Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
22.2.2017 10:11 - LokiB
sirien píše:
Žongluješ s nesmyslama. Když vytáhneš číkoliv volnočasovej zájem a začneš ve vzduchu mávat částkama, které si totálně vycucáš z prstu, tak nepokládáš otázku, ale vynucuješ si odpověď, kterou chceš slyšet. Co když Ti napíšu, že 200k je míň, než si vydělávám*? Změníš to na 500k/m? Nebo rovnou na mega?


je na každém, jak položenou otázku pochopí. ty se rád čertíš, vyložil sis ji tedy po svém.

mluvím tu o možnosti danou činností, spojenou s RPG, se živit. volnočasové aktivity jsou fajn, ve svém důsledku ale nebudou mít nidky takové podmínky, jak když je to regulérní obživa. Stejně jako rozdíl, když si píšeš povídky doma pro radost, nebo když se jako spisovatel chceš živit a jdeš napsat potřebné tři stránky denně, ať se ti chce nebo ne.

Protože věci, které tu vznikají jako volnočasové aktivity, jsou takové na koleni poskládané věci, u kterých autoři přemýšlí hlavně tak, jak udělat radost sobě, a ne jak udělat produkt, který obstojí na trhu. Proto, když to hodnotíš, tak o tom často píšeš jako o shitu. Máš jiný vkus než autoři, a co se moc líbí jim, tobě ne. A jim je na druhou stranu tvůj názor ukradený, protože jim z tebe stejně nic neplyne.
Začarovaný kruh.

Abych to shrnul, na kvalitní materiály, které někdo opravdu tvoří a ne jen překládá, vzešlé z volnočasových aktivit, a které by mohly oslovit široké spektrum lidí, nevěřím.
22.2.2017 10:15 - Šaman
<offtopic & trolling & kurvaToVlastněNeníVtipný>
    Já věnuju svým volnočasovým aktivitám násobně víc času, než obživě.
</>

Ale když spojuješ kvalitu a úspěch na trhu, pak se dostáváš na velmi tenký led. Nejkvalitnější RPG v Česku je tedy DrD a DrD2, nejkvalitnější časopis je Blesk a nejkvalitnější kandidát na prezidenta byl Zeman…?
22.2.2017 10:17 - Log 1=0
efram píše:
Pro mě je magie magií, něčím mystickým.

Že jsem tak smělý, co je mystického na pevném seznamu kouzel s efektem a cenou, provázané přes parametry, se kterými se dají dělat všelijaká komba? To je systém pro "technickou magii", něco ozkoušeného, čemu třeba přesně nerozumím, ale co dokážu technicky využít. Pro mystickou magii jsou tu jiné regulační systémy.
22.2.2017 10:28 - LokiB
Vojtěch píše:
Ono u těch pádů šutru na hlavu nastává průšvih s definicí životů a jejich indlace. 2k6 je pro vesničana smrťák, ale pro válečníka spíš "fuj to jsem se lekl" moment. A byli bychom zase u nakolik se dostávají postavy nad 3. úrovní mimo realitu, jako jsme u DnD.


no, proto přeci přišlo DrD s vylepšením, aby se některé druhy zranění násobily úrovní ... třeba pády, útoky na vyřazeného atd. právě aby se docílilo "reálnějšího" efektu, že v některých případech nehrají životy takovou roli.
Ve skutečnosti bys to mohl zavést na všechna "nebojová/nemagická" zranění ... a dosáhl bys přibližně toho, po čem někteří volají ... za cenu větší mortality postav.

Jerson píše:
A osobně jsem našel i řešení - vytvořil jsem pravidla, která chtěl místo DrD použít každý hráč, který je vyzkoušel (tedy o kterých vím). Ale samozřejmě to nebylo DrD, ani z jeho pravidel nevycházelo.


Jo, chtěl. Ale pak stejně asi mnozí odešli k jiným systémům, nebo skončili také.

Píše:
Podle pravidel pro pád se za prvních 10 metrů zraní postava za 1 život. Pak si každý 10 metrů háže 1k6. Následek pádu pro krolla je tedy prakticky nulový.

na násobení zraněníé úrovní jsi zapomněl ... nebo možná za tebe nebývalo.

