IMHO, hod +1k6 je dost nudný.
Co 1k6 dělá, je že distribuuje pravděpodobnost z 1 na vyšší hodnoty, většinou 3 až 7. ostatní výsledky jsou prakticky zanedbatelné (otestováno simulací).
U hodu 1k6+ není problém jeden přehoz, ale občasný násobný přehoz. To, že skřet je schopen hodit občas 12 místo 6, je v pořádku a to umožňuje zajímavé zvraty. Problém je, když se občas podaří hodit 36, což je už přespříliš porušení rovnováhy. Mám pocit, že se takový hod s opakovaným přehozováním někdy značí 1k6++?
IMHO, co by mohlo být herně zajímavé je +1k6+, kde by přehazované hodnoty byly závislé na různých abilitách, ať už postav (povolání) nebo equipu. Přehazování nižších čísel je záchrana či to, že danou věc postava nemůže tak failnout, zatímco přehazování vyšších čísel je excelence, jak postava zazářila v dané situaci či již zmíněný kritický zásah.
Ale to už je asi snadnější a elegnatnější přejít k jinému systému hodů obecně. 2k6 umožňuje spectacular fail a spectacular success, maximum je jasně omezené a většina výsledků je tak mezi. Procentuální úspěchu umožňují poměrně jasně nastavit šanci na úspěch, ale nedají se využít na hodnocení úspěchu. No a úspěchové systémy elegnatně zvládají obojí, ale počítat šanci na úspěch je někdy dost komplikované.