyžaduje kradmé a lstivé způsoby. Nicméně všichni Sithové jsou trénování jako válečníci, neboť jeden Sith musí obstát proti několika Jediům. Postavy s minulostí v povolání Šlechtic nebo Lump, vyvážené Jediem a buď Vojákem, nebo Zvědem jsou víc na pořadu dne, upřednostňované dovednosti jsou manipulace a zastrašování, stejně jako ty bojové.
Období Dědictví začíná Pravidlem dvou, které znamená stejné zásady jako předchozí tři období Nicméně, jakmile se Darth Krayt chopí svého právoplatného místa ve vesmíru, přijde opět záplava Sithů. Válečníci jsou opět běžní, podobně jako v období Staré republiky.

Způsoby postupu

Jakmile dosáhnete prestižního povolání Sithského učedníka, je vaše postava pravým Sithem. Až dosud to byla docela štreka, ale kam se vydáte odtud dál?
Pokud jste si v minulosti nezvolili široké spektrum povolání (ať už hrdinských nebo prestižních), máte jen pár možností, kam dál růst. Čtyři talentové stromy, z nichž Sithský učedník čerpá, jsou strom Zbrojního specialisty (od hrdinského povolání Voják), talentový strom Duelanta (od prestižního povolání rytíře Jedi), talentový strom Boj světelným mečem (z hrdinského povolání Jedi) a Sithského talentového stromu, jediného unikátního pro toto povolání. Vaše schopnosti povolání se nyní zaměří ke krutému boji a růstu v Síle temné strany.
Pokud jste si vybrali širší spektrum povolání, máte víc prostoru na hraní. Můžete dál rozvíjet některé z jiných povolání, které pomůže vašemu rozvoji, coby Sitha, s použitím vodítek popsaných v předcházejícím článku.
Jedna z unikátních cest vašeho rozvoje je odbornost Děsivé rysy, která byla popsána v druhém díle. Je to odbornost výhradně určená pro způsob Sithské změny vzhledu a efektu, který má na ostatní. Požadavky této odbornosti jsou Charisma 13 a členství v Sithské tradici, přičemž toho druhého lze dosáhnout získáním prestižního povolání Sithského učedníka.
Poté co se stanete členem prestižního povolání Sithský učedník, dostáváte přístup k technikám Síly, které představují hlubší porozumění Síle. Počínaje 2. úrovní dostáváte techniku Síly každou druhou úroveň, čímž se zlepšují a rozšiřují mechanické použití Síly.
Jak váš Sithský účedník stoupá po úrovních, dostává přístup k pokročilejším prestižním povoláním. Nejzjevnějším dalším postupem je prestižní povolání Sithského lorda. Jsou tu jen dva požadavky, které se liší od požadavků na Sithského učedníka: postava musí být alespoň na 12. úrovni a musí znát alespoň jednu techniku Síly. V tento moment je vaše postava zbavena strachu a začíná poznávat tajemství Síly, které jí umožňují začít užívat schopnosti Síly novými a mocnými způsoby, ale na rozdíl od technik Síly to stojí body Síly. Na 2. a každé další úrovni Sithského lorda poté, dostává postava jedno tajemství Síly. Úrovně povolání Sithského lorda neumožňují přístup k novým talentovým stromům a namísto toho pokračují v rozvoji Sithského talentového stromu a talentových stromů Síly. Nicméně vaše postava se stane schopnou v užití děsivé tradice zvané Dun Möch, která jí umožní lákat ostatní k temné straně.
Následovník Síly je další pokročilé prestižní povolání, které je možnosti pro rostoucího Sitha. Toto povolání představuje Sitha, který si přeje se víc oddat tajemstvím temné strany a stát se prorokem. Vaše povolání se stane imuním vůči účinkům na mysl, získá prorocké vize a také přístup k tajemstvím Síly. Jeho talenty vycházejí z těch, dostupných adeptovi Síly a z talentových stromů Síly. Navíc k požadavkům prestižního povolání Sithského učedníka, vyžaduje prestižní povolání následovníka Síly 12. úroveň a schopnost Síly předpovídání. Také vyžaduje alespoň tři úrovně adepta Síly, protože není jiný způsob, jak získat dva talenty zde nabízené.
Další zajímavou možností je, pokud jste ochotni věnovat tomu nějaký čas navíc, aby se vaše postava propracovala vysoko v řadách Jediů a dosáhla prestižního povolání Jedijského mistra. Jediné požadavky mimo ty, potřebné pro Sithského učedníka jsou, že vaše postava je na 12. úrovni, má jednu techniku Síly (snadno získatelnou 2. úrovněmi rytíře Jedi) a je členem Jedijské tradice. Stane se nebojácnou, získá bonus k meditaci a naučí se tajemství Síly. Prestižní povolání Jedijského mistra nenabízí nové talentové stromy, namísto toho se zaměřuje na talentový strom duelanta a talentové stromy Síly. Jinak řečeno, pokud vaše postava sleduje tuto cestu k Sithskému lordovi, bude to delší, ale bude mít přístup k řadě schopností spojených se Silou, aby to stálo za to. Jen si představte sílu Jedijského mistra, který postoupil úrovněmi Jediů až na vrchol - jak bude nebezpečný, když nakonec padne k temné straně.
Pokud vaše postava již naplnila svůj osud a přijala břímě Sithského mistra, může být na pořadu dne osud výuky. Možná, že bude hrát důležitou roli při tréninku děsivého Sitha, jehož vlastním osudem bude přivést galaxii do chaosu. Bonus z naplnění tohoto osudu je +5 do jedné z dovedností povolání, dle vaší volby, což je zvlášť užitečné, když je to aplikováno na Užití Síly.
< Zuby v temnotě >
Tvorba Antihrdinové
Napsal Alnag 21.12.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 43 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12364792823792 secREMOTE_IP: 18.221.140.111