Hm, udělal jsem si tabulku pravděpodobností a zjistil jsem tyto vlastnosti navrženého hodu:
1) Nelze hodit 1
2) rozsah je efektivně 2-6, s náchylností k lepším výsledkům
3) Vzácně se lze tímto způsobem dostat i k hodnotám 7-12
4) Existuje teoretická šance na vyšší číslo, ale je zanedbatelná
5) Vzácně (cca jako v 3) se objeví dlouhá série 1, která se ani nevyrovná dobrému hodu.
Zatímco 2 a 3 mohou být z nějakého důvodu žádoucí, 1 už je asi k ničemu, i když nevadí, a 4 je už úplně irelevantní (v jedné družince se to stane max 1 za 10 let hraní, a to je extrémně nadhodnoceno), 5 je (při použití v DrD-like soubojáku) už jen nevyhnutelně otravná a navíc nic nepřinášející.
Takže nic ve zlém, ale podle mne je to ještě horší než klasické 1k6+, nemá to žádnou výhodu oproti limitované 1k6+, i jeho vlastnosti 2 a 3, případně i 1 lze dostat elegantněji. Takže blbina.