+ podle pravidel je to za 1 život za prvních 5 sáhů a za každých dalších 10 za 1k6 * úroveň. nakolik i toho krolla zraní pád stokilového kamene v rukách (což ty z nepochopitelných důvodů ignoruješ), je věcí PJ, resp. dohody.
Vymyslel jsi příklad, ale špatný. Při děravosti Drd jdou určitě najít lepší.

Že mnoho postupů/kouzel/pravidel měla svá errata na Altařím webu taky ignoruješ. Vycházela podobně, jako vychází třeba pro DnD
Opět, když se podíváš na fóra ke kterékoli edici DnD, tak zjistíš, že hráči mají obrovské problémy s těmi či oněmi pravidly/kouzly/postupy. A že se ptají na upřesnění, vysvětlení. A pravidla jsou erratována a vysvětlována, jak byla míněna.

Kdyby měl tvůj systém masivnější dopad, byl by na tom úplně stejně.
22.2.2017 13:31 - Jerson
LokiB píše:
Ale pak stejně asi mnozí odešli k jiným systémům, nebo skončili také.

Vím o jedné skupině, která přešla na DnD, protože si jejich PJ koupil příručky a chtěl je použít. Jestli hrajou i teď, po téměř dvaceti letech, to nevím, ale o většině těch skupin jsem se doslech právě kvůli tomu, že i po letech stále hráli podle CPH verze 1.0.

LokiB píše:
na násobení zraněníé úrovní jsi zapomněl ... nebo možná za tebe nebývalo.

V roce 1995 se ještě zranění úrovní nenásobilo. Desetimetrové strže se překonávaly prostým seskočením dolů. A samozřejmě tato taktika předpokládala, že kroll při pádu ten kámen upustí a dopadne mimo něj.
Ta taktika se ale stejně ukázala nepoužitelná, protože PJ odvodil, že pokud se padající dvoumetrákový kroll zraní za jeden život, tak i padající metrákový kámen nemůže zranit za víc než jeden život, možná tak 1k6, a strhla se další hádka, jak se tedy budou počítat pasti typu padající kámen. A jak by šel vytunit tenhle útočný kámen, atd.
Ta errata na Altařím webu byla v roce 1997 úplně mimo mísu - pokud ten web existoval, tak o něm tahle i řada dalších skupin vůbec nevěděly (většina Dračákistů o něm nejspíš neví doteď).

LokiB píše:
Kdyby měl tvůj systém masivnější dopad, byl by na tom úplně stejně.

K mému systému měli hráči po 2 - 6 letech hraní asi tak 10 upřesňujících otázek. A to i v případě, kdy polovinu vlastností vyhodili a hráli v moderním settingu (dříve než jsem svá pravidla upravil na univerzální). ani jeden z těch cca 120 hráčů, kteří se mnou hráli, nedokázal najít nějakou díru v pravidlech, na kterou bych nemyslel a musel ji složitě řešit. To že DrD mělo takové problémy a DnD mělo problémy podobného rázu vůbec neznamená, že je musí mít každé RPG, notabene když nepoužívá životy, úrovně, povolání a pevně definovaná kouzla.
22.2.2017 13:45 - sirien
Loki: a teď mi prosím ukaž kde si vzal že při hodnocení věcí nerozlišuju, jestli jsou to věci určené pro autora a jeho skupinu nebo věci co jsou zamýšlené jako produkt? Fakt by mě to zajímalo.

Taky to co píšeš se míjí s realitou. Končina byla naprosto natvrdo zamýšlená jako produkt s komerčním záměrem, například, a podle toho dostala i odezvu. (Totéž všechna DrD, Stín, HF atd.)

Star Wars ve Fate sem psal jako produkt pro ostatní - pro sebe sem to fakt nepotřeboval. Jestli to splňuje kvalitativní požadavky na takovou věc nechám na ostatních, každopádně co tomu chybí pro nějaké větší rozšíření je samozřejmě ta druhá část a to je propagace a distribuce, ale z toho co píšeš mi to tak nějak vyznívá, že o tom už tak moc nemluvíš (viz Šaman výše).

RPGčky se u nás nedá živit, takže celá ta úvaha je mimo realitu. Kdybych si mohl RPGčky vydělat to, co si vydělám ve svém oboru, tak by to bylo dost jiné, ale taky by to znamenalo, že žiju v dost jiném světě.

(teď skoro přemýšlím co by se stalo, kdybych Fate SW napsal anglicky a poslal to na DriveThruRPG za Pay What You Want... což je teda taky úvaha mimo, protože bych musel řešit miliardu hovadin s licencema a obrázkama a přepisovat to tak abych se vyhnul copyrightům a předělávat půlku rámečků co odkazujou na cz zdroje a to je rok práce na kterej teď fakt nemám čas...)
22.2.2017 14:00 - Log 1=0
LokiB:
Přiznám se, že nechápu, o co ti jde. Nevěříš, že může vzniknout kvalitní, komerčně úspěšné amatérské dílo? Možná opravdu ne. Nejsem tak pesimistický, ale nebudu se přít, nevím. A plyne z toho co? Že nemá cenu amatérsky tvořit? Že nemá cenu kritizovat tato díla? To si fakt nemyslím.
Ano, slevit z nároků dává smysl. Ale blbost je prostě blbost. Že vyrábět vlastní blbost je větší zábava, než využít cizí práce, je pravda. Ale ta blbost tím není o nic míň blbá.

Hele, taky jsem se podílel vlastní tvorbou, ukázal ji tady a dostal jsem sodu. Plným právem, a vlastně jsem si pro ni přišel cíleně. Mohl jsem být rychleji hotov, kdybych udělal pár změn ve FATE? Jasně. Byla by z toho lepší hra? Možná i jo. Bavilo by mě to upravování jako to vymýšlení? Ne. Ale to nic nemění na tom, že je to tak jako tak o ničem. Popravdě, Sirienův překlad mi dal samotnému víc, než to vymýšlení. Jestli chce Sirien někoho častovat jízlivostmi, tak mandát na to má. Nemusí mít i pravdu, to určitě ne. Ale ptát se ho, jestli by byl ochotný živit se svým koníčkem, kdyby mu za to někdo platil absurdní sumy, nebo počítat co má jaký smysl, mi přijde... divné.
22.2.2017 14:08 - LokiB
Jerson píše:
V roce 1995 se ještě zranění úrovní nenásobilo. Desetimetrové strže se překonávaly prostým seskočením dolů. A samozřejmě tato taktika předpokládala, že kroll při pádu ten kámen upustí a dopadne mimo něj.


Uh. Ano, proto byly nové verze, proto byly errata, proto byly komentáře na Alteru. Věci se měnily. Tak jako u jiných systémů. Tenhle tvůj argument je scestný.
Pravidla měla něco, co se v praxi ukázalo být nejspíše chybou, tak to bylo opraveno. Ty v první verzi svého systému žádné chyby nemáš?

Jerson píše:
a taktika se ale stejně ukázala nepoužitelná, protože PJ odvodil, že pokud se padající dvoumetrákový kroll zraní za jeden život, tak i padající metrákový kámen nemůže zranit za víc než jeden život, možná tak 1k6, a strhla se další hádka, jak se tedy budou počítat pasti typu padající kámen. A jak by šel vytunit tenhle útočný kámen, atd.


Co si odvodil nějaký konkrétní PJ je taky irelevantní. holt udělal nějaké rozhodnutí podle sebe.

Jerson píše:
Ta errata na Altařím webu byla v roce 1997 úplně mimo mísu - pokud ten web existoval, tak o něm tahle i řada dalších skupin vůbec nevěděly (většina Dračákistů o něm nejspíš neví doteď).


To samé můžeš říc o ofiko erratech k DnD. Vlastně ke kterémukoli produktu.

Píše:
ani jeden z těch cca 120 hráčů, kteří se mnou hráli, nedokázal najít nějakou díru v pravidlech, na kterou bych nemyslel a musel ji složitě řešit.


Ano, a všichni ti, kteří by hráli s autory DrD by na tom byli podobně.
22.2.2017 14:10 - Jerson
Btw Loki - o čem se tu teď dohadujeme? Ty jsi napsal, že jako GMma tě Hyperprostor iritoval a způsoboval ti při hře potíže. Měl jsem na něj stejný názor. Jen jsem si tedy dovolil poznámku, že svět, ve kterém kouzlo hyperprostor existuje, a teleportace je principielně možná a relativně častá by s ní měl počítat nejen GM, ale i in-game konstruktéři zabezpečovacích prvků. Prostě svět DrD nemůže vypadat jen jako lehce upravený středověk, ve kterém navíc existuje magie, ale některé vlivy by se měly promítnout mnohem víc, často poměrně těžko odhadnutelnými způsoby. A taky si myslím, že pokud se pět hráčů rozhodne prozkoumat možnosti pravidel a připravit nějaké kombo, tak tomu jeden PJ nedokáže zabránit jinak než neférovými způsoby, jinak mu z připraveného dobrodružství udělají kůlničku na dříví.

Pokud to hráči dělat nebudou, tak může i DrD fungovat v pohodě, ostatně Vukogvazdská je toho dobrou ukázkou. Ale pokud hráči zkusí uplatnit magické možnosti svých postav, tak to PJ jen velmi obtížně ustojí. A málokterého zřejmě napadne domlouvat se na magickém nastavení svého světa dříve, než dojde k nějakým vážnějším potížím.
22.2.2017 14:16 - LokiB
Log 1=0 píše:
Přiznám se, že nechápu, o co ti jde. Nevěříš, že může vzniknout kvalitní, komerčně úspěšné amatérské dílo? Možná opravdu ne. Nejsem tak pesimistický, ale nebudu se přít, nevím. A plyne z toho co? Že nemá cenu amatérsky tvořit? Že nemá cenu kritizovat tato díla? To si fakt nemyslím.


To, co se tu řešilo, byla sirienův výkřik "proč tu má tolik lidí potřebu něco vlastního vytvářet" (když by mohli pomáhat dělat věci pro existující systémy, ale to se jim moc nechce)

Následně byla debata o motivaci k práci (vlastní tvorbě resp. přidružené k něčemu již existujícímu ... třeba překlady)

Ano, nevěřím, že tu u nás může vzniknout kvalitní, komerčně úspěšné čistě amatérské dílo bez aspirace na komercializaci, u kterého se vytvoří komunita, a dané dílo bude dále žít, nikoli jako jedno oslavované dílo, ale jako živý produkt.

Ale to nebylo to hlavní ... hlavní byl nesouhlas s tím sirienovým výkřikem "Popravdě, tahle obsese "vlastním výtvorem" mi přijde dost divná a zcestná - na čem záleží je, jaký efekt to nebo ono pro komunitu / scénu přinese, ne to, odkud to pochází. "

, resp. údiv nad tím, co na tom sirien nechápe.
Mýlí se, není vůbec důležité, jaký efekt pro komunitu / scénu to či ono přinese. Na tom v důsledku vůbec nesejde.
22.2.2017 14:17 - Jerson
LokiB píše:
Pravidla měla něco, co se v praxi ukázalo být nejspíše chybou, tak to bylo opraveno. Ty v první verzi svého systému žádné chyby nemáš?

Mám, ale nešly mimo mou skupinu. Ve druhé už z nich zbylo jen pár omezení. A hlavně jsem se nebál vyhodit některé věci i proti vůli svých hráčů, kteří napřed protestovali, aby nakonec změny ocenili. Což je věc, která se v DrD i DnD velmi řeší a podřezávání svatých krav je vždycky dost náročné.

LokiB píše:
Ano, a všichni ti, kteří by hráli s autory DrD by na tom byli podobně.

Neznám nikoho, kdo by s autory DrD hrál, tak ti na to neumím odpovědět.
22.2.2017 14:30 - Aegnor
Jerson píše:
Prostě svět DrD nemůže vypadat jen jako lehce upravený středověk, ve kterém navíc existuje magie, ale některé vlivy by se měly promítnout mnohem víc, často poměrně těžko odhadnutelnými způsoby.

Tohle je věc, která mnoha hráčům přijde jako zbytečně komplikované řešení zbytečností. Oni ty problémy nevidí a přijde jim hloupé, že jsou omezováni kvůli "prkotinám".

Jerson píše:
A taky si myslím, že pokud se pět hráčů rozhodne prozkoumat možnosti pravidel a připravit nějaké kombo, tak tomu jeden PJ nedokáže zabránit jinak než neférovými způsoby, jinak mu z připraveného dobrodružství udělají kůlničku na dříví.

A proč by to hráči dělali?
22.2.2017 14:36 - sirien
Loki: u-hm. Až na to že sem nenadával na to, že chtěj lidi něco vlastního vytvářet, ale na to, že lidé vidí ve vlastní tvorbě (ostatních) nějakou zvláštní přidanou hodnotu oproti tomu, když tvoří pro něco už existujícího.

Takže Ti už podruhé zopakuju: nejde mi o to jak to vidí autor, ale jak autorovu práci pak vidí (hodnotí, ne/kritizují...) ostatní.

Jerson píše:
Což je věc, která se v DrD i DnD velmi řeší a podřezávání svatých krav je vždycky dost náročné.

jde o to co a jak chceš dodat. Třeba v 5e k tomu přistoupili autoři tak, že místo toho, aby svaté krávy podřízli, tak je tam nechali, ale předělali je do jiné podoby. Hezky to je vidět na té Vanciance, která ve 3e podobě byla fakt ve spoustě věcí otravná, ale v 5e byla přijata i spoustou lidí, co Vancianku dřív nemuseli (plus ta manová varianta z DMG k tomu je fakt hezká ukázka dvojitého designu pro totéž, resp. variability jednoho herního modulu v rámci sebe sama)
22.2.2017 14:39 - efram
Je zábavné Jersone jak se ti realističnost tu a tam hodí a tu a tam ji s mávnutí ruky opomíjíš.

Krol a metrákový kámen: takže popíráš lidi,kteří přežili pády břemen a nebo pády z výšek, kdy by zcela jistě měli zemřít? Nic není tutovka a tak ani magie. Ještě jednou se ti pokusím nastínit v čem je úskalí téhle taktiky. Je to namátkou jen několik možností.

1. ne vždy je metrákový šutr po ruce a ne vždy se dá použít
2. když sebou bude tahat jedno takové závaží tak mu těch x kilo prostě bude překážet a limitovat jinde. Jestli nevíš v čem člověka limituje 100kg zátěž + zátěž zbroje, potravin a dalších věci, není můj problém. Kdo fyzicky pracoval vím o čem mluvím.
3. dalším limitujícím faktorem je magie, kterou bych požadoval zaplatit za tak velké břemeno (de facto další člověk)
4. klidně jako GM mou brát v potaz, že po přenosu, kdy se krol objeví v 10 metrové výšce, ho od pádu (dopadu na zem) dělí asi tak 1,4 vteřiny, což v pojetí času bojového kola a reakční doby humanoida klidně může vést k tomu, že nestihne ani ten šutr pustit a už vůbec ne z 10m výšky (natož pak správně zamířit na cíl-bude mít asi tak 1,4 ms na reakci)). Jaký bude mít pád se závažím důsledek pro samotného krola? To nechám na fantazii každého.
5. v pravidle není nic za naložení, ale je tam za další osobu. Šutr bych s ohledem na velikost a váhu prostě jednoduše považoval za dalšího humanoida. Myslím, že to je zcela logické a obhajitelné

a takto bych mohl pokračovat dál a dál.


Hledání chyb: zatím co jsem tady četl jsem se od tebe žádné řešení nedočetl, jen samé "problémy likvidující hru". Že by další lehátkový teoretik ?

Pokud jsem řekl, že tvoje hledání chyb je kontraproduktivní neútočil jsem na tebe jako na tvůrce čehokoliv, ale myslel jsem tím skutečnost, že hledání "dokonalosti" nutně nevede k dokonalé hře. Naopak může vést k devastaci hry. Potud je tvoje útočná odpověď na moji produkci zcela lichá a mimo mísu. Já si užívám hru. Dovolím si tvrdit, že jsem vyprodukoval mnoho tisíc hodin zábavy pro moje skupiny.....Samozřejmě rovnat se takovým velikánům, kteří vyprodukují svá dokonalá pravidla, která hraje hrstka lidí, nemohu.
22.2.2017 15:51 - efram
Log 1=0 píše:
Pro mystickou magii jsou tu jiné regulační systémy.


Tak an to koukáš ty, já ne. Někdy mi přijde, že vám pro samá pravidla chybí fantazie.
22.2.2017 16:02 - Jerson
Aegnor píše:
A proč by to hráči dělali?

Třeba proto, že je hra nastavená jako příliš drsná a PJ tlačí schopnosti jejich postav i jich samotných až na hranu možností, a tak hledají způsoby jak překonávat překážky snadněji. Nebo proto, že je hledání komb baví, protože je to taktika vyžadovaná v jiných hrách. Nebo to dělají (bez "by") z řady jiných důvodů.

efram píše:
Krol a metrákový kámen: takže popíráš lidi,kteří přežili pády břemen a nebo pády z výšek, kdy by zcela jistě měli zemřít?

Máš dojem, že něco popírám? Mluvím o taktice, jejímuž vymýšlení a následnému použití jsem byl přítomen.

Píše:
1. ne vždy je metrákový šutr po ruce a ne vždy se dá použít

Myšlenka spočívala v tom, že dotyčná nejsilnější postava bude ten šutr (ne nutně metrákový) nosit s sebou. Nebo si nechá vyrobit kovadlinu s úchyty.
Píše:
2. když sebou bude tahat jedno takové závaží tak mu těch x kilo prostě bude překážet a limitovat jinde. Jestli nevíš v čem člověka limituje 100kg zátěž + zátěž zbroje, potravin a dalších věci, není můj problém. Kdo fyzicky pracoval vím o čem mluvím.

DrD řeší jen celkové naložení, a hmotnost byla zvolená tak, aby ji dotyčná postava unesla. Únavu a pohodlnost nošení jsem v DrD nikdy neviděl řešenou. Kroužková zbroj se nesla stejně oblečená na těle jako v batohu, i když reálně je ten druhý způsob mnohem náročnější. O plátovce ani nemluvě.
Píše:
3. dalším limitujícím faktorem je magie, kterou bych požadoval zaplatit za tak velké břemeno (de facto další člověk)

Na to samozřejmě proběhla debata, a bylo poukázáno na text z Moudré sovy či odkud, že pokud postava předmět unese, tak s ním může být teleportována (za standardní cenu). PJ, který chtěl prosadit svůj názor proti specificky vyžádanému názoru autorů měl dost těžkou pozici.
Píše:
4. klidně jako GM mou brát v potaz, že po přenosu, kdy se krol objeví v 10 metrové výšce, ho od pádu (dopadu na zem) dělí asi tak 1,4 vteřiny, což v pojetí času bojového kola a reakční doby humanoida klidně může vést k tomu, že nestihne ani ten šutr pustit a už vůbec ne z 10m výšky (natož pak správně zamířit na cíl-bude mít asi tak 1,4 ms na reakci)). Jaký bude mít pád se závažím důsledek pro samotného krola? To nechám na fantazii každého.

O čas vůbec nejde. Kroll je tam jen obezlička proto, že podle pravidel nelze teleportovat předmět samotný. Ten kroll klidně mohl kámen celou dobu držet, protože stejně padal spolu s ním. Myšlenka spočívala v tom, že za cenu zranění z pádu (velmi malé) by měl způsobit velmi velké zranění samotným padajícícím kamenem.
Píše:
5. v pravidle není nic za naložení, ale je tam za další osobu. Šutr bych s ohledem na velikost a váhu prostě jednoduše považoval za dalšího humanoida. Myslím, že to je zcela logické a obhajitelné

I když pominu související problémy (pokud je kámen "další osoba", lze ho teleportovat samostatně?), tak i v případě kladného výsledku to jen zdvojnásobuje cenu kouzla, tedy místo 1 magu (podle nové verze 6 magů) by to byly 2 magy (nebo 12 magů). S ohledem na předpokládané způsobené následky stále nejúčinnější kouzlo.
Píše:

a takto bych mohl pokračovat dál a dál.

Ano, mohl. PJ ve zmíněném případě pokračoval tím, že hyperprostor přeci vydává hluk a záři, takže si toho cíl všimne, a následovalo hledání v pravidlech a v dodatečných odpovědích autorů, jak to je, a odkazovalo se na různé jiné hry. Osobně mě tahle debata unavovala a neúčastnil jsem se jí, ale plynulosti hry rozhodně nepřispěla.
A navíc nijak nepopírá Lokiho tvrzení (a můj souhlas), že kreativní použití kouzla Hyperprostor II způsobovalo PJjům řadu potíží, které se špatně předvídaly, a vedly k eskalaci taktik a protiopatření deformujících herní svět.

Píše:
Hledání chyb: zatím co jsem tady četl jsem se od tebe žádné řešení nedočetl, jen samé "problémy likvidující hru". Že by další lehátkový teoretik ?

Pro DrD žádné dobré řešení neznám. Mé řešení s omezením hyperprostoru by rozhodně řada hráčů z jiných skupin odmítla. Nicméně si myslím, že řešení neexistuje, a pravidla DrD obsahují spoustu možností použití kouzel a dalších schopností, na které se nelze připravit a které vygenerují hru, kterou bych nechtěl hrát.

Píše:
Pokud jsem řekl, že tvoje hledání chyb je kontraproduktivní neútočil jsem na tebe jako na tvůrce čehokoliv, ale myslel jsem tím skutečnost, že hledání "dokonalosti" nutně nevede k dokonalé hře.

To jsem nikdy netvrdil. Ale pravidla plná chyb a/nebo nejasností k dobré (nikoliv dokonalé) hře vedou ještě méně než pravidla bez chyb.
Píše:

Já si užívám hru.

Ano, to je i mým cílem. Dosahuju toho (kromě jiné) i použitím netradičních řešení, se kterými měli PJjové v DrD obvykle problémy (i když jsem hrál jen s šesti PJji, takže zbytek zkušeností mám jen zprostředkovaných) a proto mi DrD nevyhovovalo. A to jsem se neuchyloval k tak extrémním řešením s kouzly, které tu popisuju.
22.2.2017 16:31 - efram
opět hledáš proč to nejde. to že v tom co navrhuji nevidíš řešení není můj problém. Nastínil jsem ti jak bych to řešil já. Není to ohýbání pravidel jen jiný uhel pohledu, ale ty to, zjevně, pochopit nechceš.

1. ano popíráš, protože zcela jasně říkáš.... to je přece jasná smrt.
2. i kdyby si nechala vyrobit tak v dlouhodobém tažení ji to tak zkomplikuje život, že se na to vykašle.
3. To jestli Drd řeší celkové naložení nebo ne je mi fuk, kdybych byl v téhle situaci GM tak bych to zhodnotil tak jak jsem to napsal. Není to nic proti logice. není to ani zápas s družinou a nefér taktika. Pravidla nemohou řešit vše (rozhodně ne ta z roku 90/95 atd.) Jsem překvapen, že jsi s tímto přístupem vůbec šel do vlastních pravidel.
4. ohledně váhy, moudrá sova a další: moji úvahu jsem předestřel, to že si nedokázal gm svůj názor prosadit a zdůvodnit není můj problém.
5. Samozřejmě, že jde o čas a reakční dobu a to zejména v případě, že se takto hráč dohaduje. Přijde mi, že najednou měníš zadání problému. Pokud by Kroll spadl i se šutrem nechal bych ho dopad ověřit a v případě neúspěchu ......je mnoho možností.....
6. možná tě to překvapí, ale šutr a kovadlina není další osoba, je to předmět, který bych za osobu vzhledem k rozměrům a váze považoval a zaplacení magie bych požadoval. Teleportovat to nelze. Proč? Protože to je neživý předmět (držím se výkladu kouzla). V zásadě nemám problém s myšlenkou, že někdo teleportne předmět nad někoho a on an něj spadne.... ale trefí se? podle mě je to velice obtížné. To je už na jinou diskusi.

Podle mě byl ten GM začátečník a neuměl si poradit.

7. pravidla bez chyb. Můj dojem je ten, že drd pravidla byla na svou dobu dostačující, kor na českou produkci. V tom co píšeš spíš vidím munchkinismus a neschopnost aplikace pravidel v rámci "reálnosti". Nezkušený GM, nezkušení hráči. Naši družině to nevadilo a královsky jsme se bavili každou sobotu a každé možné volno...... bla bla bla tahle debatu tu jede kontinuálně a pořád.

8. když tvá pravidla měla jen jednu velkou revizi jsou zřejmě dokonalá, vydej je, budeš slavný a bohatý.......a dokonalost pozvedne celou Českou kotlinu do nebeských výšin.
22.2.2017 16:36 - Vojtěch
Jerson píše:
Na to samozřejmě proběhla debata, a bylo poukázáno na text z Moudré sovy či odkud, že pokud postava předmět unese, tak s ním může být teleportována (za standardní cenu). PJ, který chtěl prosadit svůj názor proti specificky vyžádanému názoru autorů měl dost těžkou pozici.


Taky tam píšou, že PJ má vždy pravdu :P
22.2.2017 16:44 - Aegnor
Jerson píše:
Třeba proto, že je hra nastavená jako příliš drsná a PJ tlačí schopnosti jejich postav i jich samotných až na hranu možností, a tak hledají způsoby jak překonávat překážky snadněji.

To je v pořádku, když hledají nové možnosti. To, co popisuješ, není ve skutečnosti problém hyperprostoru, ale problém naložení (kdyby bylo řešený nějak inteligentně, tak nevznikne ani tenhle problém).

Jerson píše:
Nebo proto, že je hledání komb baví, protože je to taktika vyžadovaná v jiných hrách.

Pokud je to baví, tak hrají dobře. Ale kombení je něco trochu jiného, než co popisuješ. Říkáš kombení a myslíš tim zneužívání systému. Je v tom rozdíl.
22.2.2017 16:47 - sirien
Efram: problém je, že věc neustále popisuješ z pohledu toho, jak to vidíš Ty a jak by to fungovalo pro Tebe a co bys s tím dělal Ty a z toho dovozuješ jakési "takže to tak mohou dělat i ostatní" a pak v tom je nevyslovená krok dál "a tudíž to přece není problém".

Problém je, že tohle subjektivní uvažování nefunguje a pokud uvažuješ o pravidlech užívaných ostatními hráči, tak musíš uvažovat o tom, jak to vidí a jak s tím nakládají oni ze svého pohledu a svým způsobem hraní.

Což je to, co se Ti snaží ukázat Jerson - že to co píšeš spousta hráčů pojímá jinak a tvoří to tak problémy. Tvůj subjektivní dojem "já bych s tím udělal" je v tu chvíli poměrně bezpředmětný.

Krásně to je vidět v Tvojí reakci na bod 2 - ne, nevykašle, protože ve hrách spousty skupin se vůbec neřeší, jak "obtížné" je tahat s sebou kovadlinu. Což se Ti Jerson snažil i přímo sdělit - že to TY ve SVÉ hře řešíš nebo bys řešil je pro tyhle skupiny irelevantní - ony to nedělají. V bodě 3 to pak děláš naprosto explicitně: "mně to je fuk" a "já bych to řešil". A v bodě 4 - "není to můj problém". A pak ještě celou věc odmávneš tím, že "to jsou začátečníci" a "neumí si poradit" - to je typově jak legendární reakce autorů DrDII "hrajete to špatně" - ano, pokud bych hrál jako Ty, tak by to asi fungovalo, jenže já nehraju jako Ty, hraju tak jak hrajeme my u nás ve skupině a tam nám to prostě nefunguje.

Diskuse není o tom, jak bys věci dělal a řešil Ty, ale jak věci fungují napříč různými skupinami.


Píše:
Když lidé říkají "Nesouhlasím s X, protože se mi to nikdy nestalo", tak nepřikládám moc váhy ostatním věcem, co tito lidé říkají, protože očividně nepřemýšlí mimo rámec své vlastní herní skupiny

- Ryan Macklin, spoluautor Fate Core, úvahy o posíleních

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090338945388794 secREMOTE_IP: 18.191.132.